Помощ - страшно упорит теч

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
веден
потребител
потребител
Мнения: 185
Регистриран: 20 авг 2005, 22:12
Модел на автомобила: Ford Escort 1,6 i 16v '93г.
Status: Извън линия

Помощ - страшно упорит теч

Мнение от веден » 05 мар 2007, 23:19

Става дума за Ескорт 1,6 16кл. '93г. Отдясно на главата 2-3 см под ръба на капака на клапаните има една технологична тапа с резба М10х0,75 с вътрешен шестостен. Подхода към нея е през отвор в конзолата която носи високоволтовата бобина. Та точно тази тапа като каза да пропуска масло...тече и тече и с нищо не мога да я спра. С какво ли не мазах резбата преди завиване...и няма резултат. Принудих се да направя констуктивна промяна - вместо оригиналната тапа сложих винт с глава (след разпробиване отвора в конзолата разбира се ) а под главата гумена шайба .... и пак същото - тече ли тече. Много моля за мнение по въпроса.

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 06 мар 2007, 18:59

Може би е повишено налягането в картера за да не можеш да спреш теча. Ако възстановиш нормалната вентилация, вероятно ще спре да тече.

Потребителски аватар
evg2
потребител
потребител
Мнения: 708
Регистриран: 06 сеп 2005, 10:33
Модел на автомобила: Mondeo-комби 2.0-136 PS-NGA.-GHiA-1993г.
Местоположение: Дряново+42° 58' 17.86", +25° 28' 15.07"
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от evg2 » 06 мар 2007, 19:35

Шйбата трябва да е алуминиева или медна/мека/гумата при стягане се къса а ако не е и масло-устойчива се разлага.

веден
потребител
потребител
Мнения: 185
Регистриран: 20 авг 2005, 22:12
Модел на автомобила: Ford Escort 1,6 i 16v '93г.
Status: Извън линия

Мнение от веден » 09 мар 2007, 18:22

Това за повишеното налягане в картера е сериозен въпрос. Аз май не знам друг отдушник освен тозе дето отива във въздушния филтър. Моля за повече информация по въпроса. Предварително благодаря

orlinm
потребител
потребител
Мнения: 689
Регистриран: 24 юли 2006, 18:49
Модел на автомобила: Escort 1.6 16v '95
Местоположение: София/Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от orlinm » 09 мар 2007, 18:49

Колко тече? Явно не става дума за загуба на масло, но въпреки как тече - цапащо или направо мокрещо?
Сигурно ли е, че е от тази тапа точно. Може ли да има пукнатина (от самосебеси да се е пукнала резбата?)....
Вярно е, че маслото е под налягане но щом си опитал вече и мазане със силикони, че и нова тапа даже.... Вероятно е да има пукнатина.
Не! Не съм пиян - аз така си карам!

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 11 мар 2007, 20:35

Не знам дали ще ти помогна с моите разсъждения. Мисля си да измериш по някакъв начин налягането...през отвора за наливане на масло ли, през щеката ли и аз не знам...
Ако има заминали сегменти и/или клапани, налягането може да се вдигне доста...компресия ли да мернеш...а и този отвор къде ли се отваря...около леглата на клапаните ли?
Ако е повишено налягането, би трябвало да ти омаслява и при щеката...
Ако покараш без капачка и течът спре - работата е ясна.

веден
потребител
потребител
Мнения: 185
Регистриран: 20 авг 2005, 22:12
Модел на автомобила: Ford Escort 1,6 i 16v '93г.
Status: Извън линия

Мнение от веден » 17 мар 2007, 23:11

Какво е ясна работата ако покарам без капачка....Около щеката нямам омасляване...

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 17 мар 2007, 23:20

Начи ти е запушена вентилацията на картерните газове.
Разбрах, че знаеш кое е начи действай :)

веден
потребител
потребител
Мнения: 185
Регистриран: 20 авг 2005, 22:12
Модел на автомобила: Ford Escort 1,6 i 16v '93г.
Status: Извън линия

Мнение от веден » 18 мар 2007, 19:16

Надувал съм в обратна посока маркуча който отвежда картерните газове във въздушния филтър. Абсолютно проходим е , не оказва никакво съпротивление , а и дунапренчето се омаслява, значи духа добре. Така ли е .

Потребителски аватар
evg2
потребител
потребител
Мнения: 708
Регистриран: 06 сеп 2005, 10:33
Модел на автомобила: Mondeo-комби 2.0-136 PS-NGA.-GHiA-1993г.
Местоположение: Дряново+42° 58' 17.86", +25° 28' 15.07"
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от evg2 » 18 мар 2007, 22:50

Така е,тази тапа е конструктивен отвор,ако е на маслената магистрала на главата има 2-4атм. налягане на маслото и ако не е плътна ще тече.
Имам подобен теч на Мондеото но е минимален/засега/не му се вживявам.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 26 госта