Необясним проблем със зареждане на акумулатора- бушон номер 10 (1 Ампер) 1.8ТДЦИ
-
- потребител
- Мнения: 3
- Регистриран: 09 фев 2016, 14:28
- Модел на автомобила: 2002 Ford Focus 1.8TDCI
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Необясним проблем със зареждане на акумулатора- бушон номер 10 (1 Ампер) 1.8ТДЦИ
Здравейте колеги,
Надявам се някой да успее да ми помогне да разреша една вече сериозно наболяла загадка за мен.
Става въпрос за колата от профила - 2002 Фокус 1.8ТДЦИ. Всичко започна след некадърен можтаж на ремонтирано ГНП, в следствие на което имаше теч на дизел върху алтернатора и същия се предаде преди дори да разбера за теч-а. В последствие в сервиза където отремонтираха теча смениха и алтернатора с такъв 2ра ръка. Но от тогава се почна едно ходене по мъките (ей, не купувайте 2ра ръка алтернатори без уговорка за връщане...) - лампата за проблем със зареждане на акумулатора на таблото светваше 20-ина секунди след палене и самия алтернатор не се представяше много добре - 13.8 без консуматори, при къси и вентилатор ан 1-ва степен падаше към 13.6.
След много четене по темата разбрах че при изключване на буксата за Smart Charge на алтернатора (3-те жици на регулатора които комуникират с ЕКУ-то) алтернатора (по-скоро регул;атора) трябва да влиза в режим на нормално зареждане т.е. колкото си може. Пробвах, но резултата не беше много по-добър - 13.7 с къси и вентилатор ан 1.
Само да отбележа две неща:
1. Преди стария алтернатор да се скапе заради теча на дизел лампата на таблото никога не е светвала. Т.е. не е имало прекъснати жици от 3-ната букса на регулатора
2. При всички замервания споменати в поста акумулатора е бил добре зареден, т.е. не е мерено с изтощен такъв което би дало лъжовни замервания
Накратко набедих алтернатора 2ра ръка (звучеше ми като пробил диод, но така и не съм го отварял да го меря понеже нямам нужните инструменти да го сваля от колата). Днес, още 200лв по-късно взех колата от сервиз. Сложихме нов (рециклиран) алтернатор с 1г. гаранция. зарежда на 14.4, с включено абсолютно всичко по колата 13.8-9. Т.е. всичко е наред.
Обаче...лампата отново светва след 20-та секунда. Вече съм отчаян, ама наистина!
Пробвах да вкарам колата в тест режим (задържане копчето за нулиране на километрите) за да следя какви данни идват за зареждането към ЕКУ-то. Ето тук вече идва най-странното - след запалване и ЕКУ-то и волтметъра показват 14.4. До 20-тина секудни по-късно когато светва лапмата на таблото и ЕКУ-то почва да показва 13.6 а волтметъра продължава да показва 14.4.
Ако някой има идея на какво може да се дължи това поведение, колеги, моля помогнете! Наистина не мога да повярвам че след 2 месеца майстори и хвърлени пари все още проблема не е изцяло разрешен.Предварително балгодаря!
Надявам се някой да успее да ми помогне да разреша една вече сериозно наболяла загадка за мен.
Става въпрос за колата от профила - 2002 Фокус 1.8ТДЦИ. Всичко започна след некадърен можтаж на ремонтирано ГНП, в следствие на което имаше теч на дизел върху алтернатора и същия се предаде преди дори да разбера за теч-а. В последствие в сервиза където отремонтираха теча смениха и алтернатора с такъв 2ра ръка. Но от тогава се почна едно ходене по мъките (ей, не купувайте 2ра ръка алтернатори без уговорка за връщане...) - лампата за проблем със зареждане на акумулатора на таблото светваше 20-ина секунди след палене и самия алтернатор не се представяше много добре - 13.8 без консуматори, при къси и вентилатор ан 1-ва степен падаше към 13.6.
След много четене по темата разбрах че при изключване на буксата за Smart Charge на алтернатора (3-те жици на регулатора които комуникират с ЕКУ-то) алтернатора (по-скоро регул;атора) трябва да влиза в режим на нормално зареждане т.е. колкото си може. Пробвах, но резултата не беше много по-добър - 13.7 с къси и вентилатор ан 1.
Само да отбележа две неща:
1. Преди стария алтернатор да се скапе заради теча на дизел лампата на таблото никога не е светвала. Т.е. не е имало прекъснати жици от 3-ната букса на регулатора
2. При всички замервания споменати в поста акумулатора е бил добре зареден, т.е. не е мерено с изтощен такъв което би дало лъжовни замервания
Накратко набедих алтернатора 2ра ръка (звучеше ми като пробил диод, но така и не съм го отварял да го меря понеже нямам нужните инструменти да го сваля от колата). Днес, още 200лв по-късно взех колата от сервиз. Сложихме нов (рециклиран) алтернатор с 1г. гаранция. зарежда на 14.4, с включено абсолютно всичко по колата 13.8-9. Т.е. всичко е наред.
