2.0 TDCi с DPF пуши черно при подаване на газ
- cmax_de
- потребител
- Мнения: 18
- Регистриран: 18 ное 2014, 16:41
- Модел на автомобила: Ford C-Max Style+ 2.0 TDCi PowerShift
- Status: Извън линия
2.0 TDCi с DPF пуши черно при подаване на газ
Здравейте колеги.
Изчетох почти всички теми, които намерих във форума относно пушенето на дизелите. Знам, че и донякъде това може и да е нормално, но все пак ме гложди отвътре и реших да потърся и вашето мнение.
Колата е C-Max от 2009-та, мотор 2.0 TDCi 81 KW с DPF и PowerShift автоматична скоростна кутия. Километрите са малко под 100 000. Имам я от година и половина и горе долу от тогава наблюдавам това изпушване при подаване на газ. Реално пуши повече когато ускорявам от ниски обороти. Прави облак отзад за кратко и след това е ок. Същото се вижда и на магистралата на тъмно, дам ли рязко газ и в началото се вижда пушека в отражението на фаровете на колите зад мен.
Не се усеща липса на мощност или каквито и да било признаци за някакъв проблем. Просто си изпушва.
Преди няколко месеца я водих при местния дилър за редовната сервизна инспекция и ги помолих да проверят това изпушване на какво се дължи. Според тях, настройката на филтъра за твърди частици е била грешна и в него се събирало много масло, и от него пушело. Казаха, че са го "оправили" и след като покарам известно време, маслото, което е останало в повече ще изгори и ще спре да пуши. Факт е, че почти половин година по-късно изпушването си остана. Преди да ходя пак по майстори бих искал да се допитам до вас за мнения. В ежедневието колата се кара предимно на къси разстояния, но и след 600 км по немски аутобан, където скоростта, която се поддържа обикновено е над 140 км/ч, изпушването си остава при подаване на газ.
Изчетох почти всички теми, които намерих във форума относно пушенето на дизелите. Знам, че и донякъде това може и да е нормално, но все пак ме гложди отвътре и реших да потърся и вашето мнение.
Колата е C-Max от 2009-та, мотор 2.0 TDCi 81 KW с DPF и PowerShift автоматична скоростна кутия. Километрите са малко под 100 000. Имам я от година и половина и горе долу от тогава наблюдавам това изпушване при подаване на газ. Реално пуши повече когато ускорявам от ниски обороти. Прави облак отзад за кратко и след това е ок. Същото се вижда и на магистралата на тъмно, дам ли рязко газ и в началото се вижда пушека в отражението на фаровете на колите зад мен.
Не се усеща липса на мощност или каквито и да било признаци за някакъв проблем. Просто си изпушва.
Преди няколко месеца я водих при местния дилър за редовната сервизна инспекция и ги помолих да проверят това изпушване на какво се дължи. Според тях, настройката на филтъра за твърди частици е била грешна и в него се събирало много масло, и от него пушело. Казаха, че са го "оправили" и след като покарам известно време, маслото, което е останало в повече ще изгори и ще спре да пуши. Факт е, че почти половин година по-късно изпушването си остана. Преди да ходя пак по майстори бих искал да се допитам до вас за мнения. В ежедневието колата се кара предимно на къси разстояния, но и след 600 км по немски аутобан, където скоростта, която се поддържа обикновено е над 140 км/ч, изпушването си остава при подаване на газ.
-
- потребител
- Мнения: 8
- Регистриран: 09 ное 2014, 21:16
- Модел на автомобила: Focus 2 1.6tdci
- Status: Извън линия
Re: 2.0 TDCi с DPF пуши черно при подаване на газ
Това по-скоро е нормално положение. Понякога, когато дебитомера или датчика за температура на входящия въздух не дават коректни данни се получава така. В този случай, пушенето се вижда когато катериш някой баир или ускоряваш и то по време на цялото ускорение. Моята 1.6 изпушва съвсем малко, когато е в режим "спорт".
