Неработещ оборотомер

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
service_chocho
потребител
потребител
Мнения: 13
Регистриран: 20 юли 2011, 10:34
Модел на автомобила: ESCORT MK4
Status: Извън линия

Неработещ оборотомер

Мнение от service_chocho » 10 ное 2015, 14:22

Привет !!!

Извинявам се много по въпрос за автомобил гонещ 30 години но съм в безизходица за ремонта му.
Търсих в търсачката но конкретно за такъв проблем не открих нищо.
Имам следния проблем на Ford Escort 1.6D 1988г. се е повредило динамото, което е марка бош.
Установяваме повредата на не работещ оборотомер лампата за акумулатор не пресветва при палене и паднало напрежение на акумулатора.
Майсторът сменя реле регулатор със четки /били в нещо като цял блок/
След ремонта не работи оборотомера .
На изводът за оборотомер на динамото пробната лампа свети.
Акумулатора се зарежда.
Кабелът до оборотомера е прозвънян.
Като се даде газ стрелката премърдва един два милиметра.
Къде да търсим проблема?

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10865
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Неработещ оборотомер

Мнение от ЯЛТА » 10 ное 2015, 22:31

Ето кой ще да знае:

http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 71#p470686

Той е от София, ти от къде се не знам...............
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4603
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Неработещ оборотомер

Мнение от S_C » 10 ное 2015, 23:47

Напълно реално е, умирайки, алтернаторът да е взел и електрониката на оборотомера в последния си път към вечните ловни полета, да си правят компания. Вземи един оборотомер от морга (макс 5 лева), само да е за дизел на 12 волта (не от камион или рейс) и пробвай какво ще покаже. Ако и той едва мърда, значи тоя, дето е ремонтирал алтернатора....си е оставил там и двете предни копита...
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

service_chocho
потребител
потребител
Мнения: 13
Регистриран: 20 юли 2011, 10:34
Модел на автомобила: ESCORT MK4
Status: Извън линия

Re: Неработещ оборотомер

Мнение от service_chocho » 11 ное 2015, 07:41

За съжеление съм от Бургас няма как да посетя препоръчвания сервиз.
Смяната на четките изглежда доста проста процедура не вярвам майстор занимаващ професионялно да обърка нещо.
Търсих по Бургаските морги но не немерих ескорти 1988 дизел.
Как да проверим по отделно оборотомера и динамото дали работят?

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4603
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Неработещ оборотомер

Мнение от S_C » 11 ное 2015, 20:18

Алтернатора лесно-той или зарежда, или не.
С оборотомера...единия вариант е с осцилоскоп, при другия се правеше някаква самоделна схемичка със светодиод да брои импулсите...Работата си е за майстор. Човек, дето си няма идея, няма как да го напрви.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

service_chocho
потребител
потребител
Мнения: 13
Регистриран: 20 юли 2011, 10:34
Модел на автомобила: ESCORT MK4
Status: Извън линия

Re: Неработещ оборотомер

Мнение от service_chocho » 12 ное 2015, 10:32

Тя колата е на на майстор, който стигна до тук. Сега или трябва да търся табло с оборотомер да пробвам или да я водя другаде. Намерих някакви съмнителни автоморги, които искат 30-50 лева за табло малко висока цена. Предполагам, че проблема е в един от елементите диоден блок или четки с реле регулатор. Както писах по горе четките с релето са сменени акумулатора вече се зарежда лампата на акумулатора работи, кабела от динамото до оборотомера е здрав не вярвам оборотомера да се е повредил. Остава или новото реле с четки или диодния блок. Надявах се майстор да я поправи защото нямам време но май аз ще трябва да се занимавам. Поради факта, че неснам и модела на динамото нямам и схема. КОФТИ ДЪРЖАВА хората се пренуждават да разбират от всичко и гинеколог и автомонтьор и зидар а после отиди на майстор.

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 21 госта