ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"
- martin1977
- потребител
- Мнения: 848
- Регистриран: 17 май 2010, 16:42
- Модел на автомобила: Ford
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"
Какъв е този Кислол, какво съдържа, за какво се използва ....
- Didibao
- потребител
- Мнения: 1769
- Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
- Модел на автомобила: Focus ST170
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"
За почистване на фасади го ползвам аз, мрамора си чистя, ама явно и за джанти става.
![Изображение](http://img191.imageshack.us/img191/1591/25914835.jpg)
- gorskiq
- потребител
- Мнения: 361
- Регистриран: 21 юли 2006, 12:13
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0i 16v Ghia "99, Renault twingo 1.2 8v "00, Ex Ford Mondeo 1.8 16v GLX ''95
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"
Нямаш спирка бе човек... Най-после 17-ки. А като намерим оригиналните за модела, ще има и за зима и за лято. ![_friends_ _friends_](./images/smilies/friends.gif)
![_friends_ _friends_](./images/smilies/friends.gif)
- chistacha
- потребител
- Мнения: 143
- Регистриран: 02 окт 2013, 08:16
- Модел на автомобила: Ford Focus Mk1 GHIA 1.6i '04
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"
Можем да поспорим по тоя въпрос, но не тук е мястотоЯЛТА написа:И аз също се чудя, как колеги преминават зимно време на по малък цолаж гуми/джанти, при факта че по голямата гума осигурява по плавно и лесно потегляне при хлъзгав път, нооооо............
![Drink :drink:](./images/smilies/drink.gif)
- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"
И така след появата на неравномерен празен ход, леки прекъсвания и неравномерно разгръщане на мощността дойде редът и на смяната на електрическата инсталация в двигателния отсек. Подготвихме се с материали и 2 дена свободно време и започнахме...
Проблемите са характерни за този модел на форд ,както и за повечето ел. инсталации вграждани в много немски автомобили в периода 1995-1998 год.
Проблемите са породени от некачествени изолации на ел. проводниците и в следствие на температурата и агресивната среда( маслени пари). Иначе казано изолацията се втвърдява , губи еластичността си и се разпада.Вследствие на което проводниците се опират един в друг и причиняват грешки в работата е електронните управляващи блокове при което двигателя започва да не работи нормално и по някога даже спира
Започваме направо от основния кабелен сноп, който подава нформацията от отделните датчици към ЕЕС V.
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/3964/034172413.jpg?r=0)
От там продължаваме към "разклонителната кутия" и управлението на дюзите.
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/3964/034172414.jpg?r=0)
Първо премахваме оригиналната външна изолация на кабелния сноп за да открием кабелите.
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/3964/034172416.jpg?r=0)
Изолацията на отделните проводници е свръх чуплива и при самото докосване се разпада.Както се вижда по снимката медта лъщи.
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/3964/034172417.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/3964/034172418.jpg?r=0)
Самото възстановяване се прави по етапно и последователно , като от основата на куплунга се пуска новия проводник( със съответното сечение) и се прекарва до датчика.
И стигаме до групата от 4 основни датчика:
1.Електромагнитния клапан поддържащ равномерния празен ход.
2. Датчика за температурата на охладителната течност на двигателя подаващ данни към ЕЕС V
3. Датчика за температурата на охладителната течност на двигателя подаващ данни арматурното табло.
4.Датчика на коляновия вал , който е в дълбочина в долната част( с пунктира)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/3964/034172420.jpg?r=0)
Ето още една снимка на оголени и окислени проводници.
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/3964/034172421.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/3964/034172422.jpg?r=0)
Всичко се запоява и изолира тройно, а на места и четворно стермошлаух, изолираща лента на "TESA", бандажна лента и "Бишоп 968" (самовулканизираща лента).
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/3964/034172423.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/3964/034172425.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/3964/034172426.jpg?r=0)
Преминаваме и към захранването на бубините и датчика на разпределителния вал.
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/3964/034172427.jpg?r=0)
И те така всичко се реновира.Последва първоначално запалване в следствие на което колата заработи неравномерно и загасна след около 1 минута. Последва повторно запалване при което работата на двигателя се успокои и влезна в нормално обороти - малко под 1000 об.
Всичко това бе абсолютно нормално, тъй като сега се получават нови параметри от всички сензори и датчици и биват заменени в паметта на ЕЕС V. След това покарах колата няколко километра в смесен режим( както пише в дебелите книги) от градски трафик 40-50 км/ч до извънградски режим около 180 км/ч за да може да се самонастрои компютъра.
Резултата е следния:
1.Равномерен празен ход във всички диапазони на температура на двигателя( при студен и загрял двигател 20 до 120 градуса )
2.Равномерно разгръщане на мощността (доускорение във всчки диапазони)
3.Повече мощност ("пъргавина")
4.Надявам се и по-нисък разход на бензин (не съм го засичал ) !
