Инжектори

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
legato
потребител
потребител
Мнения: 27
Регистриран: 11 мар 2005, 15:30
Модел на автомобила: Mondeo 94', 2000, 136hp
Контакти:
Status: Извън линия

Инжектори

Мнение от legato » 04 ное 2005, 09:54

http://clubs.dir.bg/showthreaded.php?Bo ... sb=5&part=" onclick="window.open(this.href);return false;ю

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 04 ное 2005, 11:06

Да! Почистват се. Доколкото съм чувал в Дунев и МП. Диагностиката по принцип не пречи :wink:
Причини ... вероятно бол, но на прима виста:
Бензинова помпа - подава ли необходимото налягане, имали утайки в резервоара;
Горивопроводи - визуален прегед (то друго не може)
Горивен филтър - казваш е нов;
Инжекцион - поослущай го да не изпуска (гълта) отнякъде - маркучета, гарнитура...
МАф-а можеш да го почистиш с контактен спрей (но да не остава мазно и тем подобно) и без да го пипаш с ръце...Имай предвид, че този сензор трудно се зацапва при каране в стандартни условия. Виж ако си караз офроуд или в пясъчна буря е друго нещо
С контактен спрей можеш да почистиш и датчиците по инжекциона...
Провери си профилактично кабелите и свещите, както и работи ли в нормаалтернатора.
Останалото може да се разбере на ком.диагностика...

legato
потребител
потребител
Мнения: 27
Регистриран: 11 мар 2005, 15:30
Модел на автомобила: Mondeo 94', 2000, 136hp
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от legato » 04 ное 2005, 12:12

Кабелите и свещите съм ги сменял през Март - в МП и мисля че и сега са добре.
В МП Младост ми казаха, че те не прочиствали дюзите.
За бензиновата помпа - не знам какво да ти отговоря.
Когато паля - го правя по този начин: въртя ключа малко и се чува как изпомпва бензин и след това го завъртам до край за да запали. Пали без проблем.
Горивопроводи - би трябвало да са ок. Скоро ми заваряха едни тръби ... катализатора също изглеждаше ок.

racer11
потребител
потребител
Мнения: 836
Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от racer11 » 04 ное 2005, 14:14

от моя опит мога да ти кажа че последната възможна причина са дюзите. на стария ми форд ги чистих по препоръка на "специалисти" от мото пфое и нямаше ама абсолютно никаква нужда от това.даже момчето, което ми ги чисти /в един сервиз на бош/ каза, че не е имало нужда, ама нали трябва да ми вземат 90-ле лева...колата ми беше на 280 хил км и беше карана със всякакви бензини. извода ми е, че дюзите се замърсяват много трудно.в твоя случай предположенията ми са:

1.бенз помпа -провери дали налягането е достатъчно
2. регулатор на налягането на горивото - намира се на релсата с дюзите
3.датчик за положението на дроселовата клапа
4.загуба на вакум - провери всички маркучи
5.виж все пак и въздушния филтър

Любо
Администратор
Администратор
Мнения: 2511
Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г.
Местоположение: София - Надежда 1
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Любо » 04 ное 2005, 14:50

Добавка:
6. Виж си и горивния филтър (може пък и да се е позадръстил). Кога си го сменял?

Любо
Администратор
Администратор
Мнения: 2511
Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г.
Местоположение: София - Надежда 1
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Любо » 04 ное 2005, 14:57

Относно MAF:
Служи да отчита количеството постъпил свеж въздух. Подава тази информация на компа и той регулира количеството на подаваното гориво. С други думи ако MAF сензора не ти работи (примерно ти занижава показанията) до компа стига инфо, че няма достатъчно въздух и той подава по-малко бензин. Можеш да провериш MAF сензора, като отвориш и видиш дали жичката е сребристо бяла. Ако не е можеш да я почистиш с контакт спрей, но трябва да внимаваш да е такъв, който след изсъхването си да не оставя петна, та почистването става като прескаш жичката докато побелее (мисля, че около минута стига).

legato
потребител
потребител
Мнения: 27
Регистриран: 11 мар 2005, 15:30
Модел на автомобила: Mondeo 94', 2000, 136hp
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от legato » 04 ное 2005, 15:14

За горните въпроси:

Въздушния филтър го сменям на всеки 4-6 хиляди км, защото карам на газ и знам, че оказва влияние на разхода и т.н.

