Дизел или Бензин...

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
ravenman
потребител
потребител
Мнения: 278
Регистриран: 19 май 2007, 15:58
Модел на автомобила: .....
Местоположение: Добрич-София
Контакти:
Status: Извън линия

Дизел или Бензин...

Мнение от ravenman » 20 сеп 2007, 10:44

Здравейте.
Намерих една изтересна статия и се чудя къде да я сложа,затова,ако не й е мястото тук - извинявам се на модераторите....

Дизел или Бензин?
Дизеловото гориво и бензина се получават при ректификация на суров петрол. Процесът най-общо представлява поетапно загряване на петрола, като при всеки етап се отделят различните горива, под формата на газове. При първия етап на загряване се отделят леките горива-бензин, лигроин, керосин. На вторият етап при по-висока температура се отделя дизеловото гориво, което е по-тежко. Накрая остава тежкото мазутно гориво и битумите /асфалти/.

Качествата на бензина се характеризират с т.нар. октаново число, а при дизела е налице друга характеристика-цетаново число. На практика двете характеристики са взаимно противоположни като смисъл. Принципът на действие на бензиновият двигател се основава на предварително образуване на гориво-въздушна смес, която се подава готова в цилиндъра, компресира се и се запалва с помощта на искра. Колкото по-рано се запали горивната смес преди буталото да е достигнало горна мъртва точка /крайното положение на максимално сгъстяване/, толкова е по-зле за мощността на двигателя.

В този смисъл октановото число показва способността на горивото да задържи запалването си до подаване на искра от електрическата свещ.При по-нискооктаново гориво има детонации на някои въглеводороди от състава му още при процеса на сгъстяване на горивната смес, преди подаването на искра за запалване. Колкото е по-високо октаново горивото, толкова процеса на задържане на предварителното възпламеняване е по-дълъг. Това не означава, че трябва да наливаме само 100 октанов бензин и да очакваме чудеса от двигателя! Всеки двигател е проектиран да работи с точно определено октаново число в зависимост от степента си на сгъстяване и центроваката на запалването.Използването на различни октанови числа бензин от предписаните от завода производител, води до лоша работа на мотора, загряване, димност, голям разход на гориво и др.

Цетановото число характеризира способността на горивото да се само възпламенява Максималното цетаново число е 50. Всяко по-ниско число е на по-трудно възпламеняващо се гориво.Тук важи също казаното вече за предписаните от завода производител цетанови числа на горивото за конкретен двигател. Автодизелите използват гориво с цетаново число около 35.

Дизелът е по-съвършен от бензиновият двигател, благодарение на принципа си на действие. Докато при бензина се регулира количеството на гориво-въздушната смес, която се подава в цилиндъра /количествено регулиране/, то при дизела се регулира само количеството на горивото, което се впръсква в цилиндъра /качествено регулиране/. Количеството на въздуха е постоянна величина при всяко положение на педала на газта. Дизелът няма запалителни свещи, горенето започва от температурата на адиабатно свития въздух в цилиндъра. Ето защо степента му на сгъстяване е 2-3 пъти по-голяма. Ако новият бензинов мотор има 14 бара компресия, то новият дизел е с 34-36 бара. За добър дизел на старо се смята такъв с компресия 30 и повече бара.

КПД/коефициент на полезно действие/ на дизела е по-голям от този на бензина с около 20% за автодвигателите и до 40-50% при големите корабни ниско оборотни хибридни мазутно-дизелови двигатели.От тук следва и пословичната икономичност на дизела. Вярно е, че като двигател дизела е температурно и якостно по-натоварен, но това не е от значение на практика Трябва да се отбележи, че дизелът е за нискооборотен мотор. Максимума на честотата на въртене е около 2000-2500 оборота в минута. Това гарантира и по-голямата дълго вечност на двигателя в сравнение с бензина /по-бавно движение на буталото и по-малко на брой цикли за едно и също изминато от автомобила разстояние, водят до по-малко износване/.
Когато дойде краят,винаги се сещаме за началото!
Когато всичко отиде подяволите.....не отивай и ти!
Изображение

Потребителски аватар
Трол
потребител
потребител
Мнения: 408
Регистриран: 23 апр 2005, 20:08
Модел на автомобила: беше '94 Escort Ghia 1.8 16V
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от Трол » 20 сеп 2007, 11:23

хубава статийка, но може да се поспори за някои неща-прекалено обща е.
"It's a triumph of handling over power!"
Изображение

Потребителски аватар
ravenman
потребител
потребител
Мнения: 278
Регистриран: 19 май 2007, 15:58
Модел на автомобила: .....
Местоположение: Добрич-София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от ravenman » 20 сеп 2007, 11:29

Съгласен съм.
Колкото по-рано се запали сместа - толкова по-добре, защото има време да се изгори цялата смес в цилиндъра т.е. по-високо КПД, по-малък разход на гориво и ПОВЕЧЕ МОЩНОСТ!!!!! Причината поради която реално сместа не се запалва максимално рано е, че при запалване, започва увеличаване на температурата и естествено температурно разширяване на газовете. Повишените температура и налягане в цилиндъра предизвикват детонационно запалване на сместа в краищата на цилиндъра, което се явява експлозия (за да е ясно: Нормалното запалване {от свеща} предизвиква равномено, постепенно изгааряне на сместа, а не експлозия). Експлозии в цилиндрите логично не са желани, за това и на практика предварението на запалването не може да се увеличава безкрайно. По високооктановия бензин е по-малко склонен към детонации и позволява сместа да се пали по-рано от нискооктановия бензин, т.е. увеличават се КПД и мощност, а се намалява разхода на гориво!!!
Когато дойде краят,винаги се сещаме за началото!
Когато всичко отиде подяволите.....не отивай и ти!
Изображение

