Фокуси с горивен филтър на фокус
- MapTo_D
- потребител
- Мнения: 1210
- Регистриран: 01 ное 2008, 11:51
- Модел на автомобила: С колелото
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Фокуси с горивен филтър на фокус
Здравейте, за много години на всички. Здраве и щастие желая.
Имам за себе си едно питане, на което не мога да отговоря и не знам какъв точно е проблема. Надявам се, някой тук да може да ме светне по въпроса. За 3ти път ми се случва автомобила ми /този от подписа/ да не може да запали. Върти си, отзад мирише на нафта, ама даже не припалва. Първия път го направи 2012, лятото. Както съм си карал един ден, на следващия въртя, ток има да те убие ама нищо не се случваше. След 10тина мин запали, пътувахме на 100тина км, изгасихме и до там, пак нямаше палене. Дори на дърпане. На следващия ден я закараха /мен вече ме нямаше там/ на някакъв си майстор, след много размисли и страсти елиминираха горивния филтър и колата си взриви от раз. Сменихме филтъра и всичко си беше точно...до след 6 месеца. Същата година, но зимата го направи пак, както си си карал единия ден без ядове, на следващия ден няма палене, изобщо не я мъчих, отидох за филтър, смених го и запали. Тогава филтрите бяха от един и същи магазин и с една марка.
Но сега, с нов филтър Бош от Германия, който е на 2 до 3 хил км. пак същата работа. Вчера сутринта си отивам на работа с колата, беше около 0 градуса, запали си без проблеми. Вечерта, около 18:00 ще си тръгвам, вече температурата е около -9/-10, въртя и никой. Имам съмнения за някоя и друга 'изгоряла' подгревна свещ. Мъчихме я, ама за това цялото въртене, което беше припалва много малко пъти. Зарязахме я там и снощи си мислех да не би пак филтъра да е проблемен нещо. Отидохме сутринта, пак кучи студ - въртя, припали малко, все едно аха да запали и толкова. Бях се подготвил да елиминирам филтъра отново, направих го и колата си взриви почти веднага.
Да кажа, че от резервоара и от помпата съм пуснал горивни маркучи, махнах тия с бързите връзки. Филтъра си беше пълен с нафта.
И въпроса е - какво аджеба се случва с/в тия филтри, че правят такава магария и колата не иска да запали? Някакви идеи? Първия път, когато се случи, някой от майсторите в малкия град, където беше колата, казали, че нещо си във филтъра се чупело /някаква сачма ли не знам/ и запушвало пътя на нафтата. Но не съм бил там и говоря /пиша по спомен какво ми е казал 3ти човек...
Едит! Филтъра е MANN.
Имам за себе си едно питане, на което не мога да отговоря и не знам какъв точно е проблема. Надявам се, някой тук да може да ме светне по въпроса. За 3ти път ми се случва автомобила ми /този от подписа/ да не може да запали. Върти си, отзад мирише на нафта, ама даже не припалва. Първия път го направи 2012, лятото. Както съм си карал един ден, на следващия въртя, ток има да те убие ама нищо не се случваше. След 10тина мин запали, пътувахме на 100тина км, изгасихме и до там, пак нямаше палене. Дори на дърпане. На следващия ден я закараха /мен вече ме нямаше там/ на някакъв си майстор, след много размисли и страсти елиминираха горивния филтър и колата си взриви от раз. Сменихме филтъра и всичко си беше точно...до след 6 месеца. Същата година, но зимата го направи пак, както си си карал единия ден без ядове, на следващия ден няма палене, изобщо не я мъчих, отидох за филтър, смених го и запали. Тогава филтрите бяха от един и същи магазин и с една марка.
Но сега, с нов филтър Бош от Германия, който е на 2 до 3 хил км. пак същата работа. Вчера сутринта си отивам на работа с колата, беше около 0 градуса, запали си без проблеми. Вечерта, около 18:00 ще си тръгвам, вече температурата е около -9/-10, въртя и никой. Имам съмнения за някоя и друга 'изгоряла' подгревна свещ. Мъчихме я, ама за това цялото въртене, което беше припалва много малко пъти. Зарязахме я там и снощи си мислех да не би пак филтъра да е проблемен нещо. Отидохме сутринта, пак кучи студ - въртя, припали малко, все едно аха да запали и толкова. Бях се подготвил да елиминирам филтъра отново, направих го и колата си взриви почти веднага.
Да кажа, че от резервоара и от помпата съм пуснал горивни маркучи, махнах тия с бързите връзки. Филтъра си беше пълен с нафта.
