Въпрос свързан с оборотите на двигател 1.8L 16V Zetec

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
demony
потребител
потребител
Мнения: 58
Регистриран: 27 сеп 2006, 14:33
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8 EFI 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Въпрос свързан с оборотите на двигател 1.8L 16V Zetec

Мнение от demony » 31 яну 2007, 19:50

Здравейте!Имам Форд Ескорт 1993г 1.8L 16V DoHC EFI двигател.Доста време карах с скапан съединител ии на мощност но двигателя въобще не разчитах!Само вдигаше обороти но съединителя си казваше думата и колата не вървеше.... :? Днес смених съединителя с нов LUK ии първото нещо което направих е да си припомня как вървеше кола преди време :twisted: Определено въпреки че колата с газова уредба lovato мога да кажа че доста дърпа ии пили доста гуми така да се изразя!И Сега идва странният проблем!При каране на 2-3 предавка до към 2000-3000 оборота при натискане на педала на газта не се забелязва съществено ускорение (то си се усеща) но като подам повечко газ и стигна към 4500-5000 оборота направо колата излита??!?
Въпросът ми е нормално ли е този двигател да показва потенциала си все във високи обороти и ако да вредно ли е за него карането във високи обороти(да приемем че разхода не е проблем)?
Благодаря!

Потребителски аватар
venom4o
потребител
потребител
Мнения: 2793
Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
Местоположение: София- Банкя
Status: Извън линия

Мнение от venom4o » 31 яну 2007, 20:13

Колега не съм запознат с твоя мотор! Но доколкото съм запознат с бензиновите мотори тяхната сила като коне и вътрящ момент се проявава на високи обороти .. Моя мотор е 115 коня.. те се проявават при 5500 оборота.. .. и наистина мине ли 3000 откача мине ли 4000 излита.. 5-6000 не коментирам..
Докато при дизеловите мотори те могат да развият висок вътрящ момент още на ниски обороти.. Съвсем е нормално!

demony
потребител
потребител
Мнения: 58
Регистриран: 27 сеп 2006, 14:33
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8 EFI 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от demony » 31 яну 2007, 20:20

venom4o написа:Колега не съм запознат с твоя мотор! Но доколкото съм запознат с бензиновите мотори тяхната сила като коне и вътрящ момент се проявава на високи обороти .. Моя мотор е 115 коня.. те се проявават при 5500 оборота.. .. и наистина мине ли 3000 откача мине ли 4000 излита.. 5-6000 не коментирам..
Докато при дизеловите мотори те могат да развият висок вътрящ момент още на ниски обороти.. Съвсем е нормално!
добре мерси за отговора но сега идва въпросът ми вредно ли е за двигателя да се кара в такива обороти? става въпрос за 4000-5000?

Потребителски аватар
dimbatami
потребител
потребител
Мнения: 387
Регистриран: 31 яну 2007, 20:38
Модел на автомобила: Orion 1.8EFI 16V 105конйе и мондео 1.8 tdi 90 конйе
Местоположение: ПЛЕВЕН
Status: Извън линия

Мнение от dimbatami » 31 яну 2007, 20:47

БАЦЕ ИМАМ орион със същия двигател и на гас винаги ще ти дърпа само на високи обороти виж как върви на бензин трябва след 1500 оборота да започва да набира добре. Я кажи за съединитела колко даде и за смяната

demony
потребител
потребител
Мнения: 58
Регистриран: 27 сеп 2006, 14:33
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8 EFI 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от demony » 31 яну 2007, 20:56

dimbatami написа:БАЦЕ ИМАМ орион със същия двигател и на гас - (пише се със "З" - ГАЗ) винаги ще ти дърпа само на високи обороти виж как върви на бензин трябва след 1500 оборота да започва да набира добре. Я кажи за съединитела колко даде и за смяната
Съдинителя целият комплект ми беше 260лв + ми взеха 100лв за смяната му !Много съм доволен засега от него!
А така и нерезбрах вредно ли е да го карам ескорта все на високи обороти защото на мен не ме пречи но да не вземе да възникне някакъв проблем!

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 31 яну 2007, 21:08

Ами...не е вредно. Тяколата за това е направена. Виж, ако искаш да щадиш - няма да я караш постоянно в този режим (износва се по-бързо)...

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Мнение от nikolovvd » 01 фев 2007, 09:03

Старите бензинови двигатели (от края на миналия век) даваха максималната си мощност при 5000-5200 оборота, а максималния въртящ момент при около 3000 оборота. Става дума за моя двигател 2.0 DOHC 125к.с. и 178 Nm въртящ момент.

