Рейка за КА-занова-та на Жена ми :)
-
- потребител
- Мнения: 28
- Регистриран: 18 мар 2006, 13:16
- Модел на автомобила: Аз- Opel Calibra 16v, Тя - Ford Ka, Семейство - Mondeo Мк2 Tournier
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Рейка за КА-занова-та на Жена ми :)
След дълго време безгрижно битуване, Форд-чето има нужда от посещение в сервиз и ремонт
Много му виеше хидравликата и многократно доливах по малко. При стоене на 1 място започна да оставя локви, след което да се кара трудно!
Заведох го да прегледат няма ли нещо което да н ее стегнато по хидравличната система или за малък ремонт - присъдата беше тежка! Райка, според майстора-необратимо течаща.
Препоръката бе да намеря рейка 2-ра ръка, по- добре било така отколкото рециклиране не въпросната.
Идва въпроса - хидравличните рейки на Фиеста и КА в едни и същи години, дали са еднакви?
Поздрави!

Много му виеше хидравликата и многократно доливах по малко. При стоене на 1 място започна да оставя локви, след което да се кара трудно!
Заведох го да прегледат няма ли нещо което да н ее стегнато по хидравличната система или за малък ремонт - присъдата беше тежка! Райка, според майстора-необратимо течаща.
Препоръката бе да намеря рейка 2-ра ръка, по- добре било така отколкото рециклиране не въпросната.
Идва въпроса - хидравличните рейки на Фиеста и КА в едни и същи години, дали са еднакви?
Поздрави!
-
- Администратор
- Мнения: 2511
- Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
- Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г. - Местоположение: София - Надежда 1
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: КА-занова-та на Жена ми :)
Дали са еднакви незнам, като се прибера ще проверя в микрокат, ако някой колега не го стори туй преди мен...
И аз бях пред дилемата рециклиране или втора употреба, но в крайна сметка я рециклирах.
Реших, че втора употреба така или иначе се води наличната. Още една в неизвестно какво състояние няма нужда. Не ми се даваха пари за нещо, което после пак ще се наложи да рециклирам най-вероятно. А неможе да е толкова съсипана, че да не подлежи на рециклиране. И така взех решението.
Рециклиране на рейката с демонтаж и монтаж ми излезе от порядъка на 300лв.
И аз бях пред дилемата рециклиране или втора употреба, но в крайна сметка я рециклирах.
Реших, че втора употреба така или иначе се води наличната. Още една в неизвестно какво състояние няма нужда. Не ми се даваха пари за нещо, което после пак ще се наложи да рециклирам най-вероятно. А неможе да е толкова съсипана, че да не подлежи на рециклиране. И така взех решението.
Рециклиране на рейката с демонтаж и монтаж ми излезе от порядъка на 300лв.
-
- потребител
- Мнения: 28
- Регистриран: 18 мар 2006, 13:16
- Модел на автомобила: Аз- Opel Calibra 16v, Тя - Ford Ka, Семейство - Mondeo Мк2 Tournier
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: КА-занова-та на Жена ми :)
Любо благодаря за мнението ти.
За ъжаление друг колега още не е писал дали са еднакви, ще съм ти благодарен наистина ако провериш там където би имало сигурна информация.
За рециклирането - не го изключвам тотално като вариант, но честно казано съм наплашен от многото мнения за не много успешни рециклажи- като време в което издържа рейката имам предвид.
Дават гаранция и в много от случаите които ми се дават като пример когато попитам за рециклиране, има проблем който се отстранявам по гаранция но цената за монтаж/демонтаж си я преглъщаш. Не така стои въпроса наистина ако я демонтират/монтират там където я и рециклират а не да им я занесеш вече демонтиране, но това си зависи и от мястото.
300 лв. иначе не е сума която бих отбягнал за отсраняване на проблема, но само ако съм сигурен в дълготрайната полза на ремонта.
