неравномерно подаване на газ при Ескорт
-
- потребител
- Мнения: 11
- Регистриран: 28 юни 2006, 14:38
- Модел на автомобила: Ford Escort'93 1.4 mi
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
неравномерно подаване на газ при Ескорт
Здравейте колеги,
Карам Ford Escort Ghia, 1993, 1.4 mi бензин. Имам следния проблем – неадекватно подаване на газ. Най-осезаемо се проявява в режим на празен ход, когато колата или гасне или държи 2000-3000 оборота. Същия номер прави и при нискя скорост (до 30км/ч), понякога направо върви сама и се налага да я карам на спирачка, друг път гасне и паленето става единствено с неколкократно “помпане” на педала на газта. Високия разход на гориво (14-15/100 на градско) ми е най-малкия проблем. На извънградско (натварен 90-100км/ч) разхода е нормален 8/100, но симптома пак се провява при ускоряване. В елементарна ситуация за изпреварване тази кола ме е изправяла на нокти и ако ви кажа, че не изпреварвам с нея няма да ви излъжа.
Обиколил съм доста сервизи, правили са по нея какво ли не – смяна на инжекциона, чистене на същия и моторчето за празен ход, смяна на свещи, релета на бензинова помпа, температурен датчик,изкуствено вдигане на оборотите и какво ли още не. Специалистите от Бош и направиха по 1 компютърна диагностика и щяха да ми сменят потенциометър на дроселовата клапа и няколко други датчика, но всичко излизаше към 400лв, а не ми се даваше гаранция, че след смяната на това колата ще работи нормално. Няма да продължавам въпроса ми е такъв – съвети всякакви приемам и ще ми бъдат от полза, но даже снимки да ми пратите не мога да се оправя. Ако някой от вас може да помогне – да види колата ако може да направи нещо или поне да каже какво и е и като отида в сервиз да инструктирам майсторите какво да правят. Предлагам съответното за труда заплащане ако някой много се опъва – почерпка!
Карам Ford Escort Ghia, 1993, 1.4 mi бензин. Имам следния проблем – неадекватно подаване на газ. Най-осезаемо се проявява в режим на празен ход, когато колата или гасне или държи 2000-3000 оборота. Същия номер прави и при нискя скорост (до 30км/ч), понякога направо върви сама и се налага да я карам на спирачка, друг път гасне и паленето става единствено с неколкократно “помпане” на педала на газта. Високия разход на гориво (14-15/100 на градско) ми е най-малкия проблем. На извънградско (натварен 90-100км/ч) разхода е нормален 8/100, но симптома пак се провява при ускоряване. В елементарна ситуация за изпреварване тази кола ме е изправяла на нокти и ако ви кажа, че не изпреварвам с нея няма да ви излъжа.
Обиколил съм доста сервизи, правили са по нея какво ли не – смяна на инжекциона, чистене на същия и моторчето за празен ход, смяна на свещи, релета на бензинова помпа, температурен датчик,изкуствено вдигане на оборотите и какво ли още не. Специалистите от Бош и направиха по 1 компютърна диагностика и щяха да ми сменят потенциометър на дроселовата клапа и няколко други датчика, но всичко излизаше към 400лв, а не ми се даваше гаранция, че след смяната на това колата ще работи нормално. Няма да продължавам въпроса ми е такъв – съвети всякакви приемам и ще ми бъдат от полза, но даже снимки да ми пратите не мога да се оправя. Ако някой от вас може да помогне – да види колата ако може да направи нещо или поне да каже какво и е и като отида в сервиз да инструктирам майсторите какво да правят. Предлагам съответното за труда заплащане ако някой много се опъва – почерпка!
-
- потребител
- Мнения: 11
- Регистриран: 28 юни 2006, 14:38
- Модел на автомобила: Ford Escort'93 1.4 mi
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Да, това ми каза и един преподавател по ДВГ. В първия сервиз, където поисках да прегледат това отговора беше отрицателен и ме насочиха към проблем в бензиновата помпа - подавала ниско налягана и затова дигнаха оборотите.ivo9180 написа:Може би отнякаде смуче въздух Най вече от сервото или маркуча от него до смукателните тръби
-
- потребител
- Мнения: 11
- Регистриран: 28 юни 2006, 14:38
- Модел на автомобила: Ford Escort'93 1.4 mi
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Имам ламбда сонда. При диагностиката даде "твърде богата смес" - това се изписа на монитора на компа, но не се насочиха към нея, а към потенциметъра на дроселовата клапа. Във форума четох, че колата може да работи и без него, трябва да загрява по няколко минути и се отразява само върху динамиката на двигателя, но като им го казах само се изсмяха. Центровката всеки път я правят ама го"центрират" само за 50-ина км и пак си почва да ги прави мизериите. Последния път доколкото разбрах налягане 4бара при нормано 1 (даже ме бъзикаха, че ще вървя като мерцедес) и високи обороти. Ако се намалят гасне. За клапани не знам с какви съм, но мога да питам.J6B написа:ламбда сонда имаш ли ,как е.Центровката как ти е,с какви клапани си..
- dqboL
- потребител
- Мнения: 79
- Регистриран: 23 юли 2005, 15:18
- Модел на автомобила: Escort 1.6 16v '98 Zetec... po edno vreme..
- Местоположение: Varna
- Контакти:
- Status: Извън линия
Здрасти от мен!
