Демонтаж ГНП - 1.6Д Орион/Ескорт 1989 г.
-
- потребител
- Мнения: 33
- Регистриран: 19 ное 2010, 22:26
- Модел на автомобила: Имал ФОРД ОРИОН 1.6 Д
- Status: Извън линия
Демонтаж ГНП - 1.6Д Орион/Ескорт 1989 г.
Здравейте колеги,
Интересувам се от чертеж и последователност на демонтажа на ГНП от 1.6 дизел - LTB мотор - орион/ескорт 1989 г.
ГНП е на БОШ, ако не се лъжа ??!!
Благодаря на отзовалите се ?
Успях да намеря това за въпросната помпа:
http://www.autoprospect.ru/ford/escort/ ... o-2-31.jpg
Гайката "3-4" между 3 и 4 ли държи вала на помпата ?
Къде са хванати към блока помпата "6" и фланеца "5"
Поздрави
Интересувам се от чертеж и последователност на демонтажа на ГНП от 1.6 дизел - LTB мотор - орион/ескорт 1989 г.
ГНП е на БОШ, ако не се лъжа ??!!
Благодаря на отзовалите се ?
Успях да намеря това за въпросната помпа:
http://www.autoprospect.ru/ford/escort/ ... o-2-31.jpg
Гайката "3-4" между 3 и 4 ли държи вала на помпата ?
Къде са хванати към блока помпата "6" и фланеца "5"
Поздрави
-
- потребител
- Мнения: 33
- Регистриран: 19 ное 2010, 22:26
- Модел на автомобила: Имал ФОРД ОРИОН 1.6 Д
- Status: Извън линия
Re: Демонтаж ГНП - 1.6Д Орион/Ескорт 1989 г.
Няма ли майстори ??
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13108
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Демонтаж ГНП - 1.6Д Орион/Ескорт 1989 г.
Той голям майсторлък не трябва. Като свалиш зъбно колело 4, всичко ще ти се изясни. Не че съм свалял, ама аз така ще процедирам.
-
- потребител
- Мнения: 33
- Регистриран: 19 ное 2010, 22:26
- Модел на автомобила: Имал ФОРД ОРИОН 1.6 Д
- Status: Извън линия
Re: Демонтаж ГНП - 1.6Д Орион/Ескорт 1989 г.
Чертежа малко заблуждава, тези зъбни колела са скрити в кожух и не се виждат. Всъщност върху фланеца на ЗК4 има захванато зъбно колело за назъбен ремък чрез който се предава движение на разпределителния вал.HACKO написа:Той голям майсторлък не трябва. Като свалиш зъбно колело 4, всичко ще ти се изясни. Не че съм свалял, ама аз така ще процедирам.
И аз се учудих, но така са го решили задвижването при 1.6 Д LTB ДВГ-то.
Така, че има тънкости за който трябва да се помисли ?
Та затова питах, ако някой го е правил къде трябва да се обърне внимание ?
Още един чертеж на помпата от другата страна:
http://www.autoprospect.ru/ford/escort/ ... o-2-20.jpg
- specialista
- потребител
- Мнения: 1393
- Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
- Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
- Местоположение: Гр.Ямбол
- Status: Извън линия
Re: Демонтаж ГНП - 1.6Д Орион/Ескорт 1989 г.
Свалял съм такава помпа.Работата не е малко защото трябва да се свали ангренажния капак което си е приключение но не и невъзможно.
Използва се инструмент за блокиране на коляновия вал който е подобен на този за 1,8 д,тд моделите ,но е със различни размери.За точното фиксиране на ГНП се ползва и индикаторен часовник който се монтира на ГНП и така се постига максимално оптималната центровка за работата на мотора.
Сподели защо искаш да свалиш помпата?
Използва се инструмент за блокиране на коляновия вал който е подобен на този за 1,8 д,тд моделите ,но е със различни размери.За точното фиксиране на ГНП се ползва и индикаторен часовник който се монтира на ГНП и така се постига максимално оптималната центровка за работата на мотора.
Сподели защо искаш да свалиш помпата?
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
-
- потребител
- Мнения: 33
- Регистриран: 19 ное 2010, 22:26
- Модел на автомобила: Имал ФОРД ОРИОН 1.6 Д
- Status: Извън линия
Re: Демонтаж ГНП - 1.6Д Орион/Ескорт 1989 г.
http://www.autoprospect.ru/ford/escort/ ... o-2-31.jpg
Под ангренажен капак имаш впредвид капака които прикрива назъбения ремък или капака който скрива зъбните колела "1", "2" и "4" от по горния чертеж ?specialista написа:Свалял съм такава помпа.Работата не е малко защото трябва да се свали ангренажния капак което си е приключение но не и невъзможно.
Използва се инструмент за блокиране на коляновия вал който е подобен на този за 1,8 д,тд моделите ,но е със различни размери.За точното фиксиране на ГНП се ползва и индикаторен часовник който се монтира на ГНП и така се постига максимално оптималната центровка за работата на мотора.
Сподели защо искаш да свалиш помпата?
Ще я свалям защото един колега я иска за резервна.
-----------------------------------------------------------------------
Сега ми хрумна една идея, да използвам ангрежнато колело като му запуша дупката с планка и с болтовете му да избутам назад оста като скоба.
Все си мисля, че е на конус оста в зъбното колело ЗК4 ?
- specialista
- потребител
- Мнения: 1393
- Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
- Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
- Местоположение: Гр.Ямбол
- Status: Извън линия
Re: Демонтаж ГНП - 1.6Д Орион/Ескорт 1989 г.
Зъбното колело е на конус към вала на ГНП.Теоретично със подходящ инструмент би трябвало да можеш да да ги разедениш.Помпата върти ли се около оста си?Питам защото не знам тази снимка дали е твоя.От нея става ясно че помпата се движи на ляво и на дясно и теоритично само зъбното колело не я пуска на зад.Аз съм свалял и капака който скрива зъбните колела,но на този мотор преди много години съм правил основен ремонт,така че вече имам и бели петна
Още нещо,ако тази снимка е твоя да знаеш че тази помпа има поне два теча и мисля че не е редно да я предлагаш за резервна,но все пак ти си знаеш.
Поздрави!

