Стъпков мотор, завишени обороти и форсиране на празен ход... ???
- madboy
- Администратор 
- Мнения: 7258
- Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
- Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86  
 Ford Ka I coupe
 Ford Focus 2.0 mk1
 You'll Never Walk Alone!
 „Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран."
- Местоположение: West Park, Blood green
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Стъпков мотор, завишени обороти и форсиране на празен ход... ???
Да, при калпава настройка на ГИ, първо набива "бедна смес".

 Фен на служителите на OMV "Белозем"
 Фен на служителите на OMV "Белозем"Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.
- HACKO
- Модератор 
- Мнения: 13115
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
 SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
- Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Стъпков мотор, завишени обороти и форсиране на празен ход... ???
Оборотите според Аутодата са 880+-50 и не се регулират, така че като се има предвид и грешката на уреда, отчетените 950 са перфектни.
П.П. Благодаря за упътването.
			
									
									
						П.П. Благодаря за упътването.
- madboy
- Администратор 
- Мнения: 7258
- Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
- Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86  
 Ford Ka I coupe
 Ford Focus 2.0 mk1
 You'll Never Walk Alone!
 „Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран."
- Местоположение: West Park, Blood green
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Стъпков мотор, завишени обороти и форсиране на празен ход... ???
Значи сега ако не се форсира вече, всичко е точно.
 
 Фокусът и какво съм ръчкал до сега, все е било с по-ниски обороти. Затова са ми странни тия 950.

 Фен на служителите на OMV "Белозем"
 Фен на служителите на OMV "Белозем"Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.
- LORDA83
- потребител 
- Мнения: 403
- Регистриран: 24 окт 2013, 22:41
- Модел на автомобила: Ford - Focus III Wagon, facelift, 1.0 EcoBoost ( 125 кс ), S&S, 2015 г.
 Ford - Fiesta IV, Ghia (Mk4-Mk5) - 1.25 i 16V (75 Hp), 1999 г.
 Renault - Megane Grandtour II - 1.9 dCi (120 Hp), 6 скорости, 2004 г.
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Стъпков мотор, завишени обороти и форсиране на празен ход... ???
Какво може да е калпавото по настройката на ГИ?! Принципно я е правил приятел на който имам доверие, и е пипната в движение, доста специално като внимание, конкретно към мен самия. Колата си дава нормален разход и няма никаква разлика при набиране на скорост, вървене и поддържане на максимална скорост м/у газ и бензин. Буквално всичко е едно към едно. Какво повече може да и се донастрои, за да се отстрани тази грешка? Съответно от какво друго може да е, ако ГИ си е наред и е настроен читаво?
П.С: днес пак пробвах на няколко припалвания колата и проблема с форсирането и задържането във високите обороти пак го нямаше. Продължавам с тестовете... докато не мине поне една седмица безпроблемно няма да си въобразявам излишно и да се настройвам на 100%, че всичко е ок и се е оправило.

" Само слабите се стремят към порядък, силните владеят хаоса!!! "
						- HACKO
- Модератор 
- Мнения: 13115
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
 SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
- Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Стъпков мотор, завишени обороти и форсиране на празен ход... ???
Не пипай нищо, че ще се влоши, карай и забрави за грешките. Относно оборотите, идва Великден, иди на църква и се моли да не се прояви пак. Това е Форд, има си собствено мнение.LORDA83 написа: ↑12 апр 2017, 17:29.... Колата си дава нормален разход и няма никаква разлика при набиране на скорост, вървене и поддържане на максимална скорост м/у газ и бензин. Буквално всичко е едно към едно. Какво повече може да и се донастрои, за да се отстрани тази грешка? Съответно от какво друго може да е, ако ГИ си е наред и е настроен читаво?.....
- LORDA83
- потребител 
- Мнения: 403
- Регистриран: 24 окт 2013, 22:41
- Модел на автомобила: Ford - Focus III Wagon, facelift, 1.0 EcoBoost ( 125 кс ), S&S, 2015 г.
 Ford - Fiesta IV, Ghia (Mk4-Mk5) - 1.25 i 16V (75 Hp), 1999 г.
 Renault - Megane Grandtour II - 1.9 dCi (120 Hp), 6 скорости, 2004 г.
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Стъпков мотор, завишени обороти и форсиране на празен ход... ???
ААааА не може така!HACKO написа: ↑12 апр 2017, 18:30Не пипай нищо, че ще се влоши, карай и забрави за грешките. Относно оборотите, идва Великден, иди на църква и се моли да не се прояви пак. Това е Форд, има си собствено мнение.LORDA83 написа: ↑12 апр 2017, 17:29.... Колата си дава нормален разход и няма никаква разлика при набиране на скорост, вървене и поддържане на максимална скорост м/у газ и бензин. Буквално всичко е едно към едно. Какво повече може да и се донастрои, за да се отстрани тази грешка? Съответно от какво друго може да е, ако ГИ си е наред и е настроен читаво?.....
 При мен такива своеволия - НЕ!
 При мен такива своеволия - НЕ!  Мнението може да е само и единствено мое! Падам си бая перфекционист човек в личен план и нещата, които пряко ме засягат!
 Мнението може да е само и единствено мое! Падам си бая перфекционист човек в личен план и нещата, които пряко ме засягат!  
  
