Модул за автоматично вкл. на фаровете - дневни светлини
- Brock
- потребител
- Мнения: 2226
- Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
- Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
- Местоположение: София, Гео Милев
- Контакти:
- Status: Извън линия
Модул за автоматично вкл. на фаровете - дневни светлини
Така - вече имам два броя "управление" на фаровете - ще ги снимам и ще ги покажа. Сега ми трябва малко време, за да монтирам първото на мондьо.
По-долу има схема, както и печатна платка. Забавянето е ~20сек. след подаване на контакт. Това време може да се промени, като се сложи съпротивление с друга стойност /R1/
Необходими елементи:

Съпротивление
R1 – 150k
R2 – 50k
Електролитни кондензатори 25V
C1 - 100µF
C2 - 10µF
Керамични кондензатори
C3, C4 – 100nF
Tранзистор
T1 – BC556
IC – Lm555
Цокъл за ИС
Диод
D1
Реле за монтаж на платка
нормално отворен контакт 12V


По-долу има схема, както и печатна платка. Забавянето е ~20сек. след подаване на контакт. Това време може да се промени, като се сложи съпротивление с друга стойност /R1/
Необходими елементи:
Съпротивление
R1 – 150k
R2 – 50k
Електролитни кондензатори 25V
C1 - 100µF
C2 - 10µF
Керамични кондензатори
C3, C4 – 100nF
Tранзистор
T1 – BC556
IC – Lm555
Цокъл за ИС
Диод
D1
Реле за монтаж на платка
нормално отворен контакт 12V

Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
Последна промяна от Brock на 03 ное 2006, 12:36, променено общо 2 пъти.
- MegatroniC
- потребител
- Мнения: 717
- Регистриран: 29 апр 2006, 22:42
- Модел на автомобила: Fiesta MK IV Ghia 1,25i 16V Zetec-S
Honda Jazz II 1.3 iDSI - Местоположение: Бургас
- Контакти:
- Status: Извън линия
- Brock
- потребител
- Мнения: 2226
- Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
- Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
- Местоположение: София, Гео Милев
- Контакти:
- Status: Извън линия
Значи место за реле имат всички, НО не е само до това реле. Функцията за дневни светлини е такава, че фаровете включени на дневни светлини светят с около 60-70% от реалната си мощност с цел пестене на крушки. Това нещо се изпълнява от допълнително монтиран съпротивителен модул, който сваля волтажа от 12V с 30-40%.
Такаче, дори и да си сложа реле /което и без друго няма откъде да купя/ няма да стане нищо. Разглеждах доста подробно схемите но мондео с и без ДНЕВНИ СВЕТЛИНИ и се вижда достатъчно голяма разлика, която не позволява просто слагане на едно реле.

Такаче, дори и да си сложа реле /което и без друго няма откъде да купя/ няма да стане нищо. Разглеждах доста подробно схемите но мондео с и без ДНЕВНИ СВЕТЛИНИ и се вижда достатъчно голяма разлика, която не позволява просто слагане на едно реле.

Последна промяна от Brock на 01 ное 2006, 12:01, променено общо 1 път.
- Brock
- потребител
- Мнения: 2226
- Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
- Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
- Местоположение: София, Гео Милев
- Контакти:
- Status: Извън линия
За да се върже този модул към колата са необходими още две релета за автомобил. Тези две релета се командват от вграденото в "модула" реле и съответно отговарят за двата кръга - габарити и къси светлини.MegatroniC написа:схема на свързване към таблото може ли![]()
За да функционира релето се връзва постоянна маса към извода -12V и +12V от някой кабел, на който идва ток при подаване на контакт, съответно към извода +12V IGN. Това става с малко мерене по жиците.
Допълнителните релета се връзват преди ключа за включване на габарити и фарове - намирането на кабелите пак става с гледане и мерене.

