Тунинг на EcoBoost
- spalding_rs
- потребител
- Мнения: 132
- Регистриран: 27 окт 2009, 11:08
- Модел на автомобила: Фокус, EcoBoost 1.0 - 125hp Titanium, комби - 2017
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Тунинг на EcoBoost
Привет колеги,
Дали някой се е пробвал да "тунингова" екобуст мотор? За мен, дават като данни от 125кс на 145кс с допълнителни 70Nm момент. След изтичане на гаранцията, ми се ще да я понапомпя малко и ми е интересно дали някой го е правил. Пък бих се радвал на още няколко кончета.
Дали някой се е пробвал да "тунингова" екобуст мотор? За мен, дават като данни от 125кс на 145кс с допълнителни 70Nm момент. След изтичане на гаранцията, ми се ще да я понапомпя малко и ми е интересно дали някой го е правил. Пък бих се радвал на още няколко кончета.
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Тунинг на EcoBoost
По принцип, двигателят има някакъв ресурс за износване и проявяване на дефекти и колкото повече го "помпиш", толкова по-бързо изчерпваш ресурса. Като се сетиш, че е напомпен заводски, колкото да му се кефиш и в същото време да изкара поне гаранционният период от 5 години или 150 000 километра, трябва да ти стане ясно до къде ще доведе едно допълнително помпене. Да, може да изкара още години, но може и един път да го настъпиш по-сериозно за кратко и да се счупи.spalding_rs написа: ↑22 юни 2019, 14:38Привет колеги,
Дали някой се е пробвал да "тунингова" екобуст мотор? За мен, дават като данни от 125кс на 145кс с допълнителни 70Nm момент. След изтичане на гаранцията, ми се ще да я понапомпя малко и ми е интересно дали някой го е правил. Пък бих се радвал на още няколко кончета.
Погледни нещата така (малко математически изразено): произведението от изцедена мощност и дълготрайност за определена конструкция е константа. Разтоварваш или караш без екстремни натоварвания - може да погребе купето, напомпваш и настъпваш - чупи се 2 пъти в годината...
Има и изключения на първата възможност, като да си мърляч и да не го юркаш, но да забравяш обслужвания и да го спечеш/скъсаш ремък или верига.
- S_C
- потребител
- Мнения: 4603
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Тунинг на EcoBoost
То хайванчето и сега е на анаболи. Нека си преживее гаранцията първо.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- spalding_rs
- потребител
- Мнения: 132
- Регистриран: 27 окт 2009, 11:08
- Модел на автомобила: Фокус, EcoBoost 1.0 - 125hp Titanium, комби - 2017
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Тунинг на EcoBoost
Едва ли Форд ще го предлагат със 140 кс този мотор, за да се "чупи" два пъти годишно. Аз поне, още не съм прочел за счупен Екобуст. Що се отнася до настъпването, аз не смятам да го карам с 6500+ об/мин., не съм състезател. Просто говоря за разгърната възможност, затова питам. А колегата с "анаболите", явно не е запознат с тези двигатели и технологии. Добре е да пишеш за нещо или някого, когато го познаваш.
В крайна сметка, тук търся конкретно мнение, а не шанс да споря с някого.
В крайна сметка, тук търся конкретно мнение, а не шанс да споря с някого.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Тунинг на EcoBoost
Ами така и иначе в завода са изцедили още 25коня (25%) от първоначалните 100, дали ако е можело безопасно да изцедят 140 коня (40%) нямаше да го направят? 
По-безболезнено е да сложиш бууст контролер и да пробваш какво ще стане, само не прекалявай.

По-безболезнено е да сложиш бууст контролер и да пробваш какво ще стане, само не прекалявай.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1626
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Тунинг на EcoBoost
Що бе Насе, направили са го, даже си го карал 1.0 140 к.с.
https://clubford.org/forum/viewtopic.ph ... 20#p535041
https://clubford.org/forum/viewtopic.ph ... 20#p535111
За 100 и 125 на 1.0 пише че разлика в мотора няма. За 140 още не съм намирал подробности.
Вдигането на Мощността винаги се отразява на ресурса.
Но ако се базирам на опита си с моите и на доста други колите, които са доработвани и форсирани, при качване на 20-30% нагоре на конете и каране кой как може не се отразява фатално. Единият ми двигател смени купе и в момента е над 200 000 кМ. от тунинговането и е в прекрасно здраве, а е каран на 6500 , не само да ги вдига за кратко ( spalding_rs познаваме се отдавна и знаеш как карам ) .
Много важно е кой ще го чипоса! Това е нещото, съсипало не един и два двигателя. Тогава може да стане " изгори за да светиш " . Тогава радостта наистина е кратка.
