Силно бръмчене след загасяне на двигателя 2.0 TDCI!
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Силно бръмчене след загасяне на двигателя 2.0 TDCI!
Решение на проблем:Силен шум(бръмчене, свистене) след загасяне на двигателя S-max, Mondeo, Galaxy 2.0 TDCI
Силен шум (наподобяващ мучене) след загасяне на двигателя S-max 2.0 TDCI!
Става въпрос за този звук:
http://youtu.be/uREhFNE1KyA
Виновниците са тези два кафяви клапана:



На снимките се виждат два клапана, единия управлява дроселовата клапа при всмукване- той няма отношение към ЕГР. Вторият клапан управлява геометрията на турбината. По конструкция и код са абсолютно еднакви. Може да се разменят местата им, за да се види кой не работи, но трябва да се внимава, че ако се объркат тръбичките към тях, двигателя влиза в авариен режим. Клапанът за управление на турбината е по отдалечения от нас на втората снимка.
Номер на клапана: 7.01771.01.0 Цена около 300 лв. за брой.
По евтин вариант: от Volvo: 1449602 (6G9Q9E882CA) Цена около 120 лв. за брой.
Клапан от производителя Pierburg: Цена около 80 лв. Клапанът на Volvo също е произведен от Pierburg, но с надпис Volvo и затова е по- скъп ??? (rofl) (rofl).
Вече сме локализирали проблемният клапан, а може и направо двата да са дефектирали. Пристъпваме към:
Разглобяване на клапана:
За частично разглобяване се сваля черната пластмасова надстройка:



Направих си извод, че всички проблеми с клапана са по вина на мръсните ни пътища!
Оказва се, че клапанът черпи въздух за своята работа направо от атмосферата. За тази цел той е оборудван с нещо като филтър, обикновено дунапренче, което не е разчетено за такава мръсотия. Той реално не ни е нужен, не предоставя никаква защита срещу пясък и прах.


Този пясък и прах, както е видно на снимките прониква покрай филтърът и износва работната повърхност на клапана. Така че и да сложим нов клапан, той няма да ни служи дълго.


Ако изберем да си купим нов клапан, може да се замислим за поставяне на допълнителен филтър преди клапана, за да обира мръсотиите!
Вариант:

Ако обаче сме стипци, пристъпваме към разглобяване:
С макетен се прави разрез по корпуса между черната и кафявата част на клапана, като сме свалили преди това корпуса на въздушното филтърче с капачето. Нищо необичайно няма вътре в самия клапан. Стъблото на соленоида е неподвижно съединено с мека, наподобяваща силикон, мембрана, която херметично го отделя от работната вакуумна камера. Странният звук наподобяващо мучене, се появява по две причини:
- Засмукване на пясък и прах в тялото на соленоида;
- Изсъхване на заводската смазка на соленоида.

В резултата на мръсотията, стъблото започва да засяда във втулката и не може да изпълнява коректно своята работа




Процедурата по регенериране е следната (ако клапанът е силно увреден нищо няма да се получи):
1. Измиваме хубаво филтъра;
2. С компресор хубаво продухваме клапана от мръсотията;
3. Смазваме с подходяща лека гресираща смазка. Най- добре на Wurth. С WD40 нищо не се получава!!
4. Съединяваме обратно разделените части на клапана като ги залепваме херметично с двукомпонентно термоустойчиво лепило!
Ако ще ви успокои при някои проблемът се проявява само след 1 година експлоатация, има и такава, които са изминали над 100 000 км. с такъв звук, а налягането в турбината при диагностика все още влиза в нормите.
Силен шум (наподобяващ мучене) след загасяне на двигателя S-max 2.0 TDCI!
Става въпрос за този звук:
http://youtu.be/uREhFNE1KyA
Виновниците са тези два кафяви клапана:



На снимките се виждат два клапана, единия управлява дроселовата клапа при всмукване- той няма отношение към ЕГР. Вторият клапан управлява геометрията на турбината. По конструкция и код са абсолютно еднакви. Може да се разменят местата им, за да се види кой не работи, но трябва да се внимава, че ако се объркат тръбичките към тях, двигателя влиза в авариен режим. Клапанът за управление на турбината е по отдалечения от нас на втората снимка.
Номер на клапана: 7.01771.01.0 Цена около 300 лв. за брой.
По евтин вариант: от Volvo: 1449602 (6G9Q9E882CA) Цена около 120 лв. за брой.
Клапан от производителя Pierburg: Цена около 80 лв. Клапанът на Volvo също е произведен от Pierburg, но с надпис Volvo и затова е по- скъп ??? (rofl) (rofl).
Вече сме локализирали проблемният клапан, а може и направо двата да са дефектирали. Пристъпваме към:
Разглобяване на клапана:
За частично разглобяване се сваля черната пластмасова надстройка:



