Мирише на изгоряло масло

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
vladislav
потребител
потребител
Мнения: 607
Регистриран: 15 ное 2006, 10:56
Модел на автомобила: Сеат Леон 2002 1.6, 16v 77kw/105 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мирише на изгоряло масло

Мнение от vladislav » 19 яну 2007, 16:33

Но странното е че на щеката почти не е пипнато откакто мирише. Гумичките са сменени преди около 25-30000 км. На студено и при първоначално палене не изпушва. Пак ли са гумички или вече е нещо друго. Странното е че май се появи откакто сложих добавка за чистене на дюзи, но не на пълен резервоар, а на на 2/3 -ти. Дали е от това и дали тя скапа нещо?

Потребителски аватар
megaCom
потребител
потребител
Мнения: 92
Регистриран: 15 яну 2007, 23:37
Модел на автомобила: focus 2.0tdci,transit 2.0tdi
Местоположение: Асеновград
Status: Извън линия

Мнение от megaCom » 19 яну 2007, 16:44

когато загрее добре повече ли мирише отколкото като е студена?
Изображение

vladislav
потребител
потребител
Мнения: 607
Регистриран: 15 ное 2006, 10:56
Модел на автомобила: Сеат Леон 2002 1.6, 16v 77kw/105 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от vladislav » 19 яну 2007, 16:48

Май повече когато е загряла, но при форсиране не излиза пушек.

Потребителски аватар
megaCom
потребител
потребител
Мнения: 92
Регистриран: 15 яну 2007, 23:37
Модел на автомобила: focus 2.0tdci,transit 2.0tdi
Местоположение: Асеновград
Status: Извън линия

Мнение от megaCom » 19 яну 2007, 16:54

на кви колометри е тая кола...старата ми таратайка така правеше и предпочетох да я продам вместо да я ремонтирам....при мен проблема беше гумички,сегменти и една гарнитура....при загряло положение пушеше като ватрбург,а масло съм доливал по литър на 2000-2500 км.
Изображение

vladislav
потребител
потребител
Мнения: 607
Регистриран: 15 ное 2006, 10:56
Модел на автомобила: Сеат Леон 2002 1.6, 16v 77kw/105 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от vladislav » 19 яну 2007, 16:56

Окъде да знам например на 165 000 х., не съм доливал масло и не пуши.

Потребителски аватар
tata1971
потребител
потребител
Мнения: 243
Регистриран: 02 дек 2006, 00:01
Модел на автомобила: SCORPIO 2.0 i DOHC 1990 ХЕЧБЕК
Местоположение: Бургас
Контакти:
Status: Извън линия

мирише на масло

Мнение от tata1971 » 21 яну 2007, 00:00

Миризмата на масло може и да е от хлабини във водачите на клапаните и самите клапани.Много ме чопли съмнението за добавка за чистене на дюзите-менте.Според мен карай и си следи нивото на маслото.
Успех
Наесен с песен в К1.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 21 яну 2007, 18:49

Огледал ли си аспуха и изпускателния колектор да не са оляти с масло и оттам да идва миризмата.

Потребителски аватар
chains
потребител
потребител
Мнения: 1161
Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от chains » 21 яну 2007, 23:34

Скоро ли си сменял маслото?

Значи в много сервизи като ти сменят маслото не ти слагат нова медна шайба /ако въобще сложат каквато и да е/ та после от там започва леко да покапва, но лошото в случая е че при напречните мотори като капе попада върху ауспуха и започва да се пържи - наистина започва около колата да мирише гадно!

Ако от някъде по каквато и да е причина влиза масло в цилиндрите /тоест гори масло/ от към ауспуха започва да излиза характерен синкав дим от много зодушлив газ /отиваш ти от зад на колата, а твой приятел я изфорсирва няколко пъти и ще си сигурен/!

vladislav
потребител
потребител
Мнения: 607
Регистриран: 15 ное 2006, 10:56
Модел на автомобила: Сеат Леон 2002 1.6, 16v 77kw/105 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от vladislav » 22 яну 2007, 08:28

Мерси за отговорите на всички пиша сега понеже нямам домашен комп, маслото е на 3 000 км., аз си го сменявам няма шайба, пробката е болт - не тече от там, това за хлабините на клапаните нещо ме съмнява, но неразбирам и за това май трябва да ходя на майстор, добавката е на лукойл и я купих от бензиностанция на лукойл, но кой знае, бях писал че не е горила масло, но сега оказа че около 300 гр. трябваше да се долеят. Странното е че сега мирише по малко на масло, миризмата е от ауспуха, а не от към двигателя.

Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Мнение от cossy » 22 яну 2007, 10:11

chains написа:...

Значи в много сервизи като ти сменят маслото не ти слагат нова медна шайба /ако въобще сложат каквато и да е/ ...
А каква е тази медна шайба? :oops: :shock: За пръв път чувам :?
Изображение

Потребителски аватар
chains
потребител
потребител
Мнения: 1161
Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от chains » 22 яну 2007, 10:48

Значи става въпрос, че пробката за изтичане на маслото е обикновен болт. На повечето модерни коли картера е алуминиев, а болта е стоманен - та за да се уплътни хубаво отвора трябва да се стегне болта, но така има риск за алуминиевата резба /прецака ли се ужас/ и за да се избегне това се слага медна шайба / в този случай тя е най -мекия метал и при стягане се смачква и уплътнява добре отвора без да се упражнява голям натиск върху резбите /.

Та без тази шайба или сложена стара започва от пробката леко да сълзи, като с изминатите километри след като се понамачка маслото се увеличава сълзенето. Неприятно и трябва да се чака до следващата смяна, а на много коли капе баш на генерацията /като на брат ми опела/.

Потребителски аватар
Brock
потребител
потребител
Мнения: 2226
Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
Местоположение: София, Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Brock » 22 яну 2007, 11:02

Тази шайба се казва дифтунга и може да е медна или алуминиева, може вътрешната част да е гумена, а може и да не е - слага се на всички коли, независимо колко са стари или нови - сменя се на всяко отвиване на пробката, защото при стягането, тя се деформира и втори път не е редно да се използва, защото може да не уплътни добре.

:twisted:
Прикачени файлове
dichtung.jpg
dichtung2.jpg
dichtung1.jpg
Последна промяна от Brock на 22 яну 2007, 11:16, променено общо 1 път.

vladislav
потребител
потребител
Мнения: 607
Регистриран: 15 ное 2006, 10:56
Модел на автомобила: Сеат Леон 2002 1.6, 16v 77kw/105 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от vladislav » 22 яну 2007, 11:02

Аз доколкото знам ако гори масло и при палене изпушва е от гумички на клапанати, а ако не пуши при палене и гори масло от какво може да е?
Мощност има, маслото е ликимоли полусинретика с молиблидена на 3000 км. да се е скапало, аз го сменявам около 10 000 км. при положение че карам основно на газ, но пък му се събира доста работа на място от задръстванията.
chains написа: Неприятно и трябва да се чака до следващата смяна, а на много коли капе баш на генерацията /като на брат ми опела/.
Тръбите минават доста по далеч от пробката, а картера ми е ламаринен, може би на мондето да е алуминиев. Такава шайба не съм имал или при първата смяна да не са ми я сложили, от тогава само аз съм си го сменял.

Потребителски аватар
Dundee
потребител
потребител
Мнения: 852
Регистриран: 22 яну 2006, 14:48
Модел на автомобила: Mondeo Mk4 2.5T
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Dundee » 22 яну 2007, 11:14

За моята пробка тая шайба струва малко над левче в МП. Не си спомням дали беше алуминиева или медна. Има гумичка във вътрешната част, но е малко по-различна от първата снимка на Brock.
За една смяна не се деформира кой знае колко, но на 2 или 3 смени е добре да се сложи нова за да няма капки. С нова и читава шайба не се налага да стягаш много и съответно при развиването на пробката няма мъки.
Последна промяна от Dundee на 22 яну 2007, 11:42, променено общо 1 път.
Изображение

Потребителски аватар
valboy
потребител
потребител
Мнения: 1476
Регистриран: 20 фев 2005, 16:12
Status: Извън линия

Мнение от valboy » 22 яну 2007, 11:40

*00118*

А знаете ли, че ..... :
... преди да затегнете болта въпросната шайба се намазва с чисто масло?!
При една от смените на маслото ми го казаха....

Потребителски аватар
Dundee
потребител
потребител
Мнения: 852
Регистриран: 22 яну 2006, 14:48
Модел на автомобила: Mondeo Mk4 2.5T
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Dundee » 22 яну 2007, 11:44

valboy написа:*00118*

А знаете ли, че ..... :
... преди да затегнете болта въпросната шайба се намазва с чисто масло?!
При една от смените на маслото ми го казаха....
Аз намазвам и уплътнението на масления филтър. Но със старото масло, от стария филтър, щото то ми е подръка точно в тоя момент. *00118*
Изображение

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 26 госта