Зимни гуми: нови Сава Ескимо, откъде в София?
- chains
- потребител
- Мнения: 1161
- Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Според мен не е проблем да минеш на 185/65 Р 15 - значи тази разлика от 7мм е в общия диаметър, но реалната разлика във височината на автомобила от пътя ще е 3.5, което в този едва ли ще оказва някъкво влиание /по принцип между 6 - 8 мм са дадени за вариации с оглед изтъркаността на грайфера/- това с точните размери по книжка е с оглед добро пътно поведение при висока скорост на хубави пътища, докато в РБ като както винаги ни изненадва зимата и пътищата не се почистват, тъй че едва ли ще караш с висока скорост. А иначе 195 си е широка гума и тежестта се рзпределя на голяма площ, което ще понижи сцеплението и при неутъпкан сняг ще падне доста боксуване /спасение би било само ако колата е с тежък дизелов двг/.
Значи имам приятел с Фокус 1.4 и след бясното буксуване през първата зима и то беше с широчки гуми /лек двг. и купе + широки гуми на неотъпкан сняг и коловози - тегав му беше живота/ се ядоса и втората зима /абе фен е на ралитата и много ги гледа и реши, че щом техните зимни гуми са толкова тънки, значи така е по-добре/ мина на 175/70 Р 15 /не можа да намери 165 Р 15 иначе щеше да мине на такива/ Сава Ескимо 3 и втората зима имаше голям прогрес - според него колата започнала яко да драпа и вече нямал проблеми ; единствената разлика била, че със скорост над 140 км/ч. ставала по нестабилна и при завои с по-височка скорост имала по лабилно поведение иначе при ежедневното шофиране не е усетил особена разлика!
Значи имам приятел с Фокус 1.4 и след бясното буксуване през първата зима и то беше с широчки гуми /лек двг. и купе + широки гуми на неотъпкан сняг и коловози - тегав му беше живота/ се ядоса и втората зима /абе фен е на ралитата и много ги гледа и реши, че щом техните зимни гуми са толкова тънки, значи така е по-добре/ мина на 175/70 Р 15 /не можа да намери 165 Р 15 иначе щеше да мине на такива/ Сава Ескимо 3 и втората зима имаше голям прогрес - според него колата започнала яко да драпа и вече нямал проблеми ; единствената разлика била, че със скорост над 140 км/ч. ставала по нестабилна и при завои с по-височка скорост имала по лабилно поведение иначе при ежедневното шофиране не е усетил особена разлика!
-
- потребител
- Мнения: 101
- Регистриран: 09 окт 2006, 10:27
- Модел на автомобила: Ford Focus 1600, 74 kW, Hatchback, 2000 г.
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Днес се обадих по тлефона за да се разберем утре за часа на смяна на гумите и се оказа, че Сава с такъв размер нямат... Предложиха ми Gislaved за 140,00 лв. бройката, Kleber за 132,00 лв. и Barum Polaris II за 107,00 лв.
Коя от тези трите според вас е най-добре да взема, ако не гледате толкова много цените им?
Коя от тези трите според вас е най-добре да взема, ако не гледате толкова много цените им?
-
- потребител
- Мнения: 101
- Регистриран: 09 окт 2006, 10:27
- Модел на автомобила: Ford Focus 1600, 74 kW, Hatchback, 2000 г.
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
И така... взех си гумите - Гиславед за 140,00 лв. С отстъпката - 126,00 лв. Произведени са в Румъния 39 седмица на тази година. Джантите бяха немски за 79,00 лв., с отстъпката - 71,10 и от вътрешната им страна пишеше, че са за Форд, което ме учуди. Утре отивам да взема тасове от Мото Пфое и на гумаджия, че нещо май не е наред с новите джанти. Летните, които са лети имат едни гайки, които са с капаче отгоре, а накрая на резбата имат и една шайба. След като сложи зимните гуми с джантите на колата, майстора каза, че всичко е 6, ама като се прибрах, въртя гайката... стегната наистина до края, въртя шайбата под гайката, а тя си превърта... т.е. не е стегната новата джанта и явно има ход по оста на шпилките (според мен). Това ме учуди, защото си мислех, че дебелината на стените на джантите е еднаква и няма да е проблем, но явно капачето на гайката не позволява да затегне до край. Сега се чудя нови гайки и на каква ли цена са или шайби под гайките?
-
- потребител
- Мнения: 190
- Регистриран: 07 фев 2005, 09:13
- Модел на автомобила: Fiesta 1.1 C '89; Escort 1.6 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Преди време имах проблеми с гайките и реших да сменя всичките и като обикалях по разни магазини вкл. по Симеон ми предлагаха от китайски МЕНТАЦИ с размери като за танк или БТР до БГ самоделки със същите РАЗМЕРИ и МАСА по 3 до 5 лв бройкатаkostalav написа:И така... взех си гумите - Гиславед за 140,00 лв. С отстъпката - 126,00 лв. Произведени са в Румъния 39 седмица на тази година. Джантите бяха немски за 79,00 лв., с отстъпката - 71,10 и от вътрешната им страна пишеше, че са за Форд, което ме учуди. Утре отивам да взема тасове от Мото Пфое и на гумаджия, че нещо май не е наред с новите джанти. Летните, които са лети имат едни гайки, които са с капаче отгоре, а накрая на резбата имат и една шайба. След като сложи зимните гуми с джантите на колата, майстора каза, че всичко е 6, ама като се прибрах, въртя гайката... стегната наистина до края, въртя шайбата под гайката, а тя си превърта... т.е. не е стегната новата джанта и явно има ход по оста на шпилките (според мен). Това ме учуди, защото си мислех, че дебелината на стените на джантите е еднаква и няма да е проблем, но явно капачето на гайката не позволява да затегне до край. Сега се чудя нови гайки и на каква ли цена са или шайби под гайките?





После минах през МП и се оказа че там оригиналните гайки за стоманени джанти (май за всички фордове) са по 1.7 лв (+- няколко стотинки)

Със шайби не си играй! Гайката има конус който влиза във фаска на отвора (на джантата) и не позволява на джантата да играе и да разбива резбата на шпилката и кфот още намери по окачване

-
- потребител
- Мнения: 101
- Регистриран: 09 окт 2006, 10:27
- Модел на автомобила: Ford Focus 1600, 74 kW, Hatchback, 2000 г.
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
На гумаджийницата имаше гайки по 2,00 лв./бр., но се оказа, че и тези от летите джанти имат фиксиращ неподвижен конус за джантата и отгоре още 1, който се върти свободно на ръка. Казаха ми, че и с тези от летите джанти мога да карам, но все пак реших да дам малко пари и да си купя гайки, но от Мото Пфое - 36,00 лв./16 бр., но ще трябва да изчакам да ми ги поръчат и т.н. За сведение на мераклиите 4 бр. секретни гайки струват 80,00 лв. на същото място.
Вече с тази кола ми се струва толкова приятно мазохистично, че колкото повече пари давам за нея, толкова по-голям кеф като че ли изпитвам
, а и колкото повече разбираш за нещата по нея, толкова по-добре за теб самия. Всички майстори са бля. Ама ще се науча полека-лека 
Вече с тази кола ми се струва толкова приятно мазохистично, че колкото повече пари давам за нея, толкова по-голям кеф като че ли изпитвам


Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта