Форд Скорпио - мени оборотите на празен ход.

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Форд Скорпио - мени оборотите на празен ход.

Мнение от nikolovvd » 15 авг 2007, 13:02

Дайте идеи, от къде може да ми идва проблема, преди да съм започнал да чопля.

vladislav
потребител
потребител
Мнения: 607
Регистриран: 15 ное 2006, 10:56
Модел на автомобила: Сеат Леон 2002 1.6, 16v 77kw/105 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от vladislav » 15 авг 2007, 14:15

Е колега и на теб да се случи да имаш проблем, :P
На първо време смени бензиностанцията, аз събота заредих бензин на Видинския Лукойл и не съм доволен (на бензин много гадни ниски обороти, при положение че преди това не го правеше сипвано от шел), сега сипах в-пауър пък ще видя.

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Форд Скорпио - мени оборотите на празен ход.

Мнение от cocoff » 15 авг 2007, 18:09

nikolovvd написа:Дайте идеи, от къде може да ми идва проблема, преди да съм започнал да чопля.
1. Моторче/клапан за празен ход
2. Сцепено някое от вакуумните маркучлета (особено често се случва на Т-образното, под дросела)
3. Некоректна работа на EVAP системата (въгленовия филтър)-проявява се в движение
4. TPS
5. "Зависване" (неравномерно движение) на дроселовата клапа.
6. Ламбда сензор
7. МАФ
8. Утечки по запалителната система
В този ред са дадени причините в http://www.fordscorpio.co.uk/" onclick="window.open(this.href);return false;

Потребителски аватар
tata1971
потребител
потребител
Мнения: 243
Регистриран: 02 дек 2006, 00:01
Модел на автомобила: SCORPIO 2.0 i DOHC 1990 ХЕЧБЕК
Местоположение: Бургас
Контакти:
Status: Извън линия

идея

Мнение от tata1971 » 15 авг 2007, 20:21

Няма какво да се добави след по-горното мнение но аз искам да те питам дали е възможно ти или някой друг да сте разкачали акумолатора. Имаше някакъв ремонт наскоро .А в дебелите книги пише - преди началото на ремонта разкачете плюсовия кабел на акумолатора.Успех
Наесен с песен в К1.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 15 авг 2007, 20:51

Това за откачането на акумулатора го пише и за смяна на гума така че не е това. На първо място от списъка бих проверил херметичноста на вакуумните съединения.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Мнение от nikolovvd » 16 авг 2007, 08:53

vladdko написа:Е колега и на теб да се случи да имаш проблем, :P
На първо време смени бензиностанцията, аз събота заредих бензин на Видинския Лукойл и не съм доволен (на бензин много гадни ниски обороти, при положение че преди това не го правеше сипвано от шел), сега сипах в-пауър пък ще видя.
Колега, колата за 6 години от както я имам е зареждана само на Шел, 3 пъти на OMV с последващи подобни проблеми и 2 пъти на Лукоил (1 път на Лукоил - Варна миналата година и 1 път преди 2 месеца във Видин). За бензина много внимавам. Освен това би трябвало да ти изтегля ушите, че не си се обадил като си идвал до Видин, но няма да ти се размине. :lol:

Колата бе в сервиз HACKO, но за накладки и амортисьори. За такива текущи ремонти не би трябвало да пипат по акумулатара, но ще направя едно обучение на компа.

cocoff, колата е с МАР и според мен работи. За сцепено маркуче ще проверя обстойно има резон в това - 17 години за една кола са добра възраст да почне с номерата, като се има впредвид, че до сега не е правила номера. Утечки по запалването няма. Оглеждал съм я на тъмно в гаража и то през нощта.
Ще си призная нещо, ама няма да ме освирквате. :roll:
Никога не съм сменял свещи от 2001, когато я докарах и дори не съм видял как изглеждат.

Като открия проблема ще пиша отново. Дано не се окаже комплексен от 2-3 отделни проблема.

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Мнение от nikolovvd » 26 сеп 2007, 09:46

Както cocoff, писа - 1. Моторче/клапън за празен ход.

И аз имах това съмнение, но понеже трудно се сваля при Скорпиото, все отлагах.
Накрая запретнах ръкави и разглобих целия въздуховод - от въздушния филтър до дроселовата клапа.
Отделих моторчето от клапъна и го смазах.
Самия клапън го промих два пъти с коресилин и го друсах 10-15 секунди. След това го продухах и подсуших.
Сглобих го и го монтирах, като гарнитурката я намазах с лепило за гума.

Смених и дунапренчето на маркуча от капака на клапъните до въздушния филтър и направих обучение на компа.
За сега всичко е наред, но има още какво да се направи.
Като да сменя свещите (от както съм я купил 2001 г. не съм ги виждал къде са :lol: )
Да сменя бензиновия филтър. И други дребни на пръв поглед неща.


Сърдечни благодарности на колегите за напътствията и идеите.
Като се видим ще се отчета и по-така. :drink: *00110*

vladislav
потребител
потребител
Мнения: 607
Регистриран: 15 ное 2006, 10:56
Модел на автомобила: Сеат Леон 2002 1.6, 16v 77kw/105 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от vladislav » 26 сеп 2007, 10:06

Е добре че се оказа замърсен клапан - за почистване с кореселин става, но най добре е с обезмаслител "Меглио", четох тук от форума и найстина става най добре (пробвано с друга марка няма такъв ефект), но щом си свършил работа.
малко офф
да направим Видинска сбирка може би другата седмица, видях едно скорпио същият цвят и с газова, но нямаше стикери и не попитах - човека ми направи преглед на газовата.

Потребителски аватар
tata1971
потребител
потребител
Мнения: 243
Регистриран: 02 дек 2006, 00:01
Модел на автомобила: SCORPIO 2.0 i DOHC 1990 ХЕЧБЕК
Местоположение: Бургас
Контакти:
Status: Извън линия

а

Мнение от tata1971 » 26 сеп 2007, 12:50

Направил си всичко наведнъж и свещите си отложил :roll: .За моите след като счупих специално закупено за целта върточе с камък накрая отидох на сервиз да ми ги изкарат.
изводи-
ако закупваш върточе за вадене на свещи то трябва да е дългото
на сервиз ще ти излезе на цената на върточето но гарантирано ще ти го изкарат
Успех и поздравления за ремонта :D
Наесен с песен в К1.

Потребителски аватар
ravenman
потребител
потребител
Мнения: 278
Регистриран: 19 май 2007, 15:58
Модел на автомобила: .....
Местоположение: Добрич-София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от ravenman » 26 сеп 2007, 13:03

nikolovvd, можеш ли да ми кажеш къде се намира тоя клапан/моторче за празен ход,че и моята нещо ми прави същите номера? А относно обезмаслителя - става дори и за дрехи.Универсален е!
Когато дойде краят,винаги се сещаме за началото!
Когато всичко отиде подяволите.....не отивай и ти!
Изображение

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Мнение от nikolovvd » 26 сеп 2007, 15:15

Снимката е на Скорпио 2.0 i EFI. Незнам на Ескорта къде е, но принципа е същия.
Взема въздух преди дроселовата клапа и го вкарва след нея, като в същото време се следи температурата на двигателя.

Потребителски аватар
Dundee
потребител
потребител
Мнения: 852
Регистриран: 22 яну 2006, 14:48
Модел на автомобила: Mondeo Mk4 2.5T
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Dundee » 26 сеп 2007, 16:36

*00118* *167* Хубаво въже *00930*
Изображение

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 20 госта