Масло за автоматика
- imarh
- потребител
- Мнения: 271
- Регистриран: 15 ное 2007, 10:09
- Модел на автомобила: Mondeo 2.0 16V 95г. автоматик, комби с теглич
Grand Cherokee 2.7 CRD 2004 - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Никак! Единственно ме интересува това Мондео (95г.) дали трябва да ме плаши, че му е сменяно малсото само веднъж, преди 80 000 км?paci написа:Мисля скоро да сменя заглавието на темата като махна модела на автомобила.
Виждате че я ковнах за важна и смятам да я забутам горе в съобщението и да бъде обща за автоматични ск. кутии.
Смятам, че автора няма да се разсърди
-
- Status: Извън линия
След всичко което прочетох Ви казвам, следното:
Аз съм навъртял около 500 000 км. на Мондеа автоматик типтроник, като няколко пъти съм ги обслужвал в Германия и никога не са ми сменяли масло в скорости въпреки, че съм настоявал, но щом държиш да го смениш твоя воля. Успех и безаварийно пътуване. През цялото време си мисля, че става въпрос за Мондео 3 - за по стари не мога да бъда сигурен.
Аз съм навъртял около 500 000 км. на Мондеа автоматик типтроник, като няколко пъти съм ги обслужвал в Германия и никога не са ми сменяли масло в скорости въпреки, че съм настоявал, но щом държиш да го смениш твоя воля. Успех и безаварийно пътуване. През цялото време си мисля, че става въпрос за Мондео 3 - за по стари не мога да бъда сигурен.
-
- потребител
- Мнения: 1543
- Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Чакай, бе, човек, не се докачай, обясни по-подробно. За 10 коли на по 50000 ли говориш, за 5 коли на по 100000 или за 2 на по 250000?bobitbg написа:След всичко което прочетох Ви казвам, следното:
Аз съм навъртял около 500 000 км. на Мондеа автоматик типтроник, като няколко пъти съм ги обслужвал в Германия и никога не са ми сменяли масло в скорости въпреки, че съм настоявал, но щом държиш да го смениш твоя воля. Успех и безаварийно пътуване. През цялото време си мисля, че става въпрос за Мондео 3 - за по стари не мога да бъда сигурен.
Отиваш ти в Германия с Мондео на 250 000км и искаш смяна на масло на автоматична кутия, а те какво ти казаха? "Не, сакън, няма да го сменим"... Обясниха ли ти нещо...да не би да не си ги разбрал или те теб

Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...
-
- Status: Извън линия
Става въпрос за 1 Мондео на 270 000 км.; 1 на 230 000 км. ; 1 на 186 000 като последното е вече собственост на съдийка от Враца - жената си го кара и ми благодари всеки път като идва в София въпреки, че когато го купи от Пфое Ауто беше оплюта от приятели и роднини, че си купува Форд при това автоматик.
Колкото до това, че маслото след определени километри си променя вискозитета е пълна глупост поради факта, че дори двигателните масла подложени на висока температура и окисляване от сярата при дизела не си променят вискозитета. Това което прочетох, че на някакъв колега майка му си сложила добавка в скоростите защото колата не вървяла при пускане на спирачка и с добавка се е оправила това е само временно - просто налягането в скоростите пада от износена турбина, а не от вискозитета.
Успех на всички фордови маниаци.
П. П. И АЗ СЪМ ОТ ТЯХ
Ако някой някога му потрябва ифо за форд винаги може да ми пише ма мейл и винаги ще му окажа помощ поради факта, че през годините доста съм си патил с фордове: bobi_t@abv.bg
За Мондео 95 г. автоматик задължително сменяй масло в скорости и филтър, но не си ги купувай от място различно от МП въпреки, че и в Джемини продават май читави консумативи за автоматик-определящо в случая е цената.
Късмет.
Колкото до това, че маслото след определени километри си променя вискозитета е пълна глупост поради факта, че дори двигателните масла подложени на висока температура и окисляване от сярата при дизела не си променят вискозитета. Това което прочетох, че на някакъв колега майка му си сложила добавка в скоростите защото колата не вървяла при пускане на спирачка и с добавка се е оправила това е само временно - просто налягането в скоростите пада от износена турбина, а не от вискозитета.
Успех на всички фордови маниаци.
П. П. И АЗ СЪМ ОТ ТЯХ
Ако някой някога му потрябва ифо за форд винаги може да ми пише ма мейл и винаги ще му окажа помощ поради факта, че през годините доста съм си патил с фордове: bobi_t@abv.bg
За Мондео 95 г. автоматик задължително сменяй масло в скорости и филтър, но не си ги купувай от място различно от МП въпреки, че и в Джемини продават май читави консумативи за автоматик-определящо в случая е цената.
Късмет.
- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
за автоматика
Много хора доват различни мнения .това е хубаво, нали сме във форум.Друг е въпроса ,че някой се обесняват без изобщо да си имат представа от автоматика и начина му на действие.За всяка кола с автоматична трансмисия има 2 варианта-да се смени или да не се сменя маслото!Това да се сменя или не го казва завода производител.
Моят Форд е автоматик и аз питах директно по мейла завода в Кьолн
дали да го сменям или не.И от там ми отговорихо НЕ!Предвидено е за целия експлоатационен срок на колата и се сменя само при ремонт!!!!
Това е за моя модел.Вече не знам дали това е така за по-новите фордове.Но най-добрия вариан е да се пита в Германия.Следя темата и Много се изнервих от отговори някъде из форума "трабва да се сменя на еди колко си работни часа или на 50 000 км или повече, май трябва ,май не трябва и т.н и т.н.Ще Ви кажа следното: маслото в скоростните кутии е специално АTF и не старее с годините , за разлика от двигателното то не е подложено на натовървения и изгаряне, и всякакви помии (добавки) само могат да му навредят.
Напълно прав е колегата писал че добавката само временно ще реши проблема с вървенето при пуснат педал на спирачката. Проблема е в Хидротрансформатора.
Ако кутиято работи нормално на всички диапазони и маслото в нея е бистро, не мирише на изгоряло( не прилича на боза ) и Форд е казал че не се сменя ,няма защо да си слагаме таралеж в зад....а!!!( съжелявам ако тонът ми е бил по-остър)
Моят Форд е автоматик и аз питах директно по мейла завода в Кьолн
дали да го сменям или не.И от там ми отговорихо НЕ!Предвидено е за целия експлоатационен срок на колата и се сменя само при ремонт!!!!
Това е за моя модел.Вече не знам дали това е така за по-новите фордове.Но най-добрия вариан е да се пита в Германия.Следя темата и Много се изнервих от отговори някъде из форума "трабва да се сменя на еди колко си работни часа или на 50 000 км или повече, май трябва ,май не трябва и т.н и т.н.Ще Ви кажа следното: маслото в скоростните кутии е специално АTF и не старее с годините , за разлика от двигателното то не е подложено на натовървения и изгаряне, и всякакви помии (добавки) само могат да му навредят.
Напълно прав е колегата писал че добавката само временно ще реши проблема с вървенето при пуснат педал на спирачката. Проблема е в Хидротрансформатора.
Ако кутиято работи нормално на всички диапазони и маслото в нея е бистро, не мирише на изгоряло( не прилича на боза ) и Форд е казал че не се сменя ,няма защо да си слагаме таралеж в зад....а!!!( съжелявам ако тонът ми е бил по-остър)
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: за автоматика
Колко е експлоатационния срок на автомобила ?
НЕ се заяждам но ми е интересно.
Начи ако онези цивилизовани хора купуват автомобилите нови и ги карат 5 години ... аре Форд се "изхвърлили" и се бият в гърдите за 10 годишна гаранция на купето ... за километри нямам идея какъв пример да дам.
Според мен производителите са се съобразили за такъв период на експлоатация.
Нямат изгода да ги правят издръжливи по 200 години и космически цифри като километри защото ще бъдат захвърлени от собствениците им доста преди това.
Мисълта ми е че този автомобил щом е при нас то експлоатационния му срок е изтекъл а ние искаме да ги караме още толкова.
НЕ се заяждам но ми е интересно.
Начи ако онези цивилизовани хора купуват автомобилите нови и ги карат 5 години ... аре Форд се "изхвърлили" и се бият в гърдите за 10 годишна гаранция на купето ... за километри нямам идея какъв пример да дам.
Според мен производителите са се съобразили за такъв период на експлоатация.
Нямат изгода да ги правят издръжливи по 200 години и космически цифри като километри защото ще бъдат захвърлени от собствениците им доста преди това.
Мисълта ми е че този автомобил щом е при нас то експлоатационния му срок е изтекъл а ние искаме да ги караме още толкова.
Последна промяна от paci на 21 ное 2007, 21:06, променено общо 1 път.
- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
автоматика
Според мен под целия експлоатационен срок се разбира до тогава до като колата се движи.Една кола може да издържи и 2 и 25 години.
Това зависи от експлоатирането и поддръжката и .Пък и нали знаеш старите коли са по- издръжливи от новите.....(на всякаде чета че Скорпионите много гниели- особено по задните калници!!??? Да ,ама не
ако се поддържа, почиства и т.н. няма такова нещо)
Това зависи от експлоатирането и поддръжката и .Пък и нали знаеш старите коли са по- издръжливи от новите.....(на всякаде чета че Скорпионите много гниели- особено по задните калници!!??? Да ,ама не
ако се поддържа, почиства и т.н. няма такова нещо)
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: автоматика
И къФ е извода?mladen1984 написа: ...
В подръжка и почистване влиза и смяна на маслото !


