Изгоря нещо, но какво? Ако можете помагайте!
-
- потребител
- Мнения: 101
- Регистриран: 09 окт 2006, 10:27
- Модел на автомобила: Ford Focus 1600, 74 kW, Hatchback, 2000 г.
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Изгоря нещо, но какво? Ако можете помагайте!
На излизане от паркинга на сити центъра поусилих малко музиката и на светофара на хотел Хемус колата изгасна. Запалих я веднага и потеглих нагоре по Черни връх, но:
- оборотите, километража, бензина и температурата на таблото не даваха никакви индикации. След 10-на секунди се качиха на текущото им ниво;
- обаче километража (електронен е) си показваше иминатите километри и общия пробег още веднага след паленето;
- касетофона изобщо не се включи. Извадих го, поставих го и отново нищо;
- не съм проверявал друга електроника. Просто не ми е и минавало през ум какво още може да се е скапало и защо;
- двигателя си работи нормално, но защо изгасна на светофара. Дали аз го изпуснах съединителя или е свързано с евентуално късо съединение и къде е то...?
Като стигнах пред вкъщи проверих светлините. Работеха. Гасих, палих двигателя и все същото. Някъде около 10 секунди след запалването стрлките на таблото реагираха, а електронния километраж си работеше. Лошото е че и касетофона не дава никакви признаци на живот, а 10 сиди чейнджър Сони...
Ако ви се е случвало или предполагате какво може да е, споделете.
п.п. звънях в Мото Пфое за съвет, ама те работели до 16 (Младост), а на Сливница до 19, но никой не вдига.
- оборотите, километража, бензина и температурата на таблото не даваха никакви индикации. След 10-на секунди се качиха на текущото им ниво;
- обаче километража (електронен е) си показваше иминатите километри и общия пробег още веднага след паленето;
- касетофона изобщо не се включи. Извадих го, поставих го и отново нищо;
- не съм проверявал друга електроника. Просто не ми е и минавало през ум какво още може да се е скапало и защо;
- двигателя си работи нормално, но защо изгасна на светофара. Дали аз го изпуснах съединителя или е свързано с евентуално късо съединение и къде е то...?
Като стигнах пред вкъщи проверих светлините. Работеха. Гасих, палих двигателя и все същото. Някъде около 10 секунди след запалването стрлките на таблото реагираха, а електронния километраж си работеше. Лошото е че и касетофона не дава никакви признаци на живот, а 10 сиди чейнджър Сони...
Ако ви се е случвало или предполагате какво може да е, споделете.
п.п. звънях в Мото Пфое за съвет, ама те работели до 16 (Младост), а на Сливница до 19, но никой не вдига.
-
- потребител
- Мнения: 101
- Регистриран: 09 окт 2006, 10:27
- Модел на автомобила: Ford Focus 1600, 74 kW, Hatchback, 2000 г.
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Оказа се съвсем просто за отстраняване. Изгорял е един от многото бушони. Към това ме насочи един мой приятел. Споделих с него какво е станало и той ми каза: "Не се безпокой. Някой от бушоните ти е дал фира. Намират се на достъпно място под капака или в краката на шофьора".
В неделя станах в 7 сутринта и беш при колата. Отворих първо предния капак, поразгледах тук, там и после си отворих шофьорската врата. Наведох се и видях 1 правоъгълна капачка. Отстраних я и намерих бушоните...(прикачения файл). Не знаех как изглеждат, но явно бяха те. Тръгнах да ги свалям с пръсти и отново да ги поставям (в началото мислех, че от вибрации някой от тях е излязъл от гнездото си), но не стана. Добре, че имах клещи и с тях ги извадих всички и прегледах. Оказа се, че е изгорял 1 бушон от 7,5 А. То и видимо си личеше, но после чак забелязах, че бялата боя, с която са надписани отстрани (колко ампера е бушона), беше изчезнала на изгорелия. Взех от друго място един бушон със същия ампераж, запалих колата и всичко беше ок. Оборотите веднага се качиха, музиката свиреше...
)))), но остават 3 въпроса за мен:
- от какво е станало късото и как да го предотвратя друг път;
- защо, когато не работеше музиката, оборотите и другите стрелкови уреди се активираха 10 сек. след запалването. Уж са на 1 бушон, а при едното няма никакъв ток (касетофона), а другото (стрелковите уреди) си работеха, макар и със закъснение;
- имам отвор за още 1 бушон. За какво е той? На капачката има схема на разпределение на бушоните и кой за какво отговаря, но за този нищо не можах да разбера, както и за изгорелия-нямаше картинка на касетофон или нещо подобно, а само една удивителна. (Утре като поставям новия бушон ще снимам и капачката и ще кача снимката и).
В неделя станах в 7 сутринта и беш при колата. Отворих първо предния капак, поразгледах тук, там и после си отворих шофьорската врата. Наведох се и видях 1 правоъгълна капачка. Отстраних я и намерих бушоните...(прикачения файл). Не знаех как изглеждат, но явно бяха те. Тръгнах да ги свалям с пръсти и отново да ги поставям (в началото мислех, че от вибрации някой от тях е излязъл от гнездото си), но не стана. Добре, че имах клещи и с тях ги извадих всички и прегледах. Оказа се, че е изгорял 1 бушон от 7,5 А. То и видимо си личеше, но после чак забелязах, че бялата боя, с която са надписани отстрани (колко ампера е бушона), беше изчезнала на изгорелия. Взех от друго място един бушон със същия ампераж, запалих колата и всичко беше ок. Оборотите веднага се качиха, музиката свиреше...

- от какво е станало късото и как да го предотвратя друг път;
- защо, когато не работеше музиката, оборотите и другите стрелкови уреди се активираха 10 сек. след запалването. Уж са на 1 бушон, а при едното няма никакъв ток (касетофона), а другото (стрелковите уреди) си работеха, макар и със закъснение;
- имам отвор за още 1 бушон. За какво е той? На капачката има схема на разпределение на бушоните и кой за какво отговаря, но за този нищо не можах да разбера, както и за изгорелия-нямаше картинка на касетофон или нещо подобно, а само една удивителна. (Утре като поставям новия бушон ще снимам и капачката и ще кача снимката и).
- debug
- потребител
- Мнения: 1582
- Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
- Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Този бушон, за който се чудиш, е за лампата за задния ход при кола с автоматични скорости.
Бонус - другия път провери отпред в допълнителната кутия за бушони(при двигателя) - на капака и има щипка за изваждане на бушони и няма да ти трябват клещи
Там има и места за резервни бушони, може да си купиш и наредиш - да имаш за такива случаи.
Бонус - другия път провери отпред в допълнителната кутия за бушони(при двигателя) - на капака и има щипка за изваждане на бушони и няма да ти трябват клещи

-
- потребител
- Мнения: 101
- Регистриран: 09 окт 2006, 10:27
- Модел на автомобила: Ford Focus 1600, 74 kW, Hatchback, 2000 г.
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
И мен това ме учуди. Нещо или е омотано както не трябва, или е добре измислено, но все пак със 7,5 А. Не бих му сложил 15 А, че по-добре да сменям бушона, отколкото нещо друго (знам ли и аз какво). Днес след работа отивам да сменя бушона и ще снимам капачката, на която е показано кой бушон за какво е, но за мен разгадаването и е почти непонятно. Като, че ли е с главата надолу и огледален образ. Ако е така, там си пише 7,5 А, но касетофона го няма на схемата. Може би е някаква модификация... Но за да не приказвам повече празни приказки, утре като кача и снимката и ако има интерес от някой за разгадаването и, ще е добре;)
Сидито не е фабричното. Със сигурност значи 7,5 А са му малко. Ще сменя все пак бушона и ще понадуя музиката. Ако пак изгори ще сложа 15 А, но все пак в началото ще опитам със 7,5 А и ще си взема резервни бушони с мен. Мерси:)
п.п. човека, който го е връзвал наистина може да не го е сложил там където трябва да е. За първи път се сблъсквам с такова нещо.
Сидито не е фабричното. Със сигурност значи 7,5 А са му малко. Ще сменя все пак бушона и ще понадуя музиката. Ако пак изгори ще сложа 15 А, но все пак в началото ще опитам със 7,5 А и ще си взема резервни бушони с мен. Мерси:)
п.п. човека, който го е връзвал наистина може да не го е сложил там където трябва да е. За първи път се сблъсквам с такова нещо.
Последна промяна от kostalav на 17 апр 2007, 14:30, променено общо 2 пъти.
