И аз с Фокус и въпроси
-
- потребител
- Мнения: 25
- Регистриран: 14 яну 2015, 21:14
- Модел на автомобила: Ford Fokus 1.8 2000
- Status: Извън линия
И аз с Фокус и въпроси
Здравейте колеги,
Преди месец и половина се сдобих с Форд Фокус 1.8 ТДДИ комби - 2000 година.Направо съм впечатлен и удивен от тази кола за краткото време от което сме заедно.Никога не съм си представял, че ще карам Форд за личен автомобил, но ... ето че се заглеждам и по по новите Фокусници
.
Та на въпроса: Аз идвам от Фиат Форума и тук не съм се ориентирал още напълно,въпреки че доста теми изчетох относно Фокусите.И все пак ето няколко въпроса на които не успях да намеря отговор за себе си:
1.На тази модификация ще влезнат ли лети - 14-ки джанти.Понеже гледам стоманената е доста близо до апарата.Искам да знам дали да си търся 14 или 15 цолови джанти
2.Интересуват ме екстериорните части като предна и задна броня и фарове,дали са еднакви на тези първо поколение и тези на които мигача им е вътре във фара.Питам защото имам да сменям задната броня и може би тази отпред и искам да знам от какви коли мога да си взема.
3.Дясната част на таблото с уредите ми не свети.Знам че е от изгоряла лампичка или лапмпички,но си мисля че ще имам проблем с разглабянето му.Има ли някой който го е правил да ми каже за какво да внимавам и от къде да го подкарам.Опасявам се да не счупя някой закрепващ детайл и после да скърца или лопа нещо.
4.Имам усещането,че щеката на маслото нещо не е както трябва.Много трудно излиза и още по трудно я слагам обратно.По принцип ли си е така или тази нещо не е в ред.Ако я натисна кум края направо тръгва надолу заедно с тръбичката.
5.Последно ще попитам забелязали ли сте на кои бензиностанции дизела дава по безшумна работа на мотора и какво масло препоръчвате за този двигател?
Благодаря предварително !
Преди месец и половина се сдобих с Форд Фокус 1.8 ТДДИ комби - 2000 година.Направо съм впечатлен и удивен от тази кола за краткото време от което сме заедно.Никога не съм си представял, че ще карам Форд за личен автомобил, но ... ето че се заглеждам и по по новите Фокусници

