Мондео 1.8D Като е студено ОК, след загряване - проблем?
-
- потребител
- Мнения: 5
- Регистриран: 18 юни 2006, 20:35
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8td / 96
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Мондео 1.8D Като е студено ОК, след загряване - проблем?
Здравейте! Колата е Мондео 1.8Д 95 година. Какъв е проблема.
На студен двигател пали инормално и всичко си е ОК - нормални обороти и нормален и равномерен шум - без тресене и т.н. Като позагрее на около 40-60гр. изведнъж нещо става и мотора почва да се тресе и замирисва на неизгоряла нафта. Ниските обороти стават нестъбилни - макар че не може да се каже че падат много. Какви са ми наблюденивта. Открих кое предизвоква това. Отпред на горивната помпа има един доста голям клапан или по точно бобина - стърчи право напред по посока на движението. Та този клапан се управлява от едно реле. Као е студена колата, релето е включено, до клапана идва ток и всичко си е наред. Като загрее клапана изключва и почват проблемите. Ако принудително пусна ток към клапана - проблема веднага изчезва. Знаете ли за какво е този клапан и как трябва да му е положението - за какво служи - кое го управлява и т.н. Иначе колата си върви добре - има мощност и т.н. но и като карам мирише на нафта или по точно на неизгоряла нафта. Ако някой може да помага...
Релето дето управлява тоя клапан е в най-близкия десния ъгъл на платката с релета - като застанеш до лявата гума и гледаш към двигателя. Едно такова от по-малките и пепеливо кавяво на цвят.
На студен двигател пали инормално и всичко си е ОК - нормални обороти и нормален и равномерен шум - без тресене и т.н. Като позагрее на около 40-60гр. изведнъж нещо става и мотора почва да се тресе и замирисва на неизгоряла нафта. Ниските обороти стават нестъбилни - макар че не може да се каже че падат много. Какви са ми наблюденивта. Открих кое предизвоква това. Отпред на горивната помпа има един доста голям клапан или по точно бобина - стърчи право напред по посока на движението. Та този клапан се управлява от едно реле. Као е студена колата, релето е включено, до клапана идва ток и всичко си е наред. Като загрее клапана изключва и почват проблемите. Ако принудително пусна ток към клапана - проблема веднага изчезва. Знаете ли за какво е този клапан и как трябва да му е положението - за какво служи - кое го управлява и т.н. Иначе колата си върви добре - има мощност и т.н. но и като карам мирише на нафта или по точно на неизгоряла нафта. Ако някой може да помага...
Релето дето управлява тоя клапан е в най-близкия десния ъгъл на платката с релета - като застанеш до лявата гума и гледаш към двигателя. Едно такова от по-малките и пепеливо кавяво на цвят.
-
- потребител
- Мнения: 5
- Регистриран: 18 юни 2006, 20:35
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8td / 96
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Има развитие на нещата:
Гореспоменатия клапан - дето е отпред на помпата и е доста голям на вид в аутодата 2005 излиза да е "Cold Start Advance solenoid" сякаш, ама там го дават със съпротивление от 68 до 160 ома, а моя като го меря излиза 8 ома. Едната му жица си е на маса а другата идва от релето. Интересното е че въпреки нестандартното съпротивление, като се пусне ток на клапана той леко щтрака - ама наистина леко - едвам се чува. А и от друга страна - не се знае колко щтрака - ама явно че поне част от него някак работи - щото проблема го има когато клапана е изключен - тоест няма ток към него. Интересна работа - излиза че когато е включен - нещата са наред /а на мерене изглежда скапан/, а проблем има когато е изключе - дето няма значение какво му е съпротивлението и т.н.
Съжалявам че стана малко дълго - ама искам да опиша проблема по-добре.
Дайте някакви идеи, че много сме го закъсали...
Гореспоменатия клапан - дето е отпред на помпата и е доста голям на вид в аутодата 2005 излиза да е "Cold Start Advance solenoid" сякаш, ама там го дават със съпротивление от 68 до 160 ома, а моя като го меря излиза 8 ома. Едната му жица си е на маса а другата идва от релето. Интересното е че въпреки нестандартното съпротивление, като се пусне ток на клапана той леко щтрака - ама наистина леко - едвам се чува. А и от друга страна - не се знае колко щтрака - ама явно че поне част от него някак работи - щото проблема го има когато клапана е изключен - тоест няма ток към него. Интересна работа - излиза че когато е включен - нещата са наред /а на мерене изглежда скапан/, а проблем има когато е изключе - дето няма значение какво му е съпротивлението и т.н.
Съжалявам че стана малко дълго - ама искам да опиша проблема по-добре.
Дайте някакви идеи, че много сме го закъсали...
-
- потребител
- Мнения: 4
- Регистриран: 02 апр 2010, 19:00
- Модел на автомобила: mondeo1.8td 94г.
- Status: Извън линия
Re: Мондео 1.8D Като е студено ОК, след загряване - проблем?
значи,щом се пусне пренудутелно да работи този клапан,сичко е наред?така ли?защото,имам абсолютно същият проблем и се чудих какво става.а как по точно да го пусна да работи принудително,че малко сам скаран с тоците? 
при мене,когато е по студено времето.паля сутрин без проблем и колата работи перфекто и след около 4-5 мин. се появява тоя проблем.Справям се с него като огася,изчаквам малко и паля отново,ама без газ и никакав проблем повече.
мод: Използвай бутона "промени"

при мене,когато е по студено времето.паля сутрин без проблем и колата работи перфекто и след около 4-5 мин. се появява тоя проблем.Справям се с него като огася,изчаквам малко и паля отново,ама без газ и никакав проблем повече.
мод: Използвай бутона "промени"
-
- потребител
- Мнения: 4
- Регистриран: 02 апр 2010, 19:00
- Модел на автомобила: mondeo1.8td 94г.
- Status: Извън линия
Re: Мондео 1.8D Като е студено ОК, след загряване - проблем?
значи,оказасе че,това е нещо като температурен дебитомер.Когато е студена колата го включвам да работи с копче,паля и колата работи като нова и няма даже и да пропуши.Даже и като загрее него исключвам.обаче дава малко по голям разход на гориво,ама за сметка на много добра и много по бездимна работа на двигателят.Наистина има ефект от това 

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 14 госта