  
  
  
  
 
" Само слабите се стремят към порядък, силните владеят хаоса!!! "
						- madboy
- Администратор 
- Мнения: 7258
- Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
- Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86  
 Ford Ka I coupe
 Ford Focus 2.0 mk1
 You'll Never Walk Alone!
 „Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран."
- Местоположение: West Park, Blood green
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Стъпков мотор, завишени обороти и форсиране на празен ход... ???
От смотана газ също се получава бедна смес. 
			
									
									
 Фен на служителите на OMV "Белозем"
 Фен на служителите на OMV "Белозем"Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.
- 
				jorocar
- потребител 
- Мнения: 1
- Регистриран: 17 юни 2015, 17:46
- Модел на автомобила: Ford focus 1.6 16v fyda 1999
- Местоположение: България
- Status: Извън линия
Re: Стъпков мотор, завишени обороти и форсиране на празен ход... ???
Здравей колега !  При мен, при същите симптоми (които описваш) , мотор 1.6 16V FYDA , излезе TPS сензор. Вече две години нямам този проблем
			
									
									
						- 
				tikva
- потребител 
- Мнения: 112
- Регистриран: 08 фев 2015, 18:21
- Модел на автомобила: Galaxy
- Status: Извън линия
Re: Стъпков мотор, завишени обороти и форсиране на празен ход... ???
щом си перфекционист се вържи към компа и наблюдавай краткосрочните и дългосрочните корекции.Т. нар. STFT  и   LTFT .Преди това изчети и изгледай из чуждото нет протранство всичко на тази тема.Наблюдението се прави само на бензин.
			
									
									
						- samsung_bg
- потребител 
- Мнения: 1992
- Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
- Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Re: Стъпков мотор, завишени обороти и форсиране на празен ход... ???
Горещо ви съветвам да погледнете къде влиза най-късия маркуч (позиция 2 )

Клапана за картерните газове, при мен е 96MF-6A666-DA
10 години се борих с тези високи обороти в движение.
То беше клапан празен ход, VSS, TPS, датчик температура на охладителната течност, маркучи, ламбда сонда, дроселова клапа...
Смених я тая гад и оборотите заспаха.
96MF-6A666-DA 34,40лв. с ДДС от Moto Pfohe
			
									
									
Клапана за картерните газове, при мен е 96MF-6A666-DA
10 години се борих с тези високи обороти в движение.
То беше клапан празен ход, VSS, TPS, датчик температура на охладителната течност, маркучи, ламбда сонда, дроселова клапа...
Смених я тая гад и оборотите заспаха.
96MF-6A666-DA 34,40лв. с ДДС от Moto Pfohe

- paci
- Модератор 
- Мнения: 7886
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
 Fiesta MK6 Ti-Vct 1.6 120 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Стъпков мотор, завишени обороти и форсиране на празен ход... ???
При мен за сега са се крепнали нещата.samsung_bg написа: ↑18 май 2017, 10:41Горещо ви съветвам да погледнете къде влиза най-късия маркуч (позиция 2 )
Смених я тая гад и оборотите заспаха.
96MF-6A666-DA 34,40лв. с ДДС от Moto Pfohe
Маркучите са за смяна и евентуално и клапана ще сменя щом казваш, но за сега ще карам докъто не направи пак въртели
- zlatinm
- потребител 
- Мнения: 15
- Регистриран: 14 юни 2017, 09:57
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Стъпков мотор, завишени обороти и форсиране на празен ход... ???
И аз съм със същия проблем. Колегите ме посъветваха за тая гад и преди малко я поръчах. Като дойде ще пиша какво и как и дали и ... 
			