За ъжаление друг колега още не е писал дали са еднакви, ще съм ти благодарен наистина ако провериш там където би имало сигурна информация.
За рециклирането - не го изключвам тотално като вариант, но честно казано съм наплашен от многото мнения за не много успешни рециклажи- като време в което издържа рейката имам предвид.
Дават гаранция и в много от случаите които ми се дават като пример когато попитам за рециклиране, има проблем който се отстранявам по гаранция но цената за монтаж/демонтаж си я преглъщаш. Не така стои въпроса наистина ако я демонтират/монтират там където я и рециклират а не да им я занесеш вече демонтиране, но това си зависи и от мястото.
300 лв. иначе не е сума която бих отбягнал за отсраняване на проблема, но само ако съм сигурен в дълготрайната полза на ремонта.
-
- Администратор
- Мнения: 2511
- Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
- Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г. - Местоположение: София - Надежда 1
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: КА-занова-та на Жена ми :)
От това което проверих няма съвпадения между рейките.
Варианта ти за друга рейка е от Ка.
Варианта ти за друга рейка е от Ка.
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: КА-занова-та на Жена ми :)
А не може ли да се сложи не-хидравлична рейка? Защо са сложили на Ка с тия килограми и дребни гуми хидравлика просто не разбирам.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
-
- потребител
- Мнения: 28
- Регистриран: 18 мар 2006, 13:16
- Модел на автомобила: Аз- Opel Calibra 16v, Тя - Ford Ka, Семейство - Mondeo Мк2 Tournier
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Рейка за КА-занова-та на Жена ми :)
Ба, защо пък ти е не-хидравлична? Просто НЕ доливаш масло на скапаната хидравлична и спираш да имаш такава - ей ти механична
Моята вече е такава, и вече Жена ми кара почти и само когато ходи вечер, по правите булеварди. През деня и в градската лудница- предпочита да ползва други видове транспорт.

Моята вече е такава, и вече Жена ми кара почти и само когато ходи вечер, по правите булеварди. През деня и в градската лудница- предпочита да ползва други видове транспорт.
-
- Администратор
- Мнения: 2511
- Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
- Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г. - Местоположение: София - Надежда 1
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Рейка за КА-занова-та на Жена ми :)
Ако я кара без хидравлична течност знаеш, че ще скапе помпата много бързо, нали?
И после освен рециклиране на рейката ще трябва да се смени и помпата (незнам дали тя подлежи на рециклиране).
И после освен рециклиране на рейката ще трябва да се смени и помпата (незнам дали тя подлежи на рециклиране).
- KOss
- потребител
- Мнения: 402
- Регистриран: 14 апр 2005, 13:29
- Модел на автомобила: Modded MK7 Escort 1.8 16V-GONE;Pontiac T.S. 3.1 V6 TBI;Saxo VTS
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Рейка за КА-занова-та на Жена ми :)
За около 150лв взимаш чисто нова от магазина механична рейка. Не оставяй хидравличната да стане механична защото съотношението е различно, волана ще стане много тежък, докато с механична, която си е направена фабрично механична ще е ок.
-
- потребител
- Мнения: 28
- Регистриран: 18 мар 2006, 13:16
- Модел на автомобила: Аз- Opel Calibra 16v, Тя - Ford Ka, Семейство - Mondeo Мк2 Tournier
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Рейка за КА-занова-та на Жена ми :)
Така е пичове прави сте, напълно!
На шега казах оставянето на хидравличната без масло, но е добре наистина да кажем някой да не се обърка - предавателните числа и усилията на двете системи са коренно различни, тоест хидравлична рейка без масло прави колата да НЕ РЕАГИРА на никакви резки маневри по време на движение, независимо от скоростта. Колата се кара трудно, дори за мъж независимо дали се движи из малки улички с 5, по булеварди с 50 или извънгадско с 90 см/час- ръцете болят, доказано е.