Последна промяна от Brock на 01 ное 2006, 11:58, променено общо 1 път.
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
моята версия
тъкмо написах това в дир.бг - "от шината "контакт" да се свърже през ключе управляващата клема на релето за късите. ключето ще има две положения - перди 1 ноември и след 1 ноември, съответно каране на къси и каране без фарове.
когато дадеш на контакт, фаровете късите си светват. за облекчаване на ел системата, е добре да се добави и реленце за време, за половин - една минута. така няма да светят фаровете, докато стартерът върти, а после гарантирано си светват.
нормалните ключове на фаровете остават действащи, само през зимата ще има винаги къси.
в норвегия са така, но колите са фабрично с друг ключ за фаровете."
сега се замислям, че там има и стари фордове, трябва да видя няма ли как да направя оригиналната система. на форд транзит забавянето на фаровете беше докато запали или няколко секунди.. не съм се замислял.
аз ще си сложа съпротивление за понижаване на напрежението и каквото трябва, защото много ме е яд на такива необмислени разпоредби. моята кола не е пригодена да се кара винаги на фарове, нито аз съм свикнал. вече един път не можах да запаля, добре, че бях на баир с 100 метра денивелация
когато дадеш на контакт, фаровете късите си светват. за облекчаване на ел системата, е добре да се добави и реленце за време, за половин - една минута. така няма да светят фаровете, докато стартерът върти, а после гарантирано си светват.
нормалните ключове на фаровете остават действащи, само през зимата ще има винаги къси.
в норвегия са така, но колите са фабрично с друг ключ за фаровете."
сега се замислям, че там има и стари фордове, трябва да видя няма ли как да направя оригиналната система. на форд транзит забавянето на фаровете беше докато запали или няколко секунди.. не съм се замислял.
аз ще си сложа съпротивление за понижаване на напрежението и каквото трябва, защото много ме е яд на такива необмислени разпоредби. моята кола не е пригодена да се кара винаги на фарове, нито аз съм свикнал. вече един път не можах да запаля, добре, че бях на баир с 100 метра денивелация

-
- потребител
- Мнения: 554
- Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
- Status: Извън линия
Re: моята версия
предполагам че се е пошегувал и под "резистор" разбира DC/DC преобразувателdiesel1.6 написа: ... аз ще си сложа съпротивление за понижаване на напрежението ...

