Как се кара дизел.

Кафе, чай, безалкохолно и сладки приказки.
Потребителски аватар
gogo_21011
потребител
потребител
Мнения: 129
Регистриран: 18 яну 2006, 15:15
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8 TDI 94
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Как се кара дизел.

Мнение от gogo_21011 » 15 юни 2007, 09:54

Колеги карам дизел от няма и месец два. Преди съм бил на бензин, газ! Колата е Escort 1.8 TDI 94г. Турбото се усеща от 2000-2500 оборота.
Един ми вика караш като бензина друг ми вика постоянно да я държа в обороти(около 2000) че иначе съм разбалансирал допълнително двигателя и можел да се скапе. Това второто не ми се струва реално ама все пак да ви попитам.:)

dacev
потребител
потребител
Мнения: 3
Регистриран: 23 апр 2007, 14:13
Модел на автомобила: Focus II 1.6 tdci
Status: Извън линия

Мнение от dacev » 15 юни 2007, 09:59

Колега, ще ти кажа как карам моя дизел, не твърдя че така е правилно :)

По принцип го карам на ниски обороти, превклчвам на около 2000 оборота скоростите, с изключение когато ускорявам от място на светофар или кръстовище, тогава може и до 3000 да стигне. Общо взето гледам да карам около максималния въртящ момент 1850 оборота.

dreidrei
потребител
потребител
Мнения: 432
Регистриран: 26 юли 2006, 15:11
Модел на автомобила: притежавал Ескорт 1.8TD ENDURA-DE, 66kW, '98г, хечбек, Ghia
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от dreidrei » 15 юни 2007, 10:11

Като се замисля и аз като dacev карам. Четох някъде, че карането с обороти = максималния въртящ момент било най-икономично.
За моя двигател в книжката ми пише максимален въртящ момент при 2500 оборота (в разните му там сайтове пишат 2200, ама на книжката си повече вярвам). При тия обороти на 5та се движи с около 100 км/час. Ама едно не ми е ясно: кое е по-добре - да карам на 4та с тия обороти или да си скачам на 5та? За 5та братовчед ми разправяше, че не било добре да я ползвам при по-малко от 80 км/час ама по спецификация за 5та е от 57 км/час...
А за това поддържане на 2000 оборота не съм чувал (ама и аз съм нов в занаята де ;)

Milenski
потребител
потребител
Мнения: 75
Регистриран: 22 авг 2006, 08:22
Модел на автомобила: Ford Eskort
Местоположение: Русе
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Milenski » 15 юни 2007, 10:22

Караш си го нормално само няма да се стряскаш от високите обороти!Няма да го държиш на никъкви обороти.Двигателя си е нагласен колко обороти да ти работи.Аз съм си правил експеримент с моя 1.6Д моя е чист дизел!Тръгвам по уличкато до блока и до следващата отсечка има няма 100метра.До там редя 3та -4та тръгвам на 1 ва поткарвам до 2500мах!Слагм му 2 ра като тръгне да стига до 2000об.слагам 3 та и така си ги редя и в града!
При дизела ниските оботори имат по - вече мошност от бензиновите.Така че не чакаи да стигне 4000об да включиш на следващата предавка.Аз си го карам в ниските обороти.Както ти хареса!

Потребителски аватар
red
потребител
потребител
Мнения: 888
Регистриран: 04 окт 2005, 10:36
Модел на автомобила: Mondeo 2.0L 16 combi mkII GHIA GAZ
Местоположение: На изток от рая :)
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от red » 15 юни 2007, 11:20

Най - важно е сутрин да го топлиш на празен ход няколко минути и да караш спокойно след това.
И да знаеш дизел с дърпане не е добре да се пали

Потребителски аватар
DMX_a
потребител
потребител
Мнения: 933
Регистриран: 26 май 2007, 20:33
Модел на автомобила: Ford Escort 1.3 CL
BMW 320 E36
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от DMX_a » 15 юни 2007, 11:55

red написа:И да знаеш дизел с дърпане не е добре да се пали
С две думи - направи като мен, освен смяната на консумативите при покупката, вземи си и нов акумулатор да ти е мирна главата, пък стария го сложете на някой бензинов...

Потребителски аватар
doctordre
потребител
потребител
Мнения: 1664
Регистриран: 13 апр 2007, 20:53
Модел на автомобила: Sierra '90 Turnier 2.0 GL
Местоположение: Sofia
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от doctordre » 15 юни 2007, 12:35

добре, а при дизеловите автомобили дали може да се тръгва от втора :roll: от време на време се случва да карам на тати буса :lol: и винаги тръгвам на втора, самия бус рядко се кара от първа, само ако е много натоварен...

