Лагер на задна главина
-
- потребител
- Мнения: 607
- Регистриран: 15 ное 2006, 10:56
- Модел на автомобила: Сеат Леон 2002 1.6, 16v 77kw/105 к.с.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Лагер на задна главина
Колеги, Моля за съвет.
Та значи лагера на задната главина (ляв) е сменян три пъти в рамките на 20к км. Сега пак ВИЕ
какво да го правя пак нов или втора употреба да търся цялата главина и барабана, за нова не съм питал за цени, но май няма да е евтино, на страницата на Мотопфое само барабана е над 200 лв.
Та значи лагера на задната главина (ляв) е сменян три пъти в рамките на 20к км. Сега пак ВИЕ

- vlado6669
- потребител
- Мнения: 13
- Регистриран: 06 ное 2005, 12:56
- Модел на автомобила: Ford Sierra 2.0 DOHC 4x4 91г
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Трите лагера, който си купувал, ако са една марка, да не са много "качествени", ако е така купи друг. Майстора, който ги е сменявал не му ли е направило впечатление в какво състояние е главината? Но аз мисля, че при теб лагера е конусен и е много малко вероятно да е от главината, по вероятно "майстора" да не ги е стягал добре или да ги е пренатегнал.
-
- потребител
- Мнения: 607
- Регистриран: 15 ное 2006, 10:56
- Модел на автомобила: Сеат Леон 2002 1.6, 16v 77kw/105 к.с.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Аз вече съм готов и от Мото пфое да го взема и руски, че ми писна, ама да не от друго да се скапва? Не тресе! Имам чувството че изхвърля греста и лагера естествено се скапваcossy написа:Слагай SKF

EDIT: Трите лагера са различни като марка, майсторите са различни, това за пренатягането е възможно, щото последния майстор го питах, колко се стяга и отговора беше до край

Лагерите са два конусовидни и семеринга - комплект.
Значи купувам SKF и сменям майстора! или ?
Последна промяна от vladislav на 17 май 2007, 14:33, променено общо 2 пъти.
-
- потребител
- Мнения: 554
- Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
- Status: Извън линия
-
- потребител
- Мнения: 607
- Регистриран: 15 ное 2006, 10:56
- Модел на автомобила: Сеат Леон 2002 1.6, 16v 77kw/105 к.с.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Аз със виещ лагер да съм карал най-много 1к, проверявал съм не загрява джантата или главината (при разглабване и смазване се запазва положението и не вие), но пак около 3-4 к.
Мислех си че колкото и да са ментаци лагерите първия немски "оптимал" изви на 2к, втория италиянски, не се сещам марката от "Илиев" съм го взел, на около 7к., сегашния е пак около 7к и е френски "SNR" или нещо такова.
Май ще търся главина (комплект с барабана) и ще се сменява всичко. Или само барабана?
Мислех си че колкото и да са ментаци лагерите първия немски "оптимал" изви на 2к, втория италиянски, не се сещам марката от "Илиев" съм го взел, на около 7к., сегашния е пак около 7к и е френски "SNR" или нещо такова.
Май ще търся главина (комплект с барабана) и ще се сменява всичко. Или само барабана?
-
- потребител
- Мнения: 554
- Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
- Status: Извън линия
при положение че си сменил вече 3 лагера - мисля че нямаш друг избор.vladdko написа:Аз със виещ лагер да съм карал най-много 1к, проверявал съм не загрява джантата или главината (при разглабване и смазване се запазва положението и не вие), но пак около 3-4 к.
Мислех си че колкото и да са ментаци лагерите първия немски "оптимал" изви на 2к, втория италиянски, не се сещам марката от "Илиев" съм го взел, на около 7к., сегашния е пак около 7к и е френски "SNR" или нещо такова.
Май ще търся главина (комплект с барабана) и ще се сменява всичко. Или само барабана?
Колкото и скапан лагер да си сложил - би трябвало да изкара много повече ...
преди 7-8г на стария ми орион имах проблем на предната главина:
при завой имаше стържене на накладките в диска... купих нов лагер и го дадох на майстора... майстора каза: Ми то на стария нищо му нямаше позатегнах го (бил сЪ разхлабил) и не го смених - върни го вика в магазина ... и след 2 месеца нова главина + лагер
поне според мен: свири ли лагер - сменяй го веднага (няма да се оправи сам, а и цената на ремонта се покачва )
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Забелязал ли си да ти износва неравномерно задните гуми, защото от това, което пишеш стигам до извода, че колата е преживяла доста як удар в задния мост.
Според мен (за да не влизаш в продължителни разходи) би било добре да смениш целия заден мост, но преди това иди на компютърна диагностика на сходимостта на ходовата част. Така ще разбереш какво да предприемеш като смяна - по-малкото зло смяна на главина или по-голямото - смяна на заден мост. Не е нормално да сменяш толкова често лагера.
Според мен (за да не влизаш в продължителни разходи) би било добре да смениш целия заден мост, но преди това иди на компютърна диагностика на сходимостта на ходовата част. Така ще разбереш какво да предприемеш като смяна - по-малкото зло смяна на главина или по-голямото - смяна на заден мост. Не е нормално да сменяш толкова често лагера.
-
- потребител
- Мнения: 607
- Регистриран: 15 ное 2006, 10:56
- Модел на автомобила: Сеат Леон 2002 1.6, 16v 77kw/105 к.с.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Ходил съм на сходимост във Видин (срещу МГ) сещаш се, износваше предни (беше отворила предницата).nikolovvd написа:........
Задните гуми (зимата и в момента съм с едни и същи гуми около 7к. не са износени неравномерно), за удар аз не съм което неозначава, че не е невъзможно (преди аз да я взема), карам я от 2001 г.
-
- потребител
- Мнения: 607
- Регистриран: 15 ное 2006, 10:56
- Модел на автомобила: Сеат Леон 2002 1.6, 16v 77kw/105 к.с.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Лошото, че стенда е направен отдавна, преди да ми прави проблема, колата е карана с лагера (оригиналния) да кажем 30к от мен в БГ. И след това тази история с лагерите, странното че др. лагер изобщо и недава вид да извие.
Сега не мога да ида във Видин на този стенд, да правя ли тук в Сф. стенд и тогава да почна да сменявам главина и барабан, според теб.
На предишния стед ми мериха сходимостта предни/ задни и неказаха че има проблем, но сега ако кажа да гледат дали има, може и излезе или е трябвало да видят още на предишния.
Сега не мога да ида във Видин на този стенд, да правя ли тук в Сф. стенд и тогава да почна да сменявам главина и барабан, според теб.
На предишния стед ми мериха сходимостта предни/ задни и неказаха че има проблем, но сега ако кажа да гледат дали има, може и излезе или е трябвало да видят още на предишния.
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Опитай се да си спомниш, дали си давал колата на някой преди да ти почнат проблемите. Ако си я давал, тогава трябва да я провериш и да видиш дали наистина има някакъв проблем. Огледай и задното окачване за нещо износено, защото на място стенда може да ти покаже ОК, но в движение да се измества нещо. Може и да са ти презатягали лагера.
Това са все хипотези. Надявам се да изкочи от някъде заека.
Това са все хипотези. Надявам се да изкочи от някъде заека.
-
- потребител
- Мнения: 607
- Регистриран: 15 ное 2006, 10:56
- Модел на автомобила: Сеат Леон 2002 1.6, 16v 77kw/105 к.с.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Да разбира се за хипотезите, аз и за това го написах, че искам мнение.nikolovvd написа:.......
Каквото и да направя, аз си го правя и никой не ми е виновен

