стрелките на уредите на фокус

Всички въпроси свързани с вашия автомобил, за които няма конкретна тема.
Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

стрелките на уредите на фокус

Мнение от mrdds » 26 яну 2007, 09:25

Обмислям покупка на един фокус 2000г. и тези дни вероятно ще го взема.Обаче има нещо което ме смущава.
Когато дадеш контакт и завъртиш стартера стрелките на оборотомера и скоростомера се вдигат до МАХ и след като запали двигателя се връщат и си стоят на необходимите места за съответните обороти и скорост.Искам да се обърна към хората с такива коли.
Твърде голямо съвпадение е да има дефект в двата уреда - двете стрелки,тъй като те са независими една от друга-километража се управлява от жило в ск.кутия,а оборотомера от генератора.
:roll:
Моля за бърз съвет!!

Потребителски аватар
pan_m
потребител
потребител
Мнения: 152
Регистриран: 30 авг 2006, 13:45
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6i 99 г.
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от pan_m » 26 яну 2007, 09:38

Хм, не знам на какво се дължи, на моя лично такова нещо не съм забелязал. :(
HWBG Forum member
АвтомобилЪ

Потребителски аватар
Атанас
потребител
потребител
Мнения: 857
Регистриран: 18 окт 2006, 15:36
Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8TDI в сърцето ми
Mondeo MK3 2.2TDCI
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Атанас » 26 яну 2007, 10:24

Сигурен ли си, че километражът е механичен? *00147*
Този ефект на Фокус съм го постигал като съм махал акумулатора. При първото палене стрелките отиват на MAX и после се връщат.
Малко наизуст говоря, но да не би компютъра да дава някакви грешки и да са решили проблема с reset при всяко палене

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от mrdds » 26 яну 2007, 10:37

ами палил съм го 3 пъти за период от 1ч..И в трите пъти скачаха до МАХ.Не съм го оставял без мое наблюдение.....така че изключваме тази вероятност.А и като се изключи акумулатора оборотите се променят при първо палене,след което компа се нуждае от обучение.А аз го запалих и тръгнах като бял човек.Всичко беше ок-ускорение,динамика,обороти....
На ескорта като му откача акумулатора 2-3мин държа педала иначе гасне,след това 5-6км е няк'ъв обсолютен спънат кон докато се научи. *unknw*

Потребителски аватар
Атанас
потребител
потребител
Мнения: 857
Регистриран: 18 окт 2006, 15:36
Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8TDI в сърцето ми
Mondeo MK3 2.2TDCI
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Атанас » 26 яну 2007, 10:45

Не знам *unknw* , споделям опит. Освен това не съм забелязал Фокуса да не държи обороти и т.н. при първото палена.
Като казах reset имах предвид следното - на някои автомобили за да чистят грешки на компютъра му прекъсват захранването през реле и като подадеш контакт съответно се възстановява захранването на компютъра.
Не съм по обясненията :D

Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Мнение от cossy » 26 яну 2007, 10:50

Аз лично не бих взел такава кола, иди търси проблема.... Те нашите фордчета с тия електроники... мамата :?
Изображение

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от mrdds » 26 яну 2007, 15:38

сега видях в един руски линк диагностициране на ЕКУ-то през борд компютъра.И там е показано как се влиза в тестовия режим и проверка на датчици,светлини,километраж , оборотомер,кодове и всички контролирани от него уреди.И точно това завъртане на всички стрелки до МАХ е в теста.Може би който си е играл последно нее излязъл от тестовия режим и сега при всяко подаване на ток се проверяват всички датчици и т.н....сега се сещам,че и всички контролни лампи на таблото(за отворени врати,ABS,мигачи,светлини и всички възможни лампи )светваха преди запалване,след което изгасваха.Не мисля,че е проблем на компютъра........
някакви други идейки?

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 26 яну 2007, 19:42

mrdds написа:ами палил съм го 3 пъти за период от 1ч..И в трите пъти скачаха до МАХ.Не съм го оставял без мое наблюдение.....така че изключваме тази вероятност.А и като се изключи акумулатора оборотите се променят при първо палене,след което компа се нуждае от обучение.А аз го запалих и тръгнах като бял човек.Всичко беше ок-ускорение,динамика,обороти....
На ескорта като му откача акумулатора 2-3мин държа педала иначе гасне,след това 5-6км е няк'ъв обсолютен спънат кон докато се научи. *unknw*
На моята като и откача акумулатора, после паля и тръгвам като както каза като "бял човек".
petkoff_pl е бил свидетел.

DTM
потребител
потребител
Мнения: 1526
Регистриран: 05 мар 2006, 14:18
Модел на автомобила: *
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от DTM » 26 яну 2007, 20:14

И на моя Фокус никога не са се вдигали стрелките така. Само при тоя тест за който споменахте, като пробвах и аз тогава само.
Няма вариант да не е излезнал от теста, при положение че теста работи само когато си на контакт.
Скоростомера, километража и обортомера работят с ел.сигнали на Фокуса. Между другото и аз съм откачал акумолатора и след закачането му не съм обучавал нищо (опа само това което управлява прозорците, че забравят че има и второ положение на бутона за вдигане докрай). Нямаше такива обучения на компове и т.н.
Я кажи бензин ли е Фокуса или дизел?

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от mrdds » 27 яну 2007, 10:15

Фокус 1.6 Зетек 101 к. с 2врати-Trend-екстрите ги знете няма да ги изброявам
...всъщност вече е в бокса от снощи :P
След 3 тото запалване стрелките спряха да се качват до МАХ.Обадих се на собственика да не би да е пипал акумулатора и той си призна,че е взел оригиналния и е сложил някъв по слаб щото имал някво дизелче за продаване със заминал акумулатор и ги разменил за да го запали.Абе типично по български.
Баща ми я докара от София снощи на ход без проблеми..... :lol:
сега се водят преговори кой коя кола ще кара........ *00142*
След няколко дни ще сложа и снимки,след като я наконтим и се оправим по КАТ и т.н,че е мръсна до няма и къде...