- cmax_de
- потребител
- Мнения: 18
- Регистриран: 18 ное 2014, 16:41
- Модел на автомобила: Ford C-Max Style+ 2.0 TDCi PowerShift
- Status: Извън линия
Re: 2.0 TDCi с DPF пуши черно при подаване на газ
Като ми остане малко време да отида до майстора, ще го закача на Аутоком да видя дали е логнало нещо.
Не ми се струва да е толкова нормално, виждал съм S-макс да пуши по същия начин при рязко ускорение, но не ми е направило впечатление да е масово явление. Затова си мисля, че по-скоро нещо не му е наред.
Други идеи и мнения?
Не ми се струва да е толкова нормално, виждал съм S-макс да пуши по същия начин при рязко ускорение, но не ми е направило впечатление да е масово явление. Затова си мисля, че по-скоро нещо не му е наред.
Други идеи и мнения?
- MapTo_D
- потребител
- Мнения: 1210
- Регистриран: 01 ное 2008, 11:51
- Модел на автомобила: С колелото
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: 2.0 TDCi с DPF пуши черно при подаване на газ
Друго мнение - карай си хубавата кола и не се занимавай с тоя 'проблем'. А лично според мен - проблем нямаш, мисля, че е напълно нормално дизела да изпуши, когато го натиснеш от по-ниски обороти. 

-
- потребител
- Мнения: 901
- Регистриран: 18 юни 2014, 10:14
- Модел на автомобила: Focus c-max 1.8
- Status: Извън линия
Re: 2.0 TDCi с DPF пуши черно при подаване на газ
Често по вида на пушека от ауспуха можем да разберем какво се случва в колата. Двигателят ли е повреден? Или нещо друго?!
Майсторите се ориентират първо според цвета му. Като цяло промяната на излизащия дим подсказва за проблеми с двигателя или прилежащите му компоненти.
Видим ли черен пушек добре е да знаем, че става въпрос за навлизащ излишък от въздух към горивната смес. Точно 4 са основните възможни „диагнози”. Няма да е неочаквано замърсяване на въздушния филтър. Ако е така, добре. Но пък друга причина е карбураторът – или разстроен, или задръстен. Като нищо и горивната помпа може да е дала дефект, това вече подсказва сериозни разходи за ремонт. Най-„приятен” се оказва проблем със зацапани свещи. Тогава минаваме само с лека уплаха.
Белият пушек е нормален за първите минути на работа на двигателя на колата. Това е очакван конденз, но ако се задържи в следващите минути идва ред да търсим причините.
А те водят все към стабилни по харч корекции на мотора. Един от вариантите за бял пушек е дефект в гарнитурата на главата. Или пък спукан блок. Не е изключено да става въпрос с деформирано бутало или цилиндър. Уплътненията, когато са остарели, дават също подобен цвят на дима. Като нищо и изтичане на охладителната течност.
Монтьорите се обединяват към сходни „диагнози”, когато видят син пушек. Логично – обикновено той се дължи на влизащо масло в цилиндрите. И пак стигаме до необходимост да сменяме уплътненията. Ако синият цвят на дима се появи веднага при запалване на двигателя (вместо „нормалният” бял) често се прави заключение освен за изпускащи уплътнения, а и за амортизирани водачи на клапаните. Добре е да се има предвид и вероятен проблем с буталото – обикновено износване. Най-лесно се приключва проблемът ако е запушен масленият филтър или от престараване сме наляли излишък от масло.
Това са само няколко съвета, получени от дългогодишния опит на знайни и незнайни специалисти по автомобилите. Нерядко проблемът се нуждае действително от професионална монтьорска намеса. Затова не се колебайте, не рискувайте и веднага идете в сервиз.
Копирам от един друг сайт. Може да е полезно и за някой друг или ако някой избира кола втора ръка.
Майсторите се ориентират първо според цвета му. Като цяло промяната на излизащия дим подсказва за проблеми с двигателя или прилежащите му компоненти.
