Демонтаж ГНП - 1.6Д Орион/Ескорт 1989 г.
-
- потребител
- Мнения: 33
- Регистриран: 19 ное 2010, 22:26
- Модел на автомобила: Имал ФОРД ОРИОН 1.6 Д
- Status: Извън линия
Демонтаж ГНП - 1.6Д Орион/Ескорт 1989 г.
Здравейте колеги,
Интересувам се от чертеж и последователност на демонтажа на ГНП от 1.6 дизел - LTB мотор - орион/ескорт 1989 г.
ГНП е на БОШ, ако не се лъжа ??!!
Благодаря на отзовалите се ?
Успях да намеря това за въпросната помпа:
http://www.autoprospect.ru/ford/escort/ ... o-2-31.jpg
Гайката "3-4" между 3 и 4 ли държи вала на помпата ?
Къде са хванати към блока помпата "6" и фланеца "5"
Поздрави
Интересувам се от чертеж и последователност на демонтажа на ГНП от 1.6 дизел - LTB мотор - орион/ескорт 1989 г.
ГНП е на БОШ, ако не се лъжа ??!!
Благодаря на отзовалите се ?
Успях да намеря това за въпросната помпа:
http://www.autoprospect.ru/ford/escort/ ... o-2-31.jpg
Гайката "3-4" между 3 и 4 ли държи вала на помпата ?
Къде са хванати към блока помпата "6" и фланеца "5"
Поздрави
-
- потребител
- Мнения: 33
- Регистриран: 19 ное 2010, 22:26
- Модел на автомобила: Имал ФОРД ОРИОН 1.6 Д
- Status: Извън линия
Re: Демонтаж ГНП - 1.6Д Орион/Ескорт 1989 г.
Няма ли майстори ??
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Демонтаж ГНП - 1.6Д Орион/Ескорт 1989 г.
Той голям майсторлък не трябва. Като свалиш зъбно колело 4, всичко ще ти се изясни. Не че съм свалял, ама аз така ще процедирам.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 33
- Регистриран: 19 ное 2010, 22:26
- Модел на автомобила: Имал ФОРД ОРИОН 1.6 Д
- Status: Извън линия
Re: Демонтаж ГНП - 1.6Д Орион/Ескорт 1989 г.
Чертежа малко заблуждава, тези зъбни колела са скрити в кожух и не се виждат. Всъщност върху фланеца на ЗК4 има захванато зъбно колело за назъбен ремък чрез който се предава движение на разпределителния вал.HACKO написа:Той голям майсторлък не трябва. Като свалиш зъбно колело 4, всичко ще ти се изясни. Не че съм свалял, ама аз така ще процедирам.
И аз се учудих, но така са го решили задвижването при 1.6 Д LTB ДВГ-то.
Така, че има тънкости за който трябва да се помисли ?
Та затова питах, ако някой го е правил къде трябва да се обърне внимание ?
Още един чертеж на помпата от другата страна:
http://www.autoprospect.ru/ford/escort/ ... o-2-20.jpg
- specialista
- потребител
- Мнения: 1393
- Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
- Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
- Местоположение: Гр.Ямбол
- Status: Извън линия
Re: Демонтаж ГНП - 1.6Д Орион/Ескорт 1989 г.
Свалял съм такава помпа.Работата не е малко защото трябва да се свали ангренажния капак което си е приключение но не и невъзможно.
Използва се инструмент за блокиране на коляновия вал който е подобен на този за 1,8 д,тд моделите ,но е със различни размери.За точното фиксиране на ГНП се ползва и индикаторен часовник който се монтира на ГНП и така се постига максимално оптималната центровка за работата на мотора.
Сподели защо искаш да свалиш помпата?
Използва се инструмент за блокиране на коляновия вал който е подобен на този за 1,8 д,тд моделите ,но е със различни размери.За точното фиксиране на ГНП се ползва и индикаторен часовник който се монтира на ГНП и така се постига максимално оптималната центровка за работата на мотора.
Сподели защо искаш да свалиш помпата?
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
-
- потребител
- Мнения: 33
- Регистриран: 19 ное 2010, 22:26
- Модел на автомобила: Имал ФОРД ОРИОН 1.6 Д
- Status: Извън линия
Re: Демонтаж ГНП - 1.6Д Орион/Ескорт 1989 г.
http://www.autoprospect.ru/ford/escort/ ... o-2-31.jpg
Под ангренажен капак имаш впредвид капака които прикрива назъбения ремък или капака който скрива зъбните колела "1", "2" и "4" от по горния чертеж ?specialista написа:Свалял съм такава помпа.Работата не е малко защото трябва да се свали ангренажния капак което си е приключение но не и невъзможно.
Използва се инструмент за блокиране на коляновия вал който е подобен на този за 1,8 д,тд моделите ,но е със различни размери.За точното фиксиране на ГНП се ползва и индикаторен часовник който се монтира на ГНП и така се постига максимално оптималната центровка за работата на мотора.
Сподели защо искаш да свалиш помпата?
Ще я свалям защото един колега я иска за резервна.
-----------------------------------------------------------------------
Сега ми хрумна една идея, да използвам ангрежнато колело като му запуша дупката с планка и с болтовете му да избутам назад оста като скоба.
Все си мисля, че е на конус оста в зъбното колело ЗК4 ?
- specialista
- потребител
- Мнения: 1393
- Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
- Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
- Местоположение: Гр.Ямбол
- Status: Извън линия
Re: Демонтаж ГНП - 1.6Д Орион/Ескорт 1989 г.
Зъбното колело е на конус към вала на ГНП.Теоретично със подходящ инструмент би трябвало да можеш да да ги разедениш.Помпата върти ли се около оста си?Питам защото не знам тази снимка дали е твоя.От нея става ясно че помпата се движи на ляво и на дясно и теоритично само зъбното колело не я пуска на зад.Аз съм свалял и капака който скрива зъбните колела,но на този мотор преди много години съм правил основен ремонт,така че вече имам и бели петна
Още нещо,ако тази снимка е твоя да знаеш че тази помпа има поне два теча и мисля че не е редно да я предлагаш за резервна,но все пак ти си знаеш.
Поздрави!

