Мондео 1.6 16v Zetec 90к.с
-
- потребител
- Мнения: 8
- Регистриран: 13 мар 2007, 20:17
- Модел на автомобила: MONDEO
- Status: Извън линия
Мондео 1.6 16v Zetec 90к.с
здравйте може ли някои да ми каже защо при рязко натискане на педала на газта започва да утъва мотора но при плавно натискане не прави тия номера.А и също като например качвам някои стръмен път както си върви добре изведнъж умира сякаш някои ме закачил от зад и тегли.ако някои е имал подобен проблем ще му бъда благодарен ако сподели как го оправил.благодаря предварително[/b]
- mrdds
- потребител
- Мнения: 3127
- Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
- Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
1.Горивен и въздушен филтър сменял ли си?
2.Караш ли на газ?
3.Почиствал ли си инжекторите с добавка или ултразвукова вана?
4.На място форсирва ли се нормално или пак е така положението?
5.Пробвал ли си да смениш бензиностанцията или да пробваш с друг по качествен бензин(98,100 октанов)?
2.Караш ли на газ?
3.Почиствал ли си инжекторите с добавка или ултразвукова вана?
4.На място форсирва ли се нормално или пак е така положението?
5.Пробвал ли си да смениш бензиностанцията или да пробваш с друг по качествен бензин(98,100 октанов)?
Последна промяна от mrdds на 22 юни 2007, 14:50, променено общо 1 път.
-
- потребител
- Мнения: 1543
- Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Освен недостига на гориво и кофти тоци, за които пишат колегите, аз бих се усъмнил и за следното:
Информация за рязкото подаване на газ, ЕКУ-то получава от TPS-a. От стареене и/или от зацапване TPS-а не подава коректна информация към ЕКУ-то и при рязкото подаване на газ в цилиндрите навлиза планински въздух
, а колата забива муцуна.
Поразгледай и многото вакуумни маркучлета за нацепване.
Информация за рязкото подаване на газ, ЕКУ-то получава от TPS-a. От стареене и/или от зацапване TPS-а не подава коректна информация към ЕКУ-то и при рязкото подаване на газ в цилиндрите навлиза планински въздух

Поразгледай и многото вакуумни маркучлета за нацепване.
-
- потребител
- Мнения: 1543
- Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Едва ли от ламбда сондата забива нос при подаване на газ. За нея(ламбдата) са характерни преразходът на гориво и неравномерната работа на ДВГ.
Моята е универсална Magneti Marelli (да кажем средна хубост) и засега е ОК. Моторкрафтската вероятно е по-добра, но и доста по-скъпа.
Ламбда специално за Мондео - прекалено ми звучи
. Всеки решава сам за себе си (и после псува другите
)...
Моята е универсална Magneti Marelli (да кажем средна хубост) и засега е ОК. Моторкрафтската вероятно е по-добра, но и доста по-скъпа.
Ламбда специално за Мондео - прекалено ми звучи


-
- потребител
- Мнения: 10
- Регистриран: 15 мар 2014, 10:51
- Модел на автомобила: Mondeo 1.6 , 88 hp, z-tec, 1996
- Status: Извън линия
Re: Мондео 1.6 16v Zetec 90к.с
Здравейте , вече осма година си карам моето Мондео 1.6 , 88 к.с. 16v, 1996 зе тек . 7 месеца отсъствах от БГ и не беше каран след като се прибрах първтв ми работа бе да му сменя маслото и всичките филтри , но се пови проблем след това ,като натисна. Рязко педала на гаста самата кола се "чуди" и сякаш изведнъж и идва горивото и когато е на място след рязко натискана на газта оборотите падат и чак след това се изфорсирва , останах със съмнение за свещи и кабели , смених ги свещите и кабклите с оригинални моторкрафт , но проблема остана , имам съмнения да не би да е от горивня филтър ,"майстора", който го сменя се замота 30 минути и имам съмнения че е сложил друг филтър не този който трябва , но ако имате някои други поедположения моля споделете
- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Мондео 1.6 16v Zetec 90к.с
Проверка на тпс, маф и датчик за температурата на антифриза към компа колега



По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
-
- потребител
- Мнения: 10
- Регистриран: 15 мар 2014, 10:51
- Модел на автомобила: Mondeo 1.6 , 88 hp, z-tec, 1996
- Status: Извън линия
Re: Мондео 1.6 16v Zetec 90к.с
essex написа:Проверка на тпс, маф и датчик за температурата на антифриза към компа колега![]()
Какво е тпс , маф и като цена би ли ме ориентирал колко струват зедно с датчика за температурата .