Потребителски аватар
gogo_21011
потребител
потребител
Мнения: 129
Регистриран: 18 яну 2006, 15:15
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8 TDI 94
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от gogo_21011 » 15 юни 2007, 14:04

Благодаря на всички отзовали се?
Акумолатора и консумативите съм ги сменил още като взех колата! :)

Потребителски аватар
Vacuum
потребител
потребител
Мнения: 105
Регистриран: 01 юни 2007, 13:41
Модел на автомобила: Mondeo 1.8TDI
Местоположение: Русе
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Vacuum » 15 юни 2007, 15:00

Ами то можеш да тръгнеш и на трета с много газ. Е, стига да не си в някое нагорнище де.

Потребителски аватар
dimbatami
потребител
потребител
Мнения: 387
Регистриран: 31 яну 2007, 20:38
Модел на автомобила: Orion 1.8EFI 16V 105конйе и мондео 1.8 tdi 90 конйе
Местоположение: ПЛЕВЕН
Status: Извън линия

Мнение от dimbatami » 15 юни 2007, 19:01

колега аз карам по цял ден дизел от мен да знаиш караи си колата със нормален ритам на работа наи важното за дизела е да не го караш и да сати толкова ниски оборотите че до ти тресе и да не са прекалена високи да го окотиш трябва да внимаваш да го не прегреш че става дълга и широка хубаво е сутринда го запалиш и да го оставиш да поработи на място без да го форсирош докато се темперира двг общозето е това и имаи на предвит че това есавременен дизел и не е толкова претенциозен на каранеhttp ето ти един саит за гориво на далавера това е бъдещето на дизелите://www.biogorivo.com/index.html

Потребителски аватар
Svetlix
потребител
потребител
Мнения: 524
Регистриран: 21 сеп 2006, 18:38
Модел на автомобила: Nissan Almera SRi 1.6, 16V
Местоположение: Моето гето е д`гето
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Svetlix » 16 юни 2007, 21:36

Дизела не го бъркат ниските обороти ... пета можеш и на 40 да я вкараш като се спускаш някъде на скорост и пак няма да имаш проблем ;) Вече ако искаш да ускоряваш е друго ... там трябва да си в обороти ;)

Аз също като dacev си карах форда на същата схема, нисана също ...

На трета можеш и без много газ да тръгнеш ... и на Орион и на Вектра (1.7д) сме го пробвали и не гасне ;) За тръгването на втора няма проблем но ... по-бързо ще ти замине съединителя ;) При повечето от бусовете и на камионите 1-ва скорост има съвсем друга роля, не е като при автомобилите. Карал съм ЗИЛ, Скания, Волво .. и там 1-ва е само за паркиране и за маневри, както и както се отбеляза по-горе за тръгване с повечко товар.
Изображение

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 16 юни 2007, 22:01

Само няколко месеца съм карал дизел. Не открих разлика. Мисля си, че ако имаше някакви особености при карането на дизел, те щяха да са общоизвестни. Особено при новите поколения двигатели май няма никаква разлика.
Последна промяна от cocoff на 16 юни 2007, 22:23, променено общо 1 път.

DTM
потребител
потребител
Мнения: 1526
Регистриран: 05 мар 2006, 14:18
Модел на автомобила: *
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от DTM » 16 юни 2007, 22:23

Разлики бол, начини на каране също. Дизел-а, за да върви прилично не му трябват толкова високи обороти както при бензиновия мотор. Аз също сменям предавките между 1800 - 2200 оборота в зоната на максимален въртящ момент. След тези обороти се търсят конски сили които имат единствено смисъл за постигане на максимална скорост.
Всеки си кара автомобила както си прецени.

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 16 юни 2007, 22:27

Конструктивни разлики верно бол :) Темата обаче е за каране. Кой е тоя елемент от карането, който е специфичен за дизела?

DTM
потребител
потребител
Мнения: 1526
Регистриран: 05 мар 2006, 14:18
Модел на автомобила: *
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от DTM » 16 юни 2007, 22:36

cocoff написа:Конструктивни разлики верно бол :) Темата обаче е за каране. Кой е тоя елемент от карането, който е специфичен за дизела?
Щом смяташ, че колегата зададе въпроса със смисъла които влагаш, аз бих могъл тогава да кажа -> кара се седнал :) .
В инстинския смисъл на въпроса няма значение бензин - дизел - газ - ел. и т.н :wink: .

