Странен проблем, помощ!
- momcho00
- потребител
- Мнения: 20
- Регистриран: 19 дек 2019, 16:44
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 2002 1.4 Duratec 80 k.c.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Странен проблем, помощ!
Здравейте съфорумници! От скоро съм собственик на Фиеста 2002 1.4i 80 кс. и от около 2 карания на колата имам следния проблем:
- При включване на фаровете за момент се получава нещо като пукот/удар, спира радиото за 4-5 секунди и светват на таблото индикациите за ABS, ръчна спирачка и висока температура на водата, след 2 сек. угасват
- При позиция габарит, при светване с лоста - отново.
Не всеки път, избирателно, повечето пъти нещата са окей, но пак се случва.
Колата беше с мит двигател от автокъщата и досега не я бях карал в дъжд.
Какво може да е и към кой да се обърна?
Поздрави!
- При включване на фаровете за момент се получава нещо като пукот/удар, спира радиото за 4-5 секунди и светват на таблото индикациите за ABS, ръчна спирачка и висока температура на водата, след 2 сек. угасват
- При позиция габарит, при светване с лоста - отново.
Не всеки път, избирателно, повечето пъти нещата са окей, но пак се случва.
Колата беше с мит двигател от автокъщата и досега не я бях карал в дъжд.
Какво може да е и към кой да се обърна?
Поздрави!
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Странен проблем, помощ!
Симптоми за клекнал или с окъсена клетка акумулатор и евентуален проблем с генератора или лоши контакти по веригата за зареждане/масата на двигателя.
Като дръпнат фаровете 10-15 ампера при пускането, пада напрежението до степен да ти се рестартира радиото, ABS иска минимум 12 V, за да работи, иначе свети лампата и записва грешка за ниско напрежение и т.н. Когато генераторът успее след няколко секунди да вдигне малко напрежение, дали заради големия товар от окъсила клетка или заради лоши контакти по проводници и клеми, нещата се пооправят.
Намери другарче с мултиметър или някаква китайска джвъчка за измерване на напрежение на мястото на запалката и проверете какви са стойностите преди, по време и след паленето. Да не се окаже, че още с даването на контакт е под 12 и при палене кляка на 8-9 - спешна смяна на акумулатора, преди да се е наложило да правиш ремонт и на генератора.
- momcho00
- потребител
- Мнения: 20
- Регистриран: 19 дек 2019, 16:44
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 2002 1.4 Duratec 80 k.c.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Странен проблем, помощ!
Днес направихме замервания на клемите с мултицет.
На кола не палена от 1 ден, показанията са следните:
- Акумулатора държи 12.43 V
- При палене падна до 10.63 V
- Зарежда на 14.54 V със включени фарове, радио, заден подгрев.
- При премигване с фаровете пада за момента на 14.53 V.
Как мислите, добре ли е? Акумулатора е 50 АН.
На кола не палена от 1 ден, показанията са следните:
- Акумулатора държи 12.43 V
- При палене падна до 10.63 V
- Зарежда на 14.54 V със включени фарове, радио, заден подгрев.
- При премигване с фаровете пада за момента на 14.53 V.
Как мислите, добре ли е? Акумулатора е 50 АН.
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Странен проблем, помощ!
Изглежда доста добре, май ще трябва да ревизираш таблото с предпазители, масите по купето и буксите. Някъде има лош контакт.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 6 госта