И въпроса е - какво аджеба се случва с/в тия филтри, че правят такава магария и колата не иска да запали? Някакви идеи? Първия път, когато се случи, някой от майсторите в малкия град, където беше колата, казали, че нещо си във филтъра се чупело /някаква сачма ли не знам/ и запушвало пътя на нафтата. Но не съм бил там и говоря /пиша по спомен какво ми е казал 3ти човек...
Едит! Филтъра е MANN.
Последна промяна от MapTo_D на 07 яну 2017, 18:11, променено общо 1 път.
- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Фокуси с горивен филтър на фокус
Така описано от теб значи си вземи един качествен филтър и стига си го мислил 

По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
- MapTo_D
- потребител
- Мнения: 1210
- Регистриран: 01 ное 2008, 11:51
- Модел на автомобила: С колелото
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Фокуси с горивен филтър на фокус
Е, нали уж това направих, Бош от Германия, който би трябвало да е качествен!? Нещо се случва вътре в тоя филтър, ама не знам какво! 
Промяна. Не знам от къде ми дойде това с филтър Бош. Филтъра е MANN...

Промяна. Не знам от къде ми дойде това с филтър Бош. Филтъра е MANN...
Последна промяна от MapTo_D на 07 яну 2017, 18:11, променено общо 1 път.
- Miri4
- потребител
- Мнения: 367
- Регистриран: 05 май 2009, 20:42
- Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCI 2002 г. 115 к.с.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Фокуси с горивен филтър на фокус
Нещо се случва вътре в тоя филтър, ама не знам какво!
Няма какво да се случи освен да се задръсти от мръсотии или от замръзнала нафта.
Чувал съм,че самата хартия се разпадала, но това предполага абсолютно менте.Защо не срежеш филтъра и да видиш какво става.
Съвет-зареждай само от проверена бензиностанция.Аз си зареждам само от ОMV и нямам проблеми.
-не карай без филтър / дори и за малко/, защото ти заминават дюзите.
Няма какво да се случи освен да се задръсти от мръсотии или от замръзнала нафта.
Чувал съм,че самата хартия се разпадала, но това предполага абсолютно менте.Защо не срежеш филтъра и да видиш какво става.
Съвет-зареждай само от проверена бензиностанция.Аз си зареждам само от ОMV и нямам проблеми.
-не карай без филтър / дори и за малко/, защото ти заминават дюзите.
- MapTo_D
- потребител
- Мнения: 1210
- Регистриран: 01 ное 2008, 11:51
- Модел на автомобила: С колелото
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Фокуси с горивен филтър на фокус
Зареждам само на ОМВ и Еко. Нафтата вътре си беше течна, не изглеждаше дори да е почнала да се сгъстява и да става на каша. Не е и толкова студено. Рязал съм филтри, нищо нередно не съм намирал. И все пак - нещо става. Щом така изведнъж заради филтър спира да пали...
-
- потребител
- Мнения: 124
- Регистриран: 13 авг 2009, 00:12
- Модел на автомобила: Ford Focus, 1.8 TDCI(115k.),2002г.
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Фокуси с горивен филтър на фокус
Здрасти, MapTo_D. За много години.
Преди една седмица при -3 градуса, колата ми запали (ford focus 1,8 tdci 115 коня) и веднага изгасна. Запали отново след 6-7 път. Днес при -8 градуса, отново същия номер...запали и изгасна...Повече не успях да я запаля, даже и не прави опит да захапе... Звъннах на моя майстор и според него имам вода във горивния филтър (за днес съм му бил втория случай). Препоръча ми да намеря начин да стопля филтъра и да сипя спирт за горене във резервоара
..
P.s Заредил съм до горе със Максмоушън на ОМВ и имам добавка BDC на Бардал..С нови свещи и ремонтиран стартер. Свалих акумулатора да го заредя и утре ще се пробвам пак.
Чудя се, ако успея да запаля, каква добавка да и сложа за тази вода, при положение, че на повечето от тях пише да се ползва над +5 градуса...
Edit: Филтъра е MANN.
Преди една седмица при -3 градуса, колата ми запали (ford focus 1,8 tdci 115 коня) и веднага изгасна. Запали отново след 6-7 път. Днес при -8 градуса, отново същия номер...запали и изгасна...Повече не успях да я запаля, даже и не прави опит да захапе... Звъннах на моя майстор и според него имам вода във горивния филтър (за днес съм му бил втория случай). Препоръча ми да намеря начин да стопля филтъра и да сипя спирт за горене във резервоара

P.s Заредил съм до горе със Максмоушън на ОМВ и имам добавка BDC на Бардал..С нови свещи и ремонтиран стартер. Свалих акумулатора да го заредя и утре ще се пробвам пак.
