Гумички на клапани - Focus 1.6i

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
pan_m
потребител
потребител
Мнения: 152
Регистриран: 30 авг 2006, 13:45
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6i 99 г.
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Гумички на клапани - Focus 1.6i

Мнение от pan_m » 20 юни 2007, 20:56

Колеги, някой сменял ли ги е и да каже ориентировъчно колко пари са в МП, че нещо фокусника взе да пипа повече от разрешеното масло.
Трудно ли се сменят, в смисъл можем ли да се оправим в средностатистически сервиз с работата ?

Благодаря ви предварително.
HWBG Forum member
АвтомобилЪ

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 20 юни 2007, 21:57

Продават се в МП. Лошото е, че смяната им води до задължителна такава и на доста други неща, при това не евтино!

Потребителски аватар
debug
потребител
потребител
Мнения: 1582
Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от debug » 21 юни 2007, 00:15

Не смяната им обаче в моя случай доведе до смяна на двигателя - светна ми лампата на Шипка и до Пловдив замина биелен лагер барабар с коляновия вал.

Смяташ ли да сваляш главата и да припасваш клапаните или ще се правят някакви изпълнения на място? По спомен гарнитурата за капака на клапаните беше около 40 лв (евентуално може да се използва и повторно), а за главата -120. Самите гумички не ги помня :? Обаче ако се сваля главата има още една гарнитура откъм ангренажния ремък - сложи я и нея ~40 лв.
Мисля, че в добър сервиз не биха имали проблем да направят процедурата, само центровката на газо-разпределителния механизъм изисква някаква планка с белязки за фиксиране на валовете. Аз смених двигателя в друг сервиз, а не МП, и нямах проблеми след това.
Изображение

Изображение

Потребителски аватар
pan_m
потребител
потребител
Мнения: 152
Регистриран: 30 авг 2006, 13:45
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6i 99 г.
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от pan_m » 21 юни 2007, 05:18

debug написа:Не смяната им обаче в моя случай доведе до смяна на двигателя - светна ми лампата на Шипка и до Пловдив замина биелен лагер барабар с коляновия вал.
:shock: :shock: Май ще се въздържа засега. Иначе колкото за инфромация питам.
HWBG Forum member
АвтомобилЪ

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от mrdds » 21 юни 2007, 09:13

никой не сваля глава за да смени гумичките.На място се прави това,двигателя се завърта за да се затвори съответния клапан,със скоба се натиска пружината на повдигача,има 2 черупки,с магнитна отверка се вадят,сменя се гумичката и се сглобява отново.В другите отворени клапани се тъпчат чисти парцали за да не падне нещо.
Това със свалянето на глава и др. чудесий само в МП го правят щото режат от кръста за работата,която наистина си е много.При това и слагат един куп гарнитури.
На стария ескорт ги сменях в едно сервизче на мой познат,справи се чудесно.Преди тази процедура доливах 0,5л/1000км масло,после започна да не спада нивото и с една смяна си изкарваше целия пробег без доливане.

AlexP
потребител
потребител
Мнения: 259
Регистриран: 08 окт 2006, 19:07
Модел на автомобила: 2000 Mercedes S500
2006 Toyota Prius
1996 Toyota RAV4
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Мнение от AlexP » 21 юни 2007, 10:11

На Зетек обаче май няма да мине без сваляне на главата. Свещите са централно и право надолу и няма как да се бръкне да се подложи с нещо под клапаните. Друг вариант е да се докара буталото в ГМТ за да опре клапана в него, но така има голяма вероятност да се нарани челото на буталото. В сервизите може и да го правят, но си е палачорска работа.

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 21 юни 2007, 11:56

...за гумичките...
Препоръчително сваляне на главата, при което:
16 бр. гумички към 30лв.
шлайф и легла на клапани - ??лв
гарнитура глава - около 50лв
гарнитура изпускателен колектор - към 30-40
гарнитура всмукателен - пак толкова
евентуално О-пръстен (ако не е сменян) - 20-25лв
задължително нови болтове за главата - 8 или 10бр (забравих) по спомен към до 40-50лв(може и по-малко)
труд.
Това по груб спомен цени МП оригинал. Възможно е да съм пропуснал нещо. Цялата процедура в МП ми оферираха 1000 и отгоре, същото в друг доверен (за мен) сервиз - 600 с материалите......
Не съм извършвал тази дейност - събирах инфо и оферти за приятел...

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 18 госта