Благодаря ти предварително !
- DigiPro
- потребител
- Мнения: 4336
- Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
- Модел на автомобила: служебен C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3 - Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Мондео 1.6 16v Zetec 90к.с
MAF e т. нар. дебитомер. Мери дебита на входящия въздух и се намира веднага след въздушния филтър. Чисти се с контактен спрей. Има тема във форума: http://clubford.org/forum/viewtopic.php?f=8&t=1363.
TPS е датчик за положението на дроселовата клапа. Представлява потенциометър. Мери се с мултицет като плавно се подава газ и съответно съпротивлението трябва да се променя плавно без резки промени.
TPS е датчик за положението на дроселовата клапа. Представлява потенциометър. Мери се с мултицет като плавно се подава газ и съответно съпротивлението трябва да се променя плавно без резки промени.
-
- потребител
- Мнения: 10
- Регистриран: 15 мар 2014, 10:51
- Модел на автомобила: Mondeo 1.6 , 88 hp, z-tec, 1996
- Status: Извън линия
Re: Мондео 1.6 16v Zetec 90к.с
Благодаря, но предполагам ако проблема е в тях на диагностика с компютър нямя да се хване ?DigiPro написа:MAF e т. нар. дебитомер. Мери дебита на входящия въздух и се намира веднага след въздушния филтър. Чисти се с контактен спрей. Има тема във форума: http://clubford.org/forum/viewtopic.php?f=8&t=1363.
TPS е датчик за положението на дроселовата клапа. Представлява потенциометър. Мери се с мултицет като плавно се подава газ и съответно съпротивлението трябва да се променя плавно без резки промени.
- S_C
- потребител
- Мнения: 4605
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Мондео 1.6 16v Zetec 90к.с
Това какво е..бензин газ, инсталацията оправена ли ти е...
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
-
- потребител
- Мнения: 10
- Регистриран: 15 мар 2014, 10:51
- Модел на автомобила: Mondeo 1.6 , 88 hp, z-tec, 1996
- Status: Извън линия
Re: Мондео 1.6 16v Zetec 90к.с
На бензин е газ нямам инсталирана
-
- потребител
- Мнения: 10
- Регистриран: 15 мар 2014, 10:51
- Модел на автомобила: Mondeo 1.6 , 88 hp, z-tec, 1996
- Status: Извън линия
Re: Мондео 1.6 16v Zetec 90к.с
Пиоверих цените на TPS ,MAF и датчика за темпервтурата на антифриза към компютъра
TPS - 220
MAF- 380
Датчик температура ох. Течност - 56
TPS - 220
MAF- 380
Датчик температура ох. Течност - 56

- S_C
- потребител
- Мнения: 4605
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Мондео 1.6 16v Zetec 90к.с
Това в МП предполагам...
Горе те питах за инсталацията, защото колите имат сериен проблем с нея-разпада се и започваш периодично да губиш разни датчици, на случаен принцип. Това преди да се оскубе цялото и да се смени, диагностиката е губене на време. Датчик на дросела е така направен че нормално надживява колата. Много рядко дефектира. Дебитомера и той дава проблеми основно от зацапване. Виж, ако му няма жичките вътре примерно...там е ясна работата.Но и това не е много често явление.