И в последствие решихме да заменим халогенните крушки на фаровете за мъгла с ксенонови.При което си взех комплект Н3 6000К
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/3964/034172431.jpg?r=0)
И съответно демонтаж на блока- фар за мъгле/мигач.
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/3964/034172432.jpg?r=0)
Мислехме че всичко ще е на принципа - наложи-свържи, но не се оказа така!
Ето балона на ксеноновата крушка -
Ето и сравнение на габаритния размер L на двете крушки.
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/3964/034172434.jpg?r=0)
При положение че сме зависими от мястото в самия фар- това си бе голям проблем. Наложи се използването и направата на втулки от огнеупорна пластмаса.За да се монтират. Но в краен случай всичко стана.
Доволен съм много от резултата.И като визия и най-вече като мощност на светлината. И бързам да спомена че фаровете не заслепяват. Самия фар има система за регулиране посредством зъбни колела, а и самата крушка не свети директно.Пред крушката има метално бомбе което връща светлинния сноп назад, той пък от своя страна се отразява в хромираното покритие в дъното(основата) на фара.
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/3964/034172429.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/3964/034172428.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/3964/034172436.jpg?r=0)
Проблемите са характерни за този модел на форд ,както и за повечето ел. инсталации вграждани в много немски автомобили в периода 1995-1998 год.
Проблемите са породени от некачествени изолации на ел. проводниците и в следствие на температурата и агресивната среда( маслени пари). Иначе казано изолацията се втвърдява , губи еластичността си и се разпада.Вследствие на което проводниците се опират един в друг и причиняват грешки в работата е електронните управляващи блокове при което двигателя започва да не работи нормално и по някога даже спира
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Започваме направо от основния кабелен сноп, който подава нформацията от отделните датчици към ЕЕС V.
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/3964/034172413.jpg?r=0)
От там продължаваме към "разклонителната кутия" и управлението на дюзите.
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/3964/034172414.jpg?r=0)
Първо премахваме оригиналната външна изолация на кабелния сноп за да открием кабелите.
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/3964/034172416.jpg?r=0)
Изолацията на отделните проводници е свръх чуплива и при самото докосване се разпада.Както се вижда по снимката медта лъщи.
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/3964/034172417.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/3964/034172418.jpg?r=0)
Самото възстановяване се прави по етапно и последователно , като от основата на куплунга се пуска новия проводник( със съответното сечение) и се прекарва до датчика.
И стигаме до групата от 4 основни датчика:
1.Електромагнитния клапан поддържащ равномерния празен ход.
2. Датчика за температурата на охладителната течност на двигателя подаващ данни към ЕЕС V
3. Датчика за температурата на охладителната течност на двигателя подаващ данни арматурното табло.
4.Датчика на коляновия вал , който е в дълбочина в долната част( с пунктира)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/3964/034172420.jpg?r=0)
Ето още една снимка на оголени и окислени проводници.
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/3964/034172421.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/3964/034172422.jpg?r=0)
Всичко се запоява и изолира тройно, а на места и четворно стермошлаух, изолираща лента на "TESA", бандажна лента и "Бишоп 968" (самовулканизираща лента).
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/3964/034172423.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/3964/034172425.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/3964/034172426.jpg?r=0)
Преминаваме и към захранването на бубините и датчика на разпределителния вал.
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/3964/034172427.jpg?r=0)
И те така всичко се реновира.Последва първоначално запалване в следствие на което колата заработи неравномерно и загасна след около 1 минута. Последва повторно запалване при което работата на двигателя се успокои и влезна в нормално обороти - малко под 1000 об.
Всичко това бе абсолютно нормално, тъй като сега се получават нови параметри от всички сензори и датчици и биват заменени в паметта на ЕЕС V. След това покарах колата няколко километра в смесен режим( както пише в дебелите книги) от градски трафик 40-50 км/ч до извънградски режим около 180 км/ч за да може да се самонастрои компютъра.
Резултата е следния:
1.Равномерен празен ход във всички диапазони на температура на двигателя( при студен и загрял двигател 20 до 120 градуса )
2.Равномерно разгръщане на мощността (доускорение във всчки диапазони)
3.Повече мощност ("пъргавина")
4.Надявам се и по-нисък разход на бензин (не съм го засичал ) !
И в последствие решихме да заменим халогенните крушки на фаровете за мъгла с ксенонови.При което си взех комплект Н3 6000К
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/3964/034172431.jpg?r=0)
И съответно демонтаж на блока- фар за мъгле/мигач.
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/3964/034172432.jpg?r=0)
Мислехме че всичко ще е на принципа - наложи-свържи, но не се оказа така!