За старите автомомибли знам и го загатнах горе но ме мързеше се разпъна чак толкоз с писне (да не повярваш

Карах 20 годишен Ескорт. Тази я взех още не беше направила 9. Едва ли на 20 ще изглежда така както изглеждаше и се движеше дъртия.
Последна промяна от paci на 21 ное 2007, 21:01, променено общо 1 път.
- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Извод
Извода е: превключване от предна на задна само при пълен покой на автомобила и да се избягват въртене на гуми чрез едновременното нотискане на педала на газта и спирачката! 

-
- потребител
- Мнения: 1543
- Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: за автоматика
Не съм съгласен с това, че средата в скоростната кутия не е агресивна. Триенето, особено при сменяване на предавките е огромно, отделя се много голямо количество топлина и затова много от тези кутии имат принудително охлаждане.
Не знам хората от Кьолн дали няма да се поопулят ако разберат, че тук коли на по 200-300 000км и 10-15 г. минават за запазени... Едва ли някой в заводите е виждал кола на 500 000км и едва ли ще каже за такава кола "не й сменявайте ATF-a"
ПП За 45 г съзнателен живот за сефте чувам, че има нещо, дето да не старее...
(пишещите правят изключение)
Не знам хората от Кьолн дали няма да се поопулят ако разберат, че тук коли на по 200-300 000км и 10-15 г. минават за запазени... Едва ли някой в заводите е виждал кола на 500 000км и едва ли ще каже за такава кола "не й сменявайте ATF-a"

ПП За 45 г съзнателен живот за сефте чувам, че има нещо, дето да не старее...

Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...
- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
автоматик
Така е ,има висока температура.Но и нали самото масло е специално( и за това е толкова скъпо).Добре тогава защо на моята кола дават че маслото в хидравликата на волана също не се сменя( и то е ATF) ,не се сменя и маслото на дифиренциала!!???!!Нали и там има високи температури????....а ДА защото там на запад са изчислили че колите ще се карат до 100 000 км.



-
- потребител
- Мнения: 91
- Регистриран: 21 ное 2006, 10:45
- Модел на автомобила: Orion 1,6 Ghia 91
- Местоположение: Оряхово
- Контакти:
- Status: Извън линия
Незнам за Фордовете, но ще ви споделя за служебния ни мерцедес Е320 CDI автоматик.
Колата взе понякога да неиска да превключва предавките, което след гасене и запалване на мотора се оправяше.
След съветване с един специалист той ни каза задължително да сменим маслото в ск. кутия, тъй като то трябвало да се смени на 60 000 км, но в сервизите нарочно не го сменяли за да смениш после кутията. Колко е вярно това немога да кажа, но мога да потвърдя че след като източихме маслото същото меришеше на изгоряло и беше черно(колата е на 200 000 км, но не се знае дали е сменявано защото е взета втора ръка).
Сменихме маслото и филтъра с оригинално такова поръчано от Германия и нещата се оправиха.
Колата взе понякога да неиска да превключва предавките, което след гасене и запалване на мотора се оправяше.
След съветване с един специалист той ни каза задължително да сменим маслото в ск. кутия, тъй като то трябвало да се смени на 60 000 км, но в сервизите нарочно не го сменяли за да смениш после кутията. Колко е вярно това немога да кажа, но мога да потвърдя че след като източихме маслото същото меришеше на изгоряло и беше черно(колата е на 200 000 км, но не се знае дали е сменявано защото е взета втора ръка).
Сменихме маслото и филтъра с оригинално такова поръчано от Германия и нещата се оправиха.
-
- потребител
- Мнения: 1543
- Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: автоматик
Именно, средният германец си сменява колата там някъде. Сиромасите карат и повече, но сменяват маслоmladen1984 написа:а ДА защото там на запад са изчислили че колите ще се карат до 100 000 км

Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...
- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Автоматика
Някои колеги са пример за поговоркат с магарето и леда.
Аз доколкото си спомних казах че коментирам моделите но Форд и в частност скорпиотата и кутиите ти А4LD и A4LDE.А по принцип съм се интересувал и за други марки (примерно БМВ 650 също не се сменя).
Абе колега на мой познат с мерцедес 200 CDI модел 2007 "тъпите" за теб германци са казали че маслото на двигатела се сменя на 50 000км.
Можеби с цел да му блокира двигатела и той да си купи нов!!
Не искам да спора с теб ,но ще ти кажа че се интересувам многа от автоматиците, изчел съм доста литература и смятам че имам някакви познания .Ако някой се интересува мога да му обесня за принципа на действие,затова що е хидротрансформатор,лентова спирачка,муфи,клапанни кутии,"мозъкът",вакууми и т.н.
Аз доколкото си спомних казах че коментирам моделите но Форд и в частност скорпиотата и кутиите ти А4LD и A4LDE.А по принцип съм се интересувал и за други марки (примерно БМВ 650 също не се сменя).
Абе колега на мой познат с мерцедес 200 CDI модел 2007 "тъпите" за теб германци са казали че маслото на двигатела се сменя на 50 000км.
Можеби с цел да му блокира двигатела и той да си купи нов!!