Горе те питах за инсталацията, защото колите имат сериен проблем с нея-разпада се и започваш периодично да губиш разни датчици, на случаен принцип. Това преди да се оскубе цялото и да се смени, диагностиката е губене на време. Датчик на дросела е така направен че нормално надживява колата. Много рядко дефектира. Дебитомера и той дава проблеми основно от зацапване. Виж, ако му няма жичките вътре примерно...там е ясна работата.Но и това не е много често явление.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
-
- потребител
- Мнения: 10
- Регистриран: 15 мар 2014, 10:51
- Модел на автомобила: Mondeo 1.6 , 88 hp, z-tec, 1996
- Status: Извън линия
Re: Мондео 1.6 16v Zetec 90к.с
Не , просто информативно питах , това не е цена на МП а на един магазин за авточасти за форд продават само и единствено Motorcraft. В интерес на истината никога не съм зачиствал MAF сензора , но в найскоро време смятам да го почистя със спрейь за дросели и карборатори , дано това предърпване след рязко натискане на газта спре !
Sent from my BlackBerry 9900 using Tapatalk
Sent from my BlackBerry 9900 using Tapatalk
-
- потребител
- Мнения: 10
- Регистриран: 15 мар 2014, 10:51
- Модел на автомобила: Mondeo 1.6 , 88 hp, z-tec, 1996
- Status: Извън линия
Re: Мондео 1.6 16v Zetec 90к.с
Днес почистих MAF сензора , на предната двойка жички имаше черен нагар , изчистих го със спрей за карборатори , но проблема с предърпването с рязкото натискане на газта си остана , колата стана по - пъргава но при рязко натсикане прехълцва и рязко започва да набира , което е адски дразнещо , остана TPS сензора да се почисти но незнам къде се намира ?
Sent from my BlackBerry 9900 using Tapatalk
Sent from my BlackBerry 9900 using Tapatalk
- S_C
- потребител
- Мнения: 4605
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Мондео 1.6 16v Zetec 90к.с
Отстрани на дросела. Оглеждай за кабели къде ходят- има букса на него, няма как да го пропуснеш.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
-
- потребител
- Мнения: 10
- Регистриран: 15 мар 2014, 10:51
- Модел на автомобила: Mondeo 1.6 , 88 hp, z-tec, 1996
- Status: Извън линия
Re: Мондео 1.6 16v Zetec 90к.с
Днес реших да мина диагностика ама ударих на камък за пореден път , никой няма прогрма за форд
На единия сервиз , човека каза че ще я закачи но няма да покаже нищо и проблема с това предърпване което съм описъл по - горе е на 100 %. сигурен че е механичен проблема , от някъде поемало въздух , общо взето на Никой не му се занимава с ФОРД , което е жалко , и ще си я карам така със светнал ABS и с предърпване Щото няма читави сервизи които рабират от ФОРД , а и да прояви някой интерес е да ми свали кожата и проблема да си остане ... Та така с моята сага проблема си остава
Sent from my BlackBerry 9900 using Tapatalk
На единия сервиз , човека каза че ще я закачи но няма да покаже нищо и проблема с това предърпване което съм описъл по - горе е на 100 %. сигурен че е механичен проблема , от някъде поемало въздух , общо взето на Никой не му се занимава с ФОРД , което е жалко , и ще си я карам така със светнал ABS и с предърпване Щото няма читави сервизи които рабират от ФОРД , а и да прояви някой интерес е да ми свали кожата и проблема да си остане ... Та така с моята сага проблема си остава
Sent from my BlackBerry 9900 using Tapatalk
- S_C
- потребител
- Мнения: 4605
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Мондео 1.6 16v Zetec 90к.с
Този двигател е твърде стар, за да има нормална диагностика. Има модул за самодиагностика, връзва му се един светодиод и се брои колко пъти ще примигне. Има я описана процедурата назад из форума.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 16 госта