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Ето балона на ксеноновата крушка -
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/3964/034172433.jpg?r=0)
Ето и сравнение на габаритния размер L на двете крушки.
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/3964/034172434.jpg?r=0)
При положение че сме зависими от мястото в самия фар- това си бе голям проблем. Наложи се използването и направата на втулки от огнеупорна пластмаса.За да се монтират. Но в краен случай всичко стана.
Доволен съм много от резултата.И като визия и най-вече като мощност на светлината. И бързам да спомена че фаровете не заслепяват. Самия фар има система за регулиране посредством зъбни колела, а и самата крушка не свети директно.Пред крушката има метално бомбе което връща светлинния сноп назад, той пък от своя страна се отразява в хромираното покритие в дъното(основата) на фара.
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/3964/034172429.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/3964/034172428.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4432/035107211.jpg?r=0)
- gorskiq
- потребител
- Мнения: 361
- Регистриран: 21 юли 2006, 12:13
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0i 16v Ghia "99, Renault twingo 1.2 8v "00, Ex Ford Mondeo 1.8 16v GLX ''95
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"
Браво човече, всичко е станало 6. Все повече се чудя, какво правиш още в тоя Баумакс.
- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"
След по предишното изчистване на джантите дойде време да сменя надписите на капачките им. Просто държа да са с логото на форд (оригинално Autec). Търсих из нета капачки - кои оригинални, кои не и се оказа че има различни стандарти за диаметър на капачките при лятите джанти.Оригиналните от форд се разминават с 5мм.
Така, че решихме да премахнем оригиналното лого( Autec) и да поръчаме да ни изработят лого на Форд върху фолио, което да залепим на капачките.
Специално двупластово фолио: горен слой алуминий, отдолу черна основа. Гравиране посредством лазер.Също така фолиото е UV устойчиво и влаго устойчиво.
Шрифта е копиран и обработен ръчно с помоща на програма "Корел"
Ето и крайния продукт:
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/3984/034212549.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/3984/034212550.jpg?r=0)
И да се похваля - дойде специално поръчаната ми (рядко срещана)брошура от Германия, за Форд Скорпио Фейслифт 1998 с перфектно качество.
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/3984/034212551.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/3984/034212552.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/3984/034212553.jpg?r=0)
Така, че решихме да премахнем оригиналното лого( Autec) и да поръчаме да ни изработят лого на Форд върху фолио, което да залепим на капачките.
Специално двупластово фолио: горен слой алуминий, отдолу черна основа. Гравиране посредством лазер.Също така фолиото е UV устойчиво и влаго устойчиво.
Шрифта е копиран и обработен ръчно с помоща на програма "Корел"
Ето и крайния продукт:
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/3984/034212549.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/3984/034212550.jpg?r=0)
И да се похваля - дойде специално поръчаната ми (рядко срещана)брошура от Германия, за Форд Скорпио Фейслифт 1998 с перфектно качество.
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/3984/034212551.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/3984/034212552.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/3984/034212553.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4432/035107211.jpg?r=0)
- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"
С предстоящото настъпване на зимата реших да подготвя купето и лака на действието на агресивните препарати за почистване на пътищата, солта, калта, камъчетата, снега и многото други неприятни фактори.И тъй като съм фен на пастирането и любителски се занимавам с това ще покажа първо няколко снимки на обработена боя с хубав препарат и какъв е ефекта от него при дъжд.
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4024/034291450.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4024/034291451.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4024/034291452.jpg?r=0)
Ясно се вижда как препарата или така наречената вакса е образувала защитен филм и водата стои на капки по детайлите.Точно този филм предпазва горния слой на боята - лака от вредното действие на слънчевите лъчи, водата, калта, снега и др.Също предпазва от леки надрасквания от храсти, камъчета и т.н.
Една обработка с качествен препарат остава да действа от 2-3 месеца.Или иначе казано защитното и действие е с такъв порядък.По-честото пастиране с правилни препарати още повече допринася за по-дългия живот на боят.
Друго съществено преимущество на пастирането е че автомобила се цапа по-трудно и се почиства по-лесно.И не на последно място изглежда много по-добре и привлича погледите.
Накратко ще опиша в какво се състои основното почистване и какво съм направил.
Време продължителност - около 4-5 часа.
Колата се измива с авто-шампоан(за мен най-доброто Sonax Extrem 2x1) и се подсушава добре.Освен това според мен хубавото измиване става само ръчно,като така могат да бъдат достигнати и най-трудно достъпните места.По автомивките се гони бързина и се мие с агресивни препарати(безконтактно миене) които прониквайки в микропукнатините на по-стари лакове могат да ги унищожат.А алуминиевите детайли(като лайсните по вратите и гумите около стъклата биват съсипани).
