Моят FORD FOCUS C MAX'04

Снимки и обща информация на Вашите коли
Потребителски аватар
Paranoid
потребител
потребител
Мнения: 248
Регистриран: 17 апр 2008, 22:07
Модел на автомобила: FOCUS C-MAX 2.0 TDCI Ghia '04
Местоположение: България
Status: Извън линия

Re: Моят FORD FOCUS C MAX'04

Мнение от Paranoid » 27 сеп 2017, 05:59

Здравей!

Взех го преди доста време и точна цена не мога да кажа, но беше от кола донор и ми се върти сума около 35 лв.
Обявата намерих в нета за фокус на части, но от частно лице не автоморга. Човека прати с куриер и всичко беше наред!

Поздрави
Изображение

Потребителски аватар
Paranoid
потребител
потребител
Мнения: 248
Регистриран: 17 апр 2008, 22:07
Модел на автомобила: FOCUS C-MAX 2.0 TDCI Ghia '04
Местоположение: България
Status: Извън линия

Re: Моят FORD FOCUS C MAX'04

Мнение от Paranoid » 08 ное 2017, 19:39

Привет на всички!

Зимата наближава и реших след обслужването на колата да я подготвя за зимата. В следствие на това направих следното:

Смяна на свещите:

спрях се на тези:
Изображение

Лошото е, че както всички колеги с C-MAX знаят, свещите са набутани на м*****а си!
Трябва да се свали всичко около тях за да има достъп за смяната

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

За 100К км не работеше само една. Знам, че се сменят по-често, но мястото на, което се намират е толкова трудно, че предпочетох да прескоча една смяна и да го направя сега.
Явно в предния сервиз не бяха завили до край свещ номер 4, ако не бъркам, тъй като се намира под ЕГР-а, което беше довело до страшен проблем след себе си! Беше се натрупал нагар в леглото и около свещта, което почти я е заварило за двигателя. На майстора му отне 1 седмица да я извади, за да избегнем свалянето на главата на двигателя. Слагането също си беше предизвикателство.
Колеги внимавайте какво се прави там защото последствията са страшни!!!

След това сменихме ето тези тампончета:

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Имаше лек луфт в леглото и издаваха досаден потропващ звук.
Сега вече всичко е наред.

Дойде ред и на маслото на скоростите. След 110К км реших да го обновя профилактично. Има изписано много дали се сменя или не, но аз реших колкото и да е скъпо да го направя. По спомен сложихме ето това:

Изображение

Старото беше сравнително бистро без стружки.

И като за финал леко обновяване на акумулатора с програмата за възстановяване:

Изображение

Нещо бяха направили в сервиза и акумулатора беше паднал, то той е вече на 5 год., но все пак се представя добре и едно профилактично зареждане и възстановяване няма да му навреди!

Толкова от мен за сега. Имам още планове за преди голямата зима, но всяко нещо с времето си.

Поздрави и безсмъртие!
Изображение

Потребителски аватар
Paranoid
потребител
потребител
Мнения: 248
Регистриран: 17 апр 2008, 22:07
Модел на автомобила: FOCUS C-MAX 2.0 TDCI Ghia '04
Местоположение: България
Status: Извън линия

Re: Моят FORD FOCUS C MAX'04

Мнение от Paranoid » 09 окт 2018, 08:39

Здравейте на всички!

Да поизтупам темата малко от прахта!

Нямах време да качвам какво правя по колата последната година, та сега да актуализирам всичко свършено:

Както се очаква и поредното сервизно обслужване премина каляската с масло и всички филтри:

Изображение

Заложих на това масло този път:

Изображение

И понеже колата вече наближи 300к километра реших като лека превенция да използвам това след добри отзиви от колега:

Изображение

Като цяло колата работи съвсем леко по-тихо и рафинирано. При мен промяната не беше голяма в сравнение с други автомобили. Това може само да ме радва!

И след обслужването реших да се захвана с ключалките на колата. С годините поради липса на каквото и да е ползване и двете бяха клеясали жестоко и напълно запекли. Разглобих ги и какво ли не правих, то не беше киснене в химикали, пръскане, опити за раздвижване и накрая се вдигнах, отидох при ключар и проблема се разреши.