Обаче...лампата отново светва след 20-та секунда. Вече съм отчаян, ама наистина!
Пробвах да вкарам колата в тест режим (задържане копчето за нулиране на километрите) за да следя какви данни идват за зареждането към ЕКУ-то. Ето тук вече идва най-странното - след запалване и ЕКУ-то и волтметъра показват 14.4. До 20-тина секудни по-късно когато светва лапмата на таблото и ЕКУ-то почва да показва 13.6 а волтметъра продължава да показва 14.4.
Ако някой има идея на какво може да се дължи това поведение, колеги, моля помогнете! Наистина не мога да повярвам че след 2 месеца майстори и хвърлени пари все още проблема не е изцяло разрешен.Предварително балгодаря!
-
- потребител
- Мнения: 1450
- Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
- Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Необясним проблем със зареждане на акумулатора
По вероятно имаш скъсана жица в черният шлаух на три пиновата букса често срещан дефект!
-
- потребител
- Мнения: 3
- Регистриран: 09 фев 2016, 14:28
- Модел на автомобила: 2002 Ford Focus 1.8TDCI
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Необясним проблем със зареждане на акумулатора
Благодаря колега, но уви - здрави за жиците защото до ЕКУ-то достига сигнал (стойността на референтния волтаж който идва от 3пиновата букса). Както споменах по-горе първоначално стойността е 14.4 и след това спада на 13.6, въпреки че реално алтернатора продължава да зарежда на 14.4 в същия момент (според волтметъра). Ако жиците са прекъснати стойността според ЕКУ винаги ще е 0.
Случайно попаднах и на тази тема: http://fordbg.com/forum/index.php?topic=7236.0 няой има ли идея дали написаното в първия пост, колкото и абсурдно да звучи може да е вярно:
"да прекъсна трите жици който влизат в самото реле да запаля колата и да свързавам жиците една по една когато жиците били прекъсанти компа на колата няма връзка и контрол над релето колата влизала в авариен режим и реално релето уж зареждало на заводска стоиност като не се влияе от компа на колата
" и описания краен резултат "компа на колата позна релето не дава грешка"
Случайно попаднах и на тази тема: http://fordbg.com/forum/index.php?topic=7236.0 няой има ли идея дали написаното в първия пост, колкото и абсурдно да звучи може да е вярно:
"да прекъсна трите жици който влизат в самото реле да запаля колата и да свързавам жиците една по една когато жиците били прекъсанти компа на колата няма връзка и контрол над релето колата влизала в авариен режим и реално релето уж зареждало на заводска стоиност като не се влияе от компа на колата
" и описания краен резултат "компа на колата позна релето не дава грешка"
-
- потребител
- Мнения: 1450
- Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
- Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Необясним проблем със зареждане на акумулатора
Значи две жици отиват до компа а третата е свързана с + на акумулатора. За да ти проверят двата проводника отиващи до ECU-то Alternator feedbak и ECM load Request дали работят коректно става с осцилоскоп а не с мултицет. Преди два три месеца на мой приятел с ford connect като запали лампата за алтернатора изгасва и след 20-30 секунди пак светва първо смени реле регулатора в някакъв сервиз и нямаше ефект. После дойде при мен извадихме кабелите от шлауха и единият беше прекъснат а алтернатора си зареждаше въпреки че лампата светеше.ludookia написа:Благодаря колега, но уви - здрави за жиците защото до ЕКУ-то достига сигнал (стойността на референтния волтаж който идва от 3пиновата букса). Както споменах по-горе първоначално стойността е 14.4 и след това спада на 13.6, въпреки че реално алтернатора продължава да зарежда на 14.4 в същия момент (според волтметъра). Ако жиците са прекъснати стойността според ЕКУ винаги ще е 0.
Случайно попаднах и на тази тема: http://fordbg.com/forum/index.php?topic=7236.0 няой има ли идея дали написаното в първия пост, колкото и абсурдно да звучи може да е вярно:
"да прекъсна трите жици който влизат в самото реле да запаля колата и да свързавам жиците една по една когато жиците били прекъсанти компа на колата няма връзка и контрол над релето колата влизала в авариен режим и реално релето уж зареждало на заводска стоиност като не се влияе от компа на колата
" и описания краен резултат "компа на колата позна релето не дава грешка"
-
- потребител
- Мнения: 3
- Регистриран: 09 фев 2016, 14:28
- Модел на автомобила: 2002 Ford Focus 1.8TDCI
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Необясним проблем със зареждане на акумулатора
Благодаря на всички отзовали се! Преди малко приключих с изследването на проблема - оказа се бушон номер 10 (1 Ампер) в таблото при двигателя!!! Надявам се да помогне на някого, ако има подобни проблеми.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 14 госта