Система за газовете?

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
gmivanko
потребител
потребител
Мнения: 270
Регистриран: 02 юли 2006, 02:40
Модел на автомобила: Peugeot 205 GTI16 & 405 1.9GRi Renault Espace2 2.1TD
Местоположение: Елин Пелин
Контакти:
Status: Извън линия

Система за газовете?

Мнение от gmivanko » 04 мар 2007, 22:47

Понеже незнам дали е пускана темата, защото незнам как точно се нарича това, та направо ще питам и ако я има темата да ми я покажете и да заключите моята :wink: .
Та значи на Ескорта (1,4-ката) има едни тръби, които излизат от изпускателния колектор, точно след главата и се събират в едно и отиват в еднокато филтър и от там излизат в атмосферата. на някой коли това мисля се наричаше ERG или нещо от сорта, ама там знам, че от тези тръби влиза направо във въздушния филтър ипак минава през двигателя и това доста спъвало мотора... Та въпроса ми е, тази система която е на форда ни (мога и да я снимам да покажа ако не се сещате), дали го спъва или не му пречи. :P
Изображение Изображение

Потребителски аватар
chains
потребител
потребител
Мнения: 1161
Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от chains » 04 мар 2007, 23:54

Еми май наистина постваш за ЕГР - а!

Принципно неговата ф-ция е с оглед екологията - тоест в опр режими двг изхвърля повече от обикновенно токс. в-ва и чрез тази с-ма се връщат за повторно изгаряне!

По принцип тази тема е доста сериозно развита в Опел форума и преобладаващото там мнение е, че с ЕГР двг. е леко скопен /то има и логика опитай се да разпалваш огън с пушек - еми трудно ще е/ и има осезаемо по-лоша динамика спрямо такъв без ЕГР.

Всъщност проблемите свързани с ЕГР се коренят в това, че и той като всеки апарат има опр. технологичен живот, а при нашите не съвсем млади жребци е в края на живота си - най-общо той блокира и това е вече много зависи от късмета /1.блокира в затворен режим - супер вече си е като кола без ЕГР ; 2.блокира в среден режим - кофти, става леко по-тромава колата ама положението е поносимо и може да се кара така; 3.блокира в отворен режим - ужас, напрактика вече двг. не може да работи нормално/, а още по-лошото е, че цената на новите е непосилна /често над 500 - 600лв/, а покупката на втора употреба често е от трън та на глог.


Има и решение да се елиминира въобще тази с-ма, но това е неприложимо за новите модели, тъй като започва да трупа грешки на компа!

Потребителски аватар
gmivanko
потребител
потребител
Мнения: 270
Регистриран: 02 юли 2006, 02:40
Модел на автомобила: Peugeot 205 GTI16 & 405 1.9GRi Renault Espace2 2.1TD
Местоположение: Елин Пелин
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от gmivanko » 05 мар 2007, 00:00

Ми при форда не влиза във въздушния филтър и да влиза пак в двигателя, ами има едно като филтърче и сслед него директно излиза навън, та за това ми беше въпроса, дали това пречи или не, т.е спъва ли колата това. Знам за опелите, там го наричат Еко-тек и напримерно 2,0 16 без еко-тек е 150кс. а с еко-тек е 136кс. ама там мисля е съвем различно :roll: .
Та като оправим форда (щот в момента го кърпим и после е си го боядисаме) ще се пробвам да я махна таз система и да запуша дупките и да видим дали ще има ефект или не :wink:
Изображение Изображение

Потребителски аватар
billy_boy
потребител
потребител
Мнения: 845
Регистриран: 01 фев 2006, 12:40
Модел на автомобила: Audi a4 1.8TQ AJL, караше Sierra
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от billy_boy » 05 мар 2007, 00:15

За това ли говорим при мен? Горе в ляво.

/ снимката е от двигателя на venom4o /


http://www.eminembg.org/billy/1.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Ако да то тогава само тази "топка" ли се маха и на нейно място просто преход? Какви са негативите от тази операция освен замърсяването на въздуха. И какъв ще е ефекта от премахването на тази система + спортен въздушен филтър. Имам предвид дали ще се осети разлика в мошноста на мотора.
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
gmivanko
потребител
потребител
Мнения: 270
Регистриран: 02 юли 2006, 02:40
Модел на автомобила: Peugeot 205 GTI16 & 405 1.9GRi Renault Espace2 2.1TD
Местоположение: Елин Пелин
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от gmivanko » 05 мар 2007, 00:19

Ми при мен не е така, пак има тези тръбички които излизат от излускателния колектор, но при мен като се сберат в една тръба и отиват в една правоъгълна кутия, в която има дунапрен с мрежичка и изхода й е една тръба, която води на доло към пътя и е свободна, не е свързана нкаде. Утре ще го снимам да кажете какво е :idea:
Изображение Изображение

Потребителски аватар
venom4o
потребител
потребител
Мнения: 2793
Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
Местоположение: София- Банкя
Status: Извън линия

Мнение от venom4o » 05 мар 2007, 09:33

При мен влизат в въздушния филтър и мисля скоро време да ги елиминирам.. Защото След като ми е махнат катализатора и това като го махна трябва да има повечко ряз колата...

petkoff_pl
потребител
потребител
Мнения: 1581
Регистриран: 07 окт 2005, 16:18
Модел на автомобила: Dacia Sandero Stepway 2021
Местоположение: Благоевград
Status: Извън линия

Мнение от petkoff_pl » 05 мар 2007, 09:50

Тук преди време дискутирахме и за тази система за изгорелите газове http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... sc&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;

Потребителски аватар
gmivanko
потребител
потребител
Мнения: 270
Регистриран: 02 юли 2006, 02:40
Модел на автомобила: Peugeot 205 GTI16 & 405 1.9GRi Renault Espace2 2.1TD
Местоположение: Елин Пелин
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от gmivanko » 05 мар 2007, 10:32

Значи ето това е на форда (като на 2-рата снимка от линка който показа petkoff_pl ама така и не разбрах дали пречи или не :roll: ) снимал съм самите тръби от колектора од филтръра вкл. и него.
http://i.data.bg/07/03/05/264044_orig.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://i.data.bg/07/03/05/264045_orig.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://i.data.bg/07/03/05/264046_orig.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Изображение Изображение

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 05 мар 2007, 18:00

Аз просто изключих буксата на магнит вентила който управлява вакуума към клапата и системата спря да действа. Сега като че ли е по-добре.
Системата не изкарва газове към атмосферата, а вкарва атмосферен въздух в колектора при студен д-л. При мен работеше и при топъл д-л. Тъй като чистия въздух влиза преди ламбда сондата, това води до грешни показания и компа преобогатяваше сместа. Сега този проблем го няма.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 17 госта