Та на въпроса: Аз идвам от Фиат Форума и тук не съм се ориентирал още напълно,въпреки че доста теми изчетох относно Фокусите.И все пак ето няколко въпроса на които не успях да намеря отговор за себе си:
1.На тази модификация ще влезнат ли лети - 14-ки джанти.Понеже гледам стоманената е доста близо до апарата.Искам да знам дали да си търся 14 или 15 цолови джанти
2.Интересуват ме екстериорните части като предна и задна броня и фарове,дали са еднакви на тези първо поколение и тези на които мигача им е вътре във фара.Питам защото имам да сменям задната броня и може би тази отпред и искам да знам от какви коли мога да си взема.
3.Дясната част на таблото с уредите ми не свети.Знам че е от изгоряла лампичка или лапмпички,но си мисля че ще имам проблем с разглабянето му.Има ли някой който го е правил да ми каже за какво да внимавам и от къде да го подкарам.Опасявам се да не счупя някой закрепващ детайл и после да скърца или лопа нещо.
4.Имам усещането,че щеката на маслото нещо не е както трябва.Много трудно излиза и още по трудно я слагам обратно.По принцип ли си е така или тази нещо не е в ред.Ако я натисна кум края направо тръгва надолу заедно с тръбичката.
5.Последно ще попитам забелязали ли сте на кои бензиностанции дизела дава по безшумна работа на мотора и какво масло препоръчвате за този двигател?
Благодаря предварително !
- Besniq
- потребител
- Мнения: 152
- Регистриран: 21 дек 2012, 15:16
- Модел на автомобила: фокус mk2.5 Duratec и W203 - C180 kompressor
- Местоположение: Видин
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: И аз с Фокус и въпроси
1 - Влизат от 14 до 18 цола, само гледай ЕТ на джантата да не е по малко от 40
2 - Фарове, брони от МК1.5 ( фейслифт ) стават и на твоята МК1
3 - Вадиш ЦД-то и там ще видиш винтове, развиваш ги и леко напъваш да разбереш, кое, къде задържа...не е трудно
4 - Това с щеката трябва да се види, така не знам кво да ти кажа !
5 - тоя мотор като стопли работи много тихо, не съм забелязал разлика от горивото...Масло само Ford Formula + 5W30 или същото 5W40 аз съм с такова, чудно е !
п.п. И аз идвам от Фиат форума и изобщо не съжалявам, даже черпих като махнах "Бравата"
Фокуса е уникална машинка сам ще се увериш в това !
Честит да ти е и много безаварийни км. ти желая !
2 - Фарове, брони от МК1.5 ( фейслифт ) стават и на твоята МК1
3 - Вадиш ЦД-то и там ще видиш винтове, развиваш ги и леко напъваш да разбереш, кое, къде задържа...не е трудно
4 - Това с щеката трябва да се види, така не знам кво да ти кажа !
5 - тоя мотор като стопли работи много тихо, не съм забелязал разлика от горивото...Масло само Ford Formula + 5W30 или същото 5W40 аз съм с такова, чудно е !
п.п. И аз идвам от Фиат форума и изобщо не съжалявам, даже черпих като махнах "Бравата"
Фокуса е уникална машинка сам ще се увериш в това !
Честит да ти е и много безаварийни км. ти желая !
[url=http://besniq30.snimka.bg/automobiles/ford-focus-mk1-1-8-tddi.802865.34892879][img]http://media.snimka.bg/s1/4324/034892879-thumb.jpg?r=0[/img][/url]
- ieiei
- потребител
- Мнения: 389
- Регистриран: 11 май 2007, 12:50
- Модел на автомобила: Ford
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: И аз с Фокус и въпроси
Щеката се държи от пластмаса в горния край,която вероятно е счупена.Трябва да я "обездвижиш"
-
- потребител
- Мнения: 112
- Регистриран: 08 фев 2015, 18:21
- Модел на автомобила: Galaxy
- Status: Извън линия
Re: И аз с Фокус и въпроси
имат проблем с горивната помпа.Май беше на Бош.
-
- потребител
- Мнения: 25
- Регистриран: 14 яну 2015, 21:14
- Модел на автомобила: Ford Fokus 1.8 2000
- Status: Извън линия
Re: И аз с Фокус и въпроси
До Бесния:
3.Колега не съм сигурен че те разбрах по точката за таблото ЦД-то да предполагам ли че е СД-то за музиката или .... и може и ако е така аз не съм се изказал правилно.Проблема ми е с осветеноста на дясната част към уреда за измерване на горивото и скоростомера.
5.По отношение на маслата 5 не е ли малко тънко за мотор на 15 години.Аз си мислех за нещо 10/40 или не е добре за дизелчето.
4.Щеката за маслото по ми е притеснително че не върви в канала както трябва и не съм сигурен много ли жлиза или недостатъчно
А колегата от Фиат Форума .... ами колега аз бях с Типо и много доволен ама започна много магарии да прави и се озъбих от ремонти.Последно скоростната кутия тръгна и се разделихме с него за 1100 лева без джантите.
Темата остава отворена по отношение на таблото най-вече !
3.Колега не съм сигурен че те разбрах по точката за таблото ЦД-то да предполагам ли че е СД-то за музиката или .... и може и ако е така аз не съм се изказал правилно.Проблема ми е с осветеноста на дясната част към уреда за измерване на горивото и скоростомера.
5.По отношение на маслата 5 не е ли малко тънко за мотор на 15 години.Аз си мислех за нещо 10/40 или не е добре за дизелчето.
4.Щеката за маслото по ми е притеснително че не върви в канала както трябва и не съм сигурен много ли жлиза или недостатъчно

А колегата от Фиат Форума .... ами колега аз бях с Типо и много доволен ама започна много магарии да прави и се озъбих от ремонти.Последно скоростната кутия тръгна и се разделихме с него за 1100 лева без джантите.
Темата остава отворена по отношение на таблото най-вече !