Освен това както казах - опасно е за сигурността както на пътниците в колата, така и на ситуацията около нея.
Също, претоварва се помпата и тя е следващият елемент който сгъва. Това в моя случай по- малко ме притеснява понеже смяната не е трудна а помпи от хидравлика под път и над път в обявите, но не е в това въпроса.
А относно цената на механична като нова - крайно примамлива е, но да речем че тази кола е избрана пред много други за жена ми поради факта, че има хидравлика - предпочитам винаги да оправя проблема, отколкото да го заобиколя, скопявайки тази екстра.
Вече съм 90% наясно с всички предложения от обяви, автоморги и коли на части от частни лица. Най- честият отговор на запитване е "Първо рейката продадох!"
Има една наблизо за която бих преодолял границата от 100лв, но продавача не желае да даде гаранция след монтажа ако тече да я върна и върне парите. Дърпа се, а практиката ми до сега е показала че това е правилният модел на продажба, при условие че аз нямам интерес да плащам монтаж/демонтаж още веднъж ако рейката наиситна не е ОК- а често това продавача си няма представа и проличава след монтажа!
И така, действам с търсенето но скоро трябва да бъде сменена.Ако до седмица не намеря правилната обява ще се принудя да заложа на рециклирането на моята- процес който звучи технически обоснован, но майсторите не ме съветват поради честите проблеми дори в гаранционният срок. (гаранцията е поета но не и монтаж/демонтажа ако се наложи повторно рециклиране).
Понеже ценя дадените съвети и мнения, ще описвам как върви ситуацията за да е полезна информацията и на друг.
На шега казах оставянето на хидравличната без масло, но е добре наистина да кажем някой да не се обърка - предавателните числа и усилията на двете системи са коренно различни, тоест хидравлична рейка без масло прави колата да НЕ РЕАГИРА на никакви резки маневри по време на движение, независимо от скоростта. Колата се кара трудно, дори за мъж независимо дали се движи из малки улички с 5, по булеварди с 50 или извънгадско с 90 см/час- ръцете болят, доказано е.
Освен това както казах - опасно е за сигурността както на пътниците в колата, така и на ситуацията около нея.
Също, претоварва се помпата и тя е следващият елемент който сгъва. Това в моя случай по- малко ме притеснява понеже смяната не е трудна а помпи от хидравлика под път и над път в обявите, но не е в това въпроса.
А относно цената на механична като нова - крайно примамлива е, но да речем че тази кола е избрана пред много други за жена ми поради факта, че има хидравлика - предпочитам винаги да оправя проблема, отколкото да го заобиколя, скопявайки тази екстра.
Вече съм 90% наясно с всички предложения от обяви, автоморги и коли на части от частни лица. Най- честият отговор на запитване е "Първо рейката продадох!"
Има една наблизо за която бих преодолял границата от 100лв, но продавача не желае да даде гаранция след монтажа ако тече да я върна и върне парите. Дърпа се, а практиката ми до сега е показала че това е правилният модел на продажба, при условие че аз нямам интерес да плащам монтаж/демонтаж още веднъж ако рейката наиситна не е ОК- а често това продавача си няма представа и проличава след монтажа!
И така, действам с търсенето но скоро трябва да бъде сменена.Ако до седмица не намеря правилната обява ще се принудя да заложа на рециклирането на моята- процес който звучи технически обоснован, но майсторите не ме съветват поради честите проблеми дори в гаранционният срок. (гаранцията е поета но не и монтаж/демонтажа ако се наложи повторно рециклиране).
Понеже ценя дадените съвети и мнения, ще описвам как върви ситуацията за да е полезна информацията и на друг.
-
- потребител
- Мнения: 28
- Регистриран: 18 мар 2006, 13:16
- Модел на автомобила: Аз- Opel Calibra 16v, Тя - Ford Ka, Семейство - Mondeo Мк2 Tournier
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Рейка за КА-занова-та на Жена ми :)
Рейката е намерена, чака ме в Еконт да я взема - заедно с капачка на казанчето за хидравлична течност, че сме я загубили след някое от поредните доливания на масло.
