Масло за двигателя
-
- потребител
- Мнения: 56
- Регистриран: 04 май 2010, 23:30
- Модел на автомобила: фокус МК2.5 бензин 145 к.с. 2011г.
- Местоположение: Хасково
- Status: Извън линия
Re: Масло за двигателя
Колеги, с дуратек двигател съм 2.0.
Налях масло синтетика 5в40. Не го гори.
Трябва ли да върна на 5в30? Пробег 170 000км.Благодаря на отзовалите се.
Налях масло синтетика 5в40. Не го гори.
Трябва ли да върна на 5в30? Пробег 170 000км.Благодаря на отзовалите се.
-
- потребител
- Мнения: 26
- Регистриран: 27 фев 2006, 20:29
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8TDCI 2008 / Titanium /
- Местоположение: Карнобат
- Status: Извън линия
Re: Масло за двигателя
Карай си спокойно, и с 10w40 става, но щом не го пипа по-Добре синтетиката.
-
- потребител
- Мнения: 2
- Регистриран: 18 окт 2018, 22:49
- Модел на автомобила: Ford Grand C-Max 2012 1.6D 95ps
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Масло за двигателя
Здравейте,
Хайде и аз да се изкажа. Последните 12 години карам Киа 1.5 CRDI дизел 103 к.с. и никога не ми е горяла масло. Преди 5 месеца си купих първия Форд - Ц Макс 1.6 дизел 95 к.с. 2012 г. купуван и обслужван само в Мото Пфое. Когато го купих беше на 3 хил. км след обслужване и следващото трябва да е след 20 хил. км. При покупката проверих маслото - беше между средата и горната точка на пръчката. Направи ми впечатление и необичайно голямото за мене разстояние между долната и горната точка на пръчката - 2 пъти по-дълго и голямо отколкото при други коли. Неусетно минах 9 хил. км без проблем - колата е чудесна и преди седмица реших да проверя маслото при напълно студен двигател. Опа, оказа се че вече е на средата между долната точка и средата, което е доста според мене за 9 хил. км. Едва ли не след 3-4 хил. км може да падне до минимума и дори под него. Дали това е ОК за този двигател, а и аз последните 12 г. никога не съм доливал? Карам го нормално Ц-Макса в града и извънградско, на магистрала поддържам около 160 км/ч на 6 ск. Сега, макар колата да е на 12,000 от последното обслужване мисля да не доливам, а да сменя масло и филтри с 5W-30 на Форд и ще го наблюдавам. А, и още нещо много малко масло му дават на този двигател - 3.8 литра на 1.6 обем. При КИА-та е 5 л. на 1.5 обем. Колата в момента е на 110,000 хил. км потвърдени от Мото Пфое.
По-горе се обсъждаха цени на масла - аз купувам от 7 години само от www.rexol.bg и цените са им много ниски, а маслата истински. Сега ще пробвам и от www.maslaonline.com - при тях 5л. Форд Формула 5W-30 е 45 лв., а Кастрол Едж 65 лв. Малко съм объркан, че на самата капачка на маслото на двигателя пише - Форд препоръчва Кастрол. А тогава защо има и масло Форд?
Хайде и аз да се изкажа. Последните 12 години карам Киа 1.5 CRDI дизел 103 к.с. и никога не ми е горяла масло. Преди 5 месеца си купих първия Форд - Ц Макс 1.6 дизел 95 к.с. 2012 г. купуван и обслужван само в Мото Пфое. Когато го купих беше на 3 хил. км след обслужване и следващото трябва да е след 20 хил. км. При покупката проверих маслото - беше между средата и горната точка на пръчката. Направи ми впечатление и необичайно голямото за мене разстояние между долната и горната точка на пръчката - 2 пъти по-дълго и голямо отколкото при други коли. Неусетно минах 9 хил. км без проблем - колата е чудесна и преди седмица реших да проверя маслото при напълно студен двигател. Опа, оказа се че вече е на средата между долната точка и средата, което е доста според мене за 9 хил. км. Едва ли не след 3-4 хил. км може да падне до минимума и дори под него. Дали това е ОК за този двигател, а и аз последните 12 г. никога не съм доливал? Карам го нормално Ц-Макса в града и извънградско, на магистрала поддържам около 160 км/ч на 6 ск. Сега, макар колата да е на 12,000 от последното обслужване мисля да не доливам, а да сменя масло и филтри с 5W-30 на Форд и ще го наблюдавам. А, и още нещо много малко масло му дават на този двигател - 3.8 литра на 1.6 обем. При КИА-та е 5 л. на 1.5 обем. Колата в момента е на 110,000 хил. км потвърдени от Мото Пфое.
