Възстановяване на един Ескорт RS2000
-
- потребител
- Мнения: 1384
- Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
- Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Възстановяване на един Ескорт RS2000
Здравейте колеги и приятели, закупих си още един Ескорт РС който е в абсолютно разглобено състояние. На много хора биха им настръхнали косите но за мен това е възможност да огледам автомобила в по дълбоки детайли. Разбира се, има си и своите недостатъци с които се сблъскваме и съответно решавам но, това е част от проекта.
Първоначално се захванах с оправянето на предел ляв калник от така наречените "тестове на амортисьора" защото за мен, единственото нещо което става, това е щета на калника!
Като цяло, на снимката се вижда състоянието в което го купих с изключение на левия калник, който го китнах и препръсках на основа.
Първоначално се захванах с оправянето на предел ляв калник от така наречените "тестове на амортисьора" защото за мен, единственото нещо което става, това е щета на калника!
Като цяло, на снимката се вижда състоянието в което го купих с изключение на левия калник, който го китнах и препръсках на основа.
Последна промяна от peigera на 27 фев 2021, 07:55, променено общо 2 пъти.
-
- потребител
- Мнения: 1384
- Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
- Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Възстановяване на един Ескорт RS2000
Тъй като купето беше изкърпено от предния собственик, аз се захванах с обработката против ръжда. Като за първи покритие непосредствено върху метала се доверих на стария и доказан във времето оловен миниум. Неговата роля е съществена, тъй като с него се образува слой железен оксид!
-
- потребител
- Мнения: 1384
- Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
- Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Възстановяване на един Ескорт RS2000
След като миниума изсъхна, херметизирах фугите с фуго уплътнител, който ползвам отдавна и има впечатления за продукта от преди 5-6г. без да се напуква нито уврежда.
-
- потребител
- Мнения: 1384
- Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
- Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Възстановяване на един Ескорт RS2000
След фугирането, запечатах с грунд на една доста добра марка.
-
- потребител
- Мнения: 1384
- Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
- Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Възстановяване на един Ескорт RS2000
Оказа се, че битумната шумоизолираща изолация е премахната и затова залепих нова.
-
- потребител
- Мнения: 1384
- Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
- Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Възстановяване на един Ескорт RS2000
Дойде време и на Ел инсталацията. Оказа се, че има кабели с повредени изолации. Целта беше да се възстановят качествено и затова бяха демонтирани конекторите им от буксите и изолирани целите проводници с термосвиваем шлаух с лепило. А на местата в близост до двигателя, използвах изолационен шлаух.
След възстановяването на инсталацията, възстанових сноповете с платнян изолирбанд, същият които се използва от производителите.
След възстановяването на инсталацията, възстанових сноповете с платнян изолирбанд, същият които се използва от производителите.
-
- потребител
- Мнения: 1384
- Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
- Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Възстановяване на един Ескорт RS2000
След това, за да се гарантира правилната работа, всички маси по купето бяха почистени, сервизирани и обработени с морска грес на марката Бардал, която е предназначена за работа дори и под вода. А поставянето и гарантира, че корозия дълго време няма да се получи.
Последна промяна от peigera на 27 фев 2021, 08:53, променено общо 1 път.
-
- потребител
- Мнения: 1384
- Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
- Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Възстановяване на един Ескорт RS2000
Дойде време и за монтаж на инсталацията.
Последна промяна от peigera на 27 фев 2021, 08:00, променено общо 1 път.
-
- потребител
- Мнения: 1384
- Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
- Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Възстановяване на един Ескорт RS2000
Тъй като предстои скоро сглобяване на салона, използвах времето за да изпера целия салон.
- TM RACER®
- потребител
- Мнения: 232
- Регистриран: 19 юни 2005, 19:55
- Модел на автомобила: Escort RS2000 '93
R.I.P. Escort XR3 130hp '92 - Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Възстановяване на един Ескорт RS2000
Иване, радваш ме много за желанието и за ентусиазма да си документираш и споделиш реставрацията. Това до момента което си направил си е една от най-тягостните задачи. И аз имам да си правя инсталацията в двигателния отсек ... Ей така като твоя кабел, проводник без изолация...
-
- потребител
- Мнения: 1384
- Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
- Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Възстановяване на един Ескорт RS2000
Днес даде време и успях да поработя още по проекта. След още 5ч работа по ел.инсталацията, започнах и поставяне на шумоизолация 20мм по-задните калници. На местата където позволява, поставих двойна изолация - общо 40мм.
