проблем със зареждането на акумулатора - Фокус
-
- потребител
- Мнения: 1450
- Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
- Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: проблем със зареждането на акумулатора - Фокус
Като смени клапана откачи ли акумулатора да се ресетне компа и после направили обучение?
- toniboy
- потребител
- Мнения: 1394
- Регистриран: 21 мар 2008, 17:20
- Модел на автомобила: ford C MAX 1.6 TDCI /109 к.с / 2009 г
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: проблем със зареждането на акумулатора - Фокус
да, колата откачиха го .Колата беше в сервиз , момчетата я закачиха на диагностика после, всичко беше в норма.
Но преди две седмици алтернатора започна да недозарежда и оттам като пуснех повече консуматори оборотите падаха много на долу и мотора тресеше, и на моменти гаснеше.Оттам в сервиз и замерване , пак на компа закачане, и смяна на реле регулатор с четките и диодния блок с нови.
Освен акумулатора да е слаб и да го сваля да го заредя на зарядното.
Но преди две седмици алтернатора започна да недозарежда и оттам като пуснех повече консуматори оборотите падаха много на долу и мотора тресеше, и на моменти гаснеше.Оттам в сервиз и замерване , пак на компа закачане, и смяна на реле регулатор с четките и диодния блок с нови.
Освен акумулатора да е слаб и да го сваля да го заредя на зарядното.
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: проблем със зареждането на акумулатора - Фокус
lubomirov89 написа: ↑25 авг 2019, 22:19Мисля, че бъркаш. То си е клапа, ама не работи на принципа отворено, затворено. Клапата има процентно регулиране, нека по запознати също да дадат мнение.
Правилно - поради много по-ниската скорост на движение на клапан, задвижван от пружина, спрямо скоростта на електрическия ток, положението на клапана може да се регулира с електрически импулси. Продължителността на импулса, спрямо интервала между два импулса се нарича коефициент на запълване и от него се определя положението на клапана - при 0% (без подадено напрежение) е затворен и на 100% (постоянно подадено напрежение) е напълно отворен. Методът на управление се нарича Широчинно-Импулсна Модулация (ШИМ = PWM) и има приложение в управлението и на много други елементи, захранвани с електричество.
-
- потребител
- Мнения: 1450
- Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
- Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: проблем със зареждането на акумулатора - Фокус
А медните пръстени видяхте ли в какво състояние са ако имат дълбоки и нови четки да сложиш няма ефект.toniboy написа: ↑26 авг 2019, 06:53да, колата откачиха го .Колата беше в сервиз , момчетата я закачиха на диагностика после, всичко беше в норма.
Но преди две седмици алтернатора започна да недозарежда и оттам като пуснех повече консуматори оборотите падаха много на долу и мотора тресеше, и на моменти гаснеше.Оттам в сервиз и замерване , пак на компа закачане, и смяна на реле регулатор с четките и диодния блок с нови.
Освен акумулатора да е слаб и да го сваля да го заредя на зарядното.
-
- потребител
- Мнения: 134
- Регистриран: 19 юни 2019, 21:41
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: проблем със зареждането на акумулатора - Фокус
Ако може да обясните малко по-простичко като за неспециалист, за мен ще бъде полезно.Надявам се и за колегите.OgiDogi написа: ↑26 авг 2019, 07:37lubomirov89 написа: ↑25 авг 2019, 22:19Мисля, че бъркаш. То си е клапа, ама не работи на принципа отворено, затворено. Клапата има процентно регулиране, нека по запознати също да дадат мнение.
Правилно - поради много по-ниската скорост на движение на клапан, задвижван от пружина, спрямо скоростта на електрическия ток, положението на клапана може да се регулира с електрически импулси. Продължителността на импулса, спрямо интервала между два импулса се нарича коефициент на запълване и от него се определя положението на клапана - при 0% (без подадено напрежение) е затворен и на 100% (постоянно подадено напрежение) е напълно отворен. Методът на управление се нарича Широчинно-Импулсна Модулация (ШИМ = PWM) и има приложение в управлението и на много други елементи, захранвани с електричество.