Потребителски аватар
Dundee
потребител
потребител
Мнения: 852
Регистриран: 22 яну 2006, 14:48
Модел на автомобила: Mondeo Mk4 2.5T
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Dundee » 27 яну 2007, 11:14

Ами честито щом сте я взели! И само да ви радва! :)
Изображение

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от mrdds » 27 яну 2007, 12:19

Чакай сега,още няма да ми честитите!
Като му дойде времето...както казваше Царя!
Ще я обявя и ще сложа снимки в друг р-л,че не му е мястото тук.
Благодаря все пак! :D

1.8d
потребител
потребител
Мнения: 1156
Регистриран: 19 яну 2006, 20:07
Модел на автомобила: БМВ Е46 320d Комби 2001г 136к.с
Местоположение: Стара Загора
Status: Извън линия

Мнение от 1.8d » 29 яну 2007, 11:35

mrdds написа:....сега се сещам,че и всички контролни лампи на таблото(за отворени врати,ABS,мигачи,светлини и всички възможни лампи )светваха преди запалване,след което изгасваха.Не мисля,че е проблем на компютъра........
някакви други идейки?
Това Мондеото го прави винаги когато дадеш контакт преди да запалиш и след 5-6 сек.всичко си угасва едно-по едно без значение дали ще запалиш или ще е само на контакт.Нещо като малък тест и вече ако има някъде нередност само тази лампа остава да свети,всичко друго угасва
Изображение
.....Защо съм с ТУРБОДИЗЕЛ,когато няма да се заяждам....

Потребителски аватар
PUTER
потребител
потребител
Мнения: 27
Регистриран: 17 фев 2005, 23:11
Модел на автомобила: Американското Мондео (powered by DURATEC)
Местоположение: Out of the country
Status: Извън линия

Мнение от PUTER » 30 яну 2007, 22:39

Аз на скоро тествах един Фокус и на мен ми направи впечатление същото за стрелките.Попитах човека,а той ми каза че винаги е правила така колата,ама не съм се ровил да видя защо :roll:

aspasia
потребител
потребител
Мнения: 1450
Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: стрелките на уредите на фокус

Мнение от aspasia » 11 яну 2011, 18:01

Слаб акумулатор затова стрелките отиват на max :D :D :D

Потребителски аватар
Pyrhel
потребител
потребител
Мнения: 1559
Регистриран: 12 авг 2010, 20:51
Модел на автомобила: няколко други марки +
Mondeo Titanium X 2.2 TDCi
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: стрелките на уредите на фокус

Мнение от Pyrhel » 11 яну 2011, 18:10

При слаб акумулатор стрелките не изпълват цялата скала, а изобщо не помръдват...

Потребителски аватар
Danchev
потребител
потребител
Мнения: 647
Регистриран: 09 фев 2008, 02:47
Модел на автомобила: 89' B-road sleeper
Status: Извън линия

Re: стрелките на уредите на фокус

Мнение от Danchev » 13 яну 2011, 05:41

Кой ровичка по архивите пак :mrgreen:
Точно от слабо напрежение в акумулатора се появява този ефект със стрелките. За Мондео от същите години незнам (предполагам, че има), но при Кугър-а го има :)
Както са написали други по-горе това със стрелките го прави, когато е бил свален акумулатора при първото подаване на контакт след това. Когато акумулатора е умалял до толкова, че целият стартов ток да отива за запалване на автомобила, то някой по-маловажни неща остават без напрежение за част от секундата в момента на палене (или по-точно с много ниско напрежение). Така се получава и магията със стрелките.
Не ви ли се е случвало да палите с толкова слаб акумулатор, че да ви се нулира часовника :D: идеята е същата ....
Tuned and performed by
Изображение
The people who once spent on the Mk3 have grown up and moved on, there's only a few nutters like us who still work on them

Потребителски аватар
Благо87
потребител
потребител
Мнения: 41
Регистриран: 01 окт 2010, 18:33
Модел на автомобила: focus
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: стрелките на уредите на фокус

Мнение от Благо87 » 13 фев 2011, 16:37

Аз имам фокус и това, за което колегата говори ми се е случвало 2 пъти само след махане на акумулатора и то за повече от 10 мин. При подаване на контакт стрелките отиват до края, след което се връщат и това става само при първото палене, след това всичко си е нормално.
Изображение

Потребителски аватар
Pyrhel
потребител
потребител
Мнения: 1559
Регистриран: 12 авг 2010, 20:51
Модел на автомобила: няколко други марки +
Mondeo Titanium X 2.2 TDCi
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: стрелките на уредите на фокус

Мнение от Pyrhel » 13 фев 2011, 20:16

Danchev написа:Не ви ли се е случвало да палите с толкова слаб акумулатор, че да ви се нулира часовника :D: идеята е същата ....
Ами, случвало ми се е на мондеото - няма ток към осветлението в огледалата, няма ток към плафоните, към фаровете, към уредите, радиото, часовника, трип компютъра... към нищо, освен ECU, стартер и помпа, общо взето. Тогава стрелките не мърдат.

При по-продължително време без акумулатор трябва да го правят тоя номер всички с електронни километражи. За пример Фиеста мк4 ги изпълва докрай при нов акумулатор.

Отговори

Върни се в “ДРУГИ ВЪПРОСИ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 7 госта