Бензиновия филтър го смених преди 3 месеца някъде, в МП и оттогава съм карал супер малко на бензин. Но нямаше промяна никаква.
Бензин и газ зареждам само в ОМВ или Шел.

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 04 ное 2005, 15:51

Ами в този случай остава при диагностиката да ти проверят(или ако можеш сам) наред ли е ламбда сондата (може да хвърлиш поглед на ката и гърнетата - да не са се избушили), в ред ли е МАФ-а, датчика за температурата (този върху термостата)....
При работа на газ инжекторите запичат. И при мен 2-3 пъти усещам подобно (но не в такава степен) поведение, но като го усетя сипвам добавка за почистване на инжекциона (STP или нещо по-евтинко според моментното състояние на джоба), 10-20 кила бенз (нищо, че добавката я дават за 50 и повече литра) и тръгвам междуградско като карам зверски (имам предвид откъм разход и щадене на колата - газ и основно 3-5000об) 100-200км. Или една седмица градско. Обикновено досега ефекта е осезаем. Между другото при първото такова усещане отидох в МП на диагностика. Приемчика се ограничи с няколко семпли изречения за колата, но след мое настояване(исках подробност) ме вкара в бокса при диагностика и тогава той ми обясни, че при проверката инжекторите са показвали понижена реактивност (забавена реакция) поради което ставали малко инертни и стоели отворени по-дълго от необходимото (става въпрос за милисекунди) а от там и въпросното поведение. Излекувах я (колата) по гореописания начин.

Peter_CLX
потребител
потребител
Мнения: 198
Регистриран: 26 сеп 2005, 02:09
Модел на автомобила: Escort CLX Turnier 1.6 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

контактния спрей...

Мнение от Peter_CLX » 04 ное 2005, 18:48

А какво представлява този контактен спрей за почистване на MAF-а и колко струва горе-долу?

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: контактния спрей...

Мнение от kEFi » 04 ное 2005, 20:18

Peter_CLX написа:А какво представлява този контактен спрей за почистване на MAF-а и колко струва горе-долу?
Контактен спрей.
Аз си го взех от кварталната железария за към 3-4лв...

legato
потребител
потребител
Мнения: 27
Регистриран: 11 мар 2005, 15:30
Модел на автомобила: Mondeo 94', 2000, 136hp
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от legato » 05 ное 2005, 15:44

Ходих в МП днес за въздушен филтър, а то се оказа, че имало и безплатни прегледи. Утре (06.11.2005) също ще има. От 10.00 до 16.00ч.

Относно моя проблем:
Там ми почистиха МАФ сензора, беше доста замърсен. Но трябва и горивната система да се почисти. Тъкмо сега те предлагат и тази нова услуга "Почистване на горивната система". Струва около 75лв с труда. Включва:
1. Почистване на дюзите със специална инсталация.
2. Добавяне на специален препарат за почистване на цялата горивна система. Смазване на горивната помпа и всички клапани в системата.
Така пише в брошурката.
Скоро сигурно ще я изпробвам и ще пиша.

Благодаря на всички отзовали се.

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 05 ное 2005, 16:12

Един час ме омайваха с тези нови предложения. Има резон, но е малко скъпичко....но във всеки случай почистването на горивната система може да ти свърши работа. По добре е от почистването с ултразвук. Спират ти помпата, закачат едно казанче с препарата на горивопровода преди инжекциона и оставят да работи около 1 час (докато изгори съответния препарат) и си готов :wink:

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 25 госта