- borko 30
- потребител
- Мнения: 391
- Регистриран: 11 дек 2006, 03:45
- Модел на автомобила: ford escort '81 1.3l
- Местоположение: dobrich
- Status: Извън линия
Не писа СД-то от завода ли е или е слагано допълнително.Ако е слагано после този дето го е вързвал може да не го е вързал за който бушон трябва.Като сложиш пак 7.5А усили го докрая на музика с яки басове и ако пак изгори сложи 15А ,нищо няма да му стане.За какво ти е хъбава уредба като ще те е страх да я поусилиш
Може пък и да си изведеш кабел с отделен бушон към акумулатора

Форд е колата на шампионите!!!
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Боре, човека е писал, че CDто не е оригиналното.
Това е добро предложение да пусне отделен кабел само за CD-то и на него да сложи 15А предпазител, а на мястото където е указано да бъде 7,5 да си сложи толкоз колкото пишат хората.
Само, че съм оглеждал моята да навра такъв кабел от акумулатора и не видях от къде може да стане това. Освен да се пробива дупка и да се прави там едно упражнение с едни тапи да не се протрие кабела, боя на пробито да не тръгне корозия ... дъълги и широки и май няма се занимавам. И така си ми свири идеално оригиналната свирка.
Това е добро предложение да пусне отделен кабел само за CD-то и на него да сложи 15А предпазител, а на мястото където е указано да бъде 7,5 да си сложи толкоз колкото пишат хората.
Само, че съм оглеждал моята да навра такъв кабел от акумулатора и не видях от къде може да стане това. Освен да се пробива дупка и да се прави там едно упражнение с едни тапи да не се протрие кабела, боя на пробито да не тръгне корозия ... дъълги и широки и май няма се занимавам. И така си ми свири идеално оригиналната свирка.
- borko 30
- потребител
- Мнения: 391
- Регистриран: 11 дек 2006, 03:45
- Модел на автомобила: ford escort '81 1.3l
- Местоположение: dobrich
- Status: Извън линия
Значи пише РАДИО ,а не 200ватово СД .Според мен нищо няма да и стане на инсталацията ако сложиш 15А бушон.Казвал съм го и в други теми че предпазителите предпазват инсталацията а не СД-то.Ако то изгори ще изгори и бушона предотвратявайки подпалване на инсталацията .Ако толкова те е страх все пак прокарай си отделен кабел с бушон и готово.
Форд е колата на шампионите!!!
- debug
- потребител
- Мнения: 1582
- Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
- Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
А този бушон пази и ТАЙМЕРА, освен РАДИОТО, който е една черна кутийка на гърба на кутията с бушони и участва в доста вериги.
Последна промяна от debug на 19 апр 2007, 16:15, променено общо 1 път.
- chains
- потребител
- Мнения: 1161
- Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Значи доколкото си спомням от часовете по ел. техника 7.5 А авто бушон може реално да захрани до 90 Вата, а наистина хубаво е за новите модели СД да е 15 А не, че са реални 4х40 - това просто го забравете /имам съмнения само за за най-топ моделите за над 1 бон, ама.../ , но си харчат бая ток! Но не бих те посъветвал да сложиш по-усилен бушон в гнездото на 7.5, тъй-като и структората на таблото не е изчислена на такава мощност и има реална заплаха от изгаряне на отделна пътечка, част или цялото табло /пробвано/, а после е кофти трудно се възстановяват и веднъж пипано ли е по таблото, след това вече не си е като ново и прави проблеми!
пп: консултирай се с квалифициран майстор, защото може да се окаже, че си има някакъв проблем и за това да гори бушона и ако вс. е наред те съветвам да се преработи свръзването на СД - то /добрата стара запалка обикновенно върши работа/!
пп2: въпрки, че има вероятност в момента да СД - то да е вързано само на Бекъп линията /тоест постояннния +, който захранва паметта на часовника и другите устройства/, а не като е редно основното захранване да идва от по-мощна верига, а тази слабата да захранва само паметта!
пп: консултирай се с квалифициран майстор, защото може да се окаже, че си има някакъв проблем и за това да гори бушона и ако вс. е наред те съветвам да се преработи свръзването на СД - то /добрата стара запалка обикновенно върши работа/!