(или ШИМ както е писал колегата buhap)
напълно безсмислено е да се намалява U-то - при 70% U : мощността на лампите ще е под 50% - a това си е отбиване на номера - ... a това да пестиш крушки за 5-10лв !?!? не го разбирам !?!?
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
предполагам, че има точно резистор - ако сваля напрежението с 2 волта, при ток 5 А, ще грее с 10 вата... сякаш не е прекалено. като крушка на габаритите е. на ескортите има няколко свободни куплунга под арматурното табло и винаги съм се чудил за какво са - явно някой от тях е за този резисторен блок.buhap написа:diesel1.6 тези резистори трябва да са далече от запалими предмети и наи добре в копето да топлят
.Предполагам че, напрежението се сваля с ШИМ контрол или нещо такова за да не се губят калории
а преди 30 години не ми се вярва да са слагали навсякъде преобразуватели и модулатори, а и правят смущения. вероятно на новите коли има такива неща, дори може да се окаже, че са с еднакви куплунзи и места на монтиране..
Последна промяна от diesel1.6 на 19 ное 2006, 21:54, променено общо 1 път.
- synthez 3D
- Потребител
- Мнения: 1748
- Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
- Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008, - Местоположение: Г.Оряховица
- Status: Извън линия
Колеги,не се опитвайте да преоткривате колелото,търсейки начини да слагате резистори и модулатори.Нещата са по-прости,отколкото изглеждат на пръв поглед и конструкторите са ги умували много преди нас,докато намерят най-простото и ефективно решение за всеки проблем.Това важи и за дневните светлини.Ако разгледате схемата на Escort 96,ще видите,че само едната от крушките има постоянна маса(33),а общият край на другата(34)се превключва един път към маса(за нормални къси) и друг път към +12V(за дневни светлини).За по-добра илюстрация съм нарисувал веригата с червен цвят при дневни светлини.При това положение на реле 26(нормално затворен контакт 3) се вижда,че напрежението от реле7 (ignition),минавайки през реле 26 продължава към общия край на крушка 34 и през късата и светлина, към предпазителите F17 и F15,оттам към късата светлина на крушка 33 и веригата се затваря към маса.От това следва,че оригиналните дневни светлини са направени не с резистори,които биха отделяли огромно количество топлина,а чрез свързване на крушките за къси светлини последователно.Включването и изключването на реле 26 определя кога да има нормални къси светлини и кога дневни.Подаването на +12V на средната точка между двата предпазителя (F17,F15) и същевременното включване на реле 26 води до нормални къси светлини,а обратното до дневни.Едно просто и гениално решение,с което се постигат всички цели,хем няма голямо износване,хем няма големи загуби във вид на топлина и хем не се товари генератора и оттам мотора,да не говорим за по-малката вероятност от заслепяване на насрещно движещите се.Обаче остава въпроса с това,че релетата не са оригинално монтирани на нашите коли и ако искаме да имаме стандартни дневни светлини,трябва ние да си ги правим.Надявам се,че това разяснение ще помогне ако не за друго,то поне за разбирането на проблема.
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
идеално и правилно! но не съм забелязал дневните къси на форд транзит да са толкова по-слаби. от друга страна забелязах, че тук тези светлини дразнят повече от там, в белия;) свят. не е само от разкривените ни фарове, наистина онези имат намаление на мощността.synthez 3D написа:Колеги,не се опитвайте да преоткривате колелото,търсейки начини да слагате резистори и модулатори.Нещата са по-прости,отколкото изглеждат на пръв поглед
КАТ трябва да разясни това, святкането през дея определено уморява, но не е излишно според мен.
- penataa
- потребител
- Мнения: 105
- Регистриран: 17 май 2006, 12:48
- Модел на автомобила: escort 92
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Е това вече е нещо като за бели хора браво----- иначе някакви релета за време които нещо не ми харесват , но при първа възможност ще разровя да видя тея релета защото ми хареса последователното връзване на лампите. Иначе най чисто е да използваме информация от кабел на бобината(за свещите) интегрира се (някаква проста верига) може да се направи и без PIC или какъвто и да е процесор
там

- synthez 3D
- Потребител
- Мнения: 1748
- Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
- Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008, - Местоположение: Г.Оряховица
- Status: Извън линия
А ето я и простата схемичка,която осигурява закъснение на включването на фаровете от около 5-6 сек. след подаване на захранване от контакта на колата.Разбира се това е най-простото схемно решение,което не струва почти нищо,а работи перфектно.Мога да гарантирам,че това работи,защото вече е монтирано на моята кола и сега фаровете ми се включват 3-4 сек след като колата ми запали и се изключват автоматично след като я изгася.Релето е с два контакта,за да управлява отделно габарита и фаровете,паралелно с оригиналния ключ.Ако някой иска да увеличи закъснението,просто трябва да увеличи стойността на кондензатора.Монтирах релето директно в кормилната колона до ключа за фаровете,за да са ми под ръка всички кабели,излизащи от него.С малко измерване надявам се всеки може да намери кой кабел кой е.
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
- ivocsim
- потребител
- Мнения: 80
- Регистриран: 28 фев 2006, 13:07
- Модел на автомобила: escort 1,6 16 v Zetec 1998
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
- Status: Извън линия
много добре
Доколкото разбирам това само ги пали, но не ги намалява?
- synthez 3D
- Потребител
- Мнения: 1748
- Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
- Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008, - Местоположение: Г.Оряховица
- Status: Извън линия
-
- потребител
- Мнения: 554
- Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
- Status: Извън линия
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 6 госта