									
									
						
- Димитър.Дечев
- потребител 
- Мнения: 8
- Регистриран: 25 юни 2016, 20:06
- Модел на автомобила: Форд Фиеста 1.4 zetec S 1997
- Местоположение: Zlatograd
- Status: Извън линия
Re: Стъпков мотор, завишени обороти и форсиране на празен ход... ???
Здравейте хора, и аз го имам този проблем, н при мен има и едни други особености, които виждам че никой не ги е споменал ( пък може и да съм пропуснал нещо) При мен оборотите на място, когато е на бензин, са 1300-1600,  на газ са 1000-1300 и това ся оборотите при откаченя букса на клапана за регулиране на оборите (стъпковото моторче) когато колата е в движение и карам със 60 примерно, оборотите са на 2500, натискам съединителя да изкарам от скорост, оборотите падат бързо до 1300 и от там пак си отиват към 2000-2500 и не спадат, стоят си там! 
Другия проблем ми е когато натисна педала.на газта рязко, но кратко, вместо да вдигне 200-300 оборота и да си падне, колата вдига 1000 и падат едва едва, и това е място! Педала на газта ми има странен свободен ход, кято го настъпя плавно, първия сантиметър или по малко, нищо не се случва, не падава газ, и след твя изведнъж подава газ и придърпва гадно, все едно рязко си подал, и тогава не мога да поддържам една скорост, или намаля колата поради липса на подаване на газ или все набира щот от там от където педала почва да поддава газ е твърде навътре. И още нещо, заради викоките обороти, колата си върви сама, пускам педала.на газта и тя продължава да върви със същата скорост, не го прани винаги, но се случва често, така съм минавал поне 3 км равен път, но искам да си я оправя! (Като е закачено моторчето ги вдига много повече) Помагайте колеги
			
									
									
						Другия проблем ми е когато натисна педала.на газта рязко, но кратко, вместо да вдигне 200-300 оборота и да си падне, колата вдига 1000 и падат едва едва, и това е място! Педала на газта ми има странен свободен ход, кято го настъпя плавно, първия сантиметър или по малко, нищо не се случва, не падава газ, и след твя изведнъж подава газ и придърпва гадно, все едно рязко си подал, и тогава не мога да поддържам една скорост, или намаля колата поради липса на подаване на газ или все набира щот от там от където педала почва да поддава газ е твърде навътре. И още нещо, заради викоките обороти, колата си върви сама, пускам педала.на газта и тя продължава да върви със същата скорост, не го прани винаги, но се случва често, така съм минавал поне 3 км равен път, но искам да си я оправя! (Като е закачено моторчето ги вдига много повече) Помагайте колеги
- OgiDogi
- потребител 
- Мнения: 2048
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ -> Focus 1.6 TDCI '07
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Стъпков мотор, завишени обороти и форсиране на празен ход... ???
Първо си провери и оправи всички маркучи по колектора - от някъде смуче въздух, който не минава през дросела или клапана за празния ход. Компютърът вижда повишено налягане в колектора и бедна горивна смес в ауспуха и съответно подава допълнително гориво, а гориво + въздух = обороти.Димитър.Дечев написа: ↑02 юли 2017, 12:12... При мен оборотите на място, когато е на бензин, са 1300-1600, на газ са 1000-1300 и това ся оборотите при откаченя букса на клапана за регулиране на оборите (стъпковото моторче)...
Междувременно, може да свалиш маркуча от към филтъра и да изчистиш дросела, да не би той да засяда от мръсотия в отворено положение и затова да реагира след известно време, като се оберат луфтовете. Докато е свален, можеш да запалиш и да видиш, дали като запушиш с длан дросела, моторът изгасва - не изгасне ли, значи сериозно дърпа въздух от друго място.
- Димитър.Дечев
- потребител 
- Мнения: 8
- Регистриран: 25 юни 2016, 20:06
- Модел на автомобила: Форд Фиеста 1.4 zetec S 1997
- Местоположение: Zlatograd
- Status: Извън линия
Re: Стъпков мотор, завишени обороти и форсиране на празен ход... ???
Поразгледах маркучите които успях относто въздуха, еднин от тях ми беше изскочил и си го сложих и един имам с дупка, но като го запуша, нищо не се случва, видях къде и кое е дросела (без подигравки, нов съм във тая сфера) като опъна жилото на газта там където отива към дроселя, се чува рязко поемане или издухване ня въздух, не мога да преценя, и видях че под колекторните тръби дет има маркучи, над тоя клапан дето са, дето се разделят на 3 маркуча, единия е тотално разцепен, и са яко омаслени и 3те и всичко там около тях, ама като го пипна маркуча, не усещам нищо да минава през него. И дори икато зи сложих откачения маркуч, пак не беше голяма разликата! (Имайте впредвид че тоя клапан за оборотите ми е разкачен от буксата) точно маркуча от по горната картинка ми е сцепен, но там където колегата е писал да погледнем номер 2 аз такова нещ не видях, на мен номер 6 ми е сцепен по дължина
			