Почистих и всички гумени съединения по вратите и багажника.Отвътре се натрупва много прах и мръсотия.
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4024/034291461.jpg?r=0)
Също за удължаването на експлоатационния срок на стъклочистачките(без значение от марката) периодически перата им трябва да се почистват.Така също се предпазват стъклата от надраскване.
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4024/034291462.jpg?r=0)
След като колата е измита и подсушена преминах към нанасянето на защитния слой.Става въпрос за Sonax Extreme първи номер.Като преди това бях я третирал със "Sonax Extreme номер 3".Нанасянето на пастата става посредством губичка за паста на "Sonax"
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4024/034291463.jpg?r=0)
Пастата е от ново поколение и се нанася много лесно.Тя е кремообразна и не матира гумените и черните пластмасовите детайли.Същевременно позволява да се нанася и при пряка слънчева светлина.Но все пак оптимални условия на нанасяне са по-ниските температури и избягването на пряко слънце.При мен тези условия бяха на 100%.
Самата серия на "Sonax" е много качествена и предлага громен избор от автокозметика. Но цените са доста високи.Тук е мястото да вметна и добре познатия лаф, който един мой комшия често употребява (кара МВ S 350 2012) : "Качеството има цена..."
След като пастата е нанесена се разнася с помощта на микрофибърна кърпа (също "Sonax")
Хубаво е да се работи с кръгообразни движения и детайл по детайл.Ето и готовия преден капак:
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4024/034291465.jpg?r=0)
Дойде времето да се обработът броните и стоповете на колата.Тъй като тези най- крайни елементи са поставени под непрекъснатото влияние на всякакви въздействия и съприкосновения реших да ги обработя с "Sonax" номер 2.
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4024/034291466.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4024/034291467.jpg?r=0)
Качественото обработване на купето е свързано и с обработка на вътрешните метални части.
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4024/034291468.jpg?r=0)
След външното почистване дойде редът и на подготовката на кожения салон.Тъй като зимата свива кожата е хубаво тя да се обработи качествено.И естествено аз използвам доказалия се препарат на "Sonax" за кожа пад формата на крем.Той освежава, почиства и прави еластична кожата.И има изключително дълготрайно действие.Много трябва да се внимава с нанасянето му, тъй като кожата ми е частично перфорирана и може де се запушат отворите.Нанасях го на малки количества и с помощта на мека кърпа.Доказателство за отличното качество на "Sonax" е това че при сядане кожата омеква, Но не става хлъзгава.
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4024/034291469.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4024/034291470.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4024/034291471.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4024/034291472.jpg?r=0)
Почистих таблата и волана.
Привършвайки с външното и вътрешното почистване преминах към консервация и защита на ключалките и гумените уплътнения на вратите.Както знаем зимно време гумите на вратите са най-натоварени, особено при минусовите температури.Поради процеса на стареене и в комбинация със замръзналата вода или влага те лесно могат да се скъсат. За целта е хубаво да се обработят с препарат.Реших да използвам един нов за мен препарат, подарен ни от един наш голям приятел Игнат Гатев
.
Останах изключително изненадан от качествата му.И вече забравям марки от рода на WD 40.Изключително универсален е прави гумите меки, смазва,отблъсква влагата, премахва скърцанията и консервира.Само ще добавя че кожата на ръцете омеква.
Ключалките са предпазени от замръзване и смазани.
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4024/034291474.jpg?r=0)
гумените уплътнения
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4024/034291475.jpg?r=0)
пантите на вратите
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4024/034291476.jpg?r=0)
Ключалката на багажника
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4024/034291477.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4024/034291478.jpg?r=0)
Имаше и нужда от корекции по най-използвания детайл, а именно кожената дръжка на шофьорската врата.Почистих мястото и го боядисах с боя за кожа със същия цвят.
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4024/034291483.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4024/034291484.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4024/034291487.jpg?r=0)
За най-накрая оставих външното и вътрешно почистване на стъклата и огледалата.От изключителна важност за безопасното шофиране е тяхната кристална видимост.
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4024/034291486.jpg?r=0)
Вътрешно стъклата обработих с препарат против запотяване:
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4024/034291485.jpg?r=0)
Вече сме готови:
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4024/034291479.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4024/034291480.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4024/034291481.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4024/034291482.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4024/034291450.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4024/034291451.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4024/034291452.jpg?r=0)
Ясно се вижда как препарата или така наречената вакса е образувала защитен филм и водата стои на капки по детайлите.Точно този филм предпазва горния слой на боята - лака от вредното действие на слънчевите лъчи, водата, калта, снега и др.Също предпазва от леки надрасквания от храсти, камъчета и т.н.