- dragonn2
- потребител
- Мнения: 475
- Регистриран: 10 ное 2014, 12:09
- Модел на автомобила: 2001 Ford Focus 1.6 16v / 2007 Ford Fusion 1.6 16v / 2004 Toyota RAV4 D4D
- Местоположение: sofia/samokov
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: И аз с Фокус и въпроси
За таблото, ето как се сваля:
https://www.youtube.com/watch?v=kOrmDJ-GojM
Като го свалиш, отзад има достъп до крушките. Остава да намериш коя е изгоряла и да я подмениш.
ПП. Поздрави за добрия избор на кола и да пуснеш тема в раздела "Моята Кола"
https://www.youtube.com/watch?v=kOrmDJ-GojM
Като го свалиш, отзад има достъп до крушките. Остава да намериш коя е изгоряла и да я подмениш.
ПП. Поздрави за добрия избор на кола и да пуснеш тема в раздела "Моята Кола"

- ФордБългария
- потребител
- Мнения: 854
- Регистриран: 10 яну 2014, 23:22
- Модел на автомобила: Ford Focus mk1 1.6 16v
- Status: Извън линия
Re: И аз с Фокус и въпроси
Ако взимаш предна броня, и я вземеш от фокус мк 1.5(фейслифт) ще имаш проблем с мигачите, тъй като фейслифта няма мигачи в бронята, а твоята има. Аналогично и ако искаш фарове от фейслифт - Те имат мигачи вградени, а твоите нямат. За задната броня не съм сигурен, но мисля че са еднакви.
-
- потребител
- Мнения: 25
- Регистриран: 14 яну 2015, 21:14
- Модел на автомобила: Ford Fokus 1.8 2000
- Status: Извън линия
Re: И аз с Фокус и въпроси
До Драгонн2:
Изключително полезно видео.Замества всички описания.Много благодаря.Относно темата за Моята кола ... ще почака малко да я постегна защото я взех с доста външни забележки.
До ГордСФорд
Колега забелязах ги тези неща,То ако взема предна броня ще е и с фаровете и пак остава проблема с инсталацията на фаровете.Но просто искам да знам дали стават.Другото което ме вълнова е .. Моята няма халогени.Мога ли да сменя само черната пластмаса на бронята с халогени?
А колеги споделете мнение за подходящи масла и забелязали ли сте разлика в дизела по бензиностанциите.Питам защото до сега бях на газ.А служебните ги зареждаме почти само в чужбина.
Изключително полезно видео.Замества всички описания.Много благодаря.Относно темата за Моята кола ... ще почака малко да я постегна защото я взех с доста външни забележки.
До ГордСФорд
Колега забелязах ги тези неща,То ако взема предна броня ще е и с фаровете и пак остава проблема с инсталацията на фаровете.Но просто искам да знам дали стават.Другото което ме вълнова е .. Моята няма халогени.Мога ли да сменя само черната пластмаса на бронята с халогени?
А колеги споделете мнение за подходящи масла и забелязали ли сте разлика в дизела по бензиностанциите.Питам защото до сега бях на газ.А служебните ги зареждаме почти само в чужбина.
- ФордБългария
- потребител
- Мнения: 854
- Регистриран: 10 яну 2014, 23:22
- Модел на автомобила: Ford Focus mk1 1.6 16v
- Status: Извън линия
Re: И аз с Фокус и въпроси
Можеш да вземеш фарове и броня, и да ги сложиш.
Може да погледнеш темата на колегата : http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 39&t=67385 , той е правил подобна операция. Мисля че във форума има и други такива, като цяло май ти трябва само букса за фарове от фейслифта. Разгледай форума, 100% ще излезне нещо, И аз ще поразгледам
Може да погледнеш темата на колегата : http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 39&t=67385 , той е правил подобна операция. Мисля че във форума има и други такива, като цяло май ти трябва само букса за фарове от фейслифта. Разгледай форума, 100% ще излезне нещо, И аз ще поразгледам