Благодаря
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: проблем със зареждането на акумулатора - Фокус
Най-простичко:
при подаване на напрежение, под въздействие на магнитната сила клапанът започва да отваря и при достигане на нужната позиция, се спира напрежението. Това е електрически импулс. Когато тръгне да затваря, пак се подава импулс с определена продължителност, който само да го задържи на същата позиция.
Скоростта на движение на подобна електро-механична система е от порядък метри за секунда, докато на електричеството теоретично е около 300 хиляди километра за секунда, т.е. задвижващото магнитно поле ще създава нужната сила много по-бързо, от колкото механиката може да реагира с преместване.
Като цяло, силата на пружината трябва да се компенсира със сумарната сила, създадена от импулсите на електромагнитното поле. Силата на полето зависи от ефективната стойност на приложеното напрежение, а то от своя страна - от амплитудата и продължителността на електрическите импулси. Амплитудата е постоянна - напрежението в инсталацията на автомобила, регулирането става само с промяна на импулсите по продължителност.
при подаване на напрежение, под въздействие на магнитната сила клапанът започва да отваря и при достигане на нужната позиция, се спира напрежението. Това е електрически импулс. Когато тръгне да затваря, пак се подава импулс с определена продължителност, който само да го задържи на същата позиция.
Скоростта на движение на подобна електро-механична система е от порядък метри за секунда, докато на електричеството теоретично е около 300 хиляди километра за секунда, т.е. задвижващото магнитно поле ще създава нужната сила много по-бързо, от колкото механиката може да реагира с преместване.
Като цяло, силата на пружината трябва да се компенсира със сумарната сила, създадена от импулсите на електромагнитното поле. Силата на полето зависи от ефективната стойност на приложеното напрежение, а то от своя страна - от амплитудата и продължителността на електрическите импулси. Амплитудата е постоянна - напрежението в инсталацията на автомобила, регулирането става само с промяна на импулсите по продължителност.
-
- потребител
- Мнения: 134
- Регистриран: 19 юни 2019, 21:41
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: проблем със зареждането на акумулатора - Фокус
За по-простичко ми се искаше да споменете приблизително положението на клапата при различните режими на едно нормално използване на автомобила-спиране , тръгване, студен старт и друго ако се сетите.
Благодаря
Благодаря
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: проблем със зареждането на акумулатора - Фокус
Това и компютърът на автомобила не го знае, той само определя колко процента запълване на импулсите му дават нужният за поддържането на зададените обороти въздух. А това вече зависи и от параметри и износване на двигателя, качество на горивото, температура на въздуха и на самия двигател...
До колкото и двете функции са квадратични - както силата на пружината спрямо линейната деформация, така и силата на магнитното поле спрямо приложеното напрежение, би следвало зависимостта между двете да е линейна, т.е. 0-50-100% запълване на импулсите да отговарят на 0-50-100% отваряне на клапана.
До колкото и двете функции са квадратични - както силата на пружината спрямо линейната деформация, така и силата на магнитното поле спрямо приложеното напрежение, би следвало зависимостта между двете да е линейна, т.е. 0-50-100% запълване на импулсите да отговарят на 0-50-100% отваряне на клапана.
-
- потребител
- Мнения: 134
- Регистриран: 19 юни 2019, 21:41
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: проблем със зареждането на акумулатора - Фокус
Ако това и компютърът на автомобила не го знае, то тогава какво знаем?OgiDogi написа: ↑27 авг 2019, 23:44Това и компютърът на автомобила не го знае, той само определя колко процента запълване на импулсите му дават нужният за поддържането на зададените обороти въздух. А това вече зависи и от параметри и износване на двигателя, качество на горивото, температура на въздуха и на самия двигател...
До колкото и двете функции са квадратични - както силата на пружината спрямо линейната деформация, така и силата на магнитното поле спрямо приложеното напрежение, би следвало зависимостта между двете да е линейна, т.е. 0-50-100% запълване на импулсите да отговарят на 0-50-100% отваряне на клапана.
Да не се окаже, че само предполагаме?