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Препоръката на ключарят беше няколко пъти годишно да се впръсква WD40 и да се раздвижва добре ключалката, особено преди и след зимните месеци! Това би трябвало да е достатъчно за да се избегне бъдещ проблем.

И след няколко месеца забелязах друг проблем в купето. Десния въздуховод за обдухване на страничния прозорец започна да излиза и да стои неестествено. Въпреки, че колата стои в гараж, гуменото покритие на таблото беше започнало да се разлепя:

Изображение

след кратък размисъл съставих план за ремонт и преминах към реализация. Снабдих се с в всичко необходимо и започнах:

Изображение
Изображение

Намазваме обилно с лепило и притискаме:

Изображение
Изображение

и 24 часа по-късно резултата е повече от задоволителен:

Изображение

всичко си е по мястото и няма следи от предишния проблем


И като за финал съвсем скоро усетих, че един от предните спирачни дискове леко се е изкривил и се появиха вибрации при спиране. Отне ми някакво време да проуча, кое е най-икономически изгодното, тъй като скоро бях сменил предните накладки и една замяна на нави дискове и накладки си беше солена, а текущите имаха още доста ресурс в тях. Ровене, четене и питане и реших да ги изпиля въпреки, че не съм фен на подобни неща. Резултата за сега е повече от добър:

Изображение

Дисковете се държат като съвсем нови. Мина малко време и накладките улегнаха и всичко си дойде по мястото!

Толкова от мен за сега. Поздрави и весел ден на всички!
Изображение

Потребителски аватар
Conan_1
потребител
потребител
Мнения: 1453
Регистриран: 26 яну 2007, 14:10
Модел на автомобила: Escort 1,8D 93г,Escort 1,8TDI 96г,Focus 1,8 TDCi 2002, Focus 1,8 TDCi 2003 estate, Wauxhall Astra 1,4i Auto 93, Jeep Cherokee 2.5 Sport 1994, Fiesta Zetec 2013 1.0 econetic.
Местоположение: Plovdiv
Status: Извън линия

Re: Моят FORD FOCUS C MAX'04

Мнение от Conan_1 » 24 окт 2018, 12:16

Супер си се справил колега ! Има ли някаква разлика за тебе в мотора когато я взе и сега? Имам предвид митовете , че подминеш ли 300000 и едва ли не двигателя е вече уморен.
Ние, можещите, водени от незнаещите,
вършим невъзможното за кефа на неблагодарните.
И сме направили толкова много с толкова малко,
за толкова дълго време,
че вече сме квалифицирани да правим всичко от нищо!!! ...

Потребителски аватар
pepy1
Модератор
Модератор
Мнения: 4339
Регистриран: 18 май 2005, 22:38
Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел
Местоположение: шоп от Младост-4
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Моят FORD FOCUS C MAX'04

Мнение от pepy1 » 31 окт 2018, 21:42

Браво за усилиятя, но наглеждай от време на време престърганите дискове. Разкалява се метала, изтънелия метал се загрява по-лесно и вероятността да се спука е голяма! Особено ако возиш деца. Аз не бих направил така, а бих ги сменил.
времето е като парите-никога не стига

ivo_63
Потребител
Потребител
Мнения: 1035
Регистриран: 07 авг 2007, 10:35
Модел на автомобила: ford mondeo MK1 1.8 TD ex
ford focus 2 1.6 tdci 2007
Местоположение: ruse
Status: Извън линия

Re: Моят FORD FOCUS C MAX'04

Мнение от ivo_63 » 01 ное 2018, 12:10

Престъргвал съм дискове преди години, ефекта е добър , но краткотраен. Като се изтънят много бързо се изкривяват отново.

Потребителски аватар
Paranoid
потребител
потребител
Мнения: 248
Регистриран: 17 апр 2008, 22:07
Модел на автомобила: FOCUS C-MAX 2.0 TDCI Ghia '04
Местоположение: България
Status: Извън линия

Re: Моят FORD FOCUS C MAX'04

Мнение от Paranoid » 13 дек 2018, 11:46

Здравейте!

Относно умората на двигателя, все още не е прехвърлил 300к километра, но аз не виждам сериозна разлика в сравнение с момента в, който закупихме автомобила.