За двата задни калника отидоха 2,5м² изолация.
За жалост, не на всякъде позволява 20мм изолация, и затова поръчах и 9мм
За двата задни калника отидоха 2,5м² изолация.
За жалост, не на всякъде позволява 20мм изолация, и затова поръчах и 9мм
-
- потребител
- Мнения: 1384
- Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
- Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Възстановяване на един Ескорт RS2000
През неделния ден остана време и направих пълна профилактика на кутията с клапите на "парното.
Всички уплътнения бяха подменени, включително и на клапите. Също така се оказа, че радиаторчето на парното е започнало да просълзява и също беше подменено с ново.
Всички уплътнения бяха подменени, включително и на клапите. Също така се оказа, че радиаторчето на парното е започнало да просълзява и също беше подменено с ново.
-
- потребител
- Мнения: 1189
- Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
- Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Възстановяване на един Ескорт RS2000
Респект!
Ще се абонирам за темата и ще се радвам да споделяш подробности и тънкости, както и специфики на използваните материали, и химия.
Ще се абонирам за темата и ще се радвам да споделяш подробности и тънкости, както и специфики на използваните материали, и химия.
Много автомати-слаби резултати!
-
- потребител
- Мнения: 1384
- Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
- Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Възстановяване на един Ескорт RS2000
След пълното възстановяване на Ел инсталацията, реших да направя проверка на консумацията при "спящо състояние. Оказа се, твърде по-висока от нормалната 85mA.
След като бях сигурен в Ел инсталацията, се насочих към стандартната болка при Ескорт, която кака или иначе, щеше да бъде реновирано а именно "бушонерата.
След като демонтирах таблото от колата, демонтирах всички релета, предпазители и др.
Разбира се, правилното възстановяване, изисква разделяне на двете платки които са свързани с мостчета.
Цялата процедура ми отне 8 пълни часа работа.
След като бях сигурен в Ел инсталацията, се насочих към стандартната болка при Ескорт, която кака или иначе, щеше да бъде реновирано а именно "бушонерата.
След като демонтирах таблото от колата, демонтирах всички релета, предпазители и др.
Разбира се, правилното възстановяване, изисква разделяне на двете платки които са свързани с мостчета.
Цялата процедура ми отне 8 пълни часа работа.
Последна промяна от peigera на 04 мар 2021, 22:29, променено общо 1 път.
-
- потребител
- Мнения: 1384
- Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
- Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Възстановяване на един Ескорт RS2000
peigera написа: ↑04 мар 2021, 20:45След пълното възстановяване на Ел инсталацията, реших да направя проверка на консумацията при "спящо състояние. Оказа се, твърде по-висока от нормалната 85mA.
След като бях сигурен в Ел инсталацията, се насочих към стандартната болка при Ескорт, която кака или иначе, щеше да бъде реновирано а именно "бушонерата.
След като демонтирах таблото от колата, демонтирах всички релета, предпазители и др.
Разбира се, правилното възстановяване, изисква разделяне на двете платки които са свързани с мостчета.
-
- потребител
- Мнения: 1384
- Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
- Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Възстановяване на един Ескорт RS2000
За да бъде възстановено добре и да се гарантира дълга и безпроблемна работа, необходимо е да се премахнат всички мостчета по-платката а не само тези които свързват двете платки. Пиновете са от сплав, която с времето бързо поврежда спойката.
Последна промяна от peigera на 04 мар 2021, 22:31, променено общо 1 път.
-
- потребител
- Мнения: 1384
- Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
- Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Възстановяване на един Ескорт RS2000
Оказа се, че спойките по пиновете на буксите не стават качествени и затова бяха демонтирани.
-
- потребител
- Мнения: 1384
- Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
- Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Възстановяване на един Ескорт RS2000
След почистването, пиновете бяха подредени по местата и запоени. Спойките вече бяха добри.
-
- потребител
- Мнения: 1384
- Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
- Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Възстановяване на един Ескорт RS2000
След запояването на всичко, платките бяха внимателно почистени.
Последна промяна от peigera на 04 мар 2021, 22:34, променено общо 1 път.
-
- потребител
- Мнения: 1384
- Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
- Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Възстановяване на един Ескорт RS2000
Мостовете свързващи двете платки, бяха направени ( използвах меден проводник със сечение 2,5мм²).
За да се гарантира максимално добър контакт м/у Пина и буксата, всички пинове ги полирах.
За да се гарантира максимално добър контакт м/у Пина и буксата, всички пинове ги полирах.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 18 госта