Чудя се, ако успея да запаля, каква добавка да и сложа за тази вода, при положение, че на повечето от тях пише да се ползва над +5 градуса...

Edit: Филтъра е MANN.
Формата е моментна, класата е вечна........
- MapTo_D
- потребител
- Мнения: 1210
- Регистриран: 01 ное 2008, 11:51
- Модел на автомобила: С колелото
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Фокуси с горивен филтър на фокус
Миналата година аз също слагах газ за горене в колата. На 05.01 щях да правя същото упражнение, но ми изникнаха други неща и съвсем изключих. Пак казвам, това ми се случва за 3ти път, единия беше лятно време. А и сега нафтата изглеждаше добре. А и ти си заредил от скъпия дизел, той пък съвсем не вярвам да е бил мешан, ама пък знае ли се.
Преди години, преди да започне да влиза в авариен режим заради инжекторите имаше подобно на твоето поведение. При големи студове запалваше, работеше 2 секунди и гаснеше. Това го правеше или един или 2 пъти, докато заработи без да гасне. Известно време след това сменях клапани на инжекторите...
Ще сваля филтъра, ще го отворя отдолу и ще видя какво ще изтече. Ще го напълня с нафта отново, ще го сложа и ще видя какво ще стане, ще пали ли или не. Но ще изчакам и аз някой и друг ден, че в тоя кучи студ не си е работа да се занимаваш с кола на открито.
Преди години, преди да започне да влиза в авариен режим заради инжекторите имаше подобно на твоето поведение. При големи студове запалваше, работеше 2 секунди и гаснеше. Това го правеше или един или 2 пъти, докато заработи без да гасне. Известно време след това сменях клапани на инжекторите...
Ще сваля филтъра, ще го отворя отдолу и ще видя какво ще изтече. Ще го напълня с нафта отново, ще го сложа и ще видя какво ще стане, ще пали ли или не. Но ще изчакам и аз някой и друг ден, че в тоя кучи студ не си е работа да се занимаваш с кола на открито.

-
- потребител
- Мнения: 124
- Регистриран: 13 авг 2009, 00:12
- Модел на автомобила: Ford Focus, 1.8 TDCI(115k.),2002г.
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Фокуси с горивен филтър на фокус
Чудя се, тази добавка на Бардал (BDC) да не бърка нещо нещата. Утре, като пробвам да запаля със зареден акумулатор и стоплен филтър, ще пиша....
Edit: При един от опитите да запаля, задържах малко повечко да върти стартера (около 10-15 сек.) и ми светна жълта лампа с реотанчето...
Edit: При един от опитите да запаля, задържах малко повечко да върти стартера (около 10-15 сек.) и ми светна жълта лампа с реотанчето...
Формата е моментна, класата е вечна........
- MapTo_D
- потребител
- Мнения: 1210
- Регистриран: 01 ное 2008, 11:51
- Модел на автомобила: С колелото
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Фокуси с горивен филтър на фокус
Нормално е да ти замига подгрева, когато задържиш малко повече на стартер, не трябва да те притеснява това. Сега, след 7 часа престой само докато завъртях и взриви. Филтъра си е елиминиран, направо съм шах и мат.
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Фокуси с горивен филтър на фокус
При толкова смени на филтри, единственото обяснение е замръзване на нафтата от наличен парафин, независимо каква и от къде е заредена. За да се провери трябва веднага да си разпечата горивния филтър, и това се прави на струг, което пък не е възможно да стане веднага. За това ми харесват старите филтри със стъклена чашка от долу- понеже се вижда какво се случва в тях. Препоръчвам когато се случи гореописаното, да се облее филтъра с вряла вода, поне 20 литра, и ако запали после то е ясно че е замръзнал парафин в нафтата. При това положение аз сипвам добавка против замръзване на парафина в нафтата-изпробвано е от мен в продължение на 9 години.
Ето това използувам:

Гледал съм във филтъра със стъклена чашка от долу, как замръзва парафина. Започва от долу нагоре да се втвърдява с нарастването на оборотите в мотора, в момента в който отнема газта, застава на мястото където е бил, дам ли газ започва да се покачва на горе по вертикала. За това ако се среже външната обвивка на филтъра трябва да се махне цялата, и веднага, за да не се стопли и отвърне парафина в течното си състояние, и се вижда проблема.