Поздрави!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
-
- потребител
- Мнения: 33
- Регистриран: 19 ное 2010, 22:26
- Модел на автомобила: Имал ФОРД ОРИОН 1.6 Д
- Status: Извън линия
Re: Демонтаж ГНП - 1.6Д Орион/Ескорт 1989 г.
Снимките са мой, помпата се върти около оста си да.specialista написа:Зъбното колело е на конус към вала на ГНП.Теоретично със подходящ инструмент би трябвало да можеш да да ги разедениш.Помпата върти ли се около оста си?Питам защото не знам тази снимка дали е твоя.От нея става ясно че помпата се движи на ляво и на дясно и теоритично само зъбното колело не я пуска на зад.Аз съм свалял и капака който скрива зъбните колела,но на този мотор преди много години съм правил основен ремонт,така че вече имам и бели петнаОще нещо,ако тази снимка е твоя да знаеш че тази помпа има поне два теча и мисля че не е редно да я предлагаш за резервна,но все пак ти си знаеш.
Поздрави!
Последно съм я палил колата миналата зима и тогава не течеше.
Какво мислиш за идеята да ползвам ангренажното колело на помпата за да я избутам с него ??
- specialista
- потребител
- Мнения: 1393
- Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
- Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
- Местоположение: Гр.Ямбол
- Status: Извън линия
Re: Демонтаж ГНП - 1.6Д Орион/Ескорт 1989 г.
Трябва да си направиш инструмент(скоба) и да натискаш в противоположните посоки оста на помпата и зъбното колело и ще излезе.
Успех!
Успех!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
-
- потребител
- Мнения: 33
- Регистриран: 19 ное 2010, 22:26
- Модел на автомобила: Имал ФОРД ОРИОН 1.6 Д
- Status: Извън линия
Re: Демонтаж ГНП - 1.6Д Орион/Ескорт 1989 г.
Благодаря за насоките.
Ще пиша какъв е резултата.
Ще пиша какъв е резултата.
-
- потребител
- Мнения: 33
- Регистриран: 19 ное 2010, 22:26
- Модел на автомобила: Имал ФОРД ОРИОН 1.6 Д
- Status: Извън линия
Re: Демонтаж ГНП - 1.6Д Орион/Ескорт 1989 г.
Най-сетне помпата се предаде, и то как ?!
С много бой естсествено и нетрадиционни похвати
Пробих дупка от към подкалника за да имам директен достъп до вала на помпата и бой с чук и щанга. На десетия удар се предаде.
Стигна се до това решение, защото никаква скоба не можа да свърши работа и да избута вала, а пък и купето отива за скраб така, че е простено.
"Не пробвайте това у дома"

С много бой естсествено и нетрадиционни похвати

Пробих дупка от към подкалника за да имам директен достъп до вала на помпата и бой с чук и щанга. На десетия удар се предаде.
Стигна се до това решение, защото никаква скоба не можа да свърши работа и да избута вала, а пък и купето отива за скраб така, че е простено.
"Не пробвайте това у дома"


Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 26 госта