пп2: въпрки, че има вероятност в момента да СД - то да е вързано само на Бекъп линията /тоест постояннния +, който захранва паметта на часовника и другите устройства/, а не като е редно основното захранване да идва от по-мощна верига, а тази слабата да захранва само паметта!
- borko 30
- потребител
- Мнения: 391
- Регистриран: 11 дек 2006, 03:45
- Модел на автомобила: ford escort '81 1.3l
- Местоположение: dobrich
- Status: Извън линия
Да ама то DEBUG,зависи как си вързал изходите 4х50W е на 2 ома.Това значи по 2 4 омови говорителя на канал или пък както аз бях направил преди да ме оберат по един двоен (с две намотки говорител) 10"бас на канал ,чудо прави човек в колата без усилватели и тн.,обаче точи даже над 15А като го надуеш.Има някои купуват мощно СД и му вързват само двата канала колкото да се чува нещо там и то с някакви мижави говорители които не дават да ги усилиш,тогава СД-то ще харчи далеч по-малко ,примерно ампер.В СД-тата най-много ток дърпат крайните стъпала,стига да знаеш как да ги свържеш и с какви говорители не ви трябват външни ампове ,ще се учудите за каква мощ става въпрос ,ама това си иска здраво хранене с дебели кабели за да няма спад 

Форд е колата на шампионите!!!
-
- потребител
- Мнения: 101
- Регистриран: 09 окт 2006, 10:27
- Модел на автомобила: Ford Focus 1600, 74 kW, Hatchback, 2000 г.
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Прикачам и снимката на капачето на бушоните. Там си пише 7,5 А и с толкова го смених. Не посмеях да рискувам.
Сиди-то е Сони 4х40 W и не знам как е връзвано, а и до сега не е правело проблеми, но явно от него е изгорял бушона. Ако изгори отново, тогава ще мисля какво ще предприема.
п.п. часовника на таблото ми показваше 0:00 часа след като изгоря бушона (както debug писа).
Сиди-то е Сони 4х40 W и не знам как е връзвано, а и до сега не е правело проблеми, но явно от него е изгорял бушона. Ако изгори отново, тогава ще мисля какво ще предприема.
п.п. часовника на таблото ми показваше 0:00 часа след като изгоря бушона (както debug писа).
- debug
- потребител
- Мнения: 1582
- Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
- Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
За да обобщя преобладаващото (като че ли) мнение - правилно си го сменил с 7,5A. Ако продължава да гори от СД-то - пусни си отделно захранване от акумулатора, качествено изпълнено и с предпазител (това си е най-добрия вариант ако ти се занимава).
За повече информация - в раздел софтуер има много хубаво сервизно ръководство за Фокус (благодарности на Vlad) плюс ел.схеми - страшна работа вършат, ако ти се чете, макар че имат някой различия с Mk I преди фейс-лифта.
За повече информация - в раздел софтуер има много хубаво сервизно ръководство за Фокус (благодарности на Vlad) плюс ел.схеми - страшна работа вършат, ако ти се чете, макар че имат някой различия с Mk I преди фейс-лифта.
Последна промяна от debug на 19 апр 2007, 16:14, променено общо 1 път.
- borko 30
- потребител
- Мнения: 391
- Регистриран: 11 дек 2006, 03:45
- Модел на автомобила: ford escort '81 1.3l
- Местоположение: dobrich
- Status: Извън линия

Форд е колата на шампионите!!!
-
- потребител
- Мнения: 101
- Регистриран: 09 окт 2006, 10:27
- Модел на автомобила: Ford Focus 1600, 74 kW, Hatchback, 2000 г.
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Ето и продължението...
