Иде зима - проблем с преохлаждане/незагряване

Отопление, вентилация, климатизация. Ключалки. Друго оборудване и принадлежности.
cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Иде зима - проблем с преохлаждане/незагряване

Мнение от cocoff » 20 сеп 2007, 12:28

Иде зима и пак ще се засипят въпроси за термостати, стрелки за температурата, едва достигащи до “NORM” ; съответно и съвети от рода: «източи си част от антифириза» и пр. Все въпроси, породени от един известен «недостатък» на някои модели Форд – преохлаждането/незагряването на двигателя. Изразява се в това, че дори лятно време двигателят бавно достига опримална работна температура. През зимата обикновено така и не я достига, при стандартни градски преходи от по няколко км. Проблемът е особено отчетлив при модели с фуния на радиаторната перка, където ефикасността на радиатора е по-висока. Като основна причина се сочи байпасния отвор(някъде маркуч) на термостата, който насочва прекалено голямо количество антифриз към горния маркуч на радиатора, като този антифриз отива за охлаждане, вместо да отиде за по-бързо загряване на блока (това е и същността на охлаждащата система Westfield - отвеждане на част от охл. течност към долния маркуч на радиатора, независимо от положението на термостата)
Съветите, които най-често се срещат по форумите (вариращи от глуповати до жестоки) са за намаляване обема на охлаждащата течност, поставяне на прегради пред радиатора, прищипване на горния маркуч (с цел намаляване на лумена/дебита му). Преди около година, на една подобна дискусия, в нашия форум бяха споделени по-елегантни решения, за запушване(частично и пълно) на баипасния отвор, което обаче води до повишаване на обратното налягане, а то - до прекомерна циркулация на антифриз през преливния съд и възможност за изливане извън него. Две други, още по-елегантни решения (свързани с частично преработване на част от маркучите на охладителната система), с много снимки и скици ще намерите тук: http://ourworld.compuserve.com/homepage ... ooling.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.emeng.gentlyhosting.co.uk/Cooling/Part1.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от mrdds » 20 сеп 2007, 12:58

за мен си остава най простия и все познат начин с картона пред радиатора,частично-не на цялата повърхност на радиатора.Слагам го по Коледа и си го махам когато температурата стане над 4 градуса.
Миналата зима само веднъж ми се наложи да спра за да го махна защото карах за Боровец и зад един камион с трупи започна да включва вентилатора.Тогава спрях, измъкнах го за минута и продължих.
Иначе на края на улицата(400м) имам парно,докато без картонче след 2км.
Така се затваря и въздушната струя към мотора,която в студено време и в първите минути от работата му се оказва значителен охладител.

vladislav
потребител
потребител
Мнения: 607
Регистриран: 15 ное 2006, 10:56
Модел на автомобила: Сеат Леон 2002 1.6, 16v 77kw/105 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от vladislav » 20 сеп 2007, 13:16

Това с картона зимата го правя от както съм взел колата, иначе няма загряване съответно парно, особено извънградско.
Намаляването на охладителната течност по-скоро има обратен ефект, пробвано от мен по съвети на "разбирачи".

Потребителски аватар
tata1971
потребител
потребител
Мнения: 243
Регистриран: 02 дек 2006, 00:01
Модел на автомобила: SCORPIO 2.0 i DOHC 1990 ХЕЧБЕК
Местоположение: Бургас
Контакти:
Status: Извън линия

преохлаждане

Мнение от tata1971 » 20 сеп 2007, 18:22

От дебелите книги съм запомнил едно-прегряването и преохлаждането са различни процеси,но последствията от тях върху двигателя са еднакви!!! :idea:
Наесен с песен в К1.

Потребителски аватар
ewgeny
потребител
потребител
Мнения: 1639
Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
Местоположение: Варна (... и няма гараж)
Status: Извън линия

Мнение от ewgeny » 20 сеп 2007, 20:35

Това нещо с картона, ако влияе на началното загряване, си проверете термостатите. Няблягам и на това, че термостата може и да работи, но да е монтиран неправилно.
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 21 сеп 2007, 19:31

Много си прав! Докато колата е студена и върти само малкия крък, и да го омотаеш с одеало радиатора - все тая. Според мен смисълът на картона е, да се ограничи притока на студен въздух към целия двигателен отсек и така да се ускори достигането на оптимална температура.

Потребителски аватар
madboy
Администратор
Администратор
Мнения: 7256
Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран."
Местоположение: West Park, Blood green
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от madboy » 21 сеп 2007, 23:29

ewgeny написа:............ термостата може и да работи, но да е монтиран неправилно.
Ако се монтира неправилно няма ли да прегрее колата? Как ще отвори другия кръг.
Изображение Фен на служителите на OMV "Белозем"
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 22 сеп 2007, 00:33

Откакто миналата зима си оправих клапана за обезвъздушаване в тялото на термостата, в колата е топло.
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... sc&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
ewgeny
потребител
потребител
Мнения: 1639
Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
Местоположение: Варна (... и няма гараж)
Status: Извън линия

Мнение от ewgeny » 22 сеп 2007, 20:35

madboy написа:
ewgeny написа:............ термостата може и да работи, но да е монтиран неправилно.
Ако се монтира неправилно няма ли да прегрее колата? Как ще отвори другия кръг.
Ами няма да прегрее щото няма изобщо да загрее. Ако е монтиран неправилно, отворен - затворен, водата си минава покрай него и не го е..ва. А и най вече се получава така, защото не го поставят да си легне на мястото, просто го натикват и готово, ама то вибрации, флуида с движи с налягане и го размества и воала - чакай да се стоплиш. И тогава казваш: Термостата ми е нов, значи не е от него. Не, ама е. Начина да разбереш дали работи е прост: Сутрин палиш колата (казал съм вече, че ако сутрин не пали, ще се пали на обяд), правиш едно малко кръгче, колкото леко да се вдигне стрелката, вдигаш капака и пипаш радиатора, ако е леко топъл - термостат. Ако си е напълно студен - значи колата загрява, итърсим другаде проблема.
Нещо неясно? Ае ся всички при колите и вдигайте капаците.
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!

Отговори

Върни се в “ВСИЧКО ОСТАНАЛО, КОЕТО ИМА В АВТОМОБИЛА”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 9 госта