Разтрисане на колата и губене на мощност
-
- потребител
- Мнения: 35
- Регистриран: 25 май 2012, 11:23
- Модел на автомобила: Ford Focus
- Status: Извън линия
Разтрисане на колата и губене на мощност
Привет,
Мотара ми е Zantek 1.6 бензин и съответно е на Ford Focus 1999. Когато мотора загрее до работната си температура (стелката е посредата) на скорости 3, 4, или 5 и натисна педала на гаста ряско или пък до край, колата започва да "хълца" и да се разтриса сякаш караш на висока предавка с ниска скорост. Това разтрисане продълвава докато не стигне 3000 оборота и после спира. Често се случва на треда когаро се опирвам да изпреварвам, освен че тресе не може и да ускори какво трябва (мн. е гадно при изпреварване). Също табелязах, че става и при пера без да съм дал гас, но има лек наклон на пътя. На стръмно на 5 се получава и около 2000 оборота. Колкото е по-висока предавката ( наклона на пъря) толкова при по-ниски обороти се получава това тресене и трае по-дълго време. Това ме кара да карам се с над 3000 оборота. Този проблем го няма когато колата е студена, появява се горе долу след около 15-20 каране. Някой имали си на идея към коя нейна част да гледам поне . Яно че не е от радиото . Надявам се да помогните защото този проблем е мн неприятен и от доста време ме мъчи.
Мотара ми е Zantek 1.6 бензин и съответно е на Ford Focus 1999. Когато мотора загрее до работната си температура (стелката е посредата) на скорости 3, 4, или 5 и натисна педала на гаста ряско или пък до край, колата започва да "хълца" и да се разтриса сякаш караш на висока предавка с ниска скорост. Това разтрисане продълвава докато не стигне 3000 оборота и после спира. Често се случва на треда когаро се опирвам да изпреварвам, освен че тресе не може и да ускори какво трябва (мн. е гадно при изпреварване). Също табелязах, че става и при пера без да съм дал гас, но има лек наклон на пътя. На стръмно на 5 се получава и около 2000 оборота. Колкото е по-висока предавката ( наклона на пъря) толкова при по-ниски обороти се получава това тресене и трае по-дълго време. Това ме кара да карам се с над 3000 оборота. Този проблем го няма когато колата е студена, появява се горе долу след около 15-20 каране. Някой имали си на идея към коя нейна част да гледам поне . Яно че не е от радиото . Надявам се да помогните защото този проблем е мн неприятен и от доста време ме мъчи.
- Doin
- потребител
- Мнения: 1817
- Регистриран: 13 мар 2009, 23:18
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDdi Ghia '00
- Местоположение: Слатина, София
- Status: Извън линия
Re: Разтрисане на колата и губене на мощност
Така както го описваш изглежда температурен датчик, но без диагностика няма да минеш!
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Разтрисане на колата и губене на мощност
От телефон ли е писан поста?
На мен ми прилича на проблем със свещите.
Тези мотори се развъртат след 3000 оборота.
Ако се мъчиш да ускоряваш на висока предавка преди тези 3000 оборота, просто забрави ...
На мен ми прилича на проблем със свещите.
Тези мотори се развъртат след 3000 оборота.
Ако се мъчиш да ускоряваш на висока предавка преди тези 3000 оборота, просто забрави ...
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Разтрисане на колата и губене на мощност
Исклучи си фременно дибитометъра (онуй по пътя между кутията на въздушния филтър и жилото на гаста) и пробвай как фърча колата. Ако не фърча - виш ко ти рекоха за свещите по-горе. Ама ако фръкне - търси си друго, твойто се е скапало.newDummy написа:Привет, ...
