2.0 Дуратек смяна на пистови ремъци!!
- Ozzie
- потребител
- Мнения: 1184
- Регистриран: 06 май 2016, 21:28
- Модел на автомобила: Focus Turnier MkIII facelift 1,6 TDCi 85 kW / EZ 02/15
Ex:Ford Focus C-Max 1,6 TDCi - 80 kW - Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: 2.0 Дуратек смяна на пистови ремъци!!
Има виц, за един дето му клъцнали топките,' щото го мъчела няк'ва болка по гърба, дето завършваше с поука - "Второ мнение - безценно!"
Ей затова пита и тук човека, 'щото явно в сервиза вече е питал.
Ей затова пита и тук човека, 'щото явно в сервиза вече е питал.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
-
- потребител
- Мнения: 1189
- Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
- Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: 2.0 Дуратек смяна на пистови ремъци!!
Няма лошо да се пита, ама в случая човекът май не е питал в сервиза -да се обзаложим ли?
Аз, за разлика от нЕкои "разбирачи" не се дразня от, каквито и да е въпроси, за каквото, и да е, ама действителността и матрЯла ни е такъв, че няма как...!
И, ако ние не си помогнем тук поне с добро отношение нещата отиват към разпад-както в държавата! 

Аз, за разлика от нЕкои "разбирачи" не се дразня от, каквито и да е въпроси, за каквото, и да е, ама действителността и матрЯла ни е такъв, че няма как...!


Много автомати-слаби резултати!
- Ozzie
- потребител
- Мнения: 1184
- Регистриран: 06 май 2016, 21:28
- Модел на автомобила: Focus Turnier MkIII facelift 1,6 TDCi 85 kW / EZ 02/15
Ex:Ford Focus C-Max 1,6 TDCi - 80 kW - Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: 2.0 Дуратек смяна на пистови ремъци!!
Стек биричка?
![[icon_e_biggrin.gif] [icon_e_biggrin.gif]](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
![[icon_e_biggrin.gif] [icon_e_biggrin.gif]](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
-
- потребител
- Мнения: 1189
- Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
- Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: 2.0 Дуратек смяна на пистови ремъци!!
Никва грижа! Ама не подкупвай автора(авторката) на темата, ок?
Съжалявам, че си ми далеч, ама, ако идваш до най-голямото село драсни предварително, ок-ще се радвам да се видя с всеки читав потребител тук!

Съжалявам, че си ми далеч, ама, ако идваш до най-голямото село драсни предварително, ок-ще се радвам да се видя с всеки читав потребител тук!
Много автомати-слаби резултати!
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: 2.0 Дуратек смяна на пистови ремъци!!
В Ауто дата пише 10г. или 100 000 мили. На ремък купен в България не мога да гласувам такова доверие. 50 000 Км са малко за смяна, може би на 70-90 хил.Км бих се замислил за смяна моя в момента е на 75 000.
Преди 25г. в една хасковска таксиметрова фирма направиха практическо изследване на издръжливостта на ремъците на Лада Самара (просто всички караха до скъсване). Та многократните тестове доказаха, че ремъците се късат между 92 и 100 хил. Км, при препоръчана смяна от производителя на 60 000Км.
Преди 25г. в една хасковска таксиметрова фирма направиха практическо изследване на издръжливостта на ремъците на Лада Самара (просто всички караха до скъсване). Та многократните тестове доказаха, че ремъците се късат между 92 и 100 хил. Км, при препоръчана смяна от производителя на 60 000Км.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 26
- Регистриран: 11 апр 2019, 09:23
- Местоположение: Павликени
- Status: Извън линия
Re: 2.0 Дуратек смяна на пистови ремъци!!
Благодаря колега точно това ми трябваше, да знам какви са сервизните интервали за подмяна на ремъка.
Изпратено от моят HUAWEI LYO-L21 с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят HUAWEI LYO-L21 с помощта на Tapatalk
- deathstorm
- потребител
- Мнения: 563
- Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive - Местоположение: Хасково
- Status: Извън линия
Re: 2.0 Дуратек смяна на пистови ремъци!!
Малко да повдигна темата. Миналта седмица ми се наложи да сменям freewhеell шайбата на алтернатора, понеже се разтрака особено сутрин. Та свалих алтернатора, смених шайбата па си викам така и така съм свалил пистовия ремък да взема да го сменя. Колата е с твърда ролка. По VIN излезе CONTITECH 6 PK 1249 ELAST. Е тва нещо няма слагане. Даже и да усепе човек да го напъне да се закачи на ролката наклонена, имам чувството, че като започна да опъвам ще скъсам шпилката от блока. Знам за варианта със смяната с пружинна ролка, но искам да разбера на тая кола как по дяволите и се сменя ремъка. След като се мъчих около час си сложих стария. Маркировката на стария е G149F 6PK1213 оригинал FoMoCo. Почвам да си мисля, че оригиналния ремък е по дълъг. Или трябва някаква скоба за водната помпа с която да се разтегне този еластичния, ма като знам колко място има там ми се реве. Та моля някой ако собственоръчно е сменял ремък да пише как се е справил.
-
- потребител
- Мнения: 551
- Регистриран: 26 дек 2016, 23:08
- Местоположение: sofia
- Status: Извън линия
Re: 2.0 Дуратек смяна на пистови ремъци!!
Това са ремъци които трябва да се съхраняват на сухо място с умерена темп. и да се монтират до 5год. от датата на производство. Това го казва самия производител. В противен случай губят еластичност и стават много трудни за монтаж и съответно ниски експлоатационни характеристики.
Може да опиташ като го оставиш за няколко дена на стайна темп. и преди монтаж при необходимост внимателно го затоплиш с пистолет за горещ въздух.
Може да опиташ като го оставиш за няколко дена на стайна темп. и преди монтаж при необходимост внимателно го затоплиш с пистолет за горещ въздух.
- deathstorm
- потребител
- Мнения: 563
- Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive - Местоположение: Хасково
- Status: Извън линия
Re: 2.0 Дуратек смяна на пистови ремъци!!
Ми аз го върнах този Contitech, не обърнах внимание кога беше произведен. Наистина беше доста студено в помещението като го мъчих, може би под 10 градуса. Чудя се дали да си поръчам оригинален от Мотопфое, ама му искат 70 лв., скъп експеримент ще излезе ако не успея да го сложа. В нета никъде не мога да намеря ни едно клипче за тоя модел. Имам едно ръководство в него пише сваляш стария слагаш новия... Руснаците масово минават на пружинна ролка от преди фейса. Въпроса е със спец инструмент ли се слага или се разпъва с ролката.
- synthez 3D
- Потребител
- Мнения: 1748
- Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
- Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008, - Местоположение: Г.Оряховица
- Status: Извън линия
Re: 2.0 Дуратек смяна на пистови ремъци!!
Оригиналният от МП е Dayco, така че спокойно можеш да сложиш такъв. Досега съм сменял няколко еластични ремъци на Dayco на моите автомобили и всичко е било наред. Имай в предвид, че от вътрешната страна, там където са каналите, тези ремъци имат едно влакнесто покритие, което прави канала по-плитък, преди да се смачка от ролката и това ги прави по-трудни за първоначално монтиране и затова изглежда, че са по-къси. Все пак провери какъв е точният размер на предишния ремък, за да си сигурен, че не са ти дали друг.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: 2.0 Дуратек смяна на пистови ремъци!!
Закачаш на ролката и въртиш смело все едно че не е твоята кола и става.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- deathstorm
- потребител
- Мнения: 563
- Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive - Местоположение: Хасково
- Status: Извън линия
Re: 2.0 Дуратек смяна на пистови ремъци!!
То проблема е, че ремъка е толкова къс, че даже не може да го закачиш на оптяжната, когато тя е в наклонено положение. Имам предвид до ето това положение:

