Реглаж на клапани - Помощ!!!

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
dan_koloff
Status: Извън линия

Реглаж на клапани - Помощ!!!

Мнение от dan_koloff » 30 сеп 2007, 09:26

Здравейте. Трябва да си регулирам клапаните на ''Бръмбъра'', та въпроса ми е: Някой може ли да ми помогне да ги регулираме или да ми каже как да си ги регулирам? Просто не искам да ходия в разни сервизи да ми ги регулират... Ако някой може да ми помогне да ги регулираме няма да е зле... Ще си заплатя за удоволствието...:)

Vaklin
потребител
потребител
Мнения: 622
Регистриран: 26 яну 2006, 17:50
Модел на автомобила: Puma 1.7 Zetec-s в процес на тунинговане
Местоположение: Козлодуй
Status: Извън линия

Мнение от Vaklin » 30 сеп 2007, 11:50

При теб регулировката най-вероятно е с пулове. Смукателните са на 0.20, изпускателните на 0.30 или 0.50 ако има надпис на капака на клапаните. Регулират се на студено. Трябва да разполагаш с луфтомерни пластини (20 кинта в магазина) и ако е с пулове и с микрометър (30 кинта втора ръка). След като определиш с какво си (повдигачи или пулове) ще ти напиша и подробно как и какво да мериш и какво да правиш. Свали капака на клапаните и постни една снимка тук. Хем ще получиш обяснения по картинка.
_______________________________________
Ваклин Христов
Автомобилна диагностика ЕООД
П.К. 79
3320 Козлодуй

Ремонт на дизелова горивна апаратура.

Потребителски аватар
venom4o
потребител
потребител
Мнения: 2793
Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
Местоположение: София- Банкя
Status: Извън линия

Мнение от venom4o » 30 сеп 2007, 19:29

този форд не е ли със саморегулиращи клапани? Според мен ако ти тропат са за смяна пуловете или маслените повдигачи

Vaklin
потребител
потребител
Мнения: 622
Регистриран: 26 яну 2006, 17:50
Модел на автомобила: Puma 1.7 Zetec-s в процес на тунинговане
Местоположение: Козлодуй
Status: Извън линия

Мнение от Vaklin » 30 сеп 2007, 21:00

Този двигател не е с хидрвлични повдигачи. Поне автодатата мисли така. Пуловете са "регулировка". Продават се с различни дебелини. Не става всяко мъртво желязо, защото са термично обработени.
_______________________________________
Ваклин Христов
Автомобилна диагностика ЕООД
П.К. 79
3320 Козлодуй

Ремонт на дизелова горивна апаратура.

dan_koloff
Status: Извън линия

Мнение от dan_koloff » 01 окт 2007, 11:33

Vaklin написа:При теб регулировката най-вероятно е с пулове. Смукателните са на 0.20, изпускателните на 0.30 или 0.50 ако има надпис на капака на клапаните. Регулират се на студено. Трябва да разполагаш с луфтомерни пластини (20 кинта в магазина) и ако е с пулове и с микрометър (30 кинта втора ръка). След като определиш с какво си (повдигачи или пулове) ще ти напиша и подробно как и какво да мериш и какво да правиш. Свали капака на клапаните и постни една снимка тук. Хем ще получиш обяснения по картинка.
Благодаря за бързия отговор. Аз лесно ще го разглобя, но вече започнах да се замислям да ли си струва да ги регулирам. Няма ли пак да се разтропат след известно време? И вече се замислям да ли си струва изобщо да ги регулирам... Според вас струва ли си, да се регулират? :?

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 01 окт 2007, 14:18

Дали си струва сам ще си решиш, според това какво й е на колата. Това е най-благодатното двигателче за реглаж.
1.Намери из справочниците точните луфтове. Някои по-нови ендури имат лепенки на капака със стойностите.
2.Със сигурност определи, кои са изпуск. и кои всмукат. клапани!!!
3.Застопоряваш задните гуми, леко вдигаш предните. Включваш на 2-ра.
4. С въртене на предна гума прицелваш луфта да е максимално отворен.(Това е един от начините)
5. Гайките би трябвало да са самозаконтрящи се(стегнати са много яко и нямат контрагайка)-използвай хубав и як инструмент.

dan_koloff
Status: Извън линия

Мнение от dan_koloff » 01 окт 2007, 15:35

Vaklin написа:При теб регулировката най-вероятно е с пулове. Смукателните са на 0.20, изпускателните на 0.30 или 0.50 ако има надпис на капака на клапаните. Регулират се на студено. Трябва да разполагаш с луфтомерни пластини (20 кинта в магазина) и ако е с пулове и с микрометър (30 кинта втора ръка). След като определиш с какво си (повдигачи или пулове) ще ти напиша и подробно как и какво да мериш и какво да правиш. Свали капака на клапаните и постни една снимка тук. Хем ще получиш обяснения по картинка.
Купих си Луфтомерни пластини 5.5 лв. комплекта от 0.05 -1.00 мм - ще станат ли? Проверих и за цената на гарнитурата за капака 5 - 6 лв. в МП... Но още се чудя дали да го отварям, да не стане по лошо... :?
cocoff написа:Дали си струва сам ще си решиш, според това какво й е на колата. Това е най-благодатното двигателче за реглаж.
1.Намери из справочниците точните луфтове. Някои по-нови ендури имат лепенки на капака със стойностите.
2.Със сигурност определи, кои са изпуск. и кои всмукат. клапани!!!
3.Застопоряваш задните гуми, леко вдигаш предните. Включваш на 2-ра.
4. С въртене на предна гума прицелваш луфта да е максимално отворен.(Това е един от начините)
5. Гайките би трябвало да са самозаконтрящи се(стегнати са много яко и нямат контрагайка)-използвай хубав и як инструмент.
На колата нищо и няма само дето ме дразни това тракане... :( Имаш ли идея дали някъде в нета има справочна литература за Форд Ка, защото аз не намирам нещо...

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 01 окт 2007, 19:50

Ако не си го правил, викни някой, дето е :)
Последна промяна от cocoff на 01 окт 2007, 20:05, променено общо 1 път.

Vaklin
потребител
потребител
Мнения: 622
Регистриран: 26 яну 2006, 17:50
Модел на автомобила: Puma 1.7 Zetec-s в процес на тунинговане
Местоположение: Козлодуй
Status: Извън линия

Мнение от Vaklin » 01 окт 2007, 20:05

Колкото да премериш нищо лошо не можеш да направиш. Вдигни колата на крик. Включи на пета. Върти вдигнатото колело само по посока на движението. В момента когато ексцентрика или гърбицата или както искаш му казвай се намира вертикално и сочи нагоре бъркаш с луфтомерната пластина от по-тънка към по-дебела. Трябва да влиза тегаво, но да влиза. Процедурата се прави на абсолютно изстинал двигател!
_______________________________________
Ваклин Христов
Автомобилна диагностика ЕООД
П.К. 79
3320 Козлодуй

Ремонт на дизелова горивна апаратура.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 16 госта