Демонтаж ГНП - 1.6Д Орион/Ескорт 1989 г.

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
dalaver3
потребител
потребител
Мнения: 33
Регистриран: 19 ное 2010, 22:26
Модел на автомобила: Имал ФОРД ОРИОН 1.6 Д
Status: Извън линия

Демонтаж ГНП - 1.6Д Орион/Ескорт 1989 г.

Мнение от dalaver3 » 04 фев 2014, 22:21

Здравейте колеги,

Интересувам се от чертеж и последователност на демонтажа на ГНП от 1.6 дизел - LTB мотор - орион/ескорт 1989 г.

ГНП е на БОШ, ако не се лъжа ??!!

Благодаря на отзовалите се ?

Успях да намеря това за въпросната помпа:

http://www.autoprospect.ru/ford/escort/ ... o-2-31.jpg

Гайката "3-4" между 3 и 4 ли държи вала на помпата ?
Къде са хванати към блока помпата "6" и фланеца "5"

Поздрави

dalaver3
потребител
потребител
Мнения: 33
Регистриран: 19 ное 2010, 22:26
Модел на автомобила: Имал ФОРД ОРИОН 1.6 Д
Status: Извън линия

Re: Демонтаж ГНП - 1.6Д Орион/Ескорт 1989 г.

Мнение от dalaver3 » 05 фев 2014, 16:38

Няма ли майстори ??

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Демонтаж ГНП - 1.6Д Орион/Ескорт 1989 г.

Мнение от HACKO » 05 фев 2014, 16:59

Той голям майсторлък не трябва. Като свалиш зъбно колело 4, всичко ще ти се изясни. Не че съм свалял, ама аз така ще процедирам.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

dalaver3
потребител
потребител
Мнения: 33
Регистриран: 19 ное 2010, 22:26
Модел на автомобила: Имал ФОРД ОРИОН 1.6 Д
Status: Извън линия

Re: Демонтаж ГНП - 1.6Д Орион/Ескорт 1989 г.

Мнение от dalaver3 » 05 фев 2014, 20:09

HACKO написа:Той голям майсторлък не трябва. Като свалиш зъбно колело 4, всичко ще ти се изясни. Не че съм свалял, ама аз така ще процедирам.
Чертежа малко заблуждава, тези зъбни колела са скрити в кожух и не се виждат. Всъщност върху фланеца на ЗК4 има захванато зъбно колело за назъбен ремък чрез който се предава движение на разпределителния вал.

И аз се учудих, но така са го решили задвижването при 1.6 Д LTB ДВГ-то.

Така, че има тънкости за който трябва да се помисли ?

Та затова питах, ако някой го е правил къде трябва да се обърне внимание ?

Още един чертеж на помпата от другата страна:

http://www.autoprospect.ru/ford/escort/ ... o-2-20.jpg

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: Демонтаж ГНП - 1.6Д Орион/Ескорт 1989 г.

Мнение от specialista » 06 фев 2014, 21:18

Свалял съм такава помпа.Работата не е малко защото трябва да се свали ангренажния капак което си е приключение но не и невъзможно.
Използва се инструмент за блокиране на коляновия вал който е подобен на този за 1,8 д,тд моделите ,но е със различни размери.За точното фиксиране на ГНП се ползва и индикаторен часовник който се монтира на ГНП и така се постига максимално оптималната центровка за работата на мотора.
Сподели защо искаш да свалиш помпата?
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

dalaver3
потребител
потребител
Мнения: 33
Регистриран: 19 ное 2010, 22:26
Модел на автомобила: Имал ФОРД ОРИОН 1.6 Д
Status: Извън линия

Re: Демонтаж ГНП - 1.6Д Орион/Ескорт 1989 г.

Мнение от dalaver3 » 12 фев 2014, 15:33

pompa5.JPG
Поглед отдясно - 3-те гайки са свалени
pompa1.JPG
Поглед отляво - колелото за ремъка е свалено
pompa2.JPG
Поглед отляво гайката е развита но е там за да не я загубя :)
Стигнах до тук с демонтажа, но помпата не излиза, не знам какво още и пречи но явно е здраво заклинена в зъбното колело и фланеца "4" от чертежа :
http://www.autoprospect.ru/ford/escort/ ... o-2-31.jpg
specialista написа:Свалял съм такава помпа.Работата не е малко защото трябва да се свали ангренажния капак което си е приключение но не и невъзможно.
Използва се инструмент за блокиране на коляновия вал който е подобен на този за 1,8 д,тд моделите ,но е със различни размери.За точното фиксиране на ГНП се ползва и индикаторен часовник който се монтира на ГНП и така се постига максимално оптималната центровка за работата на мотора.
Сподели защо искаш да свалиш помпата?
Под ангренажен капак имаш впредвид капака които прикрива назъбения ремък или капака който скрива зъбните колела "1", "2" и "4" от по горния чертеж ?
Ще я свалям защото един колега я иска за резервна.

-----------------------------------------------------------------------
Сега ми хрумна една идея, да използвам ангрежнато колело като му запуша дупката с планка и с болтовете му да избутам назад оста като скоба.

Все си мисля, че е на конус оста в зъбното колело ЗК4 ?

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: Демонтаж ГНП - 1.6Д Орион/Ескорт 1989 г.

Мнение от specialista » 12 фев 2014, 20:32

Зъбното колело е на конус към вала на ГНП.Теоретично със подходящ инструмент би трябвало да можеш да да ги разедениш.Помпата върти ли се около оста си?Питам защото не знам тази снимка дали е твоя.От нея става ясно че помпата се движи на ляво и на дясно и теоритично само зъбното колело не я пуска на зад.Аз съм свалял и капака който скрива зъбните колела,но на този мотор преди много години съм правил основен ремонт,така че вече имам и бели петна :D Още нещо,ако тази снимка е твоя да знаеш че тази помпа има поне два теча и мисля че не е редно да я предлагаш за резервна,но все пак ти си знаеш.
Поздрави!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

dalaver3
потребител
потребител
Мнения: 33
Регистриран: 19 ное 2010, 22:26
Модел на автомобила: Имал ФОРД ОРИОН 1.6 Д
Status: Извън линия

Re: Демонтаж ГНП - 1.6Д Орион/Ескорт 1989 г.

Мнение от dalaver3 » 12 фев 2014, 22:10

specialista написа:Зъбното колело е на конус към вала на ГНП.Теоретично със подходящ инструмент би трябвало да можеш да да ги разедениш.Помпата върти ли се около оста си?Питам защото не знам тази снимка дали е твоя.От нея става ясно че помпата се движи на ляво и на дясно и теоритично само зъбното колело не я пуска на зад.Аз съм свалял и капака който скрива зъбните колела,но на този мотор преди много години съм правил основен ремонт,така че вече имам и бели петна :D Още нещо,ако тази снимка е твоя да знаеш че тази помпа има поне два теча и мисля че не е редно да я предлагаш за резервна,но все пак ти си знаеш.
Поздрави!
Снимките са мой, помпата се върти около оста си да.
Последно съм я палил колата миналата зима и тогава не течеше.
Какво мислиш за идеята да ползвам ангренажното колело на помпата за да я избутам с него ??

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: Демонтаж ГНП - 1.6Д Орион/Ескорт 1989 г.

Мнение от specialista » 12 фев 2014, 22:12

Трябва да си направиш инструмент(скоба) и да натискаш в противоположните посоки оста на помпата и зъбното колело и ще излезе.
Успех!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

dalaver3
потребител
потребител
Мнения: 33
Регистриран: 19 ное 2010, 22:26
Модел на автомобила: Имал ФОРД ОРИОН 1.6 Д
Status: Извън линия

Re: Демонтаж ГНП - 1.6Д Орион/Ескорт 1989 г.

Мнение от dalaver3 » 12 фев 2014, 22:34

Благодаря за насоките.
Ще пиша какъв е резултата.

dalaver3
потребител
потребител
Мнения: 33
Регистриран: 19 ное 2010, 22:26
Модел на автомобила: Имал ФОРД ОРИОН 1.6 Д
Status: Извън линия

Re: Демонтаж ГНП - 1.6Д Орион/Ескорт 1989 г.

Мнение от dalaver3 » 25 апр 2014, 22:17

Най-сетне помпата се предаде, и то как ?!
С много бой естсествено и нетрадиционни похвати :)

Пробих дупка от към подкалника за да имам директен достъп до вала на помпата и бой с чук и щанга. На десетия удар се предаде.

Стигна се до това решение, защото никаква скоба не можа да свърши работа и да избута вала, а пък и купето отива за скраб така, че е простено.

"Не пробвайте това у дома" :) :)

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 19 госта