По-горе се обсъждаха цени на масла - аз купувам от 7 години само от www.rexol.bg и цените са им много ниски, а маслата истински. Сега ще пробвам и от www.maslaonline.com - при тях 5л. Форд Формула 5W-30 е 45 лв., а Кастрол Едж 65 лв. Малко съм объркан, че на самата капачка на маслото на двигателя пише - Форд препоръчва Кастрол. А тогава защо има и масло Форд?
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Масло за двигателя
Кастрол произвежда маслата Форд формула по техничеста спесификация на Форд.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- m_fokus
- потребител
- Мнения: 163
- Регистриран: 14 юли 2010, 14:19
- Модел на автомобила: Ford Fokus 1,6 ZETEC SE
Ford Focus C-MAX 2.0 TDCI - Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Масло за двигателя
Според мен оборотите са високи и там заминава маслото.
По-голям късмет е да попаднеш на читав майстор, отколкото на читава жена 

-
- потребител
- Мнения: 551
- Регистриран: 26 дек 2016, 23:08
- Местоположение: sofia
- Status: Извън линия
Re: Масло за двигателя
BP произвежда маслата Форд формула , а не Кастрол, има голяма разлика.
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Масло за двигателя
Ма хич не обичам философчета. Чети: Уикипедия-BP
Кастрол е една от търговските марки на Бритиш петролеум за производство на автомобилни и машинни масла.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- elmarr
- потребител
- Мнения: 189
- Регистриран: 21 юли 2010, 19:08
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v
- Status: Извън линия
Re: Масло за двигателя
Подходящо ли е това масло Ford Formula s/sd 5w-40 за двигател 1.6 16V Ti VCT 115 к.с бензин. Предстои ми смяна затова питам.
-
- потребител
- Мнения: 504
- Регистриран: 13 дек 2006, 23:34
- Модел на автомобила: Escort 1,6 16V Ghia
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Масло за двигателя
Я стига с глупостите! Да не си мислите че новите масла са направени да ви пазят двигателите? Всичко е за измислена екология и да ви вземат парите!
https://www.youtube.com/watch?v=pCj2xPbwBTo
https://www.youtube.com/watch?v=pCj2xPbwBTo
- G2233
- потребител
- Мнения: 291
- Регистриран: 14 ное 2007, 20:23
- Модел на автомобила: Volvo V50 1.6i Duratec/100к.с/газ/2009
- Местоположение: Асеновград
- Status: Извън линия
Re: Масло за двигателя
Интересно четиво, което открих в друг форум.
Интервал за смяна на маслото на двигателя и има ли синтетични масла
Въпроса звучи банално, но през 2017-та и 2018-та е изненадващо актуален.
Оказва се че производителите масово се върнаха към минералните масла от групи ll и lll и дори група I.
Прави ли ви впечатление, че цената на маслата не само не расте, но и намалява. Пазара е свръх конкурентен, а разрешените маркетингови послания са толкова, че дори да имате най-доброто масло на света, конкурента Ви ще се рекламира със същите думи като Вас и в крайна сметка потребителя няма да може да Ви различи.
Проблема с делото между Мобил-1 и Кастрол.
"Пълна синтетика" или "Full Synthetic" е термин, който някога е означавал единствено маслата от групи IV и V, тоест PAO и естери. Постепенно обаче с усъвършенстването на методите за производство на масла от група III тези масла не без помощта на маркетинговите отдели също биват пришити към категорията на синтетичните масла.