Поздрави!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
-
- потребител
- Мнения: 33
- Регистриран: 19 ное 2010, 22:26
- Модел на автомобила: Имал ФОРД ОРИОН 1.6 Д
- Status: Извън линия
Re: Демонтаж ГНП - 1.6Д Орион/Ескорт 1989 г.
Снимките са мой, помпата се върти около оста си да.specialista написа:Зъбното колело е на конус към вала на ГНП.Теоретично със подходящ инструмент би трябвало да можеш да да ги разедениш.Помпата върти ли се около оста си?Питам защото не знам тази снимка дали е твоя.От нея става ясно че помпата се движи на ляво и на дясно и теоритично само зъбното колело не я пуска на зад.Аз съм свалял и капака който скрива зъбните колела,но на този мотор преди много години съм правил основен ремонт,така че вече имам и бели петнаОще нещо,ако тази снимка е твоя да знаеш че тази помпа има поне два теча и мисля че не е редно да я предлагаш за резервна,но все пак ти си знаеш.
Поздрави!
Последно съм я палил колата миналата зима и тогава не течеше.
Какво мислиш за идеята да ползвам ангренажното колело на помпата за да я избутам с него ??
- specialista
- потребител
- Мнения: 1393
- Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
- Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
- Местоположение: Гр.Ямбол
- Status: Извън линия
Re: Демонтаж ГНП - 1.6Д Орион/Ескорт 1989 г.
Трябва да си направиш инструмент(скоба) и да натискаш в противоположните посоки оста на помпата и зъбното колело и ще излезе.
Успех!
Успех!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
-
- потребител
- Мнения: 33
- Регистриран: 19 ное 2010, 22:26
- Модел на автомобила: Имал ФОРД ОРИОН 1.6 Д
- Status: Извън линия
Re: Демонтаж ГНП - 1.6Д Орион/Ескорт 1989 г.
Благодаря за насоките.
Ще пиша какъв е резултата.
Ще пиша какъв е резултата.
-
- потребител
- Мнения: 33
- Регистриран: 19 ное 2010, 22:26
- Модел на автомобила: Имал ФОРД ОРИОН 1.6 Д
- Status: Извън линия
Re: Демонтаж ГНП - 1.6Д Орион/Ескорт 1989 г.
Най-сетне помпата се предаде, и то как ?!
С много бой естсествено и нетрадиционни похвати
Пробих дупка от към подкалника за да имам директен достъп до вала на помпата и бой с чук и щанга. На десетия удар се предаде.
Стигна се до това решение, защото никаква скоба не можа да свърши работа и да избута вала, а пък и купето отива за скраб така, че е простено.
"Не пробвайте това у дома"

С много бой естсествено и нетрадиционни похвати

Пробих дупка от към подкалника за да имам директен достъп до вала на помпата и бой с чук и щанга. На десетия удар се предаде.
Стигна се до това решение, защото никаква скоба не можа да свърши работа и да избута вала, а пък и купето отива за скраб така, че е простено.
"Не пробвайте това у дома"


Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 15 госта