Мондео 2 не зарежда алтернатора
- mi6o
- потребител
- Мнения: 773
- Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
- Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Мондео 2 не зарежда алтернатора
Здравейте колеги.
От вчера ми се появи проблема,но не успях да намеря подобна тема в този под-форум и за това правя нова. Предварително се извинявам ако има подобна тема и аз не съм я видял-ако има,тази ще я изтрия. Та на въпроса-вчера сложих на Мондео-то от подписа ми стартера с който го купих. Преди това го бях заменил със стартер който бях купувал от колега от тук за предишния ми Ескорт,но го сложих на Мондео-то ама това е друга тема. Сега като сложих стартера с който купих колата,след като заработи мотора се чуваше шум все едно стартера се върти независимо,че двигателя вече работи. След като изгася мотора се чуваше,че стартера още се върти по инерция и спираше 1-2 сек. след като мотора вече е изгасен. Понеже беше късно и бях в гаража на едно приятелче и той трябваше да прави нещо,реших да си тръгна и на другия ден да го мислим. Вътре в гаража я палихме 3-4 пъти,после я изкарах без промяна в шума. Пушихме по цигара с него и си тръгнах,но малко след като запалих лампата на акумулатора светна и така я прибрах до нас-От Горна баня до Овча Купел 1. Стартера вече не се въртеше след като мотора е запалил и не се въртеше по инерция след като съм изгасил,но лампата на акумулатора не изгасва и не зарежда-утре ще премеря с мултицет за точни данни,но я няма тая минимална промяна в оборотите като пуснеш къси после дълги или като натиснеш копчето за вдигане на прозореца когато е затворен. Преди да сменя стартерите алтернатора зареждаше 14.50 без товар и 14.20-14.30 в. на къси и парното на около средата (климатроник е и няма степени с цифри). Даже един ден пуснах каквото се сетих-дълги,халогените,задните светлини за мъгла,парното до край,нагревателя на задния прозорец и огледалата,не помня май пуснах и нагревателя на предния прозорец-замерих и зареждането беше между 13.90 и 14.00. Токовете са ми малко тъмница и за това качвам снимки на моите деяния :
Така свързах стартера,така беше и със стария


Това е алтернатора от зад. Долу в дясно,червената част я свалих и почистих клемите на два кабела-дебел червен и до колкото можах да видя червен тънък. Бяха окислили малко и се надявах да е от тях...да ама не. Предполагам черната плочка е реле-регулатор или нещо такова,но нея не можах да я сваля защото стените на вложките на гедорето ми са малко по-дебели и не мога да вкарам вложката на две от болтчетата.

Дълга и широка стана ама не можах по-кратко,извинете ме колеги
. Всеки един съвет е добре дошъл-предварително благодарско
Поздрави
От вчера ми се появи проблема,но не успях да намеря подобна тема в този под-форум и за това правя нова. Предварително се извинявам ако има подобна тема и аз не съм я видял-ако има,тази ще я изтрия. Та на въпроса-вчера сложих на Мондео-то от подписа ми стартера с който го купих. Преди това го бях заменил със стартер който бях купувал от колега от тук за предишния ми Ескорт,но го сложих на Мондео-то ама това е друга тема. Сега като сложих стартера с който купих колата,след като заработи мотора се чуваше шум все едно стартера се върти независимо,че двигателя вече работи. След като изгася мотора се чуваше,че стартера още се върти по инерция и спираше 1-2 сек. след като мотора вече е изгасен. Понеже беше късно и бях в гаража на едно приятелче и той трябваше да прави нещо,реших да си тръгна и на другия ден да го мислим. Вътре в гаража я палихме 3-4 пъти,после я изкарах без промяна в шума. Пушихме по цигара с него и си тръгнах,но малко след като запалих лампата на акумулатора светна и така я прибрах до нас-От Горна баня до Овча Купел 1. Стартера вече не се въртеше след като мотора е запалил и не се въртеше по инерция след като съм изгасил,но лампата на акумулатора не изгасва и не зарежда-утре ще премеря с мултицет за точни данни,но я няма тая минимална промяна в оборотите като пуснеш къси после дълги или като натиснеш копчето за вдигане на прозореца когато е затворен. Преди да сменя стартерите алтернатора зареждаше 14.50 без товар и 14.20-14.30 в. на къси и парното на около средата (климатроник е и няма степени с цифри). Даже един ден пуснах каквото се сетих-дълги,халогените,задните светлини за мъгла,парното до край,нагревателя на задния прозорец и огледалата,не помня май пуснах и нагревателя на предния прозорец-замерих и зареждането беше между 13.90 и 14.00. Токовете са ми малко тъмница и за това качвам снимки на моите деяния :
Така свързах стартера,така беше и със стария


Това е алтернатора от зад. Долу в дясно,червената част я свалих и почистих клемите на два кабела-дебел червен и до колкото можах да видя червен тънък. Бяха окислили малко и се надявах да е от тях...да ама не. Предполагам черната плочка е реле-регулатор или нещо такова,но нея не можах да я сваля защото стените на вложките на гедорето ми са малко по-дебели и не мога да вкарам вложката на две от болтчетата.