Маслата от група III са всъщност минерални и се основават на естествено възникнали в природата петролни и парафинови молекули. Метода за производство е хидро крекинг (хидрогениране/въвеждане на водород под високо налягане, който рекомбинира молекулите на нефта, като ги
разделя и след това създава по-дълги.) и пречистване. Последното истинско описателно име на тези масла е "Синтетична технология" или "Хидро-разцепено синтетично масло". Щом някъде изобщо се споменава метод за рафиниране на суров петрол, то повече от ясно, е че става дума за минерално масло.
Най-честни бяха Shell с тяхната серия XHVI хидрогенирани минерални масла с база група III, маркетинга им твърдеше абсолютно коректното "базирани на минерално масло, но с качествата на синтетично".
Мобил заведоха дело срещу Кастрол заради търговското наименование "full synthetic" с което означава своите масла на базата на група III.
Бедите свързани делото са две, първо, това по никакъв начин не означава, че Мобил са използвали нещо по-добро и второ, Кастрол спечелиха делото като доказаха, че маслото им е достатъчно променено спрямо изходната суровина...която беше суров петрол...
Тоест, съдбата на пазара на синтетични масла се реши в семантичен спор.
Това доведе до верижна реакция и на практика всички производители минаха на възможно най-голям процент минерална база от група III, включително "първите в синтетиката" Амсойл. В най-добрият случай днешните синтетични масла са полу-синтетични с дял на благородните ПАО и естери под 30%.
Като част от въпросната верижна реакция API и други регулаторни организации премахнаха термина "синтетично масло" от класификацията на базовите масла и така той заживя изцяло в сферата на маркетинга.
Друг любопитен факт, е че митническите тарифи все още пазят термина синтетично масло и маслата се облагат като минерални или полу-синтетични ако съдържат до 30% бази групи IV и V и като синтетични ако съдържанието е по-високо. Изключително съм любопитен относно митническите декларации на вносителите на масла.
Всичко описано доведе до това, че днес маслата са по-лоши отколкото преди 10 години.
Развитието на науката днес позволява маслата да се заредят с много тежки присадки, които до някъде да компенсират по-ниските качество на самото масло.
Това, което не може да се компенсира, е че маслото е просто долнопробно, реагира с продуктите от горенето на други нефтопродукти, старее, окислява се, потъмнява и въобще, държи се като гняз изкопана от земята.
Австралийците от марка не представена на нашия пазар го обясняват много добре:
Избор на масло
При тази пазарна конюнктура на надлъгване и семантични спорове, най-разумното, което можете да направите е да използвате масло реално притежаващо всички одобрения и стандарти препоръчани от производителя на автомобила Ви. Подчертавам, става дума за реално дадени и получени стандарти и одобрения. Производители като Фухс и Амсойл пишат изрази като "препоръчва се за" и "препоръчани одобрения", но всъщност могат да нямат дори стандарт по API SJ и следващите до SM или Cx.
Използването на такова масло с "препоръки" дори да е добро за металните части на двигателя може да Ви направи куп други поразии, да запуши DPF-а, да неутрализира катализатора или да го запуши, да зацапа свещите, да зацапа химически ламбда сондите, да задръсти хидравличните повдигачи, да задръсти цедката за картерни газове на капака на клапаните и сондата на маслената помпа.
Интервал за смяна
Разумният пробег с едно масло е 6.000 до 8.000 километра независимо от всички останали фактори.
При мощни и спортни коли карани бързо и в горещо време се прилага златното правило на американците, 3.000 мили или 4827 километра. Максимум.
Препоръката ми Ви се струва пресилена и сензационна?
- А как Ви се струва факта, че в двигателя Ви има базово масло по технология от 1960-та година?
Интервал за смяна на маслото на двигателя и има ли синтетични масла
Въпроса звучи банално, но през 2017-та и 2018-та е изненадващо актуален.
Оказва се че производителите масово се върнаха към минералните масла от групи ll и lll и дори група I.
Прави ли ви впечатление, че цената на маслата не само не расте, но и намалява. Пазара е свръх конкурентен, а разрешените маркетингови послания са толкова, че дори да имате най-доброто масло на света, конкурента Ви ще се рекламира със същите думи като Вас и в крайна сметка потребителя няма да може да Ви различи.
Проблема с делото между Мобил-1 и Кастрол.