При новите (да вземем 2.0 Duratec 16V)
Максимарната мощност от 145к.с. се отдава при 6000 об./мин., а максималния въртящ момент от 190 Nm - при 4500 об./мин.

По съвсем друг начин стои въпроса при дизелите.
Да вземем 1.8 Duratorq TDCi.
Максимарната мощност от 125к.с. се отдава при 3850 об./мин., а максималния въртящ момент от 320 Nm забележете още при 1750 об./мин.

Ето защо на запад хората са се ориентирали към дизеловите агрегати, а не е за подценяване и ниския им разход.

Потребителски аватар
isoiso
потребител
потребител
Мнения: 843
Регистриран: 08 яну 2007, 19:15
Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8 zetec 98г
Status: Извън линия

относно оптималните обороти

Мнение от isoiso » 03 фев 2007, 10:05

За бензинов мотор оптималните обороти ЗА ДВИГАТЕЛНОТО МАСЛО са между 1800 и 4200. Под 1800 и над 4200 оборота съкращават живота на двигателното масло :wink: Лично според мен ако един двигател не ускорява до 4200 об не го търси и нагоре само да вдигаш шум, особено пък Зетек моторите, които са направени да дърпат от ниските обороти. Моята машина на 160км/ч няма 4000 об на 5-та . . .

Потребителски аватар
DigiPro
потребител
потребител
Мнения: 4336
Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
Модел на автомобила: служебен C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3
Местоположение: Велико Търново
Контакти:
Status: Извън линия

Re: относно оптималните обороти

Мнение от DigiPro » 03 фев 2007, 18:46

isoiso написа: Лично според мен ако един двигател не ускорява до 4200 об не го търси и нагоре само да вдигаш шум, особено пък Зетек моторите, които са направени да дърпат от ниските обороти. Моята машина на 160км/ч няма 4000 об на 5-та . . .
А моята до 2000 е много умрела. От 2 - 4 хил. ускорява много добре, а на 4000 все едно се включва някакво турбо. Според мен двигателите Zetec а и другите 16 клапанови двигатели си искат по високи обороти за да покажат пълния си потенциял.

Потребителски аватар
disc
потребител
потребител
Мнения: 594
Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от disc » 03 фев 2007, 23:16

Изображение
Of all the things I've lost
I miss my mind the most

Потребителски аватар
vlad
потребител
потребител
Мнения: 646
Регистриран: 22 мар 2005, 17:51
Модел на автомобила: Mondeo MK III '07, 2.2 TDCi Ghia, sedan
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от vlad » 04 фев 2007, 20:17

1.8-115к.с. и 2.0 136 к.с
Прикачени файлове
post-7-1067326179.jpg

Потребителски аватар
chains
потребител
потребител
Мнения: 1161
Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от chains » 05 фев 2007, 01:08

За бенз двг /особено с хубаво масло/ поддържането на 4000обр. не е проблем дори е ок /маслената помпа е генерирала високо налягане и двг е добре смазан; същото положение е и при водната помпа и алтернатора - тоест двг е защитен/. По принцип съвременните бенз двг се чувстват най-добре в диапазона 3000 - 4500обр - мйркат кротко и са много стабилни, няма почти никакви вибрации. Лошото в случая е, че спрямо броя на оборотите се увеличава и разхода, затова можем да приемем, че за извънградско оптималния режим е между 3000 и 3500обр. - добър баланс между кеф на мотора и разход :wink: /Ако двг няма техн. или електронен проблем примерно от София до Бургас ще даде много добър разход и както викат старите хора ще избели ауспуха/

пп: а това си е и прилично темпо /при Сиера и Скорпио с 3000 си на ~ 120 км/ч., а при Фиеста и Ескорт с 3500 си на 115 - 120км/ч./

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 05 фев 2007, 11:51

.... Ескорта на 3500 оборота е към 140км/ч...

Потребителски аватар
cenzor
потребител
потребител
Мнения: 3143
Регистриран: 30 авг 2006, 20:28
Модел на автомобила: Fiesta MK6 2004 1.3i/70hp
Местоположение: СОФИЯ
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от cenzor » 05 фев 2007, 11:52

kEFi написа:.... Ескорта на 3500 оборота е към 140км/ч...
Мда, и моята Фиеста почти така , 3600-3650 оборота = 140км/ч. :wink:

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 05 фев 2007, 12:07

Неква друга беше темата ми се струва !

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 18 госта