									
									
						- OgiDogi
- потребител 
- Мнения: 2048
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ -> Focus 1.6 TDCI '07
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Стъпков мотор, завишени обороти и форсиране на празен ход... ???
Може да не е само той, явно трябва да свалиш и огледаш внимателно, при нужда - сменяш. Огледай и всички тънки тръбички и маркучета, от които се разпределя вакуум към сервоапарата на спирачките, регулатора на налягане в рейката и клапите за посока на въздуха в купето. Когато всичко е проверено и оправено, ако пак държи високи обороти - сваляш т.нар. стъпков мотор (който всъщност на фокуса е само клапан) и му почистваш каналите за въздуха със спрей за почистване на карбуратори или спирачки, да разяде и отмие натрупаните нагари, които евентуално му пречат да затвори плътно.Димитър.Дечев написа: ↑02 юли 2017, 16:13... точно маркуча от по горната картинка ми е сцепен, но там където колегата е писал да погледнем номер 2 аз такова нещ не видях, на мен номер 6 ми е сцепен по дължина
- Димитър.Дечев
- потребител 
- Мнения: 8
- Регистриран: 25 юни 2016, 20:06
- Модел на автомобила: Форд Фиеста 1.4 zetec S 1997
- Местоположение: Zlatograd
- Status: Извън линия
- LORDA83
- потребител 
- Мнения: 403
- Регистриран: 24 окт 2013, 22:41
- Модел на автомобила: Ford - Focus III Wagon, facelift, 1.0 EcoBoost ( 125 кс ), S&S, 2015 г.
 Ford - Fiesta IV, Ghia (Mk4-Mk5) - 1.25 i 16V (75 Hp), 1999 г.
 Renault - Megane Grandtour II - 1.9 dCi (120 Hp), 6 скорости, 2004 г.
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Стъпков мотор, завишени обороти и форсиране на празен ход... ???
За протокола... Поради съмнения от доста време насам за проблем в стъпковия мотор, мотор за празен ход, или там както искате го наречете... днес просто закупих един нов и го монтирах на Фиестичката, нооо определено не съм доволен от развоя на нещата.
След монтирането на новия... колата форсира на 4000 оборота половин час... Чаках я и си мислях, че си прави някакви адаптации, ама накрая ми писна и просто я спрях... после карах цял ден колата, стартове на студен двигател, стартове на горещ, на газ, на бензин... със 300 по магистра ( образни казано ) на свободна, от място на свободна пак... изобщо всичко възможно като варианти, за да се адаптира новия чарк... и симптомите заради които смених моторчето в крайна сметка си остават същите. За пореден път сменям чарк, който се оказва, че няма нищо общо с проблема, който така и не може да се локализира толкова време...
Както и да е... поне е нов, ще се наложи на този етап да прежаля вложените пари в него.
Та по този повод... оставя ми едно свободно моторче, оригиналното на Форд, за посочената кола и двигател от заглавието на темата ( Фиеста 1995 - 2002 г ), което обявявам за продажба. Ако някой от темата има проблем с неговото, за смяна му е и би искал да си го закупи - нека се свърже с мен и ще се разберем за изгодна цена!
Същевременно... моята Фиестичка не знам какво да я правя вече... тотално ми втръсна с този проблем през последната година...
Имам запитване... може ли всичко това да се получава от " бедна смес "?! При диагностициране на компа, на колата... това е единствената грешка, която ми дава?! Как мислите?! Съответно тази " бедна смес "... може ли да е от нещо друго, освен от кофти настроена газова?!
			