"Пълна синтетика" или "Full Synthetic" е термин, който някога е означавал единствено маслата от групи IV и V, тоест PAO и естери. Постепенно обаче с усъвършенстването на методите за производство на масла от група III тези масла не без помощта на маркетинговите отдели също биват пришити към категорията на синтетичните масла.
Маслата от група III са всъщност минерални и се основават на естествено възникнали в природата петролни и парафинови молекули. Метода за производство е хидро крекинг (хидрогениране/въвеждане на водород под високо налягане, който рекомбинира молекулите на нефта, като ги
разделя и след това създава по-дълги.) и пречистване. Последното истинско описателно име на тези масла е "Синтетична технология" или "Хидро-разцепено синтетично масло". Щом някъде изобщо се споменава метод за рафиниране на суров петрол, то повече от ясно, е че става дума за минерално масло.
Най-честни бяха Shell с тяхната серия XHVI хидрогенирани минерални масла с база група III, маркетинга им твърдеше абсолютно коректното "базирани на минерално масло, но с качествата на синтетично".
Мобил заведоха дело срещу Кастрол заради търговското наименование "full synthetic" с което означава своите масла на базата на група III.
Бедите свързани делото са две, първо, това по никакъв начин не означава, че Мобил са използвали нещо по-добро и второ, Кастрол спечелиха делото като доказаха, че маслото им е достатъчно променено спрямо изходната суровина...която беше суров петрол...
Тоест, съдбата на пазара на синтетични масла се реши в семантичен спор.
Това доведе до верижна реакция и на практика всички производители минаха на възможно най-голям процент минерална база от група III, включително "първите в синтетиката" Амсойл. В най-добрият случай днешните синтетични масла са полу-синтетични с дял на благородните ПАО и естери под 30%.
Като част от въпросната верижна реакция API и други регулаторни организации премахнаха термина "синтетично масло" от класификацията на базовите масла и така той заживя изцяло в сферата на маркетинга.
Друг любопитен факт, е че митническите тарифи все още пазят термина синтетично масло и маслата се облагат като минерални или полу-синтетични ако съдържат до 30% бази групи IV и V и като синтетични ако съдържанието е по-високо. Изключително съм любопитен относно митническите декларации на вносителите на масла.
Всичко описано доведе до това, че днес маслата са по-лоши отколкото преди 10 години.
Развитието на науката днес позволява маслата да се заредят с много тежки присадки, които до някъде да компенсират по-ниските качество на самото масло.
Това, което не може да се компенсира, е че маслото е просто долнопробно, реагира с продуктите от горенето на други нефтопродукти, старее, окислява се, потъмнява и въобще, държи се като гняз изкопана от земята.
Австралийците от марка не представена на нашия пазар го обясняват много добре:
Избор на масло
При тази пазарна конюнктура на надлъгване и семантични спорове, най-разумното, което можете да направите е да използвате масло реално притежаващо всички одобрения и стандарти препоръчани от производителя на автомобила Ви. Подчертавам, става дума за реално дадени и получени стандарти и одобрения. Производители като Фухс и Амсойл пишат изрази като "препоръчва се за" и "препоръчани одобрения", но всъщност могат да нямат дори стандарт по API SJ и следващите до SM или Cx.
Използването на такова масло с "препоръки" дори да е добро за металните части на двигателя може да Ви направи куп други поразии, да запуши DPF-а, да неутрализира катализатора или да го запуши, да зацапа свещите, да зацапа химически ламбда сондите, да задръсти хидравличните повдигачи, да задръсти цедката за картерни газове на капака на клапаните и сондата на маслената помпа.
Интервал за смяна
Разумният пробег с едно масло е 6.000 до 8.000 километра независимо от всички останали фактори.
При мощни и спортни коли карани бързо и в горещо време се прилага златното правило на американците, 3.000 мили или 4827 километра. Максимум.
Препоръката ми Ви се струва пресилена и сензационна?
- А как Ви се струва факта, че в двигателя Ви има базово масло по технология от 1960-та година?
-
- потребител
- Мнения: 56
- Регистриран: 04 май 2010, 23:30
- Модел на автомобила: фокус МК2.5 бензин 145 к.с. 2011г.