Ето това използувам:

Гледал съм във филтъра със стъклена чашка от долу, как замръзва парафина. Започва от долу нагоре да се втвърдява с нарастването на оборотите в мотора, в момента в който отнема газта, застава на мястото където е бил, дам ли газ започва да се покачва на горе по вертикала. За това ако се среже външната обвивка на филтъра трябва да се махне цялата, и веднага, за да не се стопли и отвърне парафина в течното си състояние, и се вижда проблема.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- nuHaKoJIaga
- потребител
- Мнения: 64
- Регистриран: 16 апр 2009, 17:45
- Модел на автомобила: Форд Фокус 2001 1.8 tdci 141к.с. 350 Nm
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Фокуси с горивен филтър на фокус
Може би е малко прекалено, но аз карам само с филтър Делфи или Бош, сменям с всяка смяна на маслото и проблеми не съм имал. Вярно е, че струва 100 лева такъв филтър, но 4-та зима пали при всякакви условия.
- MapTo_D
- потребител
- Мнения: 1210
- Регистриран: 01 ное 2008, 11:51
- Модел на автомобила: С колелото
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Фокуси с горивен филтър на фокус
Зимата добре да е замръзнала нафтата /евентуално/, въпреки, че не беше. Ама това е за трети път, първия път се случи лятно време, тогава няма какво да замръзва. Първите 2 пъти беше с една и съща марка, да речем, че е имало някаква гадна партида. Ама сега уж с хубав филтър същата работа. През това време карах с доста по-евтини от MANN-a филтри и нямах грижи никакви. Е, днес си запали без грижи, след 13 часа престой и температура във Варна под -10 градуса, а вчера преди да го заобиколя проклетия филтър, върти като замаяна, а нищо не се случва, дори не припалва.
-
- потребител
- Мнения: 124
- Регистриран: 13 авг 2009, 00:12
- Модел на автомобила: Ford Focus, 1.8 TDCI(115k.),2002г.
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Фокуси с горивен филтър на фокус
След малко слизам с акумулатора и топлата вода. Ако успея да запаля, ще взема добавката на Бардал за премахване на вода и тичам в подземния паркинг на мола, за да стопля колата...После ще пиша..
Edit: Ако запаля, утре смятам да сменя филтъра при майстора.
Никсан
Edit: Ако запаля, утре смятам да сменя филтъра при майстора.
Никсан
Формата е моментна, класата е вечна........
- specialista
- потребител
- Мнения: 1393
- Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
- Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
- Местоположение: Гр.Ямбол
- Status: Извън линия
Re: Фокуси с горивен филтър на фокус
Колеги моля ви не сипвайте в резервоарите каквото ви дойде на ум!Особено на тази горивна система "Делфи"!
Няма такова чудо добавка за премахване на водата!!!!! Къде точно отива тази вода???
Също така спирта не върши никаква работа,не се заблуждавайте просто сипете в една чаша всичките неща и гледайте какво ще стане!
Абсолютно е не допустимо влагата да премине през филтъра!!!Това случили се става лошо за дюзи и помпа!
За проблема на колегата,аз бих махнал излишното гориво да не влиза във филтъра.Има как да се направи.
И бих сложил прозрачен маркуч от филтъра до помпата. И ако след това въпреки че се вижда че се движи само и единствено нафта
отново не пали ,ще се наложи да си промениш представите за проблема.
Успех!
Няма такова чудо добавка за премахване на водата!!!!! Къде точно отива тази вода???
Също така спирта не върши никаква работа,не се заблуждавайте просто сипете в една чаша всичките неща и гледайте какво ще стане!
Абсолютно е не допустимо влагата да премине през филтъра!!!Това случили се става лошо за дюзи и помпа!
За проблема на колегата,аз бих махнал излишното гориво да не влиза във филтъра.Има как да се направи.
И бих сложил прозрачен маркуч от филтъра до помпата. И ако след това въпреки че се вижда че се движи само и единствено нафта
отново не пали ,ще се наложи да си промениш представите за проблема.
Успех!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
-
- потребител
- Мнения: 124
- Регистриран: 13 авг 2009, 00:12
- Модел на автомобила: Ford Focus, 1.8 TDCI(115k.),2002г.
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Фокуси с горивен филтър на фокус
Здравейте, отново...
След като поставих акумулатора, опитах да запаля колата. Не успях.