-
- потребител
- Мнения: 35
- Регистриран: 25 май 2012, 11:23
- Модел на автомобила: Ford Focus
- Status: Извън линия
Re: Разтрисане на колата и губене на мощност
Не само, че е от телефон, но и този е от същият телефон. Значи, това си е проблем. Преди го нямаше, т.е. без оглед на това колко бързо ще ускоря на висок а предавка и на какви обороти съм, колата не се задъхваше така. Преди ако съм на 5 с 2000 оборота и натисна до дупка си ускорявах (бавно но сигурно) без този проблем.paci написа:От телефон ли е писан поста?
На мен ми прилича на проблем със свещите.
Тези мотори се развъртат след 3000 оборота.
Ако се мъчиш да ускоряваш на висока предавка преди тези 3000 оборота, просто забрави ...
- kimi666
- потребител
- Мнения: 197
- Регистриран: 29 фев 2012, 17:14
- Модел на автомобила: ford focus 1.8 i, ghia , kombi 99г. GI Romano
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Разтрисане на колата и губене на мощност
А когато си спрял и изключил от скорост, нормално ли се форсира?
-
- потребител
- Мнения: 35
- Регистриран: 25 май 2012, 11:23
- Модел на автомобила: Ford Focus
- Status: Извън линия
Re: Разтрисане на колата и губене на мощност
ДА! Когато колата е на спряла или си в първите 15 мин. от каренето няма никъкъв проблем. Дори и след като вече е загряла и изклуча от скорост и дам газ - нищоkimi666 написа:А когато си спрял и изключил от скорост, нормално ли се форсира?
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Разтрисане на колата и губене на мощност
На място нямаш натоварване.
На място чукни леко педала и виж преди да вдигне обороти дали претриса когато е загряла.
Ама не да стъпиш на педала и да мачкаш яко
Само леко бутни газ и виж дали ще разтресе преди да се форсира.
Трябва обаче да е напълно загряла т.е. оборотомера да ти е на 850-900 оборота. По-високи ли са няма да прекъсне преди да се форсира.
Студена не е толкова изразен този проблем, защото имаш компенсанция от компа заради това, че е студен двигателя.
МАФ, байпасен клапан, дросел ... всичко трябва да прегледаш
Обаче това, което описваш на мен ми го е правила заради свещи
На място чукни леко педала и виж преди да вдигне обороти дали претриса когато е загряла.
Ама не да стъпиш на педала и да мачкаш яко
Само леко бутни газ и виж дали ще разтресе преди да се форсира.
Трябва обаче да е напълно загряла т.е. оборотомера да ти е на 850-900 оборота. По-високи ли са няма да прекъсне преди да се форсира.
Студена не е толкова изразен този проблем, защото имаш компенсанция от компа заради това, че е студен двигателя.
МАФ, байпасен клапан, дросел ... всичко трябва да прегледаш
Обаче това, което описваш на мен ми го е правила заради свещи
-
- потребител
- Мнения: 38
- Регистриран: 06 яну 2008, 13:26
- Модел на автомобила: Escort
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Разтрисане на колата и губене на мощност
Това не е нищо друго освен дефектен кабел. При запален двигател почваш да ги вадиш един по един. Ако като извадиш някой двигателя не си промени звука, значи трябва да го сменяш.
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Разтрисане на колата и губене на мощност
А ти къде прочете за проблем с оборотите на празен ход, за да си толкова категоричен, че е кабел?rscossworth написа:Това не е нищо друго освен дефектен кабел. При запален двигател почваш да ги вадиш един по един. Ако като извадиш някой двигателя не си промени звука, значи трябва да го сменяш.
Щото аз пак прочетох (с мъка) описанието на проблема и все оставам с впечатление за проблеми само при ускоряване и движение на висока предавка с обороти под 3000. Това беше и причината да насоча вниманието към дебитомера, който оказва много по-голямо влияние за дозиране на горивото при натоварен режим на двигателя, отколкото при празен ход.
-
- потребител
- Мнения: 35
- Регистриран: 25 май 2012, 11:23
- Модел на автомобила: Ford Focus
- Status: Извън линия
Re: Разтрисане на колата и губене на мощност
Миришеми на диагностика, ясно са доста нещата които може да са се скапали. Искам да попитам за добро местенце в Плодив и околия за тази цел. Просто не искам да отида на място без да съм чул и едно мнение за него. Мерси!