Дисковете се навих да ги пристържа само защото имаха още много живот. Изтъняването не е сериозно след ремонта. За момента няма промяна, но съм планувал присто да изкарат този комплект накладки и след това нови.
Изображение

Потребителски аватар
addition
потребител
потребител
Мнения: 376
Регистриран: 14 ное 2007, 17:35
Модел на автомобила: Focus C-Max 2.0 TDCI '04 Ghia
Местоположение: София, Монтана
Status: Извън линия

Re: Моят FORD FOCUS C MAX'04

Мнение от addition » 13 дек 2018, 13:26

Paranoid написа:
13 дек 2018, 11:46
сериозна разлика в сравнение с момента в, който закупихме автомобила.
Тази НЕсериозна разлика идва от главата :) Колкото и много да върви, като свикнеш на вървежа, почва да ти се струва нормално и се замисляш дали преди не е вървяла повече. И аз съм го изпитал със същата кола, че и с предишната.

freeway
потребител
потребител
Мнения: 281
Регистриран: 26 дек 2016, 23:08
Местоположение: sofia
Status: Извън линия

Re: Моят FORD FOCUS C MAX'04

Мнение от freeway » 15 дек 2018, 21:00

Paranoid написа:
13 дек 2018, 11:46
Здравейте!

Относно умората на двигателя, все още не е прехвърлил 300к километра, но аз не виждам сериозна разлика в сравнение с момента в, който закупихме автомобила.

Дисковете се навих да ги пристържа само защото имаха още много живот. Изтъняването не е сериозно след ремонта. За момента няма промяна, но съм планувал присто да изкарат този комплект накладки и след това нови.
Няма никакъв проблем да върви като нова, 300к са нищо ако са реални.Миналата година хвърлихме служебен френски дизел на 1500к.

bizu
потребител
потребител
Мнения: 66
Регистриран: 13 фев 2008, 00:01
Модел на автомобила: Ford C-Max 2009 2.0i 145Hp LPG
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Моят FORD FOCUS C MAX'04

Мнение от bizu » 08 юли 2019, 21:55

Колега, тези бели щипки с които си лепил въздуховода някакви специални ли са? От къде ги взима тях и лепилото?

Потребителски аватар
Paranoid
потребител
потребител
Мнения: 248
Регистриран: 17 апр 2008, 22:07
Модел на автомобила: FOCUS C-MAX 2.0 TDCI Ghia '04
Местоположение: България
Status: Извън линия

Re: Моят FORD FOCUS C MAX'04

Мнение от Paranoid » 24 ное 2019, 12:42

Щипките са най-обикновени за простиране на дрехи.
Изображение

Потребителски аватар
Paranoid
потребител
потребител
Мнения: 248
Регистриран: 17 апр 2008, 22:07
Модел на автомобила: FOCUS C-MAX 2.0 TDCI Ghia '04
Местоположение: България
Status: Извън линия

Re: Моят FORD FOCUS C MAX'04

Мнение от Paranoid » 24 ное 2019, 12:54

Малко да подновя темата. Дълго време нямах възможност да качвам какво правя по колата.

И да започна:
Автомобила вече мина 300к километра и се наложи ремонт на някои скъпи неща
1. Дюзите бяха свалени и пратени за профилактика

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Резултата: Дюзите почистени и настроени, помпата рециклирана. Имаше доста неща по нея за смяна. Колата работи видимо по-добре!

2. Малко след 300к се падна и последното обслужване на колата

Изображение

Та реших да сложа и добавка в маслото да се погрижа малко и за двигателя

Изображение
Изображение

Да си призная, бях скептичен, но поне при мен имаше видимо понижаване на звука и вибрациите от към двигателя. Нямам идея дали прави всичко, което е посочено на опаковката, но със сигурност ще има някакъв ефект!

За сега толкова. По купето има дреболии за оправяне и боята на колата е вече за пълно обновяване, но това си е скъпо начинание и ще почака.
Като цяло машината си върви и се справя повече от добре!

Поздрави и весел ден на всички!
Изображение

Потребителски аватар
Paranoid
потребител
потребител
Мнения: 248
Регистриран: 17 апр 2008, 22:07
Модел на автомобила: FOCUS C-MAX 2.0 TDCI Ghia '04
Местоположение: България
Status: Извън линия

Re: Моят FORD FOCUS C MAX'04

Мнение от Paranoid » 02 дек 2019, 08:10

Здравейте!

