Retrofit: Cruise Control на Focus MK2
-
- потребител
- Мнения: 54
- Регистриран: 27 сеп 2014, 09:15
- Модел на автомобила: Focus MK2
- Status: Извън линия
Retrofit: Cruise Control на Focus MK2
Здравейте колеги , преди няколко дни успешно монтирах една доста полезна екстра в моя Фокус МК2 (1,6 бенз / АТ) , а именно темпомат. Та ще се опитам накратко да обесня стъпките през , които преминах до крайния резултат

Тук искам да благодаря на колегата @synthez 3D за перфектния волан и съветите , които ми даде , както и на колегата и приятел @deathstorm за частта с програмирането
Така първото нещо , което е нужно да се провери е инсталацията и модулите.
1во оглеждаме номера на GEM-a , моя е 4M5T-14A073-BG. До колкото разбрах предпоследната буква (в моя случай B) е според зависимост нивото на оборудване. А е най-ниския клас , а D най-високия. Съответно трябва да е D , но при мен тръгна. Предполагам , че се дължи на факта че съм с по-нов модул (4M5T) , докато при по-старите 3M5T е задължително оборудването да е от по-висок клас.

Следва да проверим и синята букса на GEM модула за тези 2 кабела - кафяв на пин10 и бял на пин18

Следва да погледнем и за датчиците на педалите , тук по информация всички Фокуси са снабдени с тях , но все пак е редно да хвърлим един поглед , да няма неприатни изненади.
Ето при мен какво се вижда , колата е автомат !

Последното място където трябва да проверим е зад волана.Там трябва да имаме тази букса с 6 кабела

А зад волана(трябва да се разглоби) е сокета , в който влиза буксата от волана. Трябва да има 5 пина - 2 за свирката и 2 за темпомата, 1 свободен.

Ето и като се включи буксата от новия волан.

Така до тук ако всичко , което сте проверили отговаря значи може да пристъпите към намиране на компонентите към системата.
Нужен ви е 4-лъчевия волан с копчетата за темпомата. Воланите от С-Макс стават също , моя е такъв , но трябва съответно да си намерите бег от С макс !

Следва монтиране и тестване дали колата разпознава темпомата , т.е. дали колата има нужната инсталация. За целта след като монтирате новия волан влизате в тестов режим на GEM модула(на 48 секунда се вижда).
https://www.youtube.com/watch?v=Xoa3skTx1CI
Ако и тук всичко е минало безпроблемно , значи остава частта с "обучаването" на колата.
За целтта има 2 варианта:
Първия : посещавате сервиз на MOTO-PFOHE и там ако техниците са запознати с тази "материя" ще Ви свършат работа! В моя случай се оказаха голи и боси
Та си изгубихме взаимно по 2 часа време както и към 15 навъртяни км
Втория вариант е препоръчителен САМО и ЕДИНСТВЕНО ако знаете какво правите !!! , защото има голяма вероятност да си обездвижите колата за дълго време
Тук искам да кажа , че операциите си ги правите на свой гръб !
Така като цяло няма нищо страшно , с 2 думи трябва да се програмират 3 отделни модула , така че колата да "узнае" че има темпомат.
За целта е нужно да се сдобиете с един ELM327 с USB кабел. За да можем да програмираме PCM модула , който е на по-висока честота трябва да се направи следната модификация на ЕЛМ-чето.
Тук искам да вметна , че след доста търсене из интернет пространството открих , че има няколко различни версии на този ЕЛМ , едните китайски , а другите още по-китасйки , които за жалост няма да ни свършат работа! Моя ЕЛМ го поръчах от тук(това не е вид реклама , просто съм сигурен че от тук адапторите стават !) - 30лв
http://programatoribg.com/

Отваряте адаптора и разглобявате буксата , 1я край е лентовия кабел , който влиза в платката , другия край си е вече голяма букса.

Намирате си от някъде 3-позиционно ключе

Действате по тази схема

Ето при мен как се получи крайния резултат

След това влизате тук и сваляте последната версия на програмката elmconfig
http://civil.iffc.ru/elmconfig/
Трябва да направите следните настройки в програмата - още като влезнете в програмата избирате COM порта , connection на Focus II/C-max/Kuga , след това цъкате на Adapter setup и от там Set an adapter constant speed - избирате 500 000 и давате ОК при следващото питане.

Давате Open port и трябва програмата да се отвори и отгоре трябва да изпише 500000bps

От тук следва да програмираме трите модула - GEM , PCM и HEC.
Важно: хубаво е преди да запишете новия файл да си направите backup на 3те различни модула - за целта влизате в дадения модул , давате Read и след това Save to file !!!
1во GEM: отиваме на MS-CAN(с ключето в едното от 2те крайни положения , другото е HS-CAN). От там в менюто Information давате Read , след което ще се покажат данните от колата ви в различните полета. Отивате на Configuration - Page 3 и там давате също READ. Опциите които са ви отключени автоматично ще станат с тикчета.Картинките , които съм направил са в offline режим и затова няма нищо тикнато.
След като сме прочели конфигурацията , даваме отметка на опцията Cruise Control Configuration и записваме новия файл от Write to GEM

2ро PCM: отиваме на HS-CAN PCM. Както по-горе спомменах важно е да си направите backup на оригиналния фаил от колата , преди той да бъде програмиран наново - четете с Read и след това Save fo file !!!
Така процедурата е аналогична - четем с Read , отиваме на Configuration там пак четем и слагаме отметка на опцията Integrated Speed Control и записваме с Write to PCM.

Остана и 3я последен модул HEC(hybrid electronic cluster) , т.е. таблото. Тук трябва да вметна , че това се прави с цел когато темпомата е включен да свети лампичка на таблото. От тук има 2 случая : когато таблото има съответния диод и когато го няма. Е аз го нямах , но го добавих в последствие. Трябва да се знае , че дори без да бъде програмирано таблото (HEC-a) темпомата Ви ЩЕ РАБОТИ !!!
Като единствено няма да имате индикация на таблото.
3то HEC: отиваме на HS-CAN HEC. Четем с Read , даваме отметка на опцията Cruise Control Configuration и записваме с Write to HEC.

Готови сме , ако не ви е дало грешка особенно при PCM-a значи всичко е ОК. Палим 1во една свещичка , пием през това време една бира и се молим да запали колата
Сега сериозно , аз срещнах известни затруднения при програнмирането на PCM-a , защото нямаше свободно място по него , та се наложи да се прави една допълнителна конфигурация в програмата , за която ще напиша по-късно.
Както споменах по-горе при мен таблото нямаше светодиода за темпомата , та доста ме глождише мисълта че е нужно само още едно LED-че всичко да стане перфектно
Ето как се прави тест на всички лампи по таблото(30 секунда)
https://www.youtube.com/watch?v=FJ0i4U-O9WQ

Ако при вас я има индикацията за темпомата , значи всичко е ОК. При мен я нямаше и последва разглобяване на таблото
Махаме таблото , разглобяваме предната и задната част и таблото остава така


Махаме стрелките , които са вкарани в ето тези оси



След това махаме белия панел(с дупките) , на който и е монтиран дисплея , като внимаваме със задната част(зад дисплея) че има шини с пинове. И остава така

Трябва ни един светодиод (може и SMD , но трябва да се съобрази мястото в гнездото). Аз взех обикновен матиран и го запояваме на празното място , като трябва да се спази поляритета му. До пистите му има съответната индикация в каква посока трябва да се свържи.

Следва сглобяване на панелите и напасване на стрелките. Не бързайтеда сглобявате предния прозрачния панел , защото трябва да си поиграете със стрелките докато ги калибрирате точно. Странно няма индикация по циферблата за най-долна точка на стрелката и трябва ръчно да се наглася(върти се по посока обратна на часовниковата стрелка ако изтървете правилната точката).
Може да си направите отново един тест на светлините по таблото да видите дали всичко е ОК.
Ето при мен как се получи


Ами това е вече имате един перфектно ретрофитнат темпомат на колата
От тук насетне дърпате седалката още назад и само въртите геврека 
Тези дни ще пусна и една тема отделно за ЕЛМ327 и програмата elmconfig , защото според мен за никакви пари получавате доста функционална диагностика
Полезни линкове :
http://www.fordownersclub.com/forums/to ... ord-c-max/
http://ffclub.ru/topic/361870/?pid=1491 ... ry14912324
http://ffclub.ru/topic/361870/
Поздрави !


Тук искам да благодаря на колегата @synthez 3D за перфектния волан и съветите , които ми даде , както и на колегата и приятел @deathstorm за частта с програмирането

Така първото нещо , което е нужно да се провери е инсталацията и модулите.
1во оглеждаме номера на GEM-a , моя е 4M5T-14A073-BG. До колкото разбрах предпоследната буква (в моя случай B) е според зависимост нивото на оборудване. А е най-ниския клас , а D най-високия. Съответно трябва да е D , но при мен тръгна. Предполагам , че се дължи на факта че съм с по-нов модул (4M5T) , докато при по-старите 3M5T е задължително оборудването да е от по-висок клас.

Следва да проверим и синята букса на GEM модула за тези 2 кабела - кафяв на пин10 и бял на пин18

Следва да погледнем и за датчиците на педалите , тук по информация всички Фокуси са снабдени с тях , но все пак е редно да хвърлим един поглед , да няма неприатни изненади.
Ето при мен какво се вижда , колата е автомат !

Последното място където трябва да проверим е зад волана.Там трябва да имаме тази букса с 6 кабела

А зад волана(трябва да се разглоби) е сокета , в който влиза буксата от волана. Трябва да има 5 пина - 2 за свирката и 2 за темпомата, 1 свободен.

Ето и като се включи буксата от новия волан.

Така до тук ако всичко , което сте проверили отговаря значи може да пристъпите към намиране на компонентите към системата.
Нужен ви е 4-лъчевия волан с копчетата за темпомата. Воланите от С-Макс стават също , моя е такъв , но трябва съответно да си намерите бег от С макс !

Следва монтиране и тестване дали колата разпознава темпомата , т.е. дали колата има нужната инсталация. За целта след като монтирате новия волан влизате в тестов режим на GEM модула(на 48 секунда се вижда).
https://www.youtube.com/watch?v=Xoa3skTx1CI
Ако и тук всичко е минало безпроблемно , значи остава частта с "обучаването" на колата.
За целтта има 2 варианта:
Първия : посещавате сервиз на MOTO-PFOHE и там ако техниците са запознати с тази "материя" ще Ви свършат работа! В моя случай се оказаха голи и боси


Втория вариант е препоръчителен САМО и ЕДИНСТВЕНО ако знаете какво правите !!! , защото има голяма вероятност да си обездвижите колата за дълго време

Тук искам да кажа , че операциите си ги правите на свой гръб !
Така като цяло няма нищо страшно , с 2 думи трябва да се програмират 3 отделни модула , така че колата да "узнае" че има темпомат.
За целта е нужно да се сдобиете с един ELM327 с USB кабел. За да можем да програмираме PCM модула , който е на по-висока честота трябва да се направи следната модификация на ЕЛМ-чето.
Тук искам да вметна , че след доста търсене из интернет пространството открих , че има няколко различни версии на този ЕЛМ , едните китайски , а другите още по-китасйки , които за жалост няма да ни свършат работа! Моя ЕЛМ го поръчах от тук(това не е вид реклама , просто съм сигурен че от тук адапторите стават !) - 30лв
http://programatoribg.com/

Отваряте адаптора и разглобявате буксата , 1я край е лентовия кабел , който влиза в платката , другия край си е вече голяма букса.

Намирате си от някъде 3-позиционно ключе

Действате по тази схема

Ето при мен как се получи крайния резултат

След това влизате тук и сваляте последната версия на програмката elmconfig
http://civil.iffc.ru/elmconfig/
Трябва да направите следните настройки в програмата - още като влезнете в програмата избирате COM порта , connection на Focus II/C-max/Kuga , след това цъкате на Adapter setup и от там Set an adapter constant speed - избирате 500 000 и давате ОК при следващото питане.

