Обтягащата ролка на ремъка на алтернатора

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
pux
потребител
потребител
Мнения: 36
Регистриран: 19 юни 2007, 13:54
Модел на автомобила: Focus 1.8 TDDi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Обтягащата ролка на ремъка на алтернатора

Мнение от pux » 22 юни 2007, 15:03

Скоро си купих кола и сега трябва да направя задължителната смяна на консумативите - ремъци, ролки, масло и филтри. Маслото и филтрите вече ги смених. Мислех да сменям ангренажен ремък + ролка и ремъка на алтернатора. Обаче ми казаха, че било добре и обтягащата ролка на ремъка на алтернатора да се смени. Добре, но тази ролка излиза някъде към 300 лв.! Та въпроса ми е дали е фатално да не я сменям - в смисъл може ли от това да произлязат някакви фатални последици, които биха довели до по-сложен ремонт и разходи. Само да уточня, че доколкото разбрах въпросния ремък и ролка задвижват и системата на климатика.

Поздрави и благодаря предварително.

Потребителски аватар
gogo_21011
потребител
потребител
Мнения: 129
Регистриран: 18 яну 2006, 15:15
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8 TDI 94
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от gogo_21011 » 22 юни 2007, 15:44

Една ролка двигател събира! Препоръчвам ти смени си всичко което трябва, да не береш ядове след това! Може и да е здрава, може и да не е! Божа работа, колко ще те изкара старата, колкото и да ти се кълнат, че всичко е сменено, освен ако не си бил там не вярвай! Ама колата си е твоя и ти решаваш! Аз като взех моята ги смених, ролките и ремъка, филтрите, акумолатора и гумите!
То май и много ти писах ама... :) :) :)

Потребителски аватар
debug
потребител
потребител
Мнения: 1582
Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от debug » 22 юни 2007, 16:10

Пистовият ремък върти алтернатора, климатика,водната помпа и хидравликата. Евентуално при скъсването му има опасност да прегрее двигателя, ако по някаква причина продължиш да караш. Ако спреш непосредствено след скъсването на ремъка няма да имаш други ядове освен подмяната му и неудобството от непредвиденото спиране. За да се скъса ремъка трябва или той да е много стар или някоя от шайбите / ролките да го изяде. Т.е. тая ролка първо трябва да мине през етап виене, после трополене, въобще издаване на някакви ненормални звуци, и накрая евентуално да блокира.
Моя съвет е да провериш състоянието на ролката на ръка - има ли луфт, трудно ли се върти, играе ли настрани - и ако всичко ти се стори наред - да не я сменяш заедно с ремъка. Айде че акото стана много :lol:

Колкото до смяната на ангренажния ремък - според мен задължително се прави със смяна на ролките му.
Изображение

Изображение

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 10 госта