Поздрави.
https://clubford.org/forum/viewtopic.ph ... 20#p535041
https://clubford.org/forum/viewtopic.ph ... 20#p535111
За 100 и 125 на 1.0 пише че разлика в мотора няма. За 140 още не съм намирал подробности.
Вдигането на Мощността винаги се отразява на ресурса.
Но ако се базирам на опита си с моите и на доста други колите, които са доработвани и форсирани, при качване на 20-30% нагоре на конете и каране кой как може не се отразява фатално. Единият ми двигател смени купе и в момента е над 200 000 кМ. от тунинговането и е в прекрасно здраве, а е каран на 6500 , не само да ги вдига за кратко ( spalding_rs познаваме се отдавна и знаеш как карам ) .
Много важно е кой ще го чипоса! Това е нещото, съсипало не един и два двигателя. Тогава може да стане " изгори за да светиш " . Тогава радостта наистина е кратка.
Поздрави.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Тунинг на EcoBoost
Твоите са от времето, когато колите се правеха да надживеят собственика си.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- spalding_rs
- потребител
- Мнения: 132
- Регистриран: 27 окт 2009, 11:08
- Модел на автомобила: Фокус, EcoBoost 1.0 - 125hp Titanium, комби - 2017
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Тунинг на EcoBoost
За чипосването, съм питал предложеният във форума(без да знам, че се препоръчва) http://adler-auto.bg/bg/catalog/ford/fo ... oboost-125.
Казват, че става добре. Но аз не бързам. Пък туку виж, до изтичане на гаранцията съм взел нещо с четири цилиндъра. Екобуст естествено. Аз съм възхитен от мотора, вече 40300 км.
Казват, че става добре. Но аз не бързам. Пък туку виж, до изтичане на гаранцията съм взел нещо с четири цилиндъра. Екобуст естествено. Аз съм възхитен от мотора, вече 40300 км.
-
- потребител
- Мнения: 134
- Регистриран: 19 юни 2019, 21:41
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Тунинг на EcoBoost
Не знам дали може да се чипоса, но според мен определено има нужда.Преди 2год. имахме тест драйв на същия автомобил, че трябваше да взимаме служебни.Ако това моторче е 125к.с, то моя 20год. фокус 1.6 трябва да е поне 140к.с.Не оспорвам техн. параметри просто това е моето усещане.Разбира се това е силно субективно и зависи от много фактори като напр. стил на шофиране и др.
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1626
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Тунинг на EcoBoost
Моите до Фокуса може, Фокуса отчете между 17 и 20% по-голяма от номиналната мощност на диното.
А то от другите са ми минали какви ли не модели и марки , с турбо, без , VVT и т.н.
Относно Екобуст-а.
Наложи се да карам Фокус 2 с 1.6 100 кс и Фокус 3 с 1.0 100 кс в рамките на 2 дни. Като включа и моя Фокус 1 1.6 100 + кс ги сравних. Имат разлика в килата, нараства теглото с годините от 1070, 1150 до 1200 кг, малко в трансмисиите. Съответно и ускорението до 100 км/ч по документи го дават по-слабо на всеки следващ Фокус и така се усеща. В доускоренията в градско 1 и 2 не се отличават особено, но Екобуста, ако е над 1800 об.мин дърпа повече от другите. Обаче, винаги с тва обаче, винаги се получава малко забавяне от турбото. При едно задръстване и ниски скорост се събужда трудно за да дръпне. Затова в градско и в зависимост от навика за каране атмосферният мотор е по-приятен и изглежда по-мощен.
Относно резервите за тунинг примерно на 1.6 Фокус 1 биелните лагери се използват по всички модели 1.6 до 125кс , та включително и Екобуст 1.5 и 1.6 със 150 кс.
Поздрави.
А то от другите са ми минали какви ли не модели и марки , с турбо, без , VVT и т.н.
Относно Екобуст-а.
Наложи се да карам Фокус 2 с 1.6 100 кс и Фокус 3 с 1.0 100 кс в рамките на 2 дни. Като включа и моя Фокус 1 1.6 100 + кс ги сравних. Имат разлика в килата, нараства теглото с годините от 1070, 1150 до 1200 кг, малко в трансмисиите. Съответно и ускорението до 100 км/ч по документи го дават по-слабо на всеки следващ Фокус и така се усеща. В доускоренията в градско 1 и 2 не се отличават особено, но Екобуста, ако е над 1800 об.мин дърпа повече от другите. Обаче, винаги с тва обаче, винаги се получава малко забавяне от турбото. При едно задръстване и ниски скорост се събужда трудно за да дръпне. Затова в градско и в зависимост от навика за каране атмосферният мотор е по-приятен и изглежда по-мощен.
Относно резервите за тунинг примерно на 1.6 Фокус 1 биелните лагери се използват по всички модели 1.6 до 125кс , та включително и Екобуст 1.5 и 1.6 със 150 кс.
Поздрави.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта