escort 1.8tdi пуши страшно
-
- потребител
- Мнения: 6
- Регистриран: 20 юни 2007, 23:37
- Модел на автомобила: escort
- Местоположение: vidin
- Контакти:
- Status: Извън линия
escort 1.8tdi пуши страшно
Здравейте.
момчета помагаите дизелчето ми пуши много като загрее и двигателя работи на тласъци като си мени оборотите . Воден от факта че при загряване пуши реших да видя температурния датчик, смених го и нямаше подобрение. Затова сложих едно съпротивление на клемата на датчика за да излъж компютъра че двигателя е студен. Ходих по много майстори без оспех. Някои ако е имал подобен проблем ще се радвам ако помогне .
[/code]
момчета помагаите дизелчето ми пуши много като загрее и двигателя работи на тласъци като си мени оборотите . Воден от факта че при загряване пуши реших да видя температурния датчик, смених го и нямаше подобрение. Затова сложих едно съпротивление на клемата на датчика за да излъж компютъра че двигателя е студен. Ходих по много майстори без оспех. Някои ако е имал подобен проблем ще се радвам ако помогне .

maistora
-
- потребител
- Мнения: 1543
- Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: escort 1.8tdi pu6i stra6no
5.Погледнете изгорелите газове излизащи от ауспуха-те са най-добрият тестер за годността на двигателя.Добрият дизел има труднозабележими газове-безцветни.Белият пушек е признак за вода в цилиндрите-дали ще е спукан блок, глава или издухана гарнитура е отделен въпрос.Сивият пушек с тежък маслен мирис е на изгоряло масло-това е признак за износен двигател.Дайте газ и задръжте на около 2000 оборота.Нормално е колата в началото да припуши черен дим.Това е особено характерно за дизелите на Форд, защото са с щифтови дюзи и вихрови камери за смесообразуване.Проблем е ако след 2-3 секунди от установяване на оборотите на 2000 черният пушек не се изчисти, а продължи да излиза от ауспуха.Това е гаранция за лошо изгаряне на нафтата.Проблемът е или избягала центровка, коксувал разпръсквач /т.нар."пикаеща дюза"/, омекнали пружини на дюзите, но може и да се корени и в горивната помпа, което е твърде лош вариант.Специално френските дизели не припушват дори при рязко подаване на газ, поради радиално-лъчевите си дюзи и по-финото смесообразуване от директното впръскване.tdi написа:...
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 624c0e9dcf" onclick="window.open(this.href);return false;
Ако си внимавал в часовете по английски => http://www.freeautoadvice.com/diesel/smoke.html" onclick="window.open(this.href);return false;
ако не си, драсни на ЛС ще ти го преведа

- gogo_21011
- потребител
- Мнения: 129
- Регистриран: 18 яну 2006, 15:15
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.8 TDI 94
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
-
- потребител
- Мнения: 6
- Регистриран: 20 юни 2007, 23:37
- Модел на автомобила: escort
- Местоположение: vidin
- Контакти:
- Status: Извън линия
Колеги благодаря за съветите но всички тея проверки вече ги направих( дюзи,помпа,филтри,центровка и добавки за горивото) без подобрение.
Ще обясня по подробно зада ме разберете.Мисля че проблема не е механичен а електрически.
При студен мотор нямам проблем работата му е перфектна,но като загрее започва да припушва на тласъци и да мени оборотите ( сякаш натискаш малко гъста и я пускаш) като варират от 800 до 1000 на равни интервали.
Термо-датчика представлява променящо се от температурата съпротивлениекато колкото температурата се увеличава толкова съпротивлението намалява( при 0градуса съпротивлението е 88кОма, при 20 - 40кОма, при 60 - 8кОма и т.н) при 40 градуса започва да пуши. Затова сложих 80 кОма резистор(съпротивление) зада спре да пуши и така стана,спря веднага щом сложих резистора и изглади работата на мотора. Двигателя има два такива датчика за температурата аз замостих единия с резистора ( на мястото на дадчика сложих резистора) а другия показва температурата на таблото, въпросния датчик явно следи темпер. и определя някак работата на мотора(така мисля аз), мотора продължавайки да загрява не промени работата си със резистора.
Сменях проблемния дадчик с друг и пак пуши само с постоянното съпротивление няна пушак.
Затова съдя че проблема е електрически.
Незнам какво да правя а и неща да карам така да не стане някакъв друг проблем.
Ще обясня по подробно зада ме разберете.Мисля че проблема не е механичен а електрически.
При студен мотор нямам проблем работата му е перфектна,но като загрее започва да припушва на тласъци и да мени оборотите ( сякаш натискаш малко гъста и я пускаш) като варират от 800 до 1000 на равни интервали.
Термо-датчика представлява променящо се от температурата съпротивлениекато колкото температурата се увеличава толкова съпротивлението намалява( при 0градуса съпротивлението е 88кОма, при 20 - 40кОма, при 60 - 8кОма и т.н) при 40 градуса започва да пуши. Затова сложих 80 кОма резистор(съпротивление) зада спре да пуши и така стана,спря веднага щом сложих резистора и изглади работата на мотора. Двигателя има два такива датчика за температурата аз замостих единия с резистора ( на мястото на дадчика сложих резистора) а другия показва температурата на таблото, въпросния датчик явно следи темпер. и определя някак работата на мотора(така мисля аз), мотора продължавайки да загрява не промени работата си със резистора.
Сменях проблемния дадчик с друг и пак пуши само с постоянното съпротивление няна пушак.
Затова съдя че проблема е електрически.
Незнам какво да правя а и неща да карам така да не стане някакъв друг проблем.
maistora
-
- Status: Извън линия
Продължавай да караш с този резистор и ще видиш какво ще стане!
Датчика който си замостил управлява вентилатора на радиатора и е просто въпрос на време да попаднеш в задръстване, примерно, или по друга причина да загрее двигателя сериозно. Тъй като датчика е замостен перката няма да включи и прегряването на двигателя е неизбежно.
Компа наистина отчита температурата на двигателя, но въздейства на горивната помпа единствено чрез стъпковото моторче за определяне оборотите на празен ход- малкото моторче зад левия фар, което е вързано с едно жило за помпата. Провери дали това моторче работи както трябва- да не мърда постоянно и да променя то оборотите. Като подадеш газ на студен двигател моторчето трябва да отпусне жилото и после като пуснеш газта да опъне малко жилото така че оборотите да останат 850-950.
Ако стъпковото моторче работи добре значи проблема е в помпата. Трябва да се провери в сервиз за дизели. Най-често клапана за динамично регулиране създава проблеми, но не се знае. Да я види специалист и ако каже че и няма нищо, а продължава да ти създава проблеми сменяй майстора. В БГ наи-много на 5 места разбират от помпи Лукас.
Късмет и после пиши какво е станало!
Датчика който си замостил управлява вентилатора на радиатора и е просто въпрос на време да попаднеш в задръстване, примерно, или по друга причина да загрее двигателя сериозно. Тъй като датчика е замостен перката няма да включи и прегряването на двигателя е неизбежно.
Компа наистина отчита температурата на двигателя, но въздейства на горивната помпа единствено чрез стъпковото моторче за определяне оборотите на празен ход- малкото моторче зад левия фар, което е вързано с едно жило за помпата. Провери дали това моторче работи както трябва- да не мърда постоянно и да променя то оборотите. Като подадеш газ на студен двигател моторчето трябва да отпусне жилото и после като пуснеш газта да опъне малко жилото така че оборотите да останат 850-950.
Ако стъпковото моторче работи добре значи проблема е в помпата. Трябва да се провери в сервиз за дизели. Най-често клапана за динамично регулиране създава проблеми, но не се знае. Да я види специалист и ако каже че и няма нищо, а продължава да ти създава проблеми сменяй майстора. В БГ наи-много на 5 места разбират от помпи Лукас.
Късмет и после пиши какво е станало!
-
- потребител
- Мнения: 6
- Регистриран: 20 юни 2007, 23:37
- Модел на автомобила: escort
- Местоположение: vidin
- Контакти:
- Status: Извън линия
Еиии много благодаря.Върнах всичко на мястото си, видях зад левия фар никакво устройство но нянаше никакво жило а маркучета и издава някакъв звук наподобяващ часовников механизъм но по бързо цъкащ. Това ли е стъпковия мотор или бъркам. Това нещо има буксичка като я извадя мотора работи по друго а като я сложа по старомо. Сега ще търся друго да видя дали е от него. А има ли начин да го отремонтирам ако проблема е в него?
maistora
-
- Status: Извън линия
Това с маркучите е клапан, който управлява EGR системата- рециркулирането на изгорелите газове. Най-добре го изключи този клапан и запуши тръбата дето свързва колектора за изгорелите газове със смукателния колектор. Може клапана да се е прецакал и да ти вкарва повече изгорели газове в двигателя. Запуши фланеца с тънка ламарина.
- gogo_21011
- потребител
- Мнения: 129
- Регистриран: 18 яну 2006, 15:15
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.8 TDI 94
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Незнам дали си турбо или не затова ти давам и за двата инфо.
За дизелови двигатели тази система за намаляване на отработените газове се състои от :
1. Без турбо
- термовключвател с вакумен серво мотор разположен на корпуса на термостата, който включва клапана на отработените газове когато температурата на охлаждащата течност е по-ниска от 60 градуса
- клапан на разреждането(вакума) разположен на помпата
- клапан на ограничаване(вакума) на разреждането
- клапан на рециркулация на отработените газове разположен на всмукателния колектор, който под въздействието на вакума отваря или затваря "прохода" от изпускателния тракт към всмукателния.
2. С турбо се управлява електронно и включва
- датчик за температурата на охлаждащата течност, разположен на корпуса на термостата
- електромагнитен вакумен клапан, разположен в предната лява част на моторния отсек, този клапан се отваря под въздействието на вакумната помпа, електромагнитния клапан получава сигнал от електрононто устройство(компа) и прави възможно подаването на вакум къв клапана за изгорелите газове
- поради вакума в клапана на отработените газове, се отваря диафрагмата между изходящите газове и всмукателния тракт.