Една обработка с качествен препарат остава да действа от 2-3 месеца.Или иначе казано защитното и действие е с такъв порядък.По-честото пастиране с правилни препарати още повече допринася за по-дългия живот на боят.
Друго съществено преимущество на пастирането е че автомобила се цапа по-трудно и се почиства по-лесно.И не на последно място изглежда много по-добре и привлича погледите.
Накратко ще опиша в какво се състои основното почистване и какво съм направил.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Време продължителност - около 4-5 часа.
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4024/034291460.jpg?r=0)
Колата се измива с авто-шампоан(за мен най-доброто Sonax Extrem 2x1) и се подсушава добре.Освен това според мен хубавото измиване става само ръчно,като така могат да бъдат достигнати и най-трудно достъпните места.По автомивките се гони бързина и се мие с агресивни препарати(безконтактно миене) които прониквайки в микропукнатините на по-стари лакове могат да ги унищожат.А алуминиевите детайли(като лайсните по вратите и гумите около стъклата биват съсипани).
Почистих и всички гумени съединения по вратите и багажника.Отвътре се натрупва много прах и мръсотия.
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4024/034291461.jpg?r=0)
Също за удължаването на експлоатационния срок на стъклочистачките(без значение от марката) периодически перата им трябва да се почистват.Така също се предпазват стъклата от надраскване.
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4024/034291462.jpg?r=0)
След като колата е измита и подсушена преминах към нанасянето на защитния слой.Става въпрос за Sonax Extreme първи номер.Като преди това бях я третирал със "Sonax Extreme номер 3".Нанасянето на пастата става посредством губичка за паста на "Sonax"
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4024/034291463.jpg?r=0)
Пастата е от ново поколение и се нанася много лесно.Тя е кремообразна и не матира гумените и черните пластмасовите детайли.Същевременно позволява да се нанася и при пряка слънчева светлина.Но все пак оптимални условия на нанасяне са по-ниските температури и избягването на пряко слънце.При мен тези условия бяха на 100%.
Самата серия на "Sonax" е много качествена и предлага громен избор от автокозметика. Но цените са доста високи.Тук е мястото да вметна и добре познатия лаф, който един мой комшия често употребява (кара МВ S 350 2012) : "Качеството има цена..."
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4024/034291464.jpg?r=0)
След като пастата е нанесена се разнася с помощта на микрофибърна кърпа (също "Sonax")
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Хубаво е да се работи с кръгообразни движения и детайл по детайл.Ето и готовия преден капак:
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4024/034291465.jpg?r=0)
Дойде времето да се обработът броните и стоповете на колата.Тъй като тези най- крайни елементи са поставени под непрекъснатото влияние на всякакви въздействия и съприкосновения реших да ги обработя с "Sonax" номер 2.
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4024/034291466.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4024/034291467.jpg?r=0)
Качественото обработване на купето е свързано и с обработка на вътрешните метални части.
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4024/034291468.jpg?r=0)
След външното почистване дойде редът и на подготовката на кожения салон.Тъй като зимата свива кожата е хубаво тя да се обработи качествено.И естествено аз използвам доказалия се препарат на "Sonax" за кожа пад формата на крем.Той освежава, почиства и прави еластична кожата.И има изключително дълготрайно действие.Много трябва да се внимава с нанасянето му, тъй като кожата ми е частично перфорирана и може де се запушат отворите.Нанасях го на малки количества и с помощта на мека кърпа.Доказателство за отличното качество на "Sonax" е това че при сядане кожата омеква, Но не става хлъзгава.
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4024/034291469.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4024/034291470.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4024/034291471.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4024/034291472.jpg?r=0)
Почистих таблата и волана.
Привършвайки с външното и вътрешното почистване преминах към консервация и защита на ключалките и гумените уплътнения на вратите.Както знаем зимно време гумите на вратите са най-натоварени, особено при минусовите температури.Поради процеса на стареене и в комбинация със замръзналата вода или влага те лесно могат да се скъсат. За целта е хубаво да се обработят с препарат.Реших да използвам един нов за мен препарат, подарен ни от един наш голям приятел Игнат Гатев
![_friends_ _friends_](./images/smilies/friends.gif)
Останах изключително изненадан от качествата му.И вече забравям марки от рода на WD 40.Изключително универсален е прави гумите меки, смазва,отблъсква влагата, премахва скърцанията и консервира.Само ще добавя че кожата на ръцете омеква.
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4024/034291473.jpg?r=0)
Ключалките са предпазени от замръзване и смазани.
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4024/034291474.jpg?r=0)
гумените уплътнения
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4024/034291475.jpg?r=0)
пантите на вратите
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4024/034291476.jpg?r=0)
Ключалката на багажника
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4024/034291477.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4024/034291478.jpg?r=0)
Имаше и нужда от корекции по най-използвания детайл, а именно кожената дръжка на шофьорската врата.Почистих мястото и го боядисах с боя за кожа със същия цвят.