Давате Open port и трябва програмата да се отвори и отгоре трябва да изпише 500000bps

От тук следва да програмираме трите модула - GEM , PCM и HEC.
Важно: хубаво е преди да запишете новия файл да си направите backup на 3те различни модула - за целта влизате в дадения модул , давате Read и след това Save to file !!!
1во GEM: отиваме на MS-CAN(с ключето в едното от 2те крайни положения , другото е HS-CAN). От там в менюто Information давате Read , след което ще се покажат данните от колата ви в различните полета. Отивате на Configuration - Page 3 и там давате също READ. Опциите които са ви отключени автоматично ще станат с тикчета.Картинките , които съм направил са в offline режим и затова няма нищо тикнато.
След като сме прочели конфигурацията , даваме отметка на опцията Cruise Control Configuration и записваме новия файл от Write to GEM


2ро PCM: отиваме на HS-CAN PCM. Както по-горе спомменах важно е да си направите backup на оригиналния фаил от колата , преди той да бъде програмиран наново - четете с Read и след това Save fo file !!!
Така процедурата е аналогична - четем с Read , отиваме на Configuration там пак четем и слагаме отметка на опцията Integrated Speed Control и записваме с Write to PCM.

Остана и 3я последен модул HEC(hybrid electronic cluster) , т.е. таблото. Тук трябва да вметна , че това се прави с цел когато темпомата е включен да свети лампичка на таблото. От тук има 2 случая : когато таблото има съответния диод и когато го няма. Е аз го нямах , но го добавих в последствие. Трябва да се знае , че дори без да бъде програмирано таблото (HEC-a) темпомата Ви ЩЕ РАБОТИ !!!

3то HEC: отиваме на HS-CAN HEC. Четем с Read , даваме отметка на опцията Cruise Control Configuration и записваме с Write to HEC.

Готови сме , ако не ви е дало грешка особенно при PCM-a значи всичко е ОК. Палим 1во една свещичка , пием през това време една бира и се молим да запали колата

Сега сериозно , аз срещнах известни затруднения при програнмирането на PCM-a , защото нямаше свободно място по него , та се наложи да се прави една допълнителна конфигурация в програмата , за която ще напиша по-късно.
Както споменах по-горе при мен таблото нямаше светодиода за темпомата , та доста ме глождише мисълта че е нужно само още едно LED-че всичко да стане перфектно

Ето как се прави тест на всички лампи по таблото(30 секунда)
https://www.youtube.com/watch?v=FJ0i4U-O9WQ

Ако при вас я има индикацията за темпомата , значи всичко е ОК. При мен я нямаше и последва разглобяване на таблото

Махаме таблото , разглобяваме предната и задната част и таблото остава така


Махаме стрелките , които са вкарани в ето тези оси



След това махаме белия панел(с дупките) , на който и е монтиран дисплея , като внимаваме със задната част(зад дисплея) че има шини с пинове. И остава така

Трябва ни един светодиод (може и SMD , но трябва да се съобрази мястото в гнездото). Аз взех обикновен матиран и го запояваме на празното място , като трябва да се спази поляритета му. До пистите му има съответната индикация в каква посока трябва да се свържи.

Следва сглобяване на панелите и напасване на стрелките. Не бързайтеда сглобявате предния прозрачния панел , защото трябва да си поиграете със стрелките докато ги калибрирате точно. Странно няма индикация по циферблата за най-долна точка на стрелката и трябва ръчно да се наглася(върти се по посока обратна на часовниковата стрелка ако изтървете правилната точката).
Може да си направите отново един тест на светлините по таблото да видите дали всичко е ОК.
Ето при мен как се получи


Ами това е вече имате един перфектно ретрофитнат темпомат на колата


Тези дни ще пусна и една тема отделно за ЕЛМ327 и програмата elmconfig , защото според мен за никакви пари получавате доста функционална диагностика