-
- потребител
- Мнения: 38
- Регистриран: 06 яну 2008, 13:26
- Модел на автомобила: Escort
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Разтрисане на колата и губене на мощност
Пич, имал съм същия проблем. При опукал кабел колата умира между 2 и 3 хиляди оборота. Диагностиката няма да хване кабелите.
-
- потребител
- Мнения: 35
- Регистриран: 25 май 2012, 11:23
- Модел на автомобила: Ford Focus
- Status: Извън линия
Re: Разтрисане на колата и губене на мощност
Значи е логично първо да сменя кабелите на свещите профелактично и тогава диагностика.rscossworth написа:Пич, имал съм същия проблем. При опукал кабел колата умира между 2 и 3 хиляди оборота. Диагностиката няма да хване кабелите.
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Разтрисане на колата и губене на мощност
Нещо ти изгубвам мисълта. Ако от "опукал кабел колата умира между 2 и 3 хиляди оборота", излиза че на празен ход и високи обороти на място ще работи добре, каквото е и наблюдението на newDummy (или не?). Какъв е тогава смисълът да вади лулите от свещите, за да търси неработещ цилиндър заради опукал кабел? Нали на всеки цилиндър ще оказва влияние върху работата и тогава "к'во праим"? Може би някой се вози отпред с отворен капак и вади лулите при натоварен двигател, за да открие дефектният...rscossworth написа:Пич, имал съм същия проблем. При опукал кабел колата умира между 2 и 3 хиляди оборота. Диагностиката няма да хване кабелите.
Аз предложих елементарна проба - откача дебитомера и вкарва компютъра да работи по заводските настройки според настъпен педал и изгорели газове. Ако нещата се нормализират - проблемен дебитомер, който за мен е най-вероятната причина. Ако няма промяна - закача дебитомера и откача ламбда сондата, да не е забила в състояние "богата смес" и компютърът да ограничава горивото. Тези неща могат да се видят и на диагностика, стига да има кой да закара колата в сервиз.
П.П. Да не забравяме, че колите вече не са с карбуратор и настройката на гориво-въздушната смес се прави динамично, според показанията на различни датчици.
- momo76
- потребител
- Мнения: 533
- Регистриран: 21 окт 2006, 16:11
- Модел на автомобила: Фиеста 1.25 2001г.
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Разтрисане на колата и губене на мощност
Това са типичните проблеми при проблем с бобината. Огледай я за пукнатини, а най лесно вземи една от някой за проба.
-
- потребител
- Мнения: 38
- Регистриран: 06 яну 2008, 13:26
- Модел на автомобила: Escort
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Разтрисане на колата и губене на мощност
Кой е казал "неработещ". Казах "да си промени звука" двигателя, и то да си го променя като извади здрав кабел а не опукания. А иначе ако смени бобината с дефектни кабели и свещи ще развали новата за нула време.
- pantata
- потребител
- Мнения: 1374
- Регистриран: 28 сеп 2006, 03:22
- Модел на автомобила: Fiesta 1.4 `89
Fiesta 1.25 '10
Subaru Legacy 3.0R Auto '07 - Местоположение: Димитровград/София
- Status: Извън линия
Re: Разтрисане на колата и губене на мощност
Кабел най-лесно се проверява на тъмно с отворен капак. Един форсира и друг гледа има ли фойерверки(искри) или не, може би става и за бобината, ако е пукната.
-
- потребител
- Мнения: 35
- Регистриран: 25 май 2012, 11:23
- Модел на автомобила: Ford Focus
- Status: Извън линия
Re: Разтрисане на колата и губене на мощност
Sorrry за забавянето - оказаха се кабелите на свещите . Сега колата тръгна да ускорява както трябва и вече не се "дави"
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 33 госта