В момента на колата е този ремък, като гледам е оригинал: Като ги сравнявах с новия Contitech определено новия е по-къс можеби с 1-2 см. Въпреки, че Contitech-a уж е 1249 мм (предполагам), а този на колата е 1213. @synthez 3D 1.8 Дуратека на C-Max-a с твърда ролка ли е? Можеш ли да ми дадеш някакъв номер на Dayco ремък, какъвто си слагал, че не откривам в онлайн магазините еквивалент на Dayco. И малко по-подробно да обнясниш как го слагаш, напъваш с ролката или изправяш ролката в работно положение и мъчиш да го превъртиш на водната помпа?

В момента на колата е този ремък, като гледам е оригинал: Като ги сравнявах с новия Contitech определено новия е по-къс можеби с 1-2 см. Въпреки, че Contitech-a уж е 1249 мм (предполагам), а този на колата е 1213. @synthez 3D 1.8 Дуратека на C-Max-a с твърда ролка ли е? Можеш ли да ми дадеш някакъв номер на Dayco ремък, какъвто си слагал, че не откривам в онлайн магазините еквивалент на Dayco. И малко по-подробно да обнясниш как го слагаш, напъваш с ролката или изправяш ролката в работно положение и мъчиш да го превъртиш на водната помпа?
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: 2.0 Дуратек смяна на пистови ремъци!!
А когато ролката е монтирана на мястото си пробва ли? 

Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- synthez 3D
- Потребител
- Мнения: 1748
- Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
- Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008, - Местоположение: Г.Оряховица
- Status: Извън линия
Re: 2.0 Дуратек смяна на пистови ремъци!!
На нашия C-Max(1,8 2008г.) дългият ремък е с обтяжна ролка с пружина и не е еластичен, но на Фокуса ( 1,6 )е такъв. Въпреки, че при 1,6 двигателя конфигурацията на ролките е различна, го правя с разхлабване на генератора. Този на климатика(еластичен е) го слагам, като го поставя първо на шайбата на компресора и после със завъртане на коляновия вал го намествам върху шайбата на коляновия вал. Не казвам, че става лесно, напротив, трудно е, но става. Най-лесно става с приспособление, но аз не ползвам такова. Важно е ремъкът да се задържи върху шайбата, докато се върти и другото най-важно е да са еднакви размерите на ремъците.
- deathstorm
- потребител
- Мнения: 563
- Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive - Местоположение: Хасково
- Status: Извън линия
Re: 2.0 Дуратек смяна на пистови ремъци!!
На 1.6 ti-vct (имам и аз такъв в семейството) го свалям/слагам без проблем, като охлабя генератора отваря много луфт. За него съм гледал клипчета, как се монтира със спец. инструмент (скоба) на помпата и неудоумявам защо така го правят като с генератора е супер лесно. Не знам как ще е с нов ремък, но там поне сякаш има повече място между двигателя и ланжерона.
Не пробвах така и точно това питах в последното изречение на предишния ми пост, как е правилно да се направи. Но без спец.инструмент няма как да стане в работно положение на ролката според мен. Но на тая кола помпата е толкова близо до ланжерона, че нз къде ще се побере скоба там. А да се монтира долу през двойната шайба ми се вижда мираж. Може просто да съм попаднал на прекалено къс ремък, ще пробвам пак с друга марка или оригинал.
Не пробвах така и точно това питах в последното изречение на предишния ми пост, как е правилно да се направи. Но без спец.инструмент няма как да стане в работно положение на ролката според мен. Но на тая кола помпата е толкова близо до ланжерона, че нз къде ще се побере скоба там. А да се монтира долу през двойната шайба ми се вижда мираж. Може просто да съм попаднал на прекалено къс ремък, ще пробвам пак с друга марка или оригинал.
-
- потребител
- Мнения: 1189
- Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
- Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: 2.0 Дуратек смяна на пистови ремъци!!
В конкретния случай явно се налага да заложиш на оригинален ремък, вместо да пробваш различни марки. На твое място дори бих го сменил в оторизиран сервиз.
Много автомати-слаби резултати!
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1626
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: 2.0 Дуратек смяна на пистови ремъци!!
Ако за един ремък еластан се ходи до оторизиран сервиз ехее ....
Сменил съм доста такива И конти и Гейтс, пък даже и Дай-кооо . че и Форд ориджинал.
Картинките по горе са версията за монтаж. С малко нагласяне и превъртане се качва на наклонената ролка и се обтяга на работно положение. Това е.
Версиите за топъл ремък, подгряване с въздух ......... Ай стига бе. Ремък е седял по няколко дни зимата в гаража преди монтаж, да не би складовете на големите магазини да са утоплени?
Поздрави.
Сменил съм доста такива И конти и Гейтс, пък даже и Дай-кооо . че и Форд ориджинал.
Картинките по горе са версията за монтаж. С малко нагласяне и превъртане се качва на наклонената ролка и се обтяга на работно положение. Това е.
Версиите за топъл ремък, подгряване с въздух ......... Ай стига бе. Ремък е седял по няколко дни зимата в гаража преди монтаж, да не би складовете на големите магазини да са утоплени?
Поздрави.
-
- потребител
- Мнения: 221
- Регистриран: 16 ное 2018, 08:21
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: 2.0 Дуратек смяна на пистови ремъци!!
Този филм го играх и при обтягане на горната ролка, основат в която се вкарва лоста не издържа и се строши!! Затова много по добър вариянта е закупуването на обтяжна ролак, нови болтове, които са по дълги от оригинаните и обикновен ремък , но с по дълаг размер! Размера и болтовете съм ги описвал в тема тук,но не се сещам къде. Сега смяната е много по лесна, и с обтяжната ролак е много по добре .
И да добавя, че и аз от любопитатво минах през МП да проверя за цени и избягах с писък. Дългия ремък 200 лв., късия 170, ролкаат 180, всико на ФоМоКо с поръчка и доставак до 2 седмици! Казх им довиждане, бъдете здрави. Обтяжна ролка, 90 лв., Дългия 25 лв. на Continental, късия 15 лв. Daico. Три години никакви ядове.
И да добавя, че и аз от любопитатво минах през МП да проверя за цени и избягах с писък. Дългия ремък 200 лв., късия 170, ролкаат 180, всико на ФоМоКо с поръчка и доставак до 2 седмици! Казх им довиждане, бъдете здрави. Обтяжна ролка, 90 лв., Дългия 25 лв. на Continental, късия 15 лв. Daico. Три години никакви ядове.
- pepy1
- Модератор
- Мнения: 4783
- Регистриран: 18 май 2005, 22:38
- Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел - Местоположение: шоп от Младост-4
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: 2.0 Дуратек смяна на пистови ремъци!!
Ще кажеш, че са французи или белгийци - и те като МП България не познават парите!




времето е като парите-никога не стига
- deathstorm
- потребител
- Мнения: 563
- Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive - Местоположение: Хасково
- Status: Извън линия
Re: 2.0 Дуратек смяна на пистови ремъци!!
Е стига бе, в сайта им излиза https://service.motopfohe.bg/parts.php по номер 1760376 70 лв. ремъка. 200 лева е комично, не съм ходил на място да ги питам ама едва ли ще се изгаврят толкова. Не съм решил още дали, но може да мина на пружинна ролка, гледам Gates продават комплект двата ремъка с пружинна ролка. Важното е, че колата си върви и със стария ремък без проблем. Ще пиша като го сменя какво съм сложил.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 7 госта