Тези дни ходихме с колата до Лом, Белоградчик и пещерата Магурата. На тръгване от Магурата, пуснахме музиката, климатика и тръгнахме. Бушона отново изгоря. Смених го и паля, този път пак изгоря и от дюзите за въздух се появи дим и замириса на изгоряло. Изгасих колата и вскички излязохме навън. Натиснах аварийките, но те не сработиха. Взимам пожарогасителя, връщам се в купето, ама то вече беше спряло да излиза дим от дюзите. Умувах, умувах и махнах последния сложен бушон. Запалих колата и този път всико беше ок. Проверявам всички светлини и: в купето има, часовника нулиран, но работи, габарити, къси и дълги има, халогенни-да, отзад в багажника лампата свети, само мигачи и аварийни нямам. Викам си: дай да се прибираме и така, пък после ще го гледам. Важното е, че не пуши (не дава вече на късо). Прибрахме се до Лом, но по пътя се появи и едно цъкане отпред при кормилото, което се чуваше, когато подавах газ предимно. После забелязахме, че цъкането е свързано с мигането на диода (включване и изключване) на нагревателите за задното стъкло. При запалване той се включваше и при подаване на газ изключваше и отново включваше и някъде изпод кормилото се чуваше цък-цък-цък, цък-цък, цък-цък и т.н. Все пак се прибрахме и отново започнах да проверявам бушоните. Освен този, който направи голямата мизерия, а може и да не е той - 7,5 А и който вече беше изваден за да не дава на късо, каквото и да беше изгоряло, беше изгорял и един 15 А (на снимката). Него го смених и се появиха аварийките и мигачите. Помислих, че и цъкането ще изчезне, но уви, остана си.
Въпросите са ми:
- какво може да е изгоряло, че така да изпуши през дюзите за въздух?;
- защо не мога да изключа нагревателя за задното стъкло и той постоянно и своеволно се включва и изключва, и това цъкане...?
Записах си час в Мото Пфое, но чак за четвъртък. До тогава няма да я карам повече.
От станалото мога да си направя само 2 извода:
- добре, че не сложих бушон с по-голям ампераж на мястото на този от 7,5 А. Тогава може би щеше да е фатален изхода. Слагайте толкова, колкото е написано! Въпреки това мен не ме спаси. Явно и нещо изгоря;
- евтиното (че си мислех, че проблема ще се реши със смяна само на бушона) не се знае колко скъпо ще ми излезе сега.
Следва продължение, когато стане колата.
Тези дни ходихме с колата до Лом, Белоградчик и пещерата Магурата. На тръгване от Магурата, пуснахме музиката, климатика и тръгнахме. Бушона отново изгоря. Смених го и паля, този път пак изгоря и от дюзите за въздух се появи дим и замириса на изгоряло. Изгасих колата и вскички излязохме навън. Натиснах аварийките, но те не сработиха. Взимам пожарогасителя, връщам се в купето, ама то вече беше спряло да излиза дим от дюзите. Умувах, умувах и махнах последния сложен бушон. Запалих колата и този път всико беше ок. Проверявам всички светлини и: в купето има, часовника нулиран, но работи, габарити, къси и дълги има, халогенни-да, отзад в багажника лампата свети, само мигачи и аварийни нямам. Викам си: дай да се прибираме и така, пък после ще го гледам. Важното е, че не пуши (не дава вече на късо). Прибрахме се до Лом, но по пътя се появи и едно цъкане отпред при кормилото, което се чуваше, когато подавах газ предимно. После забелязахме, че цъкането е свързано с мигането на диода (включване и изключване) на нагревателите за задното стъкло. При запалване той се включваше и при подаване на газ изключваше и отново включваше и някъде изпод кормилото се чуваше цък-цък-цък, цък-цък, цък-цък и т.н. Все пак се прибрахме и отново започнах да проверявам бушоните. Освен този, който направи голямата мизерия, а може и да не е той - 7,5 А и който вече беше изваден за да не дава на късо, каквото и да беше изгоряло, беше изгорял и един 15 А (на снимката). Него го смених и се появиха аварийките и мигачите. Помислих, че и цъкането ще изчезне, но уви, остана си.
Въпросите са ми:
- какво може да е изгоряло, че така да изпуши през дюзите за въздух?;
- защо не мога да изключа нагревателя за задното стъкло и той постоянно и своеволно се включва и изключва, и това цъкане...?
Записах си час в Мото Пфое, но чак за четвъртък. До тогава няма да я карам повече.
От станалото мога да си направя само 2 извода:
- добре, че не сложих бушон с по-голям ампераж на мястото на този от 7,5 А. Тогава може би щеше да е фатален изхода. Слагайте толкова, колкото е написано! Въпреки това мен не ме спаси. Явно и нещо изгоря;
- евтиното (че си мислех, че проблема ще се реши със смяна само на бушона) не се знае колко скъпо ще ми излезе сега.
Следва продължение, когато стане колата.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 9 госта