Колкото и да е странно, само аз съм си карал колата, а да е от удар, за да се изкриви главината, поне трябваше и джантата да е изкривена (така мисля аз, виждал съм изкривена от удар главина и джантата си беше заминала). Отзад ремонта ми е бил - смяна на аморт. и двата и миналата година греда - лява (много гният на ескортите).
Надявам се утре да се вредя при един майстор, че то събота малко по-трудно и да видя какво ще каже и той и да се размина с лагер или най-много с барабан.
- kEFi
- потребител
- Мнения: 2863
- Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
- Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Купи си хубав лагер.vladdko написа:.......
При смяната - виси на главата на майтора и го гледай в ръцете кво прави. Много е важно как ще избие стария, съответно набие новия (обикновено се прави на преса с опр.усилие, с чук - мн.внимателно и с подложка). После е важно как и колко ще затегне главината (мисля че си имаше определена сила за това, но не се сещам 100 или 120 беше). След това, ЗАДЪЛЖИТЕЛНО слагаш нови тапи, които си купуваш от магазина заедно с лагерите.
Успех!
-
- потребител
- Мнения: 607
- Регистриран: 15 ное 2006, 10:56
- Модел на автомобила: Сеат Леон 2002 1.6, 16v 77kw/105 к.с.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Колеги, тъй като ви занимах с моят проблем добре е да кажа какво направих.
Смених лагера, след като се оказа, че главината не е крива или износена и на барабана му няма нищо. Този път съм си записал и ще знам колко точно минал, ако извие. Кво да ви кажа, бяха ми казали, че са ми сложили една марка, а то се оказа друга, та толкова с доверието към разните майстори, този път стоях на главата на майстора по съвет на Кефи и поне се надявам че от към слагането всичко е ОК.
Благодаря, на всички за мненията и се надявам да си помагаме и за в бъдеще!
Смених лагера, след като се оказа, че главината не е крива или износена и на барабана му няма нищо. Този път съм си записал и ще знам колко точно минал, ако извие. Кво да ви кажа, бяха ми казали, че са ми сложили една марка, а то се оказа друга, та толкова с доверието към разните майстори, този път стоях на главата на майстора по съвет на Кефи и поне се надявам че от към слагането всичко е ОК.
Благодаря, на всички за мненията и се надявам да си помагаме и за в бъдеще!
-
- потребител
- Мнения: 607
- Регистриран: 15 ное 2006, 10:56
- Модел на автомобила: Сеат Леон 2002 1.6, 16v 77kw/105 к.с.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Не съмkEFi написа:А нова тапа сложи ли? Че в тея дъждове... може да завият съвсем скоро! Поради формата си, тапите при демонтаж след това не могат да уплътняват така добре, влиза вода и.....

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 8 госта