									
									След монтирането на новия... колата форсира на 4000 оборота половин час... Чаках я и си мислях, че си прави някакви адаптации, ама накрая ми писна и просто я спрях... после карах цял ден колата, стартове на студен двигател, стартове на горещ, на газ, на бензин... със 300 по магистра ( образни казано ) на свободна, от място на свободна пак... изобщо всичко възможно като варианти, за да се адаптира новия чарк... и симптомите заради които смених моторчето в крайна сметка си остават същите. За пореден път сменям чарк, който се оказва, че няма нищо общо с проблема, който така и не може да се локализира толкова време...
Както и да е... поне е нов, ще се наложи на този етап да прежаля вложените пари в него.
Та по този повод... оставя ми едно свободно моторче, оригиналното на Форд, за посочената кола и двигател от заглавието на темата ( Фиеста 1995 - 2002 г ), което обявявам за продажба. Ако някой от темата има проблем с неговото, за смяна му е и би искал да си го закупи - нека се свърже с мен и ще се разберем за изгодна цена!
Същевременно... моята Фиестичка не знам какво да я правя вече... тотално ми втръсна с този проблем през последната година...
Имам запитване... може ли всичко това да се получава от " бедна смес "?! При диагностициране на компа, на колата... това е единствената грешка, която ми дава?! Как мислите?! Съответно тази " бедна смес "... може ли да е от нещо друго, освен от кофти настроена газова?!
" Само слабите се стремят към порядък, силните владеят хаоса!!! "
						- OgiDogi
- потребител 
- Мнения: 2048
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ -> Focus 1.6 TDCI '07
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Стъпков мотор, завишени обороти и форсиране на празен ход... ???
Като се гледат грешки, се гледат и условията, при които са настъпили (Freeze Frames), а не само да се видят кодовете и да се забършат. Ако бедната смес е била на празен ход и налягането е над 310-330 mbar (виждал съм коли с по 450 mbar на празен ход - я стъпков мотор, я маркуч пукнат, я скъсана гарнитура или засядащ дросел...), в колектора постъпва излишен въздух, който компютърът не може да регулира със стъпковия мотор и за да държи оборотите в задание - намалява горивото. При бедна смес по време на движение и работа на газ, се влиза в настройките на газовата и се повишават малко коефициентите в съответния работен диапазон.LORDA83 написа: ↑04 юли 2017, 22:45...
Имам запитване... може ли всичко това да се получава от " бедна смес "?! При диагностициране на компа, на колата... това е единствената грешка, която ми дава?! Как мислите?! Съответно тази " бедна смес "... може ли да е от нещо друго, освен от кофти настроена газова?!
- LORDA83
- потребител 
- Мнения: 403
- Регистриран: 24 окт 2013, 22:41
- Модел на автомобила: Ford - Focus III Wagon, facelift, 1.0 EcoBoost ( 125 кс ), S&S, 2015 г.
 Ford - Fiesta IV, Ghia (Mk4-Mk5) - 1.25 i 16V (75 Hp), 1999 г.
 Renault - Megane Grandtour II - 1.9 dCi (120 Hp), 6 скорости, 2004 г.
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Стъпков мотор, завишени обороти и форсиране на празен ход... ???
...
			
													
					Последна промяна от LORDA83 на 05 юли 2017, 07:44, променено общо 1 път.
									
			
									" Само слабите се стремят към порядък, силните владеят хаоса!!! "
						Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 18 госта