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4024/034291483.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4024/034291484.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4024/034291487.jpg?r=0)
За най-накрая оставих външното и вътрешно почистване на стъклата и огледалата.От изключителна важност за безопасното шофиране е тяхната кристална видимост.
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4024/034291486.jpg?r=0)
Вътрешно стъклата обработих с препарат против запотяване:
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4024/034291485.jpg?r=0)
Вече сме готови:
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4024/034291479.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4024/034291480.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4024/034291481.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4024/034291482.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4432/035107211.jpg?r=0)
- gorskiq
- потребител
- Мнения: 361
- Регистриран: 21 юли 2006, 12:13
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0i 16v Ghia "99, Renault twingo 1.2 8v "00, Ex Ford Mondeo 1.8 16v GLX ''95
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"
Все едно си я водил на СПА. Готова е за зимата, само не си сложил 17-ките.
Заинтригува ме тази универсална смазка, откъде може да си я набавим?
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Заинтригува ме тази универсална смазка, откъде може да си я набавим?
- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4048/034340896.jpg?r=0)
Най-сетне си намерих някои джунджурии, като най-важната е "Zеntrаlzеitgеbеrmоdul".Има температурен датчик,бутон-ключ и краен изключвател.За което благодарност към Дончо!
Смених и всичките уплътнения на вратите( там където уплътнява вратата с купето). Сега вече вътрешната декоративна гума е бежова и се вързва с бежовия интериор.
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4048/034340957.jpg?r=0)
Наложи се третиране на гумите със специални препарати за почистване и омекотяване...
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4048/034340961.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4048/034340963.jpg?r=0)
Имах малко почивни дни и решихме да си сменим гумите със зимните.
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4048/034340899.jpg?r=0)
При положение че след махане на задните гуми се освобождаваше доволно място, реших да обработя веждите от вътрешната им страна с "антикор на Нигрин".Това е един от любимите ми препарати с доказано действие.
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4048/034340900.jpg?r=0)
Почистих и повърхностната корозия и обработих местата които имаха нужда.
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4048/034340901.jpg?r=0)
Преди поставянето на джантите задължително мажем шпилките с графитна грес на "Кастрол".
Ето и поставянето на втулка във вътрешния отвор на джантата, поради по-големия диаметър спрямо главината.
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4048/034340906.jpg?r=0)
Между впрочем съм виждал използването на такива втулки при оригинални джанти за даден модел кола.Пример БМВ 525 TDS 1997
Летните гуми (бъдещи зимни джанти)почистени и зазимени.
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4048/034340932.jpg?r=0)
Ето го и крайния резултат за който искаме да благодарим на нашия приятел Игнат
![_friends_ _friends_](./images/smilies/friends.gif)
![_friends_ _friends_](./images/smilies/friends.gif)
![_friends_ _friends_](./images/smilies/friends.gif)
![_friends_ _friends_](./images/smilies/friends.gif)
![_friends_ _friends_](./images/smilies/friends.gif)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4048/034340911.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4048/034340922.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4048/034340926.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4048/034340918.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4432/035107211.jpg?r=0)
- Didibao
- потребител
- Мнения: 1769
- Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
- Модел на автомобила: Focus ST170
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"
Я кажи идеята на модула, че нещо не схванах.
Sent from my LG-D802 using Tapatalk
Sent from my LG-D802 using Tapatalk
![Изображение](http://img191.imageshack.us/img191/1591/25914835.jpg)
- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"
Тъй като съм си направил и пътническата седалка до шофьора с 3 позиционна памет с отделни блокове, в цялата тази система липсваше само този блок.А функцията му в моя случай е да сигнализира със звуков сигнал при запаметяването на един от трите режима.Иначе служи за много други неща + зумер за забравени светлини.
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4432/035107211.jpg?r=0)
- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"
Изпадна ми изгодно един волан от Мк2 (1997 2,5 TD) с орехова облицовка, но с много лошо състояние на кожата.Идеята ми беше да го поставя на другото ми скорпио 2.8. Но поради прекалено лошото състояние на кожата реших веднага да го претапицирам с бежова кожа в цвета на кожения ми салон.Мой познат веднага ме свърза с авто тапицери, които ми отказваха под претекст че тази работа ставала само със специална кожа за волани и тя била само черна. И ми обявяваха фантастични суми за услугата.
На таз годишния събор в Ст. Загора се запознах с едно момче от Севлиево което си беше тапицирало перфектно цялото мондео с кожа. Направо уникат. Свързах се с него и той веднага откликна на молбата ми.На следващия ден му пратих волана и кожата която имах от по-предишни тапицирвания (на маншона и топката на скоростния лост).