Дълга и широка стана ама не можах по-кратко,извинете ме колеги


Поздрави
-
- потребител
- Мнения: 601
- Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
- Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
- Status: Извън линия
Re: Мондео 2 не зарежда алтернатора
И аз с нетърпение чакам отговор - както и да ги гледах тези снимки ми изглежда, че червения кабел трябва да е свързан към другата клема на шалтера. Дали е така не знам - никога не съм надничал в Мондео.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Мондео 2 не зарежда алтернатора
Абе и аз го виждам на другата клема.
Ама пък така ако е сгрешен, стартера ще тръгне да се върти още с закачането на акумулатора и ще се върти докато изгори или акумулатора се изтощи. То май това и се е случило.

Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- mi6o
- потребител
- Мнения: 773
- Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
- Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Мондео 2 не зарежда алтернатора
Преди да сваля другия стартер пак така бях закачил кабелите и нямаше проблем. Сега като сложих тоя и закачих минуса на акумулатора не тръгна да върти стартера,нищо. За сега акумулатора се държи че е як,ама го усещам да се предава лека по-лека като правя някакви жалки опити да оправя зареждането. Иначе стартера върти нормално и колата пали-е малко по-бавно разбира се ама я прибрах от Горна баня до нас само на акумулатор (спрях парното и намалих до минимум осветяването на таблото) пред нас гасих и палих 2 пъти,днес я палих пак 2 пъти. Сега остава от тъпотия да съм изгорил нещо и ще се гръмна
. Само да допълня-няма миризма на изгоряло или някакви пушеци,до колкото мога да видя кабели,букси,клеми изглеждат като преди,клемите на акумулатора също са си както преди,стартера работи уж нормално-след като запаля мотора не се чуват никакви звуци от него вече.
Поздрави
П.С. А ако направя така-без да махам минуса на акумулатора развивам червения кабел и го допирам до другата клема. Ако започнат да хвърчат искри махам кабела веднага-значи не е за там. Ако няма искри давам на контакт и пробвам пак-ако няма искри закачам двата кабела с гайката,паля и се моля да изгасне лампата на акумулатора. Изгасне ли се излитам с мултицета да меря зареждането. Не съм пълна скръб по тоците-мнооого малко по-добре съм май.....ама не съм сигурен

Поздрави
П.С. А ако направя така-без да махам минуса на акумулатора развивам червения кабел и го допирам до другата клема. Ако започнат да хвърчат искри махам кабела веднага-значи не е за там. Ако няма искри давам на контакт и пробвам пак-ако няма искри закачам двата кабела с гайката,паля и се моля да изгасне лампата на акумулатора. Изгасне ли се излитам с мултицета да меря зареждането. Не съм пълна скръб по тоците-мнооого малко по-добре съм май.....ама не съм сигурен

- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2048
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ -> Focus 1.6 TDCI '07
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Мондео 2 не зарежда алтернатора
Определено на този кабел не му е там мястото, а на по-далечният болт. На болта с медното въженце в близост до корпуса не се закача нищо друго - от там веригата минава директно през четки-намотки-маса и какъвто източник на напрежение закачиш, все ще предизвиква непрекъснато въртене или изгаряне на източника (ако е бил алтернаторът, както се съмнявам). Нямало е искри, защото от кабела на алтернатора идва напрежение само при запален двигател, а ти не си правил проби тогава.mi6o написа:Преди да сваля другия стартер пак така бях закачил кабелите и нямаше проблем. Сега като сложих тоя и закачих минуса на акумулатора не тръгна да върти стартера,нищо. За сега акумулатора се държи че е як,ама го усещам да се предава лека по-лека като правя някакви жалки опити да оправя зареждането. Иначе стартера върти нормално и колата пали-е малко по-бавно разбира се ама я прибрах от Горна баня до нас само на акумулатор (спрях парното и намалих до минимум осветяването на таблото) пред нас гасих и палих 2 пъти,днес я палих пак 2 пъти. Сега остава от тъпотия да съм изгорил нещо и ще се гръмна. Само да допълня-няма миризма на изгоряло или някакви пушеци,до колкото мога да видя кабели,букси,клеми изглеждат като преди,клемите на акумулатора също са си както преди,стартера работи уж нормално-след като запаля мотора не се чуват никакви звуци от него вече.
Поздрави
П.С. А ако направя така-без да махам минуса на акумулатора развивам червения кабел и го допирам до другата клема. Ако започнат да хвърчат искри махам кабела веднага-значи не е за там. Ако няма искри давам на контакт и пробвам пак-ако няма искри закачам двата кабела с гайката,паля и се моля да изгасне лампата на акумулатора. Изгасне ли се излитам с мултицета да меря зареждането. Не съм пълна скръб по тоците-мнооого малко по-добре съм май.....ама не съм сигурен
Сега ще ти се наложи да храниш майстори, за съжаление...
- Didibao
- потребител
- Мнения: 1769
- Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
- Модел на автомобила: Focus ST170
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: Мондео 2 не зарежда алтернатора
Двата дебели кабела са на другата шпилка, външната, която е без нищо вързано на нея, единия кабел ти е от алтернатора другия от стартера.
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