- Besniq
- потребител
- Мнения: 152
- Регистриран: 21 дек 2012, 15:16
- Модел на автомобила: фокус mk2.5 Duratec и W203 - C180 kompressor
- Местоположение: Видин
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: И аз с Фокус и въпроси
Маслото не е тънко а е точно което трябва да е, не слагай 10 в студа не е много добре за турбината, а и не само...
Аз съм човека от фиат форума !
По въпроса с фаровете и броните, вземай и не ги мисли, стават, имам схема как се пререждат кабелите от твойте букси на фейсовите букси...правил съм тази процедура, можеш да видиш темата и колата ми http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 39&t=61446
Аз съм човека от фиат форума !
По въпроса с фаровете и броните, вземай и не ги мисли, стават, имам схема как се пререждат кабелите от твойте букси на фейсовите букси...правил съм тази процедура, можеш да видиш темата и колата ми http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 39&t=61446
[url=http://besniq30.snimka.bg/automobiles/ford-focus-mk1-1-8-tddi.802865.34892879][img]http://media.snimka.bg/s1/4324/034892879-thumb.jpg?r=0[/img][/url]
-
- потребител
- Мнения: 25
- Регистриран: 14 яну 2015, 21:14
- Модел на автомобила: Ford Fokus 1.8 2000
- Status: Извън линия
Re: И аз с Фокус и въпроси
Бесния ..
Форда ти е уникален.Много ми харесва.А и с тази промяна на фаровете направо супер много ми харесва.Да те питам на бронята мигачите си ги оставил но си ги сменил с бели така ли?Аз много го харесвам харесвам хечбека ама на мен ми е малка затова си взех комби.Планувам доста промени по него, само да е здрав и налято започвам декорациите
Благодаря на всички за мненията.Получих отговори на въпросите си.Обощено ; ще е с 14 или 15 цолови джанти каквито си харесам,ще си намеря брони от каквото мога, маслото ще е тънко,щеката ще я погледнем с колеги от Русе а таблото утре ще светне
Форда ти е уникален.Много ми харесва.А и с тази промяна на фаровете направо супер много ми харесва.Да те питам на бронята мигачите си ги оставил но си ги сменил с бели така ли?Аз много го харесвам харесвам хечбека ама на мен ми е малка затова си взех комби.Планувам доста промени по него, само да е здрав и налято започвам декорациите

Благодаря на всички за мненията.Получих отговори на въпросите си.Обощено ; ще е с 14 или 15 цолови джанти каквито си харесам,ще си намеря брони от каквото мога, маслото ще е тънко,щеката ще я погледнем с колеги от Русе а таблото утре ще светне

- ФордБългария
- потребител
- Мнения: 854
- Регистриран: 10 яну 2014, 23:22
- Модел на автомобила: Ford Focus mk1 1.6 16v
- Status: Извън линия
Re: И аз с Фокус и въпроси
Повярвай ми, с 14-ки ще я затвориш много, едни 15-ки идват идеално ! Ако са оригинални, най-добре.
- le6o
- потребител
- Мнения: 167
- Регистриран: 26 ное 2013, 11:00
- Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 tddi
- Status: Извън линия
Re: И аз с Фокус и въпроси
За джантите от 15 нагоре 