Имах същия проблем със Зетек 1.6 98ма година, форсираше се сам и вървеше бетер автопилот (даваше си сам гас), на място оборотите ми варираха между 500-1200 беше ужас, обиколих около 3-4 елкона и всички се чудят по простата причина че моя немогат да го закачат към компютър. Оказа се,че ми е прецакан стъпковия мотор ( мотора на празния ход). В моя случаи при тръгване на 1-ва когато му дам гас сам си ускоряваше до 2000об/м и си ги задържаше, ако просто натиснех съединителя увеличаваше оборотите до 3500/4000 и когато го изфорсирах се оправяше. Реших си кратко, ясно и лесно проблема, просто го изключих от куплунга, по простата причина че ми обявиха цена от 300лв за нов. Сега колата е добре, след като ръчно и дигнахме оборотите до 900, защото с откачен стъпков мотор, работеше на 400/500. Проблем имам вмомента само при запалване, първата минута работи на 600об/м и после със загряването си ги повишава до почти нормалните 900.
Имах същия проблем със Зетек 1.6 98ма година, форсираше се сам и вървеше бетер автопилот (даваше си сам гас), на място оборотите ми варираха между 500-1200 беше ужас, обиколих около 3-4 елкона и всички се чудят по простата причина че моя немогат да го закачат към компютър. Оказа се,че ми е прецакан стъпковия мотор ( мотора на празния ход). В моя случаи при тръгване на 1-ва когато му дам гас сам си ускоряваше до 2000об/м и си ги задържаше, ако просто натиснех съединителя увеличаваше оборотите до 3500/4000 и когато го изфорсирах се оправяше. Реших си кратко, ясно и лесно проблема, просто го изключих от куплунга, по простата причина че ми обявиха цена от 300лв за нов. Сега колата е добре, след като ръчно и дигнахме оборотите до 900, защото с откачен стъпков мотор, работеше на 400/500. Проблем имам вмомента само при запалване, първата минута работи на 600об/м и после със загряването си ги повишава до почти нормалните 900.
Кара смело и безотговорно!
- bijuto
- потребител
- Мнения: 39
- Регистриран: 03 сеп 2006, 11:05
- Модел на автомобила: преди escort 1.6/16v'98г. сега vectra 2.0dti'01г.
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
При мен проблема с оборотите беше почти същият,или ги вдигаше на 2000-2500 или падаха под 300-400,разликата от при тебе е че моята не гаснеше.Един казваше моторче за ниските обороти,друг кабели и свещи,трети компютър,MAFдатчик и т.н.Оказа се обаче спукан маркуч на парите от картера,който засмуква въздух и датчиците започват да грешат.Искам само да отбележа че цепнатината на маркуча беше много малка и затова толкова трудно я открихме.Смених въпросният маркуч и оборотите се оправиха.
-
- потребител
- Мнения: 103
- Регистриран: 02 юни 2006, 17:00
- Модел на автомобила: A4 1.8T,
Punto 1.7D - Местоположение: София
- Status: Извън линия
обороти
Пробвай със спрей за почистване на кабели. Разкачи внимателно всички букси, куплунзи и т.н. по командването на двигателя, карбутатор, сонди и........ почисти ги внимателно, като внимаваш да не откъснеш или размениш някой. Това преди 4 години ми спести 400лв. като майстор се кълнеше, че е стъпков мотор, датчик, сензор и ........... Ако не помогне ще се набуташ само 3-4лв. за спрей.
Късмет
Късмет
-
- потребител
- Мнения: 69
- Регистриран: 17 ное 2005, 21:48
- Модел на автомобила: ford escord 1991 77k.w./ 1.6 EFI с АГУ
- Местоположение: Видин/ София
- Status: Извън линия
Съжалявам за намаса в темата, на как го хванахте, че е спукан и за кои маркуч - този от двигателя, от дюзите или този които отива към въздушния филтър.bijuto написа:Оказа се обаче спукан маркуч на парите от картера,който засмуква въздух и датчиците започват да грешат.Искам само да отбележа че цепнатината на маркуча беше много малка и затова толкова трудно я открихме.Смених въпросният маркуч и оборотите се оправиха.
-
- потребител
- Мнения: 11
- Регистриран: 28 юни 2006, 14:38
- Модел на автомобила: Ford Escort'93 1.4 mi
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Благодаря на всички за съветите. Днес за пореден път я взимам от сервиз и си движи с 3000 оборота на 1-ва. Ще взема спрей за кабели, ще я нося пак да пробват и с откачане на стъпковия мотор. Междувремено говорих с едни газаджии, които почти успяха да ме убедят, че ако сложа газова нещата щели да се оправят. Ако смуче въздух обаче няма как да стане. Лошото е, че по сервизите не им се занимава да преглеждат маркучи а аз колкото и да гледам нищо не откривам. Има ли нямкакъв по-достъпен начин да ги облепя с нещо като изолирбанд?
-
- потребител
- Мнения: 689
- Регистриран: 24 юли 2006, 18:49
- Модел на автомобила: Escort 1.6 16v '95
- Местоположение: София/Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
То обикновено смученето на въздух се чува. Спри я в някоя квартална уличка, отвори капака и слушай.juliex написа:Благодаря на всички за съветите. Днес за пореден път я взимам от сервиз и си движи с 3000 оборота на 1-ва. Ще взема спрей за кабели, ще я нося пак да пробват и с откачане на стъпковия мотор. Междувремено говорих с едни газаджии, които почти успяха да ме убедят, че ако сложа газова нещата щели да се оправят. Ако смуче въздух обаче няма как да стане. Лошото е, че по сервизите не им се занимава да преглеждат маркучи а аз колкото и да гледам нищо не откривам. Има ли нямкакъв по-достъпен начин да ги облепя с нещо като изолирбанд?
Не! Не съм пиян - аз така си карам!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 15 госта