Съвет-Проблем с гайки и алуминиеви джанти.
-
- потребител
- Мнения: 86
- Регистриран: 15 юли 2010, 14:16
- Модел на автомобила: Ford Taunus 20MTS
- Местоположение: Burgas
- Status: Извън линия
Re: Съвет-Проблем с гайки и алуминиеви джанти.
Стана интересно! Сто пъти мери - веднъж режи! Само не пипай джантите. Те се леят при специална технология под налягане. Кой може да ти гарантира, че ако ги пипне стругар, няма да стане беля. Сигурно има някой, който ще каже, че така е направил 100 коли, е на 101-та може да се случи случка. Нужен е единствено правилен подбор на гайките и конусите, може по принцип и с по-дълги шпилки, но това може да е в противоречие с промененото ЕТ. Затова инженерите са измислили един документ - в Германия се нарича ABE, в който ако не е нанесен твоя модел кола, за който конкретните джанти с техните параметри са допуснати за монтаж, можеш да забравиш. Всъщност на специализираните сервизи е забранено да монтират джанти без АВЕ, да не говорим за TÜV...
-
- потребител
- Мнения: 30
- Регистриран: 21 ное 2007, 23:05
- Модел на автомобила: Форд Фокус,2007 г,11 месец
- Местоположение: гр.Бургас
- Status: Извън линия
Re: Съвет-Проблем с гайки и алуминиеви джанти.
Ето снимки това е конуса на самата джанта и него искам да го издълбая още около 3-4 мм,за да може гайката да се навие по-навътре.Сърцето на джантата е 11мм дебело(става въпрос от края на конуса до задната част,която ляга на главината)martin1977 написа:Колега, ако можеш качи снимки да видим за какво точно говориш, защото това с моделирането на джантите не ми харесва. Как така ще "дълбаете" джантата? Или аз не мога да разбера правилно, или се готвите за тотално "извращение". За ал. джанти са гайки с конус, желателно подвижен. Ако съм разбрал, шпилката се показва от джантата, но не може да влезе гайката в отвора на джантата, защото е дебела? Но да не гадаем, ще те помоля да сложиш снимки и да опишеш по-подробно проблема.
Ето и гайките Както се вижда от снимката гайките са с голям и малък конус.Гайката с големия конус стават за стоковите алуминиеви джанти,защото при тях конуса на самата джанта е по-вдълбан и по голям.Другата гайка е с по-малък конус,като е дават за този вид джанти,които са афтърмаркет.Като гледам джантата е за гайката с по-малкия конус.
Между другото,ако някои има Фокус 2-ка и зимата кара с метални джанти,а лятото с алуминиеви джанти,нека да сподели като е с металните джанти колко му се навиват оригиналните гайки за металните джанти(излиза ли му шпилката от гайката или е наравно с нея).
Последна промяна от kocenino на 04 дек 2014, 19:07, променено общо 1 път.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13104
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Съвет-Проблем с гайки и алуминиеви джанти.
Ами намери някоя стара гайка и и махни капачката да видиш, че не говоря наизуст.martin1977 написа:Насе, малко наизуст говориш! Няма такъв закон - шпилката да се покаже. Мойте гайки са без отвор, какво правим? Ако следвам логиката - разпробивам отзад гайките и купувам 20-30 см. шпилка, за да се покаже. Не съм мерил с колко резби хващат, но 5-6 са достатъчни. Даже късите гайки за метални джанти имат толкова резби. А те са "заводски".HACKO написа:Не бе, шпилките са му къси за съответните джанти и вместо да смени шпилките с подходящи, се опитва да прави маймунджилъци. Колко резби трябвало да хване гайката? Гайката трябва да се навие цялата и болта да се покаже от другия край
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам!
- ieiei
- потребител
- Мнения: 389
- Регистриран: 11 май 2007, 12:50
- Модел на автомобила: Ford
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Съвет-Проблем с гайки и алуминиеви джанти.
Конуса на гайката трябва да "легне" плътно в конуса на джантата.На снимката ,ако е конус е опирала само челно.
- synthez 3D
- Потребител
- Мнения: 1746
- Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
- Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008, - Местоположение: Г.Оряховица
- Status: Извън линия
Re: Съвет-Проблем с гайки и алуминиеви джанти.
Веднага отговарям, за Фокус 2,5, оригинално произведен с 16 алуминиеви джанти. При монтаж на железни джанти с оригинални фордовски гайки за железни джанти, краят на шпилката е наравно с външния ръб на гайката в затегнато състояние. Т.е. цялата резба на гайката се използва, а шпилката не стърчи. Предполагам, че и при теб ще е така, защото според мен няма два вида шпилки с различна дължина, излизащи от завода. Може да има като резервна част по-дълги шпилки, но се съмнявам, защото завода няма практика да осигурява детайли за тунинг изпълнения. Досега съм карал няколко Форда с различни видове оригинални джанти и гайки и съм ги разменял без проблем и винаги са съвпадали. Според мен проблемът ти е в неоригиналните джанти, които не отговарят на дължината на фордовските шпилки, защото просто не са предвидени за монтаж на фордовска главина.
-
- потребител
- Мнения: 30
- Регистриран: 21 ное 2007, 23:05
- Модел на автомобила: Форд Фокус,2007 г,11 месец
- Местоположение: гр.Бургас
- Status: Извън линия
Re: Съвет-Проблем с гайки и алуминиеви джанти.
Да така е и при мен.Шпилката е наравно с гайката когато са затегнати гайките на железните джанти.synthez 3D написа:...
- ffmk1l
- потребител
- Мнения: 725
- Регистриран: 15 авг 2008, 14:16
- Модел на автомобила: Focus MK1 2.0 Zetec
- Местоположение: Стара Загора
- Status: Извън линия
Re: Съвет-Проблем с гайки и алуминиеви джанти.
Интересна тема. Моето мнение е следното: замени джантите с по-подходящи, явно не си чел предварително за конкретния модел, аз съм сменил 5-6 комплекта за 6 години докато достигна до истината. В никакъв случай не съсипвай джантите, така ще ти е трудно да ги продадеш след време.
-
- Администратор
- Мнения: 2511
- Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
- Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г. - Местоположение: София - Надежда 1
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Съвет-Проблем с гайки и алуминиеви джанти.
Според мен при тези джанти въобще не опира до конуса на гайките, защото то няма такъв. Виж леглата на джантите, където трябва да влязат тия гайки.
Може би такива гайки ще станат.
Може би такива гайки ще станат.
-
- потребител
- Мнения: 30
- Регистриран: 21 ное 2007, 23:05
- Модел на автомобила: Форд Фокус,2007 г,11 месец
- Местоположение: гр.Бургас
- Status: Извън линия
Re: Съвет-Проблем с гайки и алуминиеви джанти.
Тези гайки от каква кола са?Ако може да ми дадеш малко инфо от къде мога да ги намеря,защото искам да ги видя и да им премеря конуса които се навива на шпилката.Дупката на джантата от където минава шпилката е 15мм и затова се интересувам.Мерси предварителноЛюбо написа:Според мен при тези джанти въобще не опира до конуса на гайките, защото то няма такъв. Виж леглата на джантите, където трябва да влязат тия гайки.
Може би такива гайки ще станат.
-
- Администратор
- Мнения: 2511
- Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
- Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г. - Местоположение: София - Надежда 1
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Съвет-Проблем с гайки и алуминиеви джанти.
Каква е тая шпилка ф15???
Стандартно са 12mm в диаметър.
Посочените гайки се водят FLAT SEAT (с плоско седло?) за алуминиеви джанти на Форд, Тойта, Ягуар, може би и Митсубиши.
В Бургас не знам къде би могъл да намериш такива...
Не искам да правя реклама, но в София бих пробвал в маргел примерно или в мото експерт, има и други...
Ти сигурен ли си, че шпилките ти са с диаметър 15mm?
ааа или отвора на джантата е ф15?
Стандартно са 12mm в диаметър.
Посочените гайки се водят FLAT SEAT (с плоско седло?) за алуминиеви джанти на Форд, Тойта, Ягуар, може би и Митсубиши.
В Бургас не знам къде би могъл да намериш такива...
Не искам да правя реклама, но в София бих пробвал в маргел примерно или в мото експерт, има и други...
Ти сигурен ли си, че шпилките ти са с диаметър 15mm?
ааа или отвора на джантата е ф15?
-
- потребител
- Мнения: 30
- Регистриран: 21 ное 2007, 23:05
- Модел на автомобила: Форд Фокус,2007 г,11 месец
- Местоположение: гр.Бургас
- Status: Извън линия
Re: Съвет-Проблем с гайки и алуминиеви джанти.
[quote="Любо"]...
Отвора на джантата е 15мм,а иначе шпилките са 12х1.5мм.
Отвора на джантата е 15мм,а иначе шпилките са 12х1.5мм.
-
- потребител
- Мнения: 86
- Регистриран: 15 юли 2010, 14:16
- Модел на автомобила: Ford Taunus 20MTS
- Местоположение: Burgas
- Status: Извън линия
Re: Съвет-Проблем с гайки и алуминиеви джанти.
Аз купих такива гайки миналата година за моята Тойота, но ставаха и за Форд. Не съм сигурен, но мисля че диаметърът на цил. част беше Ф16 мм. Отделно от това не съм сигурен, че тези джанти са подходящи за подобни гайки. Няма ли някакъв документ, подобен на немското АВЕ? Ако не са допуснати за Форд, аз не бих рискувал. Виждал съм скъсани резби, когато са по-къси и разбити гнезда при неправилно подбрани гайки - било конус, било овал. Не е работа! И все пак гайките ги имаше в магазинчето на голямата автомивка на Москва (Мария Луиза). Можеш да вземеш един комплект за проба (струваха 2 лв.), но трябва да замериш дали конусът е със същия ъгъл, в противен случай контактната площ с джантата ще бъде много малка и отново е рисковано, а струговането го забрави, пак повтарям.
-
- потребител
- Мнения: 30
- Регистриран: 21 ное 2007, 23:05
- Модел на автомобила: Форд Фокус,2007 г,11 месец
- Местоположение: гр.Бургас
- Status: Извън линия
Re: Съвет-Проблем с гайки и алуминиеви джанти.
Няма смисъл да развалям джантите по-добре е да ги продам.Джантите като ги купувах,бяха на С-Мах,която беше вкарана от Италия и директно ми ги свалиха от колата и ми ги продадоха топли,топли.За това тези джанти ги пускам да ги продавам,даже съм ги пуснал вече на някои места.Мерси много колеги за бързите отговори и помоща която ми оказахте.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 5 госта