-
- потребител
- Мнения: 601
- Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
- Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
- Status: Извън линия
Re: Мондео 2 не зарежда алтернатора
Обаче ако е закачил само алтернатора - нямаше да има ток, за да завърти. Ако пък е закачил само акумулатора, нямаше как да не чуе стартера, че върти.
Не отвивай кабела, за да го допираш някъде. Още повече при включен акумулатор. Има голяма вероятност с инструмента, който ползваш за отвиване на гайките да направиш късо - дупки по шасито/пожар. Токът на късо е много голям!
При мен към външната клема на шалтера има два кабела - един дебел кабел от алтернатора отива до стартера, оттам друг още по-дебел кабел отива до акумулатора. Разгледай при теб дали е така - тези три неща дали са свързани заедно.
Ако не са по този начин и щом си сигурен, че е било точно такова свързването с предишния стартер - има известна вероятност някакъв външен комутатор да се ползва за стартера. Виж дали дебелия кабел ходи директно към акумулатора, или не. Ако трябва снимай към каквото там отива дебелия кабел и го покажи тук.
Не отвивай кабела, за да го допираш някъде. Още повече при включен акумулатор. Има голяма вероятност с инструмента, който ползваш за отвиване на гайките да направиш късо - дупки по шасито/пожар. Токът на късо е много голям!
При мен към външната клема на шалтера има два кабела - един дебел кабел от алтернатора отива до стартера, оттам друг още по-дебел кабел отива до акумулатора. Разгледай при теб дали е така - тези три неща дали са свързани заедно.
Ако не са по този начин и щом си сигурен, че е било точно такова свързването с предишния стартер - има известна вероятност някакъв външен комутатор да се ползва за стартера. Виж дали дебелия кабел ходи директно към акумулатора, или не. Ако трябва снимай към каквото там отива дебелия кабел и го покажи тук.
- Didibao
- потребител
- Мнения: 1769
- Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
- Модел на автомобила: Focus ST170
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: Мондео 2 не зарежда алтернатора
Няма никакви външни комутатори схемата е както казахме вече, там където е вързан по тънкия кабел се взема маса за шалтера през четките на колектора!
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

- mi6o
- потребител
- Мнения: 773
- Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
- Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Мондео 2 не зарежда алтернатора
Сърдечно благодаря за съветите колеги
. Ще слезна сега да закача червения кабел за другата шпилка пък каквото стане. Ще пиша по-късно за резултата. Още веднъж благодарско на всички колеги,живи и здрави
Поздрави


Поздрави
- mi6o
- потребител
- Мнения: 773
- Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
- Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Мондео 2 не зарежда алтернатора
Здрaвейте колеги. Хиляди блaгодaрности нa всички зa полезните съвети и помощтa,която ми окaзaхте. Колaтa се смили нaд мойте ел. способности и глупости. Още в четвъртък зaкaчих червения кaбел нa другaтa шпилкa кaкто ми кaзaхте и сегa всичко е кaкто преди. Не можaх дa пишa зa резултaтa,че трябвaше веднaгa дa тръгнa зa Троян и нямaх време,сегa се прибрaх и тaкa. Зaреждaнето е същото,всичко е ок. Сигурно и предишния стaртер съм го вързaл тaкa и сaмо си мисля,че е било кaто първия път. Кaкто и дa е-вaжното е,че сегa всичко рaботи перфектно,a още по-вaжното е,че имa колеги кaто вaс и форум кaто този-перфектни. Още веднъж-хиляди блaгодaрности,живи и здрaви
.
Поздрaви

Поздрaви
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 11 госта