Бушон на парно Ескорт грее(стопен)
-
- потребител
- Мнения: 15
- Регистриран: 31 окт 2010, 17:37
- Модел на автомобила: escort
- Status: Извън линия
Бушон на парно Ескорт грее(стопен)
Здравейте,
Имам проблем с парното на моя Ескорт 97г. Бушона се стопи, сложих друг, но и той грее. Вследствие на това копчето на климатика се прецака и на нулева позиция компресора се включва като запаля колата. Смених копчето, проблема си остана. Когато работи на едно, бушона грее много слабо, вдигна ли на три става реотан на секундата. Сега карам без бушон съответно и без климатик в жегите. Дайте съвет какво да правя. В краен случай ще отида при ел. техник.
Благодаря предварително.
Имам проблем с парното на моя Ескорт 97г. Бушона се стопи, сложих друг, но и той грее. Вследствие на това копчето на климатика се прецака и на нулева позиция компресора се включва като запаля колата. Смених копчето, проблема си остана. Когато работи на едно, бушона грее много слабо, вдигна ли на три става реотан на секундата. Сега карам без бушон съответно и без климатик в жегите. Дайте съвет какво да правя. В краен случай ще отида при ел. техник.
Благодаря предварително.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Бушон на парно Ескорт грее(стопен)
В тези жеги не вярвам да ползваш парно а и парното няма бушон, бушон има вентилатора на купето. А щом грее толкова, най-вероятно втулките му са се замърсили и не може да се върти леко, което създава товар и оттам и греенето на бушона, който щом не е изгорял, значи е неподходящ или фалшив. Трябва да се свали вентилатора и да се почисти.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Бушон на парно Ескорт грее(стопен)
Като се вдигне предния капак и се погледне по средата под пластмасовата решетка под предното стъкло ще се види черно капаче. Маха се с развиването на един винт. Под него има две букси - една с три кабела и една с един кабел. По тази с 3те кабела идват плюсовете от ключа - по един за всяка степен. Реално това е един и същи плюс, който в зависимост от положението на ключа тръгва по един от тези три кабела, след което минава през товарен резистор отдолу под тази плочка, и заминава към моторчето през единината букса.
За първа степен минава през двата резистора и термо-предпазителя, за втора степен само през единия резистор и термо-предпазителя, за трета степен само през термо предпазителя.
(behold my awesome Paint skillz yo)


По принцип ако моторчето има проблем като затягане няма да завърти на 1ва степен. Щом духа значи проблема е в слаба връзка някъде.
Провери буксите под капачето дали някоя не е ръждясала, хлабава, нагоряла като най-лесно.
Според мен обаче проблема може да се окаже в самото гнездо на предпазителя в таблото с предпазителите. От студена спойка или от кофти предпазител, който не е контактувал добре с пластините, те са започнали да не контактуват добре и от това да грее предпазителя, от това още омекват пластините и хлабаво държат предпазителя или самата писта вътре започва да прегаря и спойката също - типичен проблем за Ескорт, макар и МНОГО по-рядко срещан при таблата след '95-та, които са ревизирани, но все пак се случва.
За първа степен минава през двата резистора и термо-предпазителя, за втора степен само през единия резистор и термо-предпазителя, за трета степен само през термо предпазителя.
(behold my awesome Paint skillz yo)


По принцип ако моторчето има проблем като затягане няма да завърти на 1ва степен. Щом духа значи проблема е в слаба връзка някъде.
Провери буксите под капачето дали някоя не е ръждясала, хлабава, нагоряла като най-лесно.
Според мен обаче проблема може да се окаже в самото гнездо на предпазителя в таблото с предпазителите. От студена спойка или от кофти предпазител, който не е контактувал добре с пластините, те са започнали да не контактуват добре и от това да грее предпазителя, от това още омекват пластините и хлабаво държат предпазителя или самата писта вътре започва да прегаря и спойката също - типичен проблем за Ескорт, макар и МНОГО по-рядко срещан при таблата след '95-та, които са ревизирани, но все пак се случва.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
-
- потребител
- Мнения: 15
- Регистриран: 31 окт 2010, 17:37
- Модел на автомобила: escort
- Status: Извън линия
Re: Бушон на парно Ескорт грее(стопен)
Благодаря за съдействието.