На отворено казанче, онзи ден сипах отново половин литър хидравлично - волана отново олекна както си трябва, но съм леко притеснен все пак че шума от помпата не изчезна при маневри на място.
Надявам се да не се е съсипала помпата и след смяна на рейката, наливане на ново, хубаво масло и затваряне на системата с капачката, звука да изчезне.
Тази седмица влиза в сервиз за смяна.
На отворено казанче, онзи ден сипах отново половин литър хидравлично - волана отново олекна както си трябва, но съм леко притеснен все пак че шума от помпата не изчезна при маневри на място.
Надявам се да не се е съсипала помпата и след смяна на рейката, наливане на ново, хубаво масло и затваряне на системата с капачката, звука да изчезне.
Тази седмица влиза в сервиз за смяна.
-
- потребител
- Мнения: 28
- Регистриран: 18 мар 2006, 13:16
- Модел на автомобила: Аз- Opel Calibra 16v, Тя - Ford Ka, Семейство - Mondeo Мк2 Tournier
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Рейка за КА-занова-та на Жена ми :)
Вчера си взех колата от сервиза, старата рейка свалена изглежда ужасно, наистина.
За късмет (поне за сега, и да чукна на дърво за бъдеще), рейката която дойде нямаше видими забележки и след смяна и наливане на маслото на хидравликата, колата утихна повече отколкото очаквах, и се кара в пъти по- лесно отколкото последното усещане със старата рейка и долято до горе масло.
Сега ще следя за капчици под колата но се надявам да няма!
И така, като сметка - рейка спазарена от 80 на 50 лв (приета онлайн оферта от Мегапартс), транспорт (в който дойдоха и ляво парче броня и капачка за хидравликата която бях изгубил) 15 и смяна 70 лв.
Без да правя реклама, а и модераторите ако желаят могат да реагират, искам да изкажа позитивно мнение за споменатата фирма от която дойдоха частите. Всичко бе избрано от онлайн магазина им, всеки от артикулите с изкл. рейката се повтаряше по няколко пъти и на различна цена (политика някаква, за да не застояват най- старите постъпили при тях части), и избрах най- евтините от повтарящите се в каталога им артикули - въпреки това дойдоха добри визуално и годни за използване детайли, не по- лоши от където и другаде да се вземат.
Сега се търсят 3 оригинални таса за малкия БЯС, може и комплект - ако предлага някой да пише.
Модела е този:

За късмет (поне за сега, и да чукна на дърво за бъдеще), рейката която дойде нямаше видими забележки и след смяна и наливане на маслото на хидравликата, колата утихна повече отколкото очаквах, и се кара в пъти по- лесно отколкото последното усещане със старата рейка и долято до горе масло.
Сега ще следя за капчици под колата но се надявам да няма!
И така, като сметка - рейка спазарена от 80 на 50 лв (приета онлайн оферта от Мегапартс), транспорт (в който дойдоха и ляво парче броня и капачка за хидравликата която бях изгубил) 15 и смяна 70 лв.
Без да правя реклама, а и модераторите ако желаят могат да реагират, искам да изкажа позитивно мнение за споменатата фирма от която дойдоха частите. Всичко бе избрано от онлайн магазина им, всеки от артикулите с изкл. рейката се повтаряше по няколко пъти и на различна цена (политика някаква, за да не застояват най- старите постъпили при тях части), и избрах най- евтините от повтарящите се в каталога им артикули - въпреки това дойдоха добри визуално и годни за използване детайли, не по- лоши от където и другаде да се вземат.
Сега се търсят 3 оригинални таса за малкия БЯС, може и комплект - ако предлага някой да пише.
Модела е този:

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 8 госта