Да споделя последната промяна по моя автомобил. Още от както купих колата ми се струваше, че фаровете не светят толкова силно колкото трябва. Сменях крушки, почиствах ги до колкото мога от вътре. Дори веднъж ги полирах от вън, но все не светеха както трябва. И така след почти 8 години дойде време да направя истинско рециклиране на фаровете. След като се спрях на хората, които ще го направят оставих колата при тях и започна чакането. Е не продължи дълго, само 3 дни. И резултата мога да кажа е повече от добър. Направо ме хвана яд, че не го направих по-рано, за да имам истински фарове! И ето резултата;

Фаровете преди да ги рециклират изглеждаха така:

Изображение

Изображение

Изображение

И след като я взех:

Изображение

Изображение

Изображение

Реално фаровете бяха доста пожълтели и леко матирани, но не ги рециклирах заради това, а защото рефлекторите бяха изгубили напълно своето покритие и отражателни свойства.

Това, което хората в сервиза направиха е пълно възстановяване или:

1. Отваряне и основно почистване
2. Ново покритие на рефлекторите
3. Полиране на предната част на фаровете
4. Защитно фолио за финишен слой, за да предпази от ново пожълтяване
5. И подмяна на цялата инсталация (Беше наистина напуката, аз бях успял да изолирам само това до което стигах)

Преди:
Изображение

След:
Изображение
Изображение

Преди:
Изображение

След:
Изображение

Снимките от теста на магистралата само с къси светлини станаха малко мътни:
Изображение
Изображение

Ето и едно видео:
https://www.youtube.com/watch?v=aHJB37U4MUM&feature=youtu.be

На някои може да не им се стори нищо особено, но за мен резултата е наистина голям и мога да съжалявам, че не го направих по-рано, да не се мъча като карам вечер.

А забравих да кача, че крушките са китайски, нямах възможност и тях да сменя с някой OSRAM на 200%. Но ако някой ден успея да го направя, че тези крушки струват колкото само рециклиране, ще кача още снимки. Тогава ефекта трябва да е още по-видим!
Изображение

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1275
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Моят FORD FOCUS C MAX'04

Мнение от fordmaniac » 03 дек 2019, 08:23

Радвам се като гледам как си поддържаш колата, макар че да въртиш по 20-тина хиляди на година си трябва навременно обръщане на внимание на всичко което се развали, за да имаш надеждна машина.
Относно фаровете, ако му беше сложил модул за дневни на дългите, нямаше да се наложи да ги ремонтираш два пъти и да нямаш осветеност. Много хора се радват като активират заводският вариант, Само че при него светят късите постоянно или на 100 или на 80% , което довежда до съсипване на рефлекторите и потъмняване на лупите. Взема се от ресурса и на лампите. Стопени инсталации...
Затова на всички дошли при мен им препоръчвам да им монтирам модул, много належащо за колите със завиващи фарове. А при наличие на позиция " AUTO " става пълна автоматика: през деня с модул, по тъмно сам превключва на обикновени фарове.
Поздрави.

Потребителски аватар
Paranoid
потребител
потребител
Мнения: 248
Регистриран: 17 апр 2008, 22:07
Модел на автомобила: FOCUS C-MAX 2.0 TDCI Ghia '04
Местоположение: България
Status: Извън линия

Re: Моят FORD FOCUS C MAX'04

Мнение от Paranoid » 08 дек 2019, 07:33

Здравей fordmaniac!
Първият ремонт, ако мога така да кажа, на фаровете, беше просто полиране отвън. Него не го броя. Тогава не беше правено нищо по рефлекторите. Така, че за фаровете това си е първия сериозен ремонт за целия живот на колата.
Да замислям се за модул за дневни светлини и то точно на дългите на около 30-40%, но се чудя дали няма да има проблем с КАТ. Имаш ли повече инфо и ако кажеш къде ти е сервиза мога да намина да обсъдим кога и как да го направим?

Поздрави и весел ден!
Изображение

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1275
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Моят FORD FOCUS C MAX'04

Мнение от fordmaniac » 08 дек 2019, 11:27

Проблем с КАТ няма и в чужбина не са имали проблеми коли правени по този начин. Преди 4-5 години в Гърция мрънкаха за светещи фарове изобщо, но им мина.
Поздрави.

Отговори

Върни се в “МОЯТА КОЛА”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 9 госта