Видим ли черен пушек добре е да знаем, че става въпрос за навлизащ излишък от въздух към горивната смес. Точно 4 са основните възможни „диагнози”. Няма да е неочаквано замърсяване на въздушния филтър. Ако е така, добре. Но пък друга причина е карбураторът – или разстроен, или задръстен. Като нищо и горивната помпа може да е дала дефект, това вече подсказва сериозни разходи за ремонт. Най-„приятен” се оказва проблем със зацапани свещи. Тогава минаваме само с лека уплаха.
Белият пушек е нормален за първите минути на работа на двигателя на колата. Това е очакван конденз, но ако се задържи в следващите минути идва ред да търсим причините.
А те водят все към стабилни по харч корекции на мотора. Един от вариантите за бял пушек е дефект в гарнитурата на главата. Или пък спукан блок. Не е изключено да става въпрос с деформирано бутало или цилиндър. Уплътненията, когато са остарели, дават също подобен цвят на дима. Като нищо и изтичане на охладителната течност.
Монтьорите се обединяват към сходни „диагнози”, когато видят син пушек. Логично – обикновено той се дължи на влизащо масло в цилиндрите. И пак стигаме до необходимост да сменяме уплътненията. Ако синият цвят на дима се появи веднага при запалване на двигателя (вместо „нормалният” бял) често се прави заключение освен за изпускащи уплътнения, а и за амортизирани водачи на клапаните. Добре е да се има предвид и вероятен проблем с буталото – обикновено износване. Най-лесно се приключва проблемът ако е запушен масленият филтър или от престараване сме наляли излишък от масло.
Това са само няколко съвета, получени от дългогодишния опит на знайни и незнайни специалисти по автомобилите. Нерядко проблемът се нуждае действително от професионална монтьорска намеса. Затова не се колебайте, не рискувайте и веднага идете в сервиз.
Копирам от един друг сайт. Може да е полезно и за някой друг или ако някой избира кола втора ръка.
- MapTo_D
- потребител
- Мнения: 1210
- Регистриран: 01 ное 2008, 11:51
- Модел на автомобила: С колелото
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: 2.0 TDCi с DPF пуши черно при подаване на газ
Това копираното може да се премести към някоя друга тема, която евентуално да се сложи като 'важна', но със сигурност точно тук няма място. Карбуратори разни, човека пита за конкретен автомобил с уж някакъв проблем. От всичкото копирано може да направи нещо профилактично - да смени въздушния филтър, ако не е сменян скоро.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: 2.0 TDCi с DPF пуши черно при подаване на газ
Каква важна тема, това писание е много далече от истината, който го е писал няма елементарно понятие?
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: 2.0 TDCi с DPF пуши черно при подаване на газ
Нататък няма смисъл да чета. Черен пушек при всякакви двигатели с вътрешно горене произлиза от пренасищане с гориво (overfuel), което е обратното на "излишък от въздух". Недостатъчното количество кислород (О2), за изгарянето и преобразуването на въглеводородите от горивото в CO2 и H2O води до непълно изгаряне и образуване на въглеродни сажди - от там и чернилката.Eastbourne написа:...
Видим ли черен пушек добре е да знаем, че става въпрос за навлизащ излишък от въздух към горивната смес...
От тук и колегата с черния пушек може да си направи изводи и да си зададе въпроса "дали колата не е чипосвана" и при определени условия да получава по-голяма порция гориво от нужното.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: 2.0 TDCi с DPF пуши черно при подаване на газ
И не само при двигателите, важи и при печката в къщи.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- specialista
- потребител
- Мнения: 1393
- Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
- Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
- Местоположение: Гр.Ямбол
- Status: Извън линия
Re: 2.0 TDCi с DPF пуши черно при подаване на газ
OgiDogi написа:Нататък няма смисъл да чета. Черен пушек при всякакви двигатели с вътрешно горене произлиза от пренасищане с гориво (overfuel), което е обратното на "излишък от въздух". Недостатъчното количество кислород (О2), за изгарянето и преобразуването на въглеводородите от горивото в CO2 и H2O води до непълно изгаряне и образуване на въглеродни сажди - от там и чернилката.Eastbourne написа:...