Полезни линкове :
http://www.fordownersclub.com/forums/to ... ord-c-max/
http://ffclub.ru/topic/361870/?pid=1491 ... ry14912324
http://ffclub.ru/topic/361870/
Поздрави !
-
- потребител
- Мнения: 55
- Регистриран: 18 май 2009, 21:38
- Модел на автомобила: FORD Focus C Max 1.6 16v TI
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Retrofit: Cruise Control на Focus MK2
Здравейте, понеже на мен също ми дава грешка в PCM-a, а знам и за други колеги на който им дава грешки. Ще бъде много полезно ако обясните как се програмира, понеже не намерих.
Благодаря предварително.
-
- потребител
- Мнения: 2
- Регистриран: 18 мар 2018, 17:29
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Cruise control на Ford Kuga или защо мисията е невъзможна. Когато човек е идиот е за дълго!!!
Ето една сага с опити за включване на круиз контрол на Форд Куга I 2012 година.
Историята може да се види в снимки в линка по надолу, за да е поучителна.
И така собственик на Куга 2012 2.0 TDCI 140 к.с. оборудване Trend , демек без волан с круизконтрол.
Следва закупуване на оргинален волан, монтаж, проби на бутоните на круиза за звуков сигнал и наличие на светеща лампа на таблото за круиза. Всичко си е на място и работи.
https://photos.google.com/share/AF1QipP ... M2alBwZVdB
Следва програмиране. Закупуване на ELM 327 с ключ за двете шини MS-CAN/HS-CAN на стойност 30-тина евро от:
https://www.ebay.com/itm/ELM327-USB-FTD ... Sw1XdUWo-5.
Опит за препрограмиране, завършил с греда по неясни причини, въпреки следване на стъпките описани по форумите. Подозрения, че проблема е в ELM-a. Закупуване на втори модел уж с истински чип.
http://elm-327.eu/elm_usbhsms
Резултата отново е греда и куп грешки наблъскани в CAN шината.
Оказва се, че блока на дизелите 140 к.с. е Delphi DCM 305 работещ с друг протокол. ELMConfig не поддържа този тип блокове. Кофти тръпка за много пари, ама кой да чете? Та поуката е първо четеш, докато ти изтекат очите и после действаш!!!
Тежко е да си говедо , а е скучно да си умен !!!!
Историята може да се види в снимки в линка по надолу, за да е поучителна.
И така собственик на Куга 2012 2.0 TDCI 140 к.с. оборудване Trend , демек без волан с круизконтрол.
Следва закупуване на оргинален волан, монтаж, проби на бутоните на круиза за звуков сигнал и наличие на светеща лампа на таблото за круиза. Всичко си е на място и работи.
https://photos.google.com/share/AF1QipP ... M2alBwZVdB
Следва програмиране. Закупуване на ELM 327 с ключ за двете шини MS-CAN/HS-CAN на стойност 30-тина евро от:
https://www.ebay.com/itm/ELM327-USB-FTD ... Sw1XdUWo-5.
Опит за препрограмиране, завършил с греда по неясни причини, въпреки следване на стъпките описани по форумите. Подозрения, че проблема е в ELM-a. Закупуване на втори модел уж с истински чип.
http://elm-327.eu/elm_usbhsms
Резултата отново е греда и куп грешки наблъскани в CAN шината.
Оказва се, че блока на дизелите 140 к.с. е Delphi DCM 305 работещ с друг протокол. ELMConfig не поддържа този тип блокове. Кофти тръпка за много пари, ама кой да чете? Та поуката е първо четеш, докато ти изтекат очите и после действаш!!!
Тежко е да си говедо , а е скучно да си умен !!!!
-
- потребител
- Мнения: 108
- Регистриран: 13 фев 2008, 00:01
- Модел на автомобила: Ford C-Max 2009 2.0i 145Hp LPG
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Retrofit: Cruise Control на Focus MK2
Някои знае ли къде мога да намеря инструкции да активиране на автопилот чрез Forscan?
-
- потребител
- Мнения: 5
- Регистриран: 18 окт 2018, 17:28
- Модел на автомобила: ФОКУС 2009 2.0 бензин
- Местоположение: Plovdiv
- Status: Извън линия
Re: Retrofit: Cruise Control на Focus MK2
Има ли някой колега от Пловдив,който може да ми активира круиз контрола в PCM? В BCM и с IC е активиран. Колата е Фокус МК 2.5. 2009г. 2.0 бензин
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 8 госта