Mugen
потребител
потребител
Мнения: 13
Регистриран: 07 сеп 2007, 02:31
Модел на автомобила: Orion 1.4CVH, 75hp
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Mugen » 21 сеп 2007, 18:05

Взета от форума на VW :?:
http://www.vwclub-bg.org/forum/viewtopic.php?t=52018" onclick="window.open(this.href);return false;.
Трябва да се отбележи ,ЧЕ според статията дизела има повече предимства пред бензина.Mного Спорно бих казал като се има предвид развитеието на новите технологии:
http://www.autotrade-vw.com/tecnology.html?thetech=2" onclick="window.open(this.href);return false;
:twisted:

Потребителски аватар
ravenman
потребител
потребител
Мнения: 278
Регистриран: 19 май 2007, 15:58
Модел на автомобила: .....
Местоположение: Добрич-София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от ravenman » 22 сеп 2007, 10:22

Приятел, тая тема не съм я взел от форума на VW, а от друго място! Мрежата не е никак малка за да твърдиш, че е от там !!! :)
Когато дойде краят,винаги се сещаме за началото!
Когато всичко отиде подяволите.....не отивай и ти!
Изображение

Потребителски аватар
red
потребител
потребител
Мнения: 888
Регистриран: 04 окт 2005, 10:36
Модел на автомобила: Mondeo 2.0L 16 combi mkII GHIA GAZ
Местоположение: На изток от рая :)
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от red » 24 сеп 2007, 16:36

финансово отговорът е един - газ :D :D :D

Потребителски аватар
isoiso
потребител
потребител
Мнения: 843
Регистриран: 08 яну 2007, 19:15
Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8 zetec 98г
Status: Извън линия

Мнение от isoiso » 24 сеп 2007, 18:02

Според мен и дизела и бензина са отживелица, обаче повечето хора са на друго мнение :) Така или иначе оттук нататък делът им само ще намалява, но това е мноооого дълъг процес. Лошо защото са голяма мизерия :?

Потребителски аватар
Трол
потребител
потребител
Мнения: 408
Регистриран: 23 апр 2005, 20:08
Модел на автомобила: беше '94 Escort Ghia 1.8 16V
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от Трол » 25 сеп 2007, 09:34

мисля,че се отклоняваме от темата, но ще поставя въпрос към последните двама колеги.
карали ли сте читав комънрейл?
аз не мога да си представя кола на газ или друго гориво, която ще тежи над 2 тона (с багажа), ще има мощност над 150-160конси сили и ще даде разход 5.5 (пробег няколко хиляди км) или 10газ за да са почти равни "финансово"?
Особено при тежкотоварни машини скоро няма да има реална конкуренция на дизела!
При леките коли за мен или бензин или комънрейлче.
газ/метан са дивотии апък в тази тема така или иначе говорим за дизел/бензин.
"It's a triumph of handling over power!"
Изображение

Потребителски аватар
isoiso
потребител
потребител
Мнения: 843
Регистриран: 08 яну 2007, 19:15
Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8 zetec 98г
Status: Извън линия

Мнение от isoiso » 25 сеп 2007, 09:41

Ами карал съм Е320CDI 2007г - 230к.с. със седемстепенна авт. кутия и въздушно окачване - дали е съвременен? Ми де да знам :D Обаче сериозно - колата е разкошна, но аз бих си взел някое компресорче :D Така и така ще даваш 100000лв за кола, поне се кефи :D

Потребителски аватар
Трол
потребител
потребител
Мнения: 408
Регистриран: 23 апр 2005, 20:08
Модел на автомобила: беше '94 Escort Ghia 1.8 16V
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от Трол » 25 сеп 2007, 09:55

защо тогава казваш,че дизела и бензина са отживелица? :)
"It's a triumph of handling over power!"
Изображение

Потребителски аватар
red
потребител
потребител
Мнения: 888
Регистриран: 04 окт 2005, 10:36
Модел на автомобила: Mondeo 2.0L 16 combi mkII GHIA GAZ
Местоположение: На изток от рая :)
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от red » 25 сеп 2007, 10:30

ами карал съм дизел от всякакъв вид и много го харесвам, но като става въпрос за финанси най-добре излиза газ...всички знете защо. Хубавите нови дизели, които всички искоме са скъпи, а след това и нафтата, освен че е "бъгава" е и на цената на бензина.

Потребителски аватар
isoiso
потребител
потребител
Мнения: 843
Регистриран: 08 яну 2007, 19:15
Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8 zetec 98г
Status: Извън линия

Мнение от isoiso » 25 сеп 2007, 12:59

Трол написа:защо тогава казваш,че дизела и бензина са отживелица? :)
Защото замърсяват.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 14 госта