Направих си извод, че всички проблеми с клапана са по вина на мръсните ни пътища!
Оказва се, че клапанът черпи въздух за своята работа направо от атмосферата. За тази цел той е оборудван с нещо като филтър, обикновено дунапренче, което не е разчетено за такава мръсотия. Той реално не ни е нужен, не предоставя никаква защита срещу пясък и прах.


Този пясък и прах, както е видно на снимките прониква покрай филтърът и износва работната повърхност на клапана. Така че и да сложим нов клапан, той няма да ни служи дълго.


Ако изберем да си купим нов клапан, може да се замислим за поставяне на допълнителен филтър преди клапана, за да обира мръсотиите!
Вариант:

Ако обаче сме стипци, пристъпваме към разглобяване:
С макетен се прави разрез по корпуса между черната и кафявата част на клапана, като сме свалили преди това корпуса на въздушното филтърче с капачето. Нищо необичайно няма вътре в самия клапан. Стъблото на соленоида е неподвижно съединено с мека, наподобяваща силикон, мембрана, която херметично го отделя от работната вакуумна камера. Странният звук наподобяващо мучене, се появява по две причини:
- Засмукване на пясък и прах в тялото на соленоида;
- Изсъхване на заводската смазка на соленоида.

В резултата на мръсотията, стъблото започва да засяда във втулката и не може да изпълнява коректно своята работа




Процедурата по регенериране е следната (ако клапанът е силно увреден нищо няма да се получи):
1. Измиваме хубаво филтъра;
2. С компресор хубаво продухваме клапана от мръсотията;
3. Смазваме с подходяща лека гресираща смазка. Най- добре на Wurth. С WD40 нищо не се получава!!
4. Съединяваме обратно разделените части на клапана като ги залепваме херметично с двукомпонентно термоустойчиво лепило!
Ако ще ви успокои при някои проблемът се проявява само след 1 година експлоатация, има и такава, които са изминали над 100 000 км. с такъв звук, а налягането в турбината при диагностика все още влиза в нормите.
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Силено бръмчене след загасяне на двигателя 2.0 TDCI!
И при мен започна да се чува този звук, но засега е веднъж на 10 загасяния. Колата е на 97 000 км, явно толкова му е живота около 100 к. Ще му направя една профилактика на клапана, но най- вероятно няма да има ефект!
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Силено бръмчене след загасяне на двигателя 2.0 TDCI!
По Ладите има подобен клапан, управлява ППХ на карбураторите "Озон", не е толкова изящен, но пък и цената няма да същата.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Силено бръмчене след загасяне на двигателя 2.0 TDCI!
Лошото е, че този клапан се управлява от PCM (главния мозък) и сигурно няма да му хареса сигнала изпращан от ладовския. Поне до момента не съм виждал братушките да го заменят с Ладов, а те веднага го биха сторили тъй като естествено имат огромен достъп да руски части по магазините! 

- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Силено бръмчене след загасяне на двигателя 2.0 TDCI!
Притеснението е основателно и аз се замислих за това, но може да се замери тока на бобината на двете устройства и при нужда може да се сложат релета. Някъде имам такъв клапан, ще го потърся и ще му премеря тока.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Силено бръмчене след загасяне на двигателя 2.0 TDCI!
Интересно, установих че при мен се чува жуженето само след като колата е работила на място примерно 5-10 минути. Иначе след движение и загасяне веднага след спирането няма такъв звук? Явно се акумулира някакво остатъчно повишено налягане при работа на празен ход, що ли?



- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Силно бръмчене след загасяне на двигателя 2.0 TDCI!
Смених клапанът управляващ турбината с марка Pierburg. Отличава се от оригиналния който също е Pierburg по липсата на щампата форд и естествено огромна разлика в цената 86 лв. срещу 250 за оригиналния. Отклика на колата стана по осезаем в нискита обороти. Старият клапан след всяко каране по дълго от 10 км. бръмчеше доста солидно. Колата е на 106 000 км.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 21 госта