Какво представлява диференциала и видове блокировки
- ivchotr
- потребител
- Мнения: 929
- Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Какво представлява диференциала и видове блокировки
Когато двигателят е угасен и завърташ едното колело, другото трябва да се завърти в обратна посока. Това е така, защото короната е блокирана от пиньона, който на практика е вързан за изходящия вал на предавателната (скоростната) кутия, а той е в покой заради неработещия двигател. Това, когато колата е с включена предавка. Та в този случай полувалът (полуоската) на завъртяното от теб колело завърта съответното му планетно зъбно колело в касетата на диференциала, то пък завърта сателитните и от тях приема движение другото планетно и съответно полувалът на другото колело. Посоките на въртене на зъбните колела в касетата определят обратното въртене на свободното колело. Двете колела ще се въртят в една посока при изгасен двигател, ако предавателната кутия е на свободна предавка. В този случай короната ще е свободна от пиньона и планетните и зъбните колела в касетата на диференциала няма да се въртят. Поведението на възела изглежда така, все едно няма диференциал, а двата полувала са заварени един за друг.
При запален двигател се активират всички системи, които се включват сами или с бутон. ESP обикновено работи като забавя движението на някое от колелата, за да противодейства на занасянето на автомобила при поднасяне на друго. В твоя случай с висящите във въздуха колела, системата ще реши, че и двете са загубили сцепление и ще им "набие спирачките", при което ще противопостави спрелите полувалове на короната, която е завъртяна от пиньона, а той съответно е завъртян от предавателната кутия. И понеже системата използва като помощник ABS-а, който пък работи с бързи стискания и пускания на накладките, диференциалът ту ще сработва заради някое от блокираните колела, ту не. Ти го усещаш като чукане.
Според мен колата ти няма проблеми и предполагам, че описаните симптоми не се наблюдават, когато е стъпила с колелата си върху пътя и в движение.
А за бутона за ESP мога само да предположа, че системата е останала включена, а самият той нещо не сработва да я изключи.
При запален двигател се активират всички системи, които се включват сами или с бутон. ESP обикновено работи като забавя движението на някое от колелата, за да противодейства на занасянето на автомобила при поднасяне на друго. В твоя случай с висящите във въздуха колела, системата ще реши, че и двете са загубили сцепление и ще им "набие спирачките", при което ще противопостави спрелите полувалове на короната, която е завъртяна от пиньона, а той съответно е завъртян от предавателната кутия. И понеже системата използва като помощник ABS-а, който пък работи с бързи стискания и пускания на накладките, диференциалът ту ще сработва заради някое от блокираните колела, ту не. Ти го усещаш като чукане.
Според мен колата ти няма проблеми и предполагам, че описаните симптоми не се наблюдават, когато е стъпила с колелата си върху пътя и в движение.
А за бутона за ESP мога само да предположа, че системата е останала включена, а самият той нещо не сработва да я изключи.
Знам всички вицове за Форд 

- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1626
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Какво представлява диференциала и видове блокировки
Обяснението на ivchotr е точно и подробно.
Не знам в какви филми влизаш RadoslavS , ама твоята кола е работила при мен с вдигнато и ляво и после дясно колело на втора предавка, единствено условие е изключен ESP. Докарай я и ти го показвам!
Поздрави.
-
- потребител
- Мнения: 53
- Регистриран: 23 мар 2022, 17:58
- Местоположение: Драговищица
- Status: Извън линия
Re: Какво представлява диференциала и видове блокировки
Благодаря Ви много за изчерпателният коментар. Беше полезен.
Последна промяна от RadoslavS на 11 дек 2022, 13:42, променено общо 1 път.
-
- потребител
- Мнения: 53
- Регистриран: 23 мар 2022, 17:58
- Местоположение: Драговищица
- Status: Извън линия
Re: Какво представлява диференциала и видове блокировки
Митко писал съм ,че когато са вдигнати и двете предни колела и включа на скорост започват удари в диференциала. При включен и изключен ESP няма разлика иначе когато е стъпила на пътя няма проблеми. И второ когато въртя едното колело ( напред) и другото се върти в същата посока , а до колкото знам другото трябва да се върти в обратната посока. Благодаря за отзивчивостта.fordmaniac написа: ↑09 дек 2022, 08:10Обяснението на ivchotr е точно и подробно.
Не знам в какви филми влизаш RadoslavS , ама твоята кола е работила при мен с вдигнато и ляво и после дясно колело на втора предавка, единствено условие е изключен ESP. Докарай я и ти го показвам!
Поздрави.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Какво представлява диференциала и видове блокировки
ESP никога не се изключва на 100%, а ABS винаги работи. Който не вярва да пробва, обаче е на собственна отговорност.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1626
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Какво представлява диференциала и видове блокировки
ESP на тази конкретно се изключва напълно. И на Фокус 1 и на Фокус 2 се изключват, изключение със сигурност е за ST 170, за ST Фокус 2 не съм сигурен. ABS при не натиснат педал няма отношение.
При вдигната една гума е ясно. При вдигната цялата предница стават по-сложни нещата, двете колелета създават инерционни моменти, които водят до тропане в планетни и сателитни колела.
За това:
Поздрави.
При вдигната една гума е ясно. При вдигната цялата предница стават по-сложни нещата, двете колелета създават инерционни моменти, които водят до тропане в планетни и сателитни колела.
За това:
Прочети пак какво е писал ivchotr .
Поздрави.
-
- потребител
- Мнения: 53
- Регистриран: 23 мар 2022, 17:58
- Местоположение: Драговищица
- Status: Извън линия
Re: Какво представлява диференциала и видове блокировки
Благодаря. Скоро може да се отбия при теб.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 21 госта