хидравлично масло

Всички въпроси свързани с вашия автомобил, за които няма конкретна тема.
Потребителски аватар
LORDA83
потребител
потребител
Мнения: 403
Регистриран: 24 окт 2013, 22:41
Модел на автомобила: Ford - Focus III Wagon, facelift, 1.0 EcoBoost ( 125 кс ), S&S, 2015 г.
Ford - Fiesta IV, Ghia (Mk4-Mk5) - 1.25 i 16V (75 Hp), 1999 г.
Renault - Megane Grandtour II - 1.9 dCi (120 Hp), 6 скорости, 2004 г.
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

хидравлично масло

Мнение от LORDA83 » 11 апр 2015, 11:52

Колефи, м/у другото... от чисто любопитство... я споделете на какъв период от време е хубаво да се сменя хидравличното масло на дадена кола? Съответно какво точно масло се препоръчва за фордчетата ни и конкретно за Фиеста? Също така освен от теч в рейката възможно ли е нивото му с времето да намаля в казанчето и съответно от какво? Изобщо... пояснете ми малко за нещата касаещи като цяло хидравличното масло на тези коли, щото хич не ми е ясно. Масло на двигателя, антифриз и прочие сменяме всяка година в общи линии... а това масло каточели не съм засичал да го коментираме никога.
" Само слабите се стремят към порядък, силните владеят хаоса!!! "

Потребителски аватар
dragonn2
потребител
потребител
Мнения: 475
Регистриран: 10 ное 2014, 12:09
Модел на автомобила: 2001 Ford Focus 1.6 16v / 2007 Ford Fusion 1.6 16v / 2004 Toyota RAV4 D4D
Местоположение: sofia/samokov
Контакти:
Status: Извън линия

Re: хидравлично масло

Мнение от dragonn2 » 11 апр 2015, 19:28

Не се сменя и ако всичко е изправно, не би трябвало нивото му да мърда.
ИзображениеИзображение

Потребителски аватар
mladen1984
потребител
потребител
Мнения: 1471
Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: хидравлично масло

Мнение от mladen1984 » 11 апр 2015, 22:23

Хидравличното масло при "Форд" ,както каза колегата по-горе, не се сменя.Във сервизните книжки на моделите го пише изрично!Но интересното е че има и едно допълнение.Ето какво пише - "хидравличното масло не се сменя, през целия експлоатационен срок на колата.А живота на една кола е изчислен различно като години или километри.
От тук следва, че една кола навъртяла над 300 000 км и на повече от 15 години естествено от експлоатацията, времето, натоварването и прочее други фактори ще има износване и стареене на всички флуиди в различните и системи.
Хидравличната система на волана е една от тях.Тя е проста система, задвижвана от помпа и при нея няма кай знае какви натоварвания, усилия. Но все пак маслото в нея циркулира, загрява се и съответно старее.
Затова според мен е хубава и то да се смени при една кола навъртяла доста години или километри, независимо от факта че работи нормално и без течове.Това не е скъпа операция, защото маслото е малко като литраж и хидравликите не са притенциозни към определени типове масла.(за разлика от Автоматичните скоростни кутии)Примерно задължително и само един вид и то на завода производител.Важното е да се спазва условието да са специални за хидравлика( най често АТF) и да са на известни марки!!!
А течовете като цяло могат да бъдат предизвикани най-често от:
1.Хлабава бързи връзки или скоби на маркучите.
2.Напукани маркучи.
3.Семеринги и уплътнения по помпата или рейката.
Изображение

Отговори

Върни се в “ДРУГИ ВЪПРОСИ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 5 госта