Парно през жегите не ползвам, но ми се иска да си ползвам климатика.
Залавям се за работа и дано успея. Като видях къде е моторчето и ми призля, то няма вадене.
Ще го боря и ако има нещо веднага ще споделя.
Поздрави
Парно през жегите не ползвам, но ми се иска да си ползвам климатика.
Залавям се за работа и дано успея. Като видях къде е моторчето и ми призля, то няма вадене.
Ще го боря и ако има нещо веднага ще споделя.
Поздрави
-
- потребител
- Мнения: 15
- Регистриран: 31 окт 2010, 17:37
- Модел на автомобила: escort
- Status: Извън линия
Re: Бушон на парно Ескорт грее(стопен)
Здравейте отново,
Зачистих буксите, тъй като бяха много ръждясали. Сега бушона е леко топъл, а преди направо пареше.
Явно съм на прав път. Още веднъж благодаря за помощта. Мога ли да си карам така или да продължа да се ровичкам из кабеляците.
Моторчето на парното няма да мога да го сваля, много е трудно,а така ме е яд защото си купих друго втора употреба.
Зачистих буксите, тъй като бяха много ръждясали. Сега бушона е леко топъл, а преди направо пареше.
Явно съм на прав път. Още веднъж благодаря за помощта. Мога ли да си карам така или да продължа да се ровичкам из кабеляците.
Моторчето на парното няма да мога да го сваля, много е трудно,а така ме е яд защото си купих друго втора употреба.
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Бушон на парно Ескорт грее(стопен)
Втора употреба не значи ново и щом твоето работи няма смисъл да го сменяш с друго работещо, котка в чувал.
Буксите трябва да влизат стегнато и плътно и да са лъснати за най-добър контакт - тока не е малък и в комбинация с вода и атмосферни влияния ще загреят пак.
Може да провериш коя от буксите на бушонното табло е с кабелите от/към ключа за парното и да провериш дали те греят или крачетата в буксите им не греят. Също така се увери, че предпазителя влиза стегнато и прави плътен контакт с пластините в гнездото на таблото - греенето там може да развие проблема, за който споменах по-горе и да се наложи сваляне и отваряне на таблото или смяна с ново
Буксите трябва да влизат стегнато и плътно и да са лъснати за най-добър контакт - тока не е малък и в комбинация с вода и атмосферни влияния ще загреят пак.
Може да провериш коя от буксите на бушонното табло е с кабелите от/към ключа за парното и да провериш дали те греят или крачетата в буксите им не греят. Също така се увери, че предпазителя влиза стегнато и прави плътен контакт с пластините в гнездото на таблото - греенето там може да развие проблема, за който споменах по-горе и да се наложи сваляне и отваряне на таблото или смяна с ново
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Бушон на парно Ескорт грее(стопен)
Не е трудно, просто трябва да се свалят други неща преди да стигнеш до него.ikan написа:Здравейте отново,
....
Моторчето на парното няма да мога да го сваля, много е трудно,а така ме е яд защото си купих друго втора употреба.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 1384
- Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
- Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Бушон на парно Ескорт грее(стопен)
Проблема ти не е никъде другаде освен в не качествения предпазител, който ти е бил в началото и след като си го сменил. Ако ме послушаш ще си решиш проблема за около левче. Отиваш до Мото пфое и казваш, че искаш да си купиш един зелен предпазител. Слагаш го на това място и си решаваш този проблем и бъдещо подпалване на ел табло и инсталация. Топят се само калпавите предпазители. Този който ти грее сега, го сложи на фаровете и след 10-20мин. работа на фарове ще видиш, че и там ще грее.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 10 госта