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: проблем със зареждането на акумулатора - Фокус
Ами на компютъра му е казано " дръж 800 оборота" и той това и прави. Отвря и затваря клапана така че да държи оборотите в допустими граници, колко е отворен клапана изобщо не го интересува.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 134
- Регистриран: 19 юни 2019, 21:41
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: проблем със зареждането на акумулатора - Фокус
Мен пък точно това ме интересува.....
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: проблем със зареждането на акумулатора - Фокус
Ми пиши в завода на Форд в Кьолн, и ги попитай.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: проблем със зареждането на акумулатора - Фокус
И примерно като му дадат данни за току-що слязъл от поточната линия мотор, работещ с немски бензин и нямащ нищо общо с механичните характеристики на неговия 200-300 хилядник на газ, "К'о пра'им?"
Важното е да има информация, друг е въпросът до колко е полезна

-
- потребител
- Мнения: 1450
- Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
- Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: проблем със зареждането на акумулатора - Фокус
Как да не го знае при 17% затворен дросел трябва да поддържа 730-740 оборота на празен ходperun написа: ↑29 авг 2019, 22:25Ако това и компютърът на автомобила не го знае, то тогава какво знаем?OgiDogi написа: ↑27 авг 2019, 23:44Това и компютърът на автомобила не го знае, той само определя колко процента запълване на импулсите му дават нужният за поддържането на зададените обороти въздух. А това вече зависи и от параметри и износване на двигателя, качество на горивото, температура на въздуха и на самия двигател...
До колкото и двете функции са квадратични - както силата на пружината спрямо линейната деформация, така и силата на магнитното поле спрямо приложеното напрежение, би следвало зависимостта между двете да е линейна, т.е. 0-50-100% запълване на импулсите да отговарят на 0-50-100% отваряне на клапана.
Да не се окаже, че само предполагаме?
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: проблем със зареждането на акумулатора - Фокус
Малко сбърка понятията - човекът пита за физическото линейно положение на електромагнитния клапан за регулиране на въздуха за празен ход, ти се метна на позиция на дросела, който има сензор и може да се следи на диагностика.
Да, има системи с директно управление позицията на дросела (примерно VAG с дросел Bosch) и там нещата са ясни, но в случая не става дума за такава.
-
- потребител
- Мнения: 1450
- Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
- Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: проблем със зареждането на акумулатора - Фокус
Ако погледнеш схемата за управление за клапана на празен ход зависи от положението на дросела и температурният датчик на главата който е забит между свещите. При 21% отворен дросел оборотите ми скачат на празен ход 1100 лично съм го пробвал на моят автомобил.OgiDogi написа: ↑30 авг 2019, 09:34Малко сбърка понятията - човекът пита за физическото линейно положение на електромагнитния клапан за регулиране на въздуха за празен ход, ти се метна на позиция на дросела, който има сензор и може да се следи на диагностика.
Да, има системи с директно управление позицията на дросела (примерно VAG с дросел Bosch) и там нещата са ясни, но в случая не става дума за такава.
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: проблем със зареждането на акумулатора - Фокус
Сега съм на баира в Елена и ползвам лаптопа на жената, като се върна в Сливен, ще проверя. Подозирам, че не разчиташ правилно схемата и гледаш стабилизирано в ЕСМ захранване към въпросните елементи, а не управление или някаква обратна връзка помежду им. Ако толкова те сърбят ръцете - виж този проводник какъв цвят е и измери дали случайно не е стабилни 12 V, при около 14 V в останалата инсталация. Щото, нали уточнихме, че за да има прецизно управление, напрежението е стабилно (амплитудата на импулсите) и се променя само коефициентът на запълване.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: проблем със зареждането на акумулатора - Фокус
И за какво ти е????? Какво ще направиш с него???? Като караш по пътя, смяташ ли на колко процента си натиснал педала или просто поддържаш постоянна скорост, същото е?
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: проблем със зареждането на акумулатора - Фокус
Такааа, погледнах аз схемата, ама не разбрах ти коя си гледал и какво си видял.
На моята схема, за двигател 1.6 16V 74 kW схемата изглежда по този начин:
където съм маркирал клапана за празен ход и съм оградил сензора на дросела, на температурата и МАР.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта