С какво се промива охладителната система?
-
- Status: Извън линия
С какво се промива охладителната система?
Вчера източвах антифриза, защото не ми топлеше парното и се оказа, че радиатора на парното е почти напълно запушен
След продължително промиване с вода работата се подобри, но антифриза беше много ръждив и имаше боклуци вътре. Въпроса ми е има ли някаква химия с която да си промия охладителната система и какво е мнението ви, ако сте ползвали такова нещо?

След продължително промиване с вода работата се подобри, но антифриза беше много ръждив и имаше боклуци вътре. Въпроса ми е има ли някаква химия с която да си промия охладителната система и какво е мнението ви, ако сте ползвали такова нещо?
-
- потребител
- Мнения: 689
- Регистриран: 24 юли 2006, 18:49
- Модел на автомобила: Escort 1.6 16v '95
- Местоположение: София/Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Не съм в час как се разглобява радиатор за парно, но съм виждал следното в един сервиз специализиран в радиаторите.
Значи изваждат радиатора на парното, разглобяват го (тук е въпроса може ли, не може ли) и с дълга метална лента (5мм широка, по-малко от 1 мм тънка) започват ребро по ребро да изтъркват отвътре, като разбира се промиват постоянно. Просто "шлайфат" ръждата от радиатора - тя е причината да се запушва всъщност и да не отдава никакво топло.
Значи изваждат радиатора на парното, разглобяват го (тук е въпроса може ли, не може ли) и с дълга метална лента (5мм широка, по-малко от 1 мм тънка) започват ребро по ребро да изтъркват отвътре, като разбира се промиват постоянно. Просто "шлайфат" ръждата от радиатора - тя е причината да се запушва всъщност и да не отдава никакво топло.
Не! Не съм пиян - аз така си карам!
- jack71
- потребител
- Мнения: 890
- Регистриран: 28 яну 2005, 16:17
- Модел на автомобила: Escort 1.6 Mi ; Capri I 2.6 6V ; Capri 2.8 6V
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
има. продават по бензиностанциите. бях пробвал нещо от шел но не бях очарован. вярно че изтече много червеникава вода дори след няколко промивания на системата ама към парното на колата нямаше особен ефект. най добрия вариант според мен е наистина да се свали радиатора и да се промие ръчно с агресивен химикал .аз действам с един прах дето го ползват по корабите ама наистина е агресивен и не бих го пуснал в колата. варианта с извирането с оцет също го има. повече играчка е докато свалиш радиаторето но това е веднъж годишно и цяла зима си ти 

- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Аз пък не бих мил с нищо.
Карал си или само с вода или с калпав антифриз.
Нали след промивките с водата имаш вече някаква проходимост ?
Вземи си купи от бензиностанция на Лукойл концентрат на ПристаОйл, намери си дестилирана вода, направи си подходящата концентрация и сипвай.
Антифриза (хубавия) действа и антикорозинно на системата. На пролет ако ти е мътилка ще го смениш пак.
Не ти рекламирам концентрата на Приста, просто карах с такъв и нямах грижи. После смених с един МОТУЛ и в системата стана мазало. Явно е бил менте някакво щото други пък са доволни. После пак с концентрат на Приста се оправих.
Карал си или само с вода или с калпав антифриз.
Нали след промивките с водата имаш вече някаква проходимост ?
Вземи си купи от бензиностанция на Лукойл концентрат на ПристаОйл, намери си дестилирана вода, направи си подходящата концентрация и сипвай.
Антифриза (хубавия) действа и антикорозинно на системата. На пролет ако ти е мътилка ще го смениш пак.
Не ти рекламирам концентрата на Приста, просто карах с такъв и нямах грижи. После смених с един МОТУЛ и в системата стана мазало. Явно е бил менте някакво щото други пък са доволни. После пак с концентрат на Приста се оправих.
-
- потребител
- Мнения: 689
- Регистриран: 24 юли 2006, 18:49
- Модел на автомобила: Escort 1.6 16v '95
- Местоположение: София/Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Дааа, определено съм съгласен с това, че трябва да се кара с антифриз. Преди на руските возила слагаше се квото дойде, но в сегашната ситуация, при сегашните проблеми със старичките ни коли и даже цените на части втора употреба, май по-добре да полагаме каквито можем грижи за колите а квото стане...
Ех, още съм бесен, за една ламаринена джанта 14ка за Ескорта 30 кинта ми искат тея окаляни, омаслени роми по автоморгите.
Ех, още съм бесен, за една ламаринена джанта 14ка за Ескорта 30 кинта ми искат тея окаляни, омаслени роми по автоморгите.

Не! Не съм пиян - аз така си карам!
- Svetlix
- потребител
- Мнения: 524
- Регистриран: 21 сеп 2006, 18:38
- Модел на автомобила: Nissan Almera SRi 1.6, 16V
- Местоположение: Моето гето е д`гето
- Контакти:
- Status: Извън линия
По учебниците пише че се смесва вода и сода каустик в съотношение 10/1 и се оставя двигателя да поработи така 5-10 мин. Аз обаче лично не бих направил нещо такова на колата си защото учебника е писан преди бая годинки и гледам за макети използвахме само руски автомобили, а автомобилостроенето сега няма нищо общо с преди 
На ЛикиМоли знам, че имат препарат за промивка на охладителната система. Все пак внимавай с тия неща защото може да предизвикаш и обратния ефект - поява на теч.

На ЛикиМоли знам, че имат препарат за промивка на охладителната система. Все пак внимавай с тия неща защото може да предизвикаш и обратния ефект - поява на теч.
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Точно това + оставането от препарата в системата ме спря да не сипвам некви такива щуротии.Svetlix написа: Все пак внимавай с тия неща защото може да предизвикаш и обратния ефект - поява на теч.
Това ми е натрупан опит от дъртия Ескорт. Така и не разбрах мога ли да източа цялата система и как. Но вече минало и заминало. От 7 литра система точех 4 литра и пак имаше ефект.
- penataa
- потребител
- Мнения: 105
- Регистриран: 17 май 2006, 12:48
- Модел на автомобила: escort 92
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: С какво се промива охладителната система?
Още бера ядове от такива промивки .escorttd написа:Вчера източвах антифриза, защото не ми топлеше парното и се оказа, че радиатора на парното е почти напълно запушен![]()
След продължително промиване с вода работата се подобри, но антифриза беше много ръждив и имаше боклуци вътре. Въпроса ми е има ли някаква химия с която да си промия охладителната система и какво е мнението ви, ако сте ползвали такова нещо?
Купих си някаква течност за запушване на течове (да слушам пишман майстори)блокира ми термостата прегря колата и т.н.
Течноста изведнъж стана червена ужас след промивка пак почервенява.
Промих колата пет пъти от тогава промивки-купени от лукоил и резултата си стои .Новия антифриз за три дена става червен.
И аз съм за механичното промиване
- krava_i_pile
- потребител
- Мнения: 176
- Регистриран: 26 фев 2005, 13:43
- Модел на автомобила: Фиеста 1.1 Ghia 90-та карбуратор, АГУ Landi Renzo
- Местоположение: София, Сливен
- Контакти:
- Status: Извън линия
промивка
аз направих така миналото лято(когато сменях термостата) сменях водата Н-пъти. Всеки ден я слагах и източвах и така няколко дни.Източвах я докато е още вряла. Цветът с всяко промиване се подобряваше, а парното ми сега ври и кипи. С препарат не бих пробвал..според мен няма смисъл. Водата се нагрява до толкова градуса и с водица става. При мен работи. И е евтино. Е сигурно съм имал късмет, че нищо не е било запушено, но..
И все пак Н на брой промивки при нон стоп включено парно и свеж антифриз накрая и това е!
Успех!
И все пак Н на брой промивки при нон стоп включено парно и свеж антифриз накрая и това е!
Успех!

- форд мк2
- потребител
- Мнения: 828
- Регистриран: 11 фев 2005, 12:24
- Модел на автомобила: ex. Escort VII Turnier 1.8 td 90hp; ex. Renault 19 TD;
Skoda Octavia 1.9TDI; Skoda Fabia 1.9 SDI; Fiat Multipla JTD - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
аз поккрепям колегата от горния пост!!!
няколко пъти съм си промивал системата с вода Н-пъти и има ефект.
а радиатора го свалих "напарих" го хубаво с паростуйка през ребрата и вътре в самото тяло и успя да падне цялата мръсотия от него, чак вода можеше да се пие през него толква "бистра" течеше
няколко пъти съм си промивал системата с вода Н-пъти и има ефект.
а радиатора го свалих "напарих" го хубаво с паростуйка през ребрата и вътре в самото тяло и успя да падне цялата мръсотия от него, чак вода можеше да се пие през него толква "бистра" течеше