- Местоположение: Хасково
- Status: Извън линия
Re: Масло за двигателя
Предписанието ,че определено масло трябва да се смени след 20 000км не се получава след гледане на боб , а след строги измервания на качеството му след определен пробег. При здрав двигател , нормално шофиране и климат не се рискува със смяна след такъв пробег. Ако смяната е след 8000 , а защо не и след 3000 нещата са още по-сигурни и безсмислени същевременно.
- valentyno
- потребител
- Мнения: 101
- Регистриран: 23 мар 2014, 16:12
- Модел на автомобила: focus 1.8TDdi и служебна Fiesta mk8
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Масло за двигателя
За някой може наистина да е безсмислено, но моя форд (служебния) му сменям маслото на 30 000 км.toly написа: ↑03 мар 2019, 22:02Предписанието ,че определено масло трябва да се смени след 20 000км не се получава след гледане на боб , а след строги измервания на качеството му след определен пробег. При здрав двигател , нормално шофиране и климат не се рискува със смяна след такъв пробег. Ако смяната е след 8000 , а защо не и след 3000 нещата са още по-сигурни и безсмислени същевременно.
Валентин Андреев - 0896726037
-
- Потребител
- Мнения: 1260
- Регистриран: 07 авг 2007, 10:35
- Модел на автомобила: ford mondeo MK1 1.8 TD ex
ford focus 2 1.6 tdci 2007 - Местоположение: ruse
- Status: Извън линия
Re: Масло за двигателя
Аз пък имах един мосвич преди хх години и никога не съм му сменял маслото.... само доливах.




-
- потребител
- Мнения: 1450
- Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
- Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Масло за двигателя
Повечето Италианци не сменят масло а доливат на всяка бензиностанция има лейка с безплатно масло и на мен ми беше странно да го видя такава екстра.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Масло за двигателя
Това през 50те години ли го видя? И трите ми коли в момента са италиански и нямат признаци да не е сменяно маслото своевременно. Двете ги видях отвътре още като влезнаха в България и им сменях ангренажа. Същевременно на Ескорта, който дойде от Германия, маслото не беше сменяно много отдавна, по частите на главата имаше над 5мм налепи.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 1450
- Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
- Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Масло за двигателя
Миналата година бях в Италия за един месец обиколих почти половината северната половина единствено на Shell нямаше лейки.HACKO написа: ↑10 апр 2019, 08:12Това през 50те години ли го видя? И трите ми коли в момента са италиански и нямат признаци да не е сменяно маслото своевременно. Двете ги видях отвътре още като влезнаха в България и им сменях ангренажа. Същевременно на Ескорта, който дойде от Германия, маслото не беше сменяно много отдавна, по частите на главата имаше над 5мм налепи.
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Масло за двигателя
Това нищо не значи, освен че нуждаещите се си доливат масло. Аз карам четвърта "италианка", и нямат никакви проблеми и симптоми за несменявано масло, а съм виждал много добре какво представлява двигател с несменявано двигателно масло. В днешно време това са повече легенди, предвид организацията на ГТП в европейските държави, а именно сервизното обслужване при ГТП.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
-
- потребител
- Мнения: 1450
- Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
- Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Масло за двигателя
До като бях в Болония виждах как нашите продавачи взимаха колите просто си избираха една редица коли натоварваха я и към България няма тестове или огледи.ЯЛТА написа: ↑10 апр 2019, 09:28Това нищо не значи, освен че нуждаещите се си доливат масло. Аз карам четвърта "италианка", и нямат никакви проблеми и симптоми за несменявано масло, а съм виждал много добре какво представлява двигател с несменявано двигателно масло. В днешно време това са повече легенди, предвид организацията на ГТП в европейските държави, а именно сервизното обслужване при ГТП.
-
- Потребител
- Мнения: 1260
- Регистриран: 07 авг 2007, 10:35
- Модел на автомобила: ford mondeo MK1 1.8 TD ex
ford focus 2 1.6 tdci 2007 - Местоположение: ruse
- Status: Извън линия
Re: Масло за двигателя
Да не мислиш , че в германските морги е по-различно ? Купуваш 8 коли - 9-та гешенк, куриозна ситуация съм виждал , един пич купи някакъв голям бус и моргаджийте му подариха една дърта фиеста / събра се в големия барутник /.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 16 госта