Не искам да спора с теб ,но ще ти кажа че се интересувам многа от автоматиците, изчел съм доста литература и смятам че имам някакви познания .Ако някой се интересува мога да му обесня за принципа на действие,затова що е хидротрансформатор,лентова спирачка,муфи,клапанни кутии,"мозъкът",вакууми и т.н.
-
- потребител
- Мнения: 1543
- Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Станахме за смях с тия масла, но не ни е за сефте
Според мен няма фиксирани срокове за смяна на масла, както няма и несменяеми масла. Всичко е много индивидуално. Зависи от стила на шофиране, от условията на експлоатация и от състоянието на автомобила. Който не вярва да сравни два въздушни филтъра, единият каран в Кувейт, а другият в Хелзинки. Или масла карани по 10000 км, от еднакви марки и модели, но единият автомобил е на 20000км, а другият на 200 000км.
...
Откъде идва "мармаладът" в маслото, който всеки е виждал. Отговор:Стремежът на конструкторите да се изцеди максимумът от двигателя води до непрекъснато повишаване на работната температура на маслото(турбочарджъри; аеродинамичен дизайн, който често затруднява охлаждането; тунинговане-често самоцелно и вредно за двигателя и пр.) Вследствие на високите температури и оксидацията, молекулите на маслото полимеризират, при което се образуват нови, по-дълги и съответно по-тежки и по-вискозни молекули. Процесът продължава докато молекулата премине в твърдо състояние(по-близо до грес) и смесена с твърдите частици, полепне по стените на картера и къде ли не. Стареенето на маслото включва куп промени, които настъпват в него, като може би най-важните са окисляването, полимеризацията и механичните примеси(метални и неметални, вода и бензин- http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?t=14695" onclick="window.open(this.href);return false; ). Тук идва ред на фолклора: миризма, цвят, разтриване с пръсти, вкус, прозрачност и каквито още се сетите методи за определяне състоянието на маслото. От другата страна е това, което се прави срещу 5-10 евро във всички по-големи сервизи по света, но не и у нас-оценяване състоянието на маслото по съвсем обективни критерии. Взима се една пробичка от 5 мл масло от картера или от скоростната кутия, казваш вида на маслото и че е на Х000 км, а хората ти отговарят колко хиляди още е остатъчния полезен живот или веднага да го смениш. Най-общо казано, измерва се остатъчния потенциал на различните добавки, осигуряващи нужните казества на маслото, а то освен да маже трябва да мие и да охлажда и да предпазва от корозия.

Според мен няма фиксирани срокове за смяна на масла, както няма и несменяеми масла. Всичко е много индивидуално. Зависи от стила на шофиране, от условията на експлоатация и от състоянието на автомобила. Който не вярва да сравни два въздушни филтъра, единият каран в Кувейт, а другият в Хелзинки. Или масла карани по 10000 км, от еднакви марки и модели, но единият автомобил е на 20000км, а другият на 200 000км.
...
Откъде идва "мармаладът" в маслото, който всеки е виждал. Отговор:Стремежът на конструкторите да се изцеди максимумът от двигателя води до непрекъснато повишаване на работната температура на маслото(турбочарджъри; аеродинамичен дизайн, който често затруднява охлаждането; тунинговане-често самоцелно и вредно за двигателя и пр.) Вследствие на високите температури и оксидацията, молекулите на маслото полимеризират, при което се образуват нови, по-дълги и съответно по-тежки и по-вискозни молекули. Процесът продължава докато молекулата премине в твърдо състояние(по-близо до грес) и смесена с твърдите частици, полепне по стените на картера и къде ли не. Стареенето на маслото включва куп промени, които настъпват в него, като може би най-важните са окисляването, полимеризацията и механичните примеси(метални и неметални, вода и бензин- http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?t=14695" onclick="window.open(this.href);return false; ). Тук идва ред на фолклора: миризма, цвят, разтриване с пръсти, вкус, прозрачност и каквито още се сетите методи за определяне състоянието на маслото. От другата страна е това, което се прави срещу 5-10 евро във всички по-големи сервизи по света, но не и у нас-оценяване състоянието на маслото по съвсем обективни критерии. Взима се една пробичка от 5 мл масло от картера или от скоростната кутия, казваш вида на маслото и че е на Х000 км, а хората ти отговарят колко хиляди още е остатъчния полезен живот или веднага да го смениш. Най-общо казано, измерва се остатъчния потенциал на различните добавки, осигуряващи нужните казества на маслото, а то освен да маже трябва да мие и да охлажда и да предпазва от корозия.
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...
-
- потребител
- Мнения: 13
- Регистриран: 18 мар 2008, 21:30
- Модел на автомобила: mondeo
- Status: Извън линия
Re: Несменяно масло на автоматика на Мондео 2.0
Ако забележите , че от кутията тече масло и карате по този начин има вероятност да изпечете дисковете вътре и нещата приключват до тук!! това е по тежкия вариант , но ако маслото ви е мътно без цвят само тогава има нужда от смяна . Маслото на автоматика трябва да бъде такова каквото сте си го купили от магазина (сервиза) когато се налее и решите да проверите (бяло, червено) .
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 17 госта