В супер кратък срок той ми прати волана и останах като гръмнат!!!!Такава професионална работа не бях очаквал.Най.професионално изпълнение и визия като направено в завода на Форд.И тук е мястото да му благодаря за пореден път за перфектната работа!
Мерси Краси !!!
Ето и волана
Перфектен тигел
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4093/034429130.jpg?r=0)
И тъй като този волан беше без система за управление на темпомата се наложи да се "пипне" малко.
Изрязване на ненужния винил от мястото на бутоните и нарязване на резба в отворите предвидени за закрепване чрез болт.
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4093/034429134.jpg?r=0)
Метчик М4 и поставяне на бутоните.
Ето 3-те волани вграждани в Скорпио Мк2 95-98
Обикновен сериен винилен, изцяло кожен за Ghia и по поръчка, и кожен с вложка от естествен орехов фурнир само по поръчка - топ ниво
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4093/034429135.jpg?r=0)
Премахване на досегашния( и поставянето му в другия ми Форд)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4093/034429136.jpg?r=0)
И вече с новия
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4093/034429137.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4093/034429138.jpg?r=0)
Планувал съм и тапициране на "Еърбега" на волана.
И чудейки се какво още може да се сложи като екстра си намерих това:
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4093/034429143.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4093/034429145.jpg?r=0)
Телефонна централа за кола -Nokia 6090 с handsfree model 1999. Rдеята ни е да се интегрира в средния подлакътник между седалките.
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4093/034429128.jpg?r=0)
На таз годишния събор в Ст. Загора се запознах с едно момче от Севлиево което си беше тапицирало перфектно цялото мондео с кожа. Направо уникат. Свързах се с него и той веднага откликна на молбата ми.На следващия ден му пратих волана и кожата която имах от по-предишни тапицирвания (на маншона и топката на скоростния лост).
В супер кратък срок той ми прати волана и останах като гръмнат!!!!Такава професионална работа не бях очаквал.Най.професионално изпълнение и визия като направено в завода на Форд.И тук е мястото да му благодаря за пореден път за перфектната работа!
Мерси Краси !!!
![*youtheman* *youtheman*](./images/smilies/sSig_youtheman.gif)
Ето и волана
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4093/034429129.jpg?r=0)
Перфектен тигел
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4093/034429130.jpg?r=0)
И тъй като този волан беше без система за управление на темпомата се наложи да се "пипне" малко.
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4093/034429133.jpg?r=0)
Изрязване на ненужния винил от мястото на бутоните и нарязване на резба в отворите предвидени за закрепване чрез болт.
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4093/034429134.jpg?r=0)
Метчик М4 и поставяне на бутоните.
Ето 3-те волани вграждани в Скорпио Мк2 95-98
Обикновен сериен винилен, изцяло кожен за Ghia и по поръчка, и кожен с вложка от естествен орехов фурнир само по поръчка - топ ниво
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4093/034429135.jpg?r=0)
Премахване на досегашния( и поставянето му в другия ми Форд)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4093/034429136.jpg?r=0)
И вече с новия
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4093/034429137.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4093/034429138.jpg?r=0)
Планувал съм и тапициране на "Еърбега" на волана.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
И чудейки се какво още може да се сложи като екстра си намерих това:
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4093/034429143.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4093/034429145.jpg?r=0)
Телефонна централа за кола -Nokia 6090 с handsfree model 1999. Rдеята ни е да се интегрира в средния подлакътник между седалките.
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4093/034429128.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4432/035107211.jpg?r=0)
- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"
Заредихме системата за измиване на предното стъкло и фаровете с най-доброто.
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4147/034537244.jpg?r=0)
Цената за 1 литър концентрат е около 8 лв.Съотношение до -20 се прави 1:1.
Съпоставено с цената на "Sonax" - цените са изравнени.
Ето и вече цялостно претапицирания ми волан и "airbeg"
Плата е отслабен в зоната на активиране и излизане на въздушната възглавница.Остава да интегрираме и един лазарно изрязан надпис "SRS Airbag".
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4147/034537244.jpg?r=0)
Цената за 1 литър концентрат е около 8 лв.Съотношение до -20 се прави 1:1.
Съпоставено с цената на "Sonax" - цените са изравнени.
Ето и вече цялостно претапицирания ми волан и "airbeg"
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4147/034537245.jpg?r=0)
Плата е отслабен в зоната на активиране и излизане на въздушната възглавница.Остава да интегрираме и един лазарно изрязан надпис "SRS Airbag".
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4432/035107211.jpg?r=0)
- ffmk1l
- потребител
- Мнения: 725
- Регистриран: 15 авг 2008, 14:16
- Модел на автомобила: Focus MK1 2.0 Zetec
- Местоположение: Стара Загора
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"
Внимание към всеки детайл, нямам думи Младене. Браво!
- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"
Наложи се да сменя осветлението в плафоните на задния номер.Старите ледове дадоха фира.
Те бяха стандартни продавани във всеки магазин за автоаксесоари.Иначе казано от най-големите "ментаци"(боклуци).
За ново осветление избрах изпитан мини LED модул, краищата на който запоих към конвенционална основа.С цел да стои стабилно и да може да се включи към стандартната букса на инсталацията!
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4193/034630189.jpg?r=0)
Те бяха стандартни продавани във всеки магазин за автоаксесоари.Иначе казано от най-големите "ментаци"(боклуци).
За ново осветление избрах изпитан мини LED модул, краищата на който запоих към конвенционална основа.С цел да стои стабилно и да може да се включи към стандартната букса на инсталацията!
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4193/034630187.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4193/034630189.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4432/035107211.jpg?r=0)
- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"
Първото хубавото време през тази година ме подтикна да поглезя колата с една спа процедура.
Нека да я поглезя за да не ми създава тази година никакви проблеми!
Пълно почистване и пастиране с професионално овто политура!
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4222/034687973.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4222/034687744.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4222/034687784.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4222/034687821.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4222/034687856.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4222/034687883.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4222/034687918.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4222/034687947.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4222/034687958.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4222/034687991.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4222/034687996.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4222/034687656.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4222/034687660.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4222/034687663.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4222/034687683.jpg?r=0)
Нека да я поглезя за да не ми създава тази година никакви проблеми!
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Пълно почистване и пастиране с професионално овто политура!
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4222/034687973.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4222/034687744.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4222/034687784.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4222/034687821.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4222/034687856.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4222/034687883.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4222/034687918.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4222/034687947.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4222/034687958.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4222/034687991.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4222/034687996.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4222/034687656.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4222/034687660.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4222/034687663.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4222/034687683.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4432/035107211.jpg?r=0)
- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"
преди няколко дена ми се откачи шплента който фиксира скоростния лост към оста.И при някое по агресивно превключване можеше да ми остане в ръката
.За щастие цялата операция по ремонта отне 10 минути.
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4290/034823529.jpg?r=0)
Това е долната част на скоростния лост, заедно с маншона и защитната гума.Със стрелката съм показал къде минава шплента и фиксира лоста.
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4290/034823531.jpg?r=0)
А това е оста в която влиза лоста.
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4290/034823538.jpg?r=0)
Намерих си и тройни букси за електрическите коректори на нивото на фаровете.Навремето ги бяхме монтирали без тях, използвайки кабелни обувки.
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4290/034823557.jpg?r=0)
Недостатъка е че трябва да се изолират по отделно и кабелите стърчат.също и вибрациите ги разместват.
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4290/034823539.jpg?r=0)
Махнахме декоративните пластмасови протектори и свързахме буксите със съответните кабели.Кабелите запоихме, изолирахме и бандажирахме с лента.
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4290/034823540.jpg?r=0)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4290/034823529.jpg?r=0)
Това е долната част на скоростния лост, заедно с маншона и защитната гума.Със стрелката съм показал къде минава шплента и фиксира лоста.
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4290/034823531.jpg?r=0)
А това е оста в която влиза лоста.
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4290/034823538.jpg?r=0)
Намерих си и тройни букси за електрическите коректори на нивото на фаровете.Навремето ги бяхме монтирали без тях, използвайки кабелни обувки.
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4290/034823557.jpg?r=0)
Недостатъка е че трябва да се изолират по отделно и кабелите стърчат.също и вибрациите ги разместват.
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4290/034823539.jpg?r=0)
Махнахме декоративните пластмасови протектори и свързахме буксите със съответните кабели.Кабелите запоихме, изолирахме и бандажирахме с лента.
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4290/034823540.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4432/035107211.jpg?r=0)
- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4314/034871424.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4314/034871430.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4314/034871431.jpg?r=0)
времето малко ни изненада, но "продължаваме напред"
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
От много време ме дразнеше че бравата и заключващия механизъм на капака са ръждясали и са изкривени.Бях взел от една "италианка" същия механизъм и го подложих на пълно консервирани и боядисване с антикорозионна боя и грунд.
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4314/034871425.jpg?r=0)
Боядисан и смазан с литиева грес.
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4314/034871426.jpg?r=0)
Ето и сравнението със старата.
Монтира се и краен изключвател на осветлението над двигателя.
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4314/034871428.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4314/034871429.jpg?r=0)
Предвидено е и вграждане във фаровете на това.Но нека да се стопли времето.
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4314/034871433.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4314/034871434.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4432/035107211.jpg?r=0)
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 30 госта