Моя Моньо за малко да ме утрепе

Кафе, чай, безалкохолно и сладки приказки.
Потребителски аватар
mivastart
потребител
потребител
Мнения: 20
Регистриран: 03 авг 2006, 16:27
Модел на автомобила: Форд Мондео 2.0i 16V/1997 136hp
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Моя Моньо за малко да ме утрепе

Мнение от mivastart » 21 май 2007, 12:13

Не знам дали ви се е случвало докато си помислите нещо и то да се случи. В петък, спускайки се от Варна към Слънчев бряг, на завоя с чешмата, натискайки спирачките и минавайки на втора, си помислих какво ли ще е да му откажат на човек спирачките из тия завои. И точно в тоя момент нещо изтрещя отпред вляво, педала потъна почти до ламарината и говедото тръгна надясно към къра. Добре че бях намалил докъм 25-30 км/ч. Пуснах педала и с ръчната спрях полека. В първия момент си помислих че е станало нещо с накладките на лявото колело. Но като пуснах Моньо малко по-надолу към една отбивка нещо стържеше яко. Как да е дигнах го, махнах колелото и се оказа че диска на спирачката се е скъсал от основата си. Не ми беше до снимки тогава, щото се стъмваше и закъснявах. Та пътна помощ, сервиз в Сл.бряг ( не ходете в "Грънчев/ Ситроен"-бахти главорезите/... Докато ми сменяха дисковете на същото място се скъсал и десния преден... Абе ужасия...И не спирам да си мисля какво ли щеше да стане ако се беше скъсал малко преди или след това - докато намалявам примерно от 100-120км/ч... Снимките ги правих днес, като се прибрах.
Прикачени файлове
DSC00568.JPG
DSC00565.JPG
DSC00567.JPG

Потребителски аватар
red
потребител
потребител
Мнения: 888
Регистриран: 04 окт 2005, 10:36
Модел на автомобила: Mondeo 2.0L 16 combi mkII GHIA GAZ
Местоположение: На изток от рая :)
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от red » 21 май 2007, 12:21

Дай малко за дисковете. Какави са на, колко километри.
Явно проблемът е в материала им. Как може и двата да се скъсат!?!?

Потребителски аватар
valboy
потребител
потребител
Мнения: 1476
Регистриран: 20 фев 2005, 16:12
Status: Извън линия

Мнение от valboy » 21 май 2007, 12:21

Тия дискове ми изглеждат като прегрявани нещо..... Като гледам счупените части пък ми се вижда бая ръжда *072* В смисъл не са се счупили изведнъж, а са карани пукнати преди това. Не си ли ги осетил да ти се тресе предницата при спиране?
Късмет си извадил голям колега! :shock:

Потребителски аватар
mivastart
потребител
потребител
Мнения: 20
Регистриран: 03 авг 2006, 16:27
Модел на автомобила: Форд Мондео 2.0i 16V/1997 136hp
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Мнение от mivastart » 21 май 2007, 12:36

Колата я взех преди 2 г. от Швейцария. Като си говорих днес с моя майстор стигнахме до извода че е заради дългата зима и многото завои там-прегряват, изстиват рязко и тн.
Километрите са към 140000. Скоро гледах за накладките и решихме, че в дисковете има още хляб. Имаше и леко вибриране при рязко спиране, но повечето дискове се изкривяват леко с времето и мислех ч е е от това. Явно не е било :?

Потребителски аватар
pantata
потребител
потребител
Мнения: 1374
Регистриран: 28 сеп 2006, 03:22
Модел на автомобила: Fiesta 1.4 `89
Fiesta 1.25 '10
Subaru Legacy 3.0R Auto '07
Местоположение: Димитровград/София
Status: Извън линия

Мнение от pantata » 21 май 2007, 13:32

Ford имат много директно управление и при най-малките вибрации трябва да се прави преглед ;) Това ми го каза моя майстор - работил е в сервиз на Форд в Санкт Петербург
Изображение

Потребителски аватар
Атанас
потребител
потребител
Мнения: 857
Регистриран: 18 окт 2006, 15:36
Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8TDI в сърцето ми
Mondeo MK3 2.2TDCI
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Атанас » 21 май 2007, 14:27

Като тествах Мондьо преди да го купя всичко беше ОК. На другия ден КАТ, и хайде да му правя застраховка. На път към застрахователя като натисна спирачка педала започна да вибрира, но не като да се включва ABS, а с по-големи период и амплитуди, и след 500 метра започна да се чува дрънчене. Спрях, вдигнах задно дясно колело и резултата можете да го видите тук:
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... ght=#75966" onclick="window.open(this.href);return false;

Хайде на репатрак, на сервиз, и там докато сменяли другия диск и той се счупил...

Потребителски аватар
Cobra
потребител
потребител
Мнения: 112
Регистриран: 10 апр 2005, 12:55
Модел на автомобила: Sierra 2.0 DOHC EFI
Местоположение: София/Плевен
Status: Извън линия

Re: Моя Моньо за малко да ме утрепе

Мнение от Cobra » 21 май 2007, 16:37

mivastart написа:...И не спирам да си мисля какво ли щеше да стане ако се беше скъсал малко преди или след това - докато намалявам примерно от 100-120км/ч...
Единият случай - включваш на скорост и въртиш ключа(гледай да си с колан)...другия е да спреш принудително в нещо или някой...

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Мнение от nikolovvd » 21 май 2007, 16:47

Колеги, не се заблуждавайте. При такава ситуация стреса е толкова голям, че не усещате как се изпотявате от врата до онова място с 3-4 букви. Добре че скоростта е била малка, та mivastart е имал време да реагира адекватно.

orlinm
потребител
потребител
Мнения: 689
Регистриран: 24 юли 2006, 18:49
Модел на автомобила: Escort 1.6 16v '95
Местоположение: София/Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от orlinm » 21 май 2007, 16:55

mivastart написа: Скоро гледах за накладките и решихме, че в дисковете има още хляб.
Не мисля, че с гледане може човек да определи тея дискове стават ли за още 10 000 километра примерно или не. Трябва да се замери ръба и според предписанието на производителя да се реши да или не. Предполагам твоите дискове на пипане имат значителен ръб. :)
Не! Не съм пиян - аз така си карам!

Потребителски аватар
mivastart
потребител
потребител
Мнения: 20
Регистриран: 03 авг 2006, 16:27
Модел на автомобила: Форд Мондео 2.0i 16V/1997 136hp
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Мнение от mivastart » 22 май 2007, 08:54

orlinm написа:
mivastart написа: Скоро гледах за накладките и решихме, че в дисковете има още хляб.
Не мисля, че с гледане може човек да определи тея дискове стават ли за още 10 000 километра примерно или не. Трябва да се замери ръба и според предписанието на производителя да се реши да или не. Предполагам твоите дискове на пипане имат значителен ръб. :)
Не говоря за пипане :) В частта на контакт с накладките си има предостатъчно материал. Но в основата няма как да се разбере дали има 2см. чугун или 2см. ръжда /както се оказа в моя случай/.
Личният ми извод е ако пак си купувам кола на старо е да сменя и дисковете и накладките.

А за включването на скорост и спиране на двигателя - да съм на прав път ок, но из тия завои при спускането към Сл.Бряг такова време за реакция няма

Потребителски аватар
S@sel@
потребител
потребител
Мнения: 597
Регистриран: 28 яну 2005, 23:39
Модел на автомобила: ex.Фиеста 1.1 mi `94 / ex.Фокус 1.8 115к.с.
Местоположение: deep in Colorado mountains
Status: Извън линия

Мнение от S@sel@ » 22 май 2007, 13:54

Аз за това смених предни дискове и накладки в МП. 380 лв дискове, накладки+ труд.
БОГ създаде хората, COLT ги направи равни!

Отговори

Върни се в “КАФЕНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 21 госта