След изсипани 7 литра топла вода върху горивния филтър, колата запали
....Обиколих всички бензиностанции в Бургас за добавка, като гасих и палих колата без проблем...Най-накрая намерих добавката на Бардал, скрих се в подземния паркинг на мола и след малко пазарене в него, сложих добавката в резервоара и допълних с гориво от Ромпетрол (около 6 литра събра)...Утре сутринта ще се наложи да я паля рано-рано, така че ще си проличи, какво съм направил с добавките....
Лека от мен,
Никсан
След като поставих акумулатора, опитах да запаля колата. Не успях.
След изсипани 7 литра топла вода върху горивния филтър, колата запали

Лека от мен,
Никсан
Формата е моментна, класата е вечна........
- kilikanzer
- Потребител
- Мнения: 907
- Регистриран: 20 ное 2007, 19:59
- Модел на автомобила: Focus tddi/комби/P1888PM
Wartburg 312 - Местоположение: Разград
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Фокуси с горивен филтър на фокус
9 години,2 различни коли но си карам само с Ром... никакви добавки.Че в какви истории можете се вкарате ...
Вземи смени тая бензиностанция която ти е постоянната.И на -20 си паля като пич и на обадилите се да им подавам ток-Зимно време Форд ток не дава.Затварят рязко телефона,и като отида нещат да им подавам.
Филтър сменям от ноември на ноември.
Изпратено от моя Респром
Вземи смени тая бензиностанция която ти е постоянната.И на -20 си паля като пич и на обадилите се да им подавам ток-Зимно време Форд ток не дава.Затварят рязко телефона,и като отида нещат да им подавам.
Филтър сменям от ноември на ноември.
Изпратено от моя Респром
- Станимир Иванов
- потребител
- Мнения: 4
- Регистриран: 07 яну 2017, 15:53
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDCI 2003 г.
- Местоположение: Русе
- Status: Извън линия
Re: Фокуси с горивен филтър на фокус
Добър вечер, колеги. От 3 дни съм собственик на колата от описанието ми. Като съм я карал само от автокъщата до у нас и в същата вечер заваля снега, а на следващите дни бях до късно на работа и нямах време да чистя колата в тъмното вечер. Като се качих почти нямаше нафта и заредих на газпроп, уж от хубавата която имала нещо да не замръзва, обаче нямах пари и заредих само 5 литра. Днеска я изчистих и опитах да запаля, но колата едва въртеше и реших, че е от акумулатора, който е 71 ампера. За съжаление не можах да извадя по-голям и сложих 60 апмер да пробвам, като колата не запали онтново, но се чуваше как върти много по-добре и сякаш и трябва още малко да запали. Беше ме страх по продължително да въртя, че да не я задавя и максимум 5-7 секунди. Сега сложих стария да се зареди тая вечер и дано стане утре, защото не знам от какво друго може да е.
Ако не е от това освен да се пробвам да залея вода върху филтъра. Да ви попитам понеже не разбирам много, свещите може ли да се проверят да са редовни и дали са засмяна, и как? И да се моля да запали, че вече умирам да покарам това фоксуче.
Ако не е от това освен да се пробвам да залея вода върху филтъра. Да ви попитам понеже не разбирам много, свещите може ли да се проверят да са редовни и дали са засмяна, и как? И да се моля да запали, че вече умирам да покарам това фоксуче.
- MapTo_D
- потребител
- Мнения: 1210
- Регистриран: 01 ное 2008, 11:51
- Модел на автомобила: С колелото
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Фокуси с горивен филтър на фокус
Моля темата да се заключи, понеже доста ще се разводни. Имаше и полезни мнения, но не съм на 100% удовлетворен, за това скоро ще си направя експеримент с тоя е@ан филтър, да видя какъв му е проблема.
- specialista
- потребител
- Мнения: 1393
- Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
- Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
- Местоположение: Гр.Ямбол
- Status: Извън линия
Re: Фокуси с горивен филтър на фокус
Успех!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
- Penyo63
- потребител
- Мнения: 172
- Регистриран: 18 сеп 2016, 12:31
- Модел на автомобила: jaguar x type
- Местоположение: с. Синапово
- Status: Извън линия
Re: Фокуси с горивен филтър на фокус
до колегата specialista. Колега на хората им харесва да слагат добавки и да заливат с топла вода. Това го наблюдавам не само във форума, а и в живия живот. Успех.
Същността на едно сложно нещо,се дължи на добре подбрани елемнтарни неща.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 9 госта