Видим ли черен пушек добре е да знаем, че става въпрос за навлизащ излишък от въздух към горивната смес...
От тук и колегата с черния пушек може да си направи изводи и да си зададе въпроса "дали колата не е чипосвана" и при определени условия да получава по-голяма порция гориво от нужното.
Оги аз избегнах да ме анатемосат! Защото си замълчах още в началото на темата.Ти обаче зададе правилния въпрос.Аз не съм виждал нормална кола 2009 г. да пуши какъвто и да е пушек ако не е пипана софтуерно или ако не се предала след "100 К.км."

Поздрави!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
-
- потребител
- Мнения: 901
- Регистриран: 18 юни 2014, 10:14
- Модел на автомобила: Focus c-max 1.8
- Status: Извън линия
Re: 2.0 TDCi с DPF пуши черно при подаване на газ
Е аз не ги разбирам нещата. Просто съм ги чел при избор на кола втора ръка и ги пейстнах. Ако е грешно направо да взема да го изтрия, да не се заблуждават и други?
- cmax_de
- потребител
- Мнения: 18
- Регистриран: 18 ное 2014, 16:41
- Модел на автомобила: Ford C-Max Style+ 2.0 TDCi PowerShift
- Status: Извън линия
Re: 2.0 TDCi с DPF пуши черно при подаване на газ
Здравейте,
Благодаря на всички за отговорите дотук, съжалявам, че не се включих по-рано, но съм доста зает напоследък и не ми остава време да пиша.
Та по коментарите. Доколкото ми е известно, колата не е чипирана и трябва да е сток. Това, обаче не мога да го твърдя със сигурност. Така, че ако приемем, че не и стига въздух и затова пуши, откъде да започна проверките. В друга тема попаднах на колега, при който се оказа, че въздушния филтър не е бил сменян едно 60-70 хиляди км. Аз на моята съм и навъртял лично последните 25 хиляди, но филтър не съм сменял. Така, че този филтър е поне на 25 хиляди км и поне на година и половина. Смяната не знам, какъв резултат би дало, ще го сменя, така че какво би било следващото нещо, което да погледна.
Благодаря предварително.
Благодаря на всички за отговорите дотук, съжалявам, че не се включих по-рано, но съм доста зает напоследък и не ми остава време да пиша.
Та по коментарите. Доколкото ми е известно, колата не е чипирана и трябва да е сток. Това, обаче не мога да го твърдя със сигурност. Така, че ако приемем, че не и стига въздух и затова пуши, откъде да започна проверките. В друга тема попаднах на колега, при който се оказа, че въздушния филтър не е бил сменян едно 60-70 хиляди км. Аз на моята съм и навъртял лично последните 25 хиляди, но филтър не съм сменял. Така, че този филтър е поне на 25 хиляди км и поне на година и половина. Смяната не знам, какъв резултат би дало, ще го сменя, така че какво би било следващото нещо, което да погледна.
Благодаря предварително.
- specialista
- потребител
- Мнения: 1393
- Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
- Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
- Местоположение: Гр.Ямбол
- Status: Извън линия
Re: 2.0 TDCi с DPF пуши черно при подаване на газ
Аз бих изолирал егр-а за проба,обаче тези машини мисля че записват грешка при тази намеса,което пък не е кой знае какъв проблем.
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
- MapTo_D
- потребител
- Мнения: 1210
- Регистриран: 01 ное 2008, 11:51
- Модел на автомобила: С колелото
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: 2.0 TDCi с DPF пуши черно при подаване на газ
Въх, поне 25хил с въздушен филтър без смяна - доста оптимистично. Явно района където живееш не е от най-запрашените. Аз лично моя филтър гледам да го сменям на 6-7 хил, че Варна изобщо не спада към най-безпрашните градове...
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 13 госта