Най вероятно си "замостил" този температурен датчик, и понеже си му подал доста голямо съпротивление клапана между отработените газове и всмукателниа тракт ти е постоянно отворен.
За дизелови двигатели тази система за намаляване на отработените газове се състои от :
1. Без турбо
- термовключвател с вакумен серво мотор разположен на корпуса на термостата, който включва клапана на отработените газове когато температурата на охлаждащата течност е по-ниска от 60 градуса
- клапан на разреждането(вакума) разположен на помпата
- клапан на ограничаване(вакума) на разреждането
- клапан на рециркулация на отработените газове разположен на всмукателния колектор, който под въздействието на вакума отваря или затваря "прохода" от изпускателния тракт към всмукателния.
2. С турбо се управлява електронно и включва
- датчик за температурата на охлаждащата течност, разположен на корпуса на термостата
- електромагнитен вакумен клапан, разположен в предната лява част на моторния отсек, този клапан се отваря под въздействието на вакумната помпа, електромагнитния клапан получава сигнал от електрононто устройство(компа) и прави възможно подаването на вакум къв клапана за изгорелите газове
- поради вакума в клапана на отработените газове, се отваря диафрагмата между изходящите газове и всмукателния тракт.
Най вероятно си "замостил" този температурен датчик, и понеже си му подал доста голямо съпротивление клапана между отработените газове и всмукателниа тракт ти е постоянно отворен.
- gogo_21011
- потребител
- Мнения: 129
- Регистриран: 18 яну 2006, 15:15
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.8 TDI 94
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Ами започни с най леките неща! Огледай всички варкучи за вакума дали са здрави, да нямат пукнатини, връзките да са стегнати, да не би като направи вакум и изведнъж отнякъде да се нарушава системана и да губи вакума и да ти затваря клапана, за компа ще три трябва сервиз! Или поне го рестартирай с откачане на акумолатора за известно време(тогава губиши кодовете на някой устройства, касетофона часовника и т.н.!). Вече по-сложните неща са, че може клапата която пуща изгорелите газове в смукателния колектор да ти заяжда от време на време или в определено положение.Някой датчик да лъже и да ти затваря клапата и т.н. и т.н.! Щом когато откачиш захранването на вакум помпата мотора ти се оправя там ти е проблема! Описах ти къде са датчиците и другите боклуци по тая система за изгорели газове почвай ги един по един и гледай къде се променя работата на двг-то! Ако не успееш краен вариант е в сервиз ама там пари искат
ако имаш познати в някоя морга или можеш да си набавиш тия части сменяй едно по едно и гледай как се отразява на двигателя така също можеш да разбереш откъде прави мизерии. А в краен случай както каза "escorttd" и околната среда да върви по дяволите, ама... не е правилно спрямо природата и всички останали 


-
- Status: Извън линия
Околната среда страда много повече от повредени EGR системи отколкото от шунтирани такива, така че моят съвет е да се простиш с EGR-a. Операцията е изпитана- подобрява се работата на двигателя и спира да пуши за което природата ще ти бъде благодарна и ти ще си щастлив защото колата ти върви по-добре.
-
- потребител
- Мнения: 73
- Регистриран: 20 фев 2007, 15:45
- Модел на автомобила: ford escort 1.8 tdi
- Местоположение: Lom
- Status: Извън линия
Виж върху помпата има една джуджавка с три жички - при мен е червена. При мен правеше същото и се бях оплели и окъсили кабелчетата на това нещо.Смених го със здраво и се оправи.Като променях леко положението на това същото нещо наляво или надясно - работата на двигателя се променяше - в едното положение пак пуши и прекъсва , а в другото работи перфектно.Провери !!! И на мен ми даваха хиляди други съвети , а се оказа точно това!!!
- gogo_21011
- потребител
- Мнения: 129
- Регистриран: 18 яну 2006, 15:15
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.8 TDI 94
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Както писа Zagor13 - таз "джуджавка" е датчик за положението на лоста на газта, ако на четвърта дюза(може и на първа да е) е включен кабел, тогава таз "джуджавка" играе някаква роля, иначе спокойно можеш да си я разкараш! Аз така направих, при мен четвърта дюза е затапена с едно гумено калпаче и нищо не е включено, и аз си мислех да я сменям, но ми казаха че нямало смисъл, и наистина откачена и закачена от буксата и таз джуджавка никаква промяна не правеше по вървежа на колата и в разхода също. Така, че ако не ти е закачено нищо на дюзата хич не се занимавай с нея. А ако е сакачен кабел тогава може и компютъра да играе някаква роля, но едва ли ще е толкова съществена че чак да ти прекъсва двигателя. А и най-лесния вариант е да я откачиш от буксата и да спре да подава информация на компютъра и така виж как ще се държи колата! Но според мен едва ли е от това!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 12 госта