-
- потребител
- Мнения: 25
- Регистриран: 14 яну 2015, 21:14
- Модел на автомобила: Ford Fokus 1.8 2000
- Status: Извън линия
Re: И аз с Фокус и въпроси
Принципно и аз искам 15-ки ама не знам какво ще намеря.Иска ми се да е с 15 цола.Вероятно сте прави
- S_C
- потребител
- Мнения: 4603
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: И аз с Фокус и въпроси
Крушки...иди си набери от някоя морга, защото в магазима като ти кажат цената...ще изревеш като саранска мечка...4 или 5 лева е една крушка.
Другия вариант е...взимаш крушката, вадиш я много внимателно от цокъла и си купуваш само крушката (светещата част), която беше 10-20 стотинки, след което я слагаш на стария цокъл.
Другия вариант е...взимаш крушката, вадиш я много внимателно от цокъла и си купуваш само крушката (светещата част), която беше 10-20 стотинки, след което я слагаш на стария цокъл.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
-
- потребител
- Мнения: 25
- Регистриран: 14 яну 2015, 21:14
- Модел на автомобила: Ford Fokus 1.8 2000
- Status: Извън линия
Re: И аз с Фокус и въпроси
Колега така и направих.Взех три броя крушки ама ми взеха по 50ст.Таблото вече свети,но цоклите са нагорели доста откъм крушката.ясно е че е заради нагряването.обмислих варианта с диодни,но се отказах.според мен ще свети много неприятно нощем.Ако някой има впечатление да каже.
А до вентилатора на парното има ли достъп от някъде че на първа и понякога на втора степен скърца много неприятно
А до вентилатора на парното има ли достъп от някъде че на първа и понякога на втора степен скърца много неприятно
-
- Администратор
- Мнения: 2511
- Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
- Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г. - Местоположение: София - Надежда 1
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: И аз с Фокус и въпроси
Няма проблем да е с диодна крушка. Тя е "скрита" и не ти свети в очите. На Мондеото съм сложил една диодна, че нямах друга под ръка и свети добре - мааалко по-бяла светлина дава от стандартната крушка.
П.П. Честита придобивка
П.П. Честита придобивка
- dragonn2
- потребител
- Мнения: 475
- Регистриран: 10 ное 2014, 12:09
- Модел на автомобила: 2001 Ford Focus 1.6 16v / 2007 Ford Fusion 1.6 16v / 2004 Toyota RAV4 D4D
- Местоположение: sofia/samokov
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: И аз с Фокус и въпроси
Колега, ние май сме с еднакви проблемиsuper_s написа:А до вентилатора на парното има ли достъп от някъде че на първа и понякога на втора степен скърца много неприятно

Та ето какво направих днес:
Извадих мотора на парното, следвайки инструкциите от този клип. Но за моя изненада, нямаше нито мръсотия по него, нито луфт на перката, нито нищо. Та така както беше извадено, му включих буксата и пуснах на 1-ва степен. Понеже го държах с ръка (неподвижната част от мотора, не перката


Самият мотор се отваря много лесно - държи се на 3 гумени чопчета. Просто ги натиснах с права отвертка и воала:

Както се вижда имаше доста наслоявания от графит:


след обилно измиване с WD-40 и бърсане на гняс, монтирах всичко обратно и сега няма помен от гадния звук. Поне за сега де - остава да го тествам на студено, че предимно тогава се чуваше шумът. Просто няма от какво друго да е бил, няма никакви луфтове в лагера и перката на мотора. А сега се усеща че се върти по-леко. Лошото е, че сега колата ми мирише на WD40

-
- потребител
- Мнения: 25
- Регистриран: 14 яну 2015, 21:14
- Модел на автомобила: Ford Fokus 1.8 2000
- Status: Извън линия
Re: И аз с Фокус и въпроси
До Любо:
Благодаря за поздравлението, а за диодните крушки ще го имам предвид ако се наложи пак да се сменят.
До Драгонн2:
Колега това до колкото разбирам е зад жабката.Утре сутрин ще се пробвам да повторя твоя успех.Дано да стане и да спре скърцането.
Колеги ако така продължаваме със съветите и клипчетата ще пенсионирам моя майстор
Благодаря за поздравлението, а за диодните крушки ще го имам предвид ако се наложи пак да се сменят.
До Драгонн2:
Колега това до колкото разбирам е зад жабката.Утре сутрин ще се пробвам да повторя твоя успех.Дано да стане и да спре скърцането.
Колеги ако така продължаваме със съветите и клипчетата ще пенсионирам моя майстор

- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: И аз с Фокус и въпроси
Тогава, да спираме да помагаме?super_s написа: Колеги ако така продължаваме със съветите и клипчетата ще пенсионирам моя майстор

Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 6 госта