Потребителски аватар
technik
потребител
потребител
Мнения: 225
Регистриран: 13 сеп 2006, 22:02
Модел на автомобила: Escort 1.8 CLX diesel '93 combi
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от technik » 17 юни 2007, 06:02

dreidrei написа:Като се замисля и аз като dacev карам. Четох някъде, че карането с обороти = максималния въртящ момент било най-икономично.
За моя двигател в книжката ми пише максимален въртящ момент при 2500 оборота (в разните му там сайтове пишат 2200, ама на книжката си повече вярвам). При тия обороти на 5та се движи с около 100 км/час. Ама едно не ми е ясно: кое е по-добре - да карам на 4та с тия обороти или да си скачам на 5та? За 5та братовчед ми разправяше, че не било добре да я ползвам при по-малко от 80 км/час ама по спецификация за 5та е от 57 км/час...
А за това поддържане на 2000 оборота не съм чувал (ама и аз съм нов в занаята де ;)
Така е, икономията е като караш около макс въртящ момент. На 5 (не на 4-та) при скорост 90-100км/ч, на повечето автомобили оборотите при тази скорост на 5-та са точно тези при макс въртящ момент. Изключение правят май само спортните автомобили. :)
По темата: Който се е качил на дизел не е искал да се върне на бензинова, поне аз нямам такъв познат. Точно поради причината че можеш да я караш на ниски обороти. Аз моята в "Икономичен режим" превключвам при 1600об/м. Хем набира плавно и ти е конфортно хем и не ти бърка толкова в джоба градското каране. Да наистина се кара като бензинова (нали все е кола) но голямата разлика е в това че можеш да я караш на ниски обороти. Един много голям минус на бензиновите, според мен. :)
Да спрем корупцията в МВР! http://www.nocorr.mvr.bg" onclick="window.open(this.href);return false; 02/982-22-22

Потребителски аватар
Vacuum
потребител
потребител
Мнения: 105
Регистриран: 01 юни 2007, 13:41
Модел на автомобила: Mondeo 1.8TDI
Местоположение: Русе
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Vacuum » 17 юни 2007, 12:06

А как превключвате на по-горна предавка? Да речеме че ще се превключва от втора на трета. Отпускам газта, като едновременно с това натискам съединителя. Включвам трета. Сега идва тънкия момент. Ако пуснеш съединителя без да си подал газ, колата забива нос. Като подадеш газ след това, има един кратък момент на празен ход докато теглителните усилия от двигателя достигнат до колелата, и се получава едно предърпване (не знам как точно да го обясня, дано да сте ме разбрали. Не знам точно в кой възел се получава този "луфт", но ме интересува нормално ли е да го има?).
Някой карат с междинна газ. Знам че това е задължително за големите камиони и автобуси.
Аз се старая едновремено с отпускането на съединителя, да подавам и газ. Тоест в момента на зацепването, деигателв да е на молко по-високи обороти от оборотите на празен ход.

Та се чудех, има ли някакво правило за това, или си зависи от човека и автомобила.

Потребителски аватар
Svetlix
потребител
потребител
Мнения: 524
Регистриран: 21 сеп 2006, 18:38
Модел на автомобила: Nissan Almera SRi 1.6, 16V
Местоположение: Моето гето е д`гето
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Svetlix » 17 юни 2007, 12:45

Vacuum написа:Някой карат с междинна газ. Знам че това е задължително за големите камиони и автобуси.
Аз се старая едновремено с отпускането на съединителя, да подавам и газ. Тоест в момента на зацепването, деигателв да е на молко по-високи обороти от оборотите на празен ход.

Та се чудех, има ли някакво правило за това, или си зависи от човека и автомобила.
На автобусите и камионите дето са по-дърти от повечето тук във форума е задължително ... ама повечето от движещите се камиони и автобуси в момента не е. Ако връщаш от висока към ниска предавка е хубаво да го правиш това упражнение но не и задължително. Аз по навик общо взето го правя. Като цяло е полезно за двигателя и скоростаната кутия.

Останалото което си написал е въпрос вече на техника от твоя страна ...
Изображение

Milenski
потребител
потребител
Мнения: 75
Регистриран: 22 авг 2006, 08:22
Модел на автомобила: Ford Eskort
Местоположение: Русе
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Milenski » 17 юни 2007, 13:41

Относно междинната газ е хубаво да я практикуваш докато се научиш да сменяш скоростите без нея!Практиката ми показа,че когато седна на друга кола от моята ,нещо различно,било бензин или турбо дизел,никога не мога да оцеля оборотите на двигателя относно по ниската предавка и за това техниката на кормуване с междинна газ винаги ми е била добър помошник.Вярно че след 100 км и няколко обиколки из града, съм свикнал с возилото и вече мога да си смъквам предавките без да предръпва или да забива муцуна.

Потребителски аватар
gogo_21011
потребител
потребител
Мнения: 129
Регистриран: 18 яну 2006, 15:15
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8 TDI 94
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от gogo_21011 » 19 юни 2007, 10:12

За междинната газ и аз само добри неща съм чувал! Изравнявала по някакъв начин оборотите на двигателя и ходовата част или нещо от сорта, а и също са ми казвали "старите" щофьори, да не превключвам скоростите от раз, а за миг да задържам на свободно положение.Т.е. не от втора на трета да включа веднага, а кагато мине през свободната да задържа за момент и след това да включа трета! Незнам защо, но по такъв начин съм пазел и скоростната кутия и дълго щял съм да си карам колата! :)

Отговори

Върни се в “КАФЕНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 17 госта