Be happy
- jack71
- потребител
- Мнения: 890
- Регистриран: 28 яну 2005, 16:17
- Модел на автомобила: Escort 1.6 Mi ; Capri I 2.6 6V ; Capri 2.8 6V
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
все пак зависи от водата която наливате. или по точно колко варовик има в нея. във варненско или поне от моята чешма водата е отвратително варовикова. чайника ми за 2 дена става бял а за месец и нещо вече варовика се люпи. чувал съм е за истене на варовик се ползвало въщо минерална вода. ама не тая дето я продават а от изворчето направо.
от друга страна не може да бориш варовика с водица. а някои коли които са карани на вода имат наслагвания направо. пример мога да дам с двгто на каприто ми. перките на водната помпа едва ли не стържеха варовика....
от друга страна не може да бориш варовика с водица. а някои коли които са карани на вода имат наслагвания направо. пример мога да дам с двгто на каприто ми. перките на водната помпа едва ли не стържеха варовика....
- krava_i_pile
- потребител
- Мнения: 176
- Регистриран: 26 фев 2005, 13:43
- Модел на автомобила: Фиеста 1.1 Ghia 90-та карбуратор, АГУ Landi Renzo
- Местоположение: София, Сливен
- Контакти:
- Status: Извън линия
о да борба с варовика с вода няма как да стане. Може би някой с по-широки знания по химия ще предложи някаква добавка към циркулиращата вода?
И да наистина зависи от водата, която се сипва. Но за мен сега докато е още прилично откъм градуси, авторът на темата да пробва мощно с вода по 2 пъти на ден и надуто парно. Това е най-лесното за начало, след това май ще трябва да разглабя
И да наистина зависи от водата, която се сипва. Но за мен сега докато е още прилично откъм градуси, авторът на темата да пробва мощно с вода по 2 пъти на ден и надуто парно. Това е най-лесното за начало, след това май ще трябва да разглабя

-
- Status: Извън линия
-
- потребител
- Мнения: 6
- Регистриран: 10 юли 2007, 17:08
- Модел на автомобила: FORD Fiesta, 1.3 моно, '95 :)
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
На мойта Фиеста пък антифриза пък беше син като морето, и от известно време е станал тъмно кафяв.Това на какво се дължи и става ли с промивки.Преди половин година смених радиатора с чисто нов италиански бил с гаранция уж.....от него ли е от какво...Иначе колата си се охлажада добре стрелката си е все в същите граници....т.е. нямам проблем с охлаждането а само с цвета на антифриза.Това индикация за сериозен проблем ли е или си е нормално и да не се шашкам много.
Ще съм благодарен за всяко мнение..хайде Фиестаджий помагайте...
!
Ще съм благодарен за всяко мнение..хайде Фиестаджий помагайте...
!
- gogo_21011
- потребител
- Мнения: 129
- Регистриран: 18 яну 2006, 15:15
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.8 TDI 94
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Айде и аз да се изходя в тази тема 
Има препарати за кафе машини, аз ползвам такъв на нашата! Като мине през кафе машината след това в канчето се вижда варовика като сняг, не е на големи люспи а е като прах плува във водата, може с него да пробвате, ама едно шишенце е към 3-4 лв. а за цалата водна система някъде към 2 шишенца сигурно ще отидат. Може да опиташ с такъв препарат, сипваш го, да повърти мотора, източваш системата филтрираш през памук и отново наливаш и пак... така няколко пъти да разтрвори варовика и след това промиваш с чиста вода и накрая си сипваш антифриза. Мисля, че става всякакъв препарат за кафемашини, а може и в някой сервиз за професионални кафемашини да питаш, те редовно се борят с котления камък. Също така съм чувал че тук до Варна има една местност Побитите камъни, там има минерален извор, който разбивал камъни в бъбреците и тази вода също сваляла котления камък, дори била изяла коритото на чешмата където тече, ама аз не съм пробвал, че за сега нямам такива проблеми, но ... определено съм за варианта с препарата за кафемашините.. Това е от мен. Успех

Има препарати за кафе машини, аз ползвам такъв на нашата! Като мине през кафе машината след това в канчето се вижда варовика като сняг, не е на големи люспи а е като прах плува във водата, може с него да пробвате, ама едно шишенце е към 3-4 лв. а за цалата водна система някъде към 2 шишенца сигурно ще отидат. Може да опиташ с такъв препарат, сипваш го, да повърти мотора, източваш системата филтрираш през памук и отново наливаш и пак... така няколко пъти да разтрвори варовика и след това промиваш с чиста вода и накрая си сипваш антифриза. Мисля, че става всякакъв препарат за кафемашини, а може и в някой сервиз за професионални кафемашини да питаш, те редовно се борят с котления камък. Също така съм чувал че тук до Варна има една местност Побитите камъни, там има минерален извор, който разбивал камъни в бъбреците и тази вода също сваляла котления камък, дори била изяла коритото на чешмата където тече, ама аз не съм пробвал, че за сега нямам такива проблеми, но ... определено съм за варианта с препарата за кафемашините.. Това е от мен. Успех

- traqn_savov
- потребител
- Мнения: 932
- Регистриран: 03 май 2007, 20:23
- Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
- Местоположение: VARNA
- Status: Извън линия
Карайте